Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2013, 18:44   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie meer betaalt, mag meer service verwachten.

Maar wie 'gewoon' betaalt, moet niet achteruit gestoken worden.
Het zou dus zeer duidelijk aan de ingang, op de website, .... gesteld moeten worden wat je precies koopt voor je inkomstgeld. Namelijk minderwaardigheid.

Ze zouden het kunnen oplossen door op sommige dagen, ook goed op voorhand meegedeeld, het totaal aantal bezoekers te beperken (waardoor files minder lang worden) in ruil voor een hogere toegangsprijs.

In ieder geval zou de directie van Walibi,

in den bak gegooid moeten worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 18:44   #142
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Had Walibi het ipv een voorsteekpas een VIP pas genoemd, had er geen haan over gekraait.
²
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 18:45   #143
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie meer betaalt, mag meer service verwachten.

Maar wie 'gewoon' betaalt, moet niet achteruit gestoken worden.
Het zou dus zeer duidelijk aan de ingang, op de website, .... gesteld moeten worden wat je precies koopt voor je inkomstgeld. Namelijk minderwaardigheid.

Ze zouden het kunnen oplossen door op sommige dagen, ook goed op voorhand meegedeeld, het totaal aantal bezoekers te beperken (waardoor files minder lang worden) in ruil voor een hogere toegangsprijs.

In ieder geval zou de directie van Walibi,

in den bak gegooid moeten worden
.
Liberalen dat het daar zijn, bij de N-VA!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 18:54   #144
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pretparken moet je doen als het regent en koud is. Dan staat er het minste volk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 18:56   #145
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Maar moet langer wachten en kan dus minder attracties doen. Dat is dus duurder.

Paulus.
Zoals ik schreef is het een prijsverhoging maar voor de gewone bezoeker niet duurder.
Vergelijk met een pakje sigaretten waar enkele sigaretten minder inzitten.
Als je evenveel minder rookt per dag kost het u niet meer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:02   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat je zelf niet inziet hoe krom je redenering is.

Hoe minder waar voor je geld, hoe duurder die waar is, dat weet je maar al te goed.

Paulus.
Hij heeft nochtans gelijk.
Ge betaald er om er uw tijd zoek te maken en ge zijt nog steeds diezelfde tijd verloren.
Oud 11 juni 2013, 19:08   #147
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pretparken moet je doen als het regent en koud is. Dan staat er het minste volk.
En van achter naar voor!

Maar on topic: ik snap beide kanten: het blijft een privéonderneming en die doet wat dat betreft wat ze wil (lees: wat hen het meest opbrengt).
Anderzijds kan het inderdaad als "oneerlijk" aanzien worden voor de wachtende kinderen. Maar gelijk al zo dikwijls gezegd: ze worden dagelijks geconfronteerd dat niet iedereen gelijk is. Je kan "rijkere" kindjes toch niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van die service terwijl de "armere" het niet kunnen betalen.

Ik zou het met mijn kinderen trouwens zo oplossen: of een fastpass of een souvenir.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:10   #148
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het zou me niet eens verbazen dat het vooral de armen zijn die die 35 euro extra ophoesten, aangezien zij op dit vlak dikwijls nog de langste tenen hebben.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:14   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
En van achter naar voor!

Maar on topic: ik snap beide kanten: het blijft een privéonderneming en die doet wat dat betreft wat ze wil (lees: wat hen het meest opbrengt).
Anderzijds kan het inderdaad als "oneerlijk" aanzien worden voor de wachtende kinderen. Maar gelijk al zo dikwijls gezegd: ze worden dagelijks geconfronteerd dat niet iedereen gelijk is. Je kan "rijkere" kindjes toch niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van die service terwijl de "armere" het niet kunnen betalen.

Ik zou het met mijn kinderen trouwens zo oplossen: of een fastpass of een souvenir.
De Schoof was al eens van plan om de 6 kleinkinderen te trakteren en met gans den boel eens naar een pretpark te gaan. (dat kan er nog net af met mijn pensioentje van de staat)

Dat zal nu zeker Walibi in Wallonië niet worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:15   #150
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het zou me niet eens verbazen dat het vooral de armen zijn die die 35 euro extra ophoesten, aangezien zij op dit vlak dikwijls nog de langste tenen hebben.
Heb ik ook al gedacht. Ik ken toch wel wat mensen die nogal wat schulden hebben en toch alle luxe hebben die we ons maar kunnen inbeelden...
Oud 11 juni 2013, 19:16   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Men zou ook sommige attracties betalend kunnen maken.
Oud 11 juni 2013, 19:19   #152
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Men zou ook sommige attracties betalend kunnen maken.
Is dat ook niet het systeem in Plopsa Coo?
Lijkt mij inderdaad voor sommige families wel een oplossing aangezien er regelmatig mama's of papa's (of bangeriken ) zijn die steeds meegenomen worden om op de rugzakken te passen.
Oud 11 juni 2013, 19:31   #153
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
als het u niet aanstaat, dan kun je ook gewoon wegblijven.
Mee eens, als het pretpark u niet aanstaat is boycot de beste methode.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:34   #154
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee, want dan ga je in de gewone rij staan om sneller door te kunnen gaan
Exactly my point. Als teveel mensen er gebruik van maken wordt de dienst waardeloos.

Ik ben trouwens al lang geen fanaat meer van pretparken, juist om de kinderen te plezieren krijgen ze mij daar nog binnen. Liefst ga ik op een koude schooldag met mijn niet-schoolplichtige kinderen (al was het maar om freespirit groen van jaloezie te maken), dan hebben we een voorsteekpas zonder toek op ons bakkes en zonder veel centen extra uit te geven. Ik kom haast slecht bij de idee om in de blakende zon 7 uur te staan aanschuiven tussen bezwete lijven om slechts een uurtje pret...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:35   #155
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wordt persoonlijk ipv inhoudelijk te blijven.

We weten beiden waarom.

Paulus.
Dat weten we beiden idd
Wie was ook alweer diegene die begon te stellen dat ik duidelijk vanalles niet wist?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:37   #156
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand zonder VIP-pas kan ook de match, concert, theater opera enz... volgen van begin tot het einden zoals hij daarvoor heeft betaald.

In Walibi ligt dan anders. Als daar veel mensen een voorsteekkaart hebben, kun je zelf minder attracties doen, door langere wachttijden.

Minder waar voor hetzelfde geld.

Dat lijkt me een belangrijk verschil.

Paulus.
Logisch, je hebt dan ook minder betaald dan diegenen die wel voor de fastlane betaald hebben. Dat is inderdaad het verschil.
Oud 11 juni 2013, 19:40   #157
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed. Dan snap je het probleem. Blijf er dus niet mantraal naar vragen.

Paulus.
Ik snap dat jij er een probleem van maakt. In realiteit is er echter geen probleem.

Betaal voor de fastlane en doe meer op eenzelfde dag met minder aanschuiven.
Betaal niet voor de fastlane en schuif aan.

No problem, duidelijke prijzen, duidelijke service, vrije keuze...
Al dat gemelk over voorsteken slaagt simpelweg op niks, al was het maar omdat je er opnieuw van uitgaat dat iedereen gelijk is. Quod non; de ingansprijs is al verschillend.
Oud 11 juni 2013, 19:42   #158
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Wat ik mij dan nog afvraag: moest het een succes worden zouden ze dan aan de ingang ergens een teller kunnen zetten met hoeveel bezoekers zo'n pass gekocht hebben? Want als ik al het dubbele zou betalen van een gewoon toegangsticket dan wil ik er ook wel van uitgaan dat maar een bepaald percentage dit ook gedaan heeft, anders is het weggesmeten geld.
Oud 11 juni 2013, 19:45   #159
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Exactly my point. Als teveel mensen er gebruik van maken wordt de dienst waardeloos.
Dan sla je gewoon de prijs op aangezien genoeg mensen die meerkost willen betalen klaarblijkelijk

Citaat:
Ik ben trouwens al lang geen fanaat meer van pretparken, juist om de kinderen te plezieren krijgen ze mij daar nog binnen. Liefst ga ik op een koude schooldag met mijn niet-schoolplichtige kinderen (al was het maar om freespirit groen van jaloezie te maken), dan hebben we een voorsteekpas zonder toek op ons bakkes en zonder veel centen extra uit te geven. Ik kom haast slecht bij de idee om in de blakende zon 7 uur te staan aanschuiven tussen bezwete lijven om slechts een uurtje pret...
Walibi is al in een decennium niet meer veranderd of verbeterd. Er waren hoogstens overnames en attracties die verdwenen. Zelfs de gewone tickets zou ik daar niet kopen. Maar laatst in Disney waren die fastlanes verdomd handig en hun geld meer dan waard. En dat zonder toek op de bakkes van één of ander gifgroen Calimeroklagerke
Oud 11 juni 2013, 20:00   #160
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan kan je ook beginnen janken dat je je kind moet uitleggen dat een ander kind wel met een dure smartphone kan rondlopen, dat een ander kind wel dure reizen kan maken, dat een ander kind wel met merkkledij rondloopt of dat die wel redelijk wat zakgeld krijgt, dat een ander kind opgehaald wordt aan school in een dure wagen of dat een ander kind een verjaardagsfeestje kan organizeren op deze of gene locatie...

Wat een gezever en gebleit weeral gisteren in de media en bij de politiek. Typisch gevoed door het eeuwige, gifgroene, afgunstige calimero-gedrag van de Belgjes.
Er is niks verkeerd met die regeling van Walibi. Wil je betere/extra service, dan betaal je meer. Dat is zo bij concerten, dat is zo bij theater, dat is zo bij de voetbal, dat is zo op restaurant, dat is zo op reis... Mensen zijn niet gelijk, easy as that. Wil je dat systeem niet gebruiken, dan doe je dat niet en dat wacht je wat langer. Genoeg pretparken die dat systeem al langer gebruiken (ook Disneyworld biedt je systemen aan waarbij je voor een hogere vipprijs en permanente fastpas krijgt), zonder probleem.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is toch niet moeilijk te begrijpen? Wie een betere service wil en het zich kan veroorloven, betaalt hier ook voor. Wie meer verdient heeft meer privileges dan wie minder verdient. In een diamantenwinkel gaat men aan de 'armere' ook geen speciale korting geven op een juweeltje enkel en alleen omdat die arm is. Toch logisch! Werk harder, verdien meer en kom dan klagen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be