Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. 32 23,02%
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. 55 39,57%
Geen homohuwelijk, geen adoptie! 52 37,41%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 14:33   #141
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er zeker van dat dit in de toekomst zal gebeuren (het adopteren door homosexuele ouders), maar het gaat mij allemaal wat snel. De holebi-beweging wil kinderen adopteren en ze is nog niet eens helemaal geëmancipeerd. Is het misschien niet beter eerst daar voor te zorgen? En geloof me, dat zal zeker niet gebeuren met het pluimdansen in de parades.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 14:37   #142
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik ben er zeker van dat dit in de toekomst zal gebeuren (het adopteren door homosexuele ouders), maar het gaat mij allemaal wat snel. De holebi-beweging wil kinderen adopteren en ze is nog niet eens helemaal geëmancipeerd. Is het misschien niet beter eerst daar voor te zorgen? En geloof me, dat zal zeker niet gebeuren met het pluimdansen in de parades.
Er wordt al over gesproken, wat al heel positief is. Misschien traag (wat daarom niet slechter is) , maar komen zal dat adoptierecht heus wel.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 14:39   #143
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
je zegt het zelf ; sinds dat de rollenpatroon in de jaren '60 werd doorbroken groeien vele kinderen op tot verknipte volwassenen!
De meest "verknipte volwassenen" uit de 20e eeuw waren (niet exhaustief) Hitler, Stalin, Mao, ...

Denk nu maar eens zelf terug na over uw "conclusie"...
Oud 10 augustus 2004, 15:20   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Nee, dat is de juiste conclusie die jij er niet uithaalt omdat die niet in je kraam past!
Onderbouw die conclusie dan eens een beetje. Tip: uw duimen zijn geen betrouwbare informatiebronnen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 15:21   #145
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Jullie?
De mensen die vinden dat een kind nood heeft aan rollenpatronen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 augustus 2004, 16:04   #146
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
geef die mensen een samenlevingscontract das net hetzelfde. Moesten er enkel homo's bestaan kwam onze samenleving in gevaar, de man en de vrouw vormt nog altijd de hoeksteen van onze samenleving. Niettemen heb ik er persoonlijk niets op tegen.
Een maatschappij evolueert en wie conservatief en bekrompen blijft valt uit den boot en dan word je marginaal. (technologie, ideeen...).
Homohuwelijk is daar één van, seks is ook geen taboe meer. Ik ga mee met mijn tijd.
Daar pleit ik ook voor, maar ja sommigen zijn nooit tevreden.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 16:05   #147
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Het enigste deftige argument tegen homo-adoptie dat ik hier al gekregen heb is dat de maatschappij er nog niet klaar voor is ...

Wat natuurlijk wil zeggen dat dit op termijn wel mogelijk gaat zijn ...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 16:07   #148
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Waarom een contract, en geen huwelijk?

Omdat je met het huwelijk met het feit zit dat je geconfronteerd wordt met 2 mannen die een relatie hebben, terwijl dit bij een samenlevingscontract veel miner het geval is?

Qua perceptie toch?

...

Frank Dane
Oud 10 augustus 2004, 16:09   #149
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit tevreden? Ik vind het eerder hypocriet van uw kant dat u wel alles wil geven wat een burgerlijk huwelijk inhoudt, maar dat het u blijkbaar toch te ver gaat om het een burgerlijk huwelijk te noemen... Where's the point in that?
Oud 10 augustus 2004, 16:33   #150
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk bericht door separatist
geef die mensen een samenlevingscontract das net hetzelfde. Moesten er enkel homo's bestaan kwam onze samenleving in gevaar, de man en de vrouw vormt nog altijd de hoeksteen van onze samenleving. Niettemen heb ik er persoonlijk niets op tegen.
Een maatschappij evolueert en wie conservatief en bekrompen blijft valt uit den boot en dan word je marginaal. (technologie, ideeen...).
Homohuwelijk is daar één van, seks is ook geen taboe meer. Ik ga mee met mijn tijd.

Een huwelijk, is ook een "samenlevingscontract". Dus waarom het nog ingewikkelder gaan maken ??? 8)
Oud 10 augustus 2004, 16:39   #151
19.19
Vreemdeling

Standaard

Huwelijk ging er altijd van uit een officiële verbintenis te zijn tussen man en vrouw, niet tussen 2 verwijfde janetten die niet in staat zijn zich voort te planten (in het geval van homo's) of tussen 2 mansvrouwen met te hoog testosterongehalte (in het geval van lesbi's).
19.19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 16:41   #152
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 19.19
Huwelijk ging er altijd van uit een officiële verbintenis te zijn tussen man en vrouw, niet tussen 2 verwijfde janetten die niet in staat zijn zich voort te planten (in het geval van homo's) of tussen 2 mansvrouwen met te hoog testosterongehalte (in het geval van lesbi's).
En de toegang tot het huwelijk is nu uitgebreid, zodat nu IEDEREEN er van kan genieten 8)

( over je minzame woordkeuze zal ik het maar niet hebben)

Laatst gewijzigd door Pietje : 10 augustus 2004 om 16:44.
Oud 10 augustus 2004, 16:46   #153
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Waarom een contract, en geen huwelijk?

Omdat je met het huwelijk met het feit zit dat je geconfronteerd wordt met 2 mannen die een relatie hebben, terwijl dit bij een samenlevingscontract veel miner het geval is?

Qua perceptie toch?

...
Omdat een samenlevingscontract dezelfde rechten biedt aan een holebi koppel als een gehuwd heterokoppel, zonder het traditioneel huwelijk te verkrachten.
Ik snap trouwens niet waarom sommigen zo zitten te hameren op dat huwelijk, wetende dat meer en meer heterokoppels samenleven met een contract.
Momenteel komen we stilletjes aan in een maatschappij waar om de haverklap een traditie wordt verbroken en een wet om de maand herzien wordt.
Nu worden homo's door het grote deel van de bevolking geaccepteerd, kunnen ze het openlijk toegeven, maar dan is het voor sommigen nog niet genoeg.
Ik vrees dat sommigen hun eigen ruiten aan het ingooien zijn door maar te blijven leuteren over dat huwelijkscontract.
Oud 10 augustus 2004, 16:50   #154
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat een samenlevingscontract dezelfde rechten biedt aan een holebi koppel als een gehuwd heterokoppel, zonder het traditioneel huwelijk te verkrachten.
Ik snap trouwens niet waarom sommigen zo zitten te hameren op dat huwelijk, wetende dat meer en meer heterokoppels samenleven met een contract.
Momenteel komen we stilletjes aan in een maatschappij waar om de haverklap een traditie wordt verbroken en een wet om de maand herzien wordt.
Nu worden homo's door het grote deel van de bevolking geaccepteerd, kunnen ze het openlijk toegeven, maar dan is het voor sommigen nog niet genoeg.
Ik vrees dat sommigen hun eigen ruiten aan het ingooien zijn door maar te blijven leuteren over dat huwelijkscontract.
Het "huwelijk" is een feit. So, what's the big deal ?? Is uw wereld nu ingestort ??? 8)
Oud 10 augustus 2004, 16:52   #155
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
#1 Niemand heeft last van het homo-huwelijk
#2 Het is een symboolthema geworden rond gelijke rechten ...
#3 Er zijn geen gegronde argumenten tegen.

Frank Dane
Oud 10 augustus 2004, 16:56   #156
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Oorspronkelijk bericht door separatist

Een huwelijk, is ook een "samenlevingscontract". Dus waarom het nog ingewikkelder gaan maken ??? 8)
Een huwelijk is een verbintenis, een samenlevingscontract is een document met afspraken dat officieel wordt vastgelegd door de notaris.
Zo kan men ook een samenlevingscontract opstellen tussen bloedverwanten.
Oud 10 augustus 2004, 17:05   #157
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een huwelijk is een verbintenis, een samenlevingscontract is een document met afspraken dat officieel wordt vastgelegd door de notaris.
Zo kan men ook een samenlevingscontract opstellen tussen bloedverwanten.
Ik vind het in elk geval beter zoals het nu is : IEDEREEN gelijk voor de wet. Ik ben er trouwens zeker van, dat binnen enkele jaren, zelfs de kerk gaat moeten "inbinden", als ze een verdere "leegloop" wil vermijden.
Oud 10 augustus 2004, 17:07   #158
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
#1 Niemand heeft last van het homo-huwelijk
#2 Het is een symboolthema geworden rond gelijke rechten ...
#3 Er zijn geen gegronde argumenten tegen.
1) Juist
2) Waarbij het huwelijk symbool staat voor het samen verder leven als man en vrouw.
3) Volgens de meerderheid van de bevolking wel.
Oud 10 augustus 2004, 17:07   #159
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Eigen ruiten ongooien. Spoel jij eerst maar je arrogante mond: "Ze mogen blij zijn dat ze zich al openlijk mogen outen." Het is maar normaal zeker dat ze mogen zijn wie ze zijn.

Het traditionele huwelijk, wat is dat? Daar waar de man het voor het zeggen heeft? Het natuurlijke huwelijk? He huwelijk dat na 7 jaar ontbonden wordt?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 17:07   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 19.19
Ik hoop eerlijk gezegd dat jij ook niet in staat bent om je voort te planten; stel je voor dat een kind aan de invloed van een verderfelijk creatuur zoals jij wordt blootgesteld... Ik mag er niet aan denken...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be