![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie | |||
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 23,02% |
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
55 | 39,57% |
Geen homohuwelijk, geen adoptie! |
![]() ![]() ![]() |
52 | 37,41% |
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Ik ben er zeker van dat dit in de toekomst zal gebeuren (het adopteren door homosexuele ouders), maar het gaat mij allemaal wat snel. De holebi-beweging wil kinderen adopteren en ze is nog niet eens helemaal geëmancipeerd. Is het misschien niet beter eerst daar voor te zorgen? En geloof me, dat zal zeker niet gebeuren met het pluimdansen in de parades.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk nu maar eens zelf terug na over uw "conclusie"...
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het enigste deftige argument tegen homo-adoptie dat ik hier al gekregen heb is dat de maatschappij er nog niet klaar voor is ...
Wat natuurlijk wil zeggen dat dit op termijn wel mogelijk gaat zijn ...
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat je met het huwelijk met het feit zit dat je geconfronteerd wordt met 2 mannen die een relatie hebben, terwijl dit bij een samenlevingscontract veel miner het geval is? Qua perceptie toch? ...
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk bericht door separatist
geef die mensen een samenlevingscontract das net hetzelfde. Moesten er enkel homo's bestaan kwam onze samenleving in gevaar, de man en de vrouw vormt nog altijd de hoeksteen van onze samenleving. Niettemen heb ik er persoonlijk niets op tegen. Een maatschappij evolueert en wie conservatief en bekrompen blijft valt uit den boot en dan word je marginaal. (technologie, ideeen...). Homohuwelijk is daar één van, seks is ook geen taboe meer. Ik ga mee met mijn tijd. Een huwelijk, is ook een "samenlevingscontract". Dus waarom het nog ingewikkelder gaan maken ??? 8)
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() Huwelijk ging er altijd van uit een officiële verbintenis te zijn tussen man en vrouw, niet tussen 2 verwijfde janetten die niet in staat zijn zich voort te planten (in het geval van homo's) of tussen 2 mansvrouwen met te hoog testosterongehalte (in het geval van lesbi's).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 10 augustus 2004 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik snap trouwens niet waarom sommigen zo zitten te hameren op dat huwelijk, wetende dat meer en meer heterokoppels samenleven met een contract. Momenteel komen we stilletjes aan in een maatschappij waar om de haverklap een traditie wordt verbroken en een wet om de maand herzien wordt. ![]() Nu worden homo's door het grote deel van de bevolking geaccepteerd, kunnen ze het openlijk toegeven, maar dan is het voor sommigen nog niet genoeg. Ik vrees dat sommigen hun eigen ruiten aan het ingooien zijn door maar te blijven leuteren over dat huwelijkscontract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
#2 Het is een symboolthema geworden rond gelijke rechten ... #3 Er zijn geen gegronde argumenten tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Zo kan men ook een samenlevingscontract opstellen tussen bloedverwanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2) Waarbij het huwelijk symbool staat voor het samen verder leven als man en vrouw. 3) Volgens de meerderheid van de bevolking wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het traditionele huwelijk, wat is dat? Daar waar de man het voor het zeggen heeft? Het natuurlijke huwelijk? He huwelijk dat na 7 jaar ontbonden wordt?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |