Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 05:21   #141
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Moest wat er in het artikel staat waar zijn, dan is het sleuren van "antisemitisme" bij de hele zaak een poging van de joodse vrouwen om hun (ex-)buren gestraft te zien of hun gelijk te halen. Niet erg mooi van hen, natuurlijk.
Het is 1 joodse en 1 niet joodse vrouw en het is de niet-joodse die dronken was en haar neus gebroken heeft.

De joodse is dan naar de politie gestapt en zou daar niet geholpen zijn in het Engels, die klacht zou nog waar kunnen zijn. Het antisemitisch gedrag blijken inderdaad verzinsels.

Nu vraag ik me wel wat er zou gebeurd zijn als die ene een moslima was in een wijk met moslims.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 08:31   #142
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het antisemitisch gedrag blijken inderdaad verzinsels.
No shit?
Oud 25 juni 2013, 12:41   #143
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
? Er is enkel misbruik van het begrip antisemetisme vastgesteld door de politie.
Tja, zoals al doe buitenlandse criminelen ook beweren slachtoffer van racisme te zijn. Ik vind het heel erg dat zulke dingen gebeuren. Zo weet men op den duur niet meer wat echt is wat niet.
Oud 25 juni 2013, 12:46   #144
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim1234567 Bekijk bericht
Ben deze discussie toevallig tegengekomen omdat ik inf zocht over een elektriciteitskeuring. Wat is de wereld toch klein. Ik ken toevallig die buren. Laten we zeggen dat ik ze er heb over horen spreken.

Ten eerste die buren wisten zelf niet dat het een jodin was. Dit is waarschijnlijk hetzelfde als je een marokkaan iets weigert dat hij u ineens gaat aanklagen voor rascist

Verder zaten de dames wel aan de drugs en heel de nacht en elke nacht luide muziek te spelen tot frustratie van de hele blok. Wel te verstaan dat dit een blok is waar twee pas geborene baby s verblijven.

De politie is meermaals maw meerdere keren per dag/nacht verschillende dag achter elkaar langstgekomen. De dames stelde hun boven de wet en begonnen daarop met extra pesterijen naar de blok toe.
Verdorie, dat werpt een ander licht op de zaak. Jammer dat er altijd mensen zijn die de wet tegen racisme misbruiken voor hun eigen fouten niet toe te geven. Eerst leek het er op dat twee onschuldige vrouwen zwaar aangepakt werden door antisemitistische buren.

Ik weet dat er een groot spanningsveld bestaat tussen mensen van verschillende etnische achtergrond, maar je afkomst misbruiken voor je fouten te verdoezelen ... daar zouden ze ook wetten tegen mogen uitvinden.

Als je drank en drugs neemt en voor zware overlast zorgt, moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen, ongeacht je afkomst. Door dat te misbruiken zet je mensen tegen elkaar op.
Oud 25 juni 2013, 12:54   #145
Boadicea

Standaard

Citaat:
Heel het korps vertelt leugens en is antisemitisch waarschijnlijk, inclusief de korpschef. Dat is inderdaad al een gans ander verhaal.

Dat het niet om een inbraak ging zal wel zo zijn, na de blok te hebben ondervraagt, tenzij het om een grote antisemitische samenzwering gaat.

Ik neig toch de politie haar verhaal te geloven.
Nee, het is een grote samenzwering tegen het Joodse volk. Snap je niet dat ze een nieuwe Holocaust aan het voorbereiden zijn?

Mensen onder invloed van drank en drugs kunnen wat paranoia zijn. Ja, er is antisemitisme, racisme en allerlei andere onverdraagzaamheid in onze maatschappij en mijn ervaring is dat de politie soms ook verkeerd handelt, maar bij deze stel ik me wel vragen.

Antisemitisme is zowat de grootste misdaad die er in onze maatschappij bestaat. Zouden politiemensen hun job riskeren door dat te negeren? Ja, er zitten klootzakken bij en rotte appels, maar ik denk niet dat een heel korps zo rot en corrupt zal zijn.

Ik vond het al straf dat men het zo aanpakte, want racisme en antisemitisme zijn prioriteiten in onze maatschappij. Maak geen misplaatste grap over bepaalde bevolkingsgroepen of ze slaan je in de boeien. Vandaar dat ik aanvoelde dat er iets niet klopte.

Twee mogelijkheden: je hebt met twee gepamperde groepen tegen elkaar te maken. Dan weet ik dat de politie zich ook niet graag moeit, omdat ze dan langs twee kanten de stront om hun kop kunnen krijgen, of er was iets niet juist in het verhaal.
Oud 25 juni 2013, 14:24   #146
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik neig toch de politie haar verhaal te geloven.
Dat is omdat u moslim bent en het over joden gaat. Mocht ze moslima zijn dan had u a la minute gans het politiekorps van zwaar racisme veroordeeld en het slachtoffer zonder enige voorwaarde geloofd.

Citaat:
Walgelijk.
U vindt dat walgelijk? Jullie doen niets anders : 'ikke niks gedaan, politie racist'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
...

Moest wat er in het artikel staat waar zijn, dan is het sleuren van "antisemitisme" bij de hele zaak een poging van de joodse vrouwen om hun (ex-)buren gestraft te zien of hun gelijk te halen. Niet erg mooi van hen, natuurlijk.
Inderdaad. Ik dacht van in het begin dat het verhaal in ieder geval overdreven moest zijn, want er wonen geen moslims in dat gebouw, en Vlamingen kunnen soms vervelend doen, maar gaan geen mensen aanvallen puur omdat ze zo'n Joods symbool op hun deur gaan hangen.
Oud 25 juni 2013, 15:01   #147
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Inderdaad. Ik dacht van in het begin dat het verhaal in ieder geval overdreven moest zijn, want er wonen geen moslims in dat gebouw, en Vlamingen kunnen soms vervelend doen, maar gaan geen mensen aanvallen puur omdat ze zo'n Joods symbool op hun deur gaan hangen.
Dat klopt. Vlamingen slagen de ander liever een gebroken neus voor nachtlawaai. Elk volkske heeft wel zo z'n "zwakke plekken", hé...
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:08   #148
BonBon
Banneling

Standaard

Is die persconferentie van Modrikamen er nu geweest?
Op Joods actueel is er nog niets over te vinden.
Oud 25 juni 2013, 15:12   #149
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het lijkt misschien wat muggeziften, maar als de vriendin van een Jodin wordt mishandeld, is het dan geen lesbofobie ipv antisemitisme?
Lesbofobisch antisemitisme od Antisemitisch lesbisme ... oh shit dat rijmt niet .. zou ik dat noemen.

In elk geval zou ik willen weten of er tussen de geweldenaars soms moslims bijzitten want dat verergerd de zaak natuurlijk ... oh weer shit ... dat is nog niet het geval blijkbaar. Behalve natuurlijk als die joden moslims waren geweest, dat zou natuurlijk al een feiten verzwarende faktor zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:21   #150
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim1234567 Bekijk bericht
Trouwens er wonen geen moslims in die blok. Ook een leuk weetje
Zo'n uitspraak ruikt naar stevig Marokkaans. Een ietswat zichzelf respecterende Vlaming zegt "er wonen geen moslims in dat blok". Julie leren het niet af he. Nog maar pas op het forum en al door de mand gevallen zou ik zeggen ...
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:46   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zo'n uitspraak ruikt naar stevig Marokkaans. Een ietswat zichzelf respecterende Vlaming zegt "er wonen geen moslims in dat blok". Julie leren het niet af he. Nog maar pas op het forum en al door de mand gevallen zou ik zeggen ...
Volgens mij klopt dat niet voor alle dialecten.

(vergelijk: waarom zegt een Antwerpenaar "u moeder is een hoer", in plaats van "uw moeder is een hoer" ?
Omdat het Antwerps zegt: "A moeder is een hoer".

Dienen blok.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:49   #152
Bog
Partijlid

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Bog : 25 juni 2013 om 15:50.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 16:05   #153
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil niks zeggen over het al of niet Marokkansgehalte van de poster, maar ik wil de Vlamingen niet te eten geven die niet weten wanneer je 'die' en 'dat' gebruikt....zelfs een ambtenarenpensioen zou niet volstaan.... (het-dat en de-die)
(zelfs 'zichzelf respecterende Vlamingen' zijn daarmee besmet)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 25 juni 2013 om 16:06.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 16:17   #154
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
...en een ietwat zichzelf respecterende Vlaming zegt 'ietwat', niet 'ietswat'...

Een Antwerpenaar zal trouwens wel degelijk eerder spreken over 'die blok' ipv 'dat blok'.

Ik denk trouwens dat jij zo ongeveer de laatste op dit forum bent die mensen op hun taalgebruik moet gaan proberen af te rekenen, denk je ook niet?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 16:18   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
...en een ietwat zichzelf respecterende Vlaming zegt 'ietwat', niet 'ietswat'...

Een Antwerpenaar zal trouwens wel degelijk eerder spreken over 'die blok' ipv 'dat blok'.

Ik denk trouwens dat jij zo ongeveer de laatste op dit forum bent die mensen op hun taalgebruik moet gaan proberen af te rekenen, denk je ook niet?
In Antwerpen zouden ze zeggen, "in dien blok."
Oud 25 juni 2013, 16:35   #156
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Antwerpen zouden ze zeggen, "in dien blok."
Heel juist. En juist om die reden zal een Antwerpenaar die Algemeen Nederlands probeert te schrijven eerder 'die blok' dan 'dat blok' schrijven.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 16:37   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Heel juist. En juist om die reden zal een Antwerpenaar die Algemeen Nederlands probeert te schrijven eerder 'die blok' dan 'dat blok' schrijven.
Neen, dat denk ik niet, "die blok" klinkt tamelijk vreemd in de mond als Antwerpenaar. Dat is meer iets dat je aan de kanten van Gent hoort.
Oud 25 juni 2013, 16:39   #158
Bog
Partijlid

Standaard

De verwarring is misschien ontstaan omdat zowel 'de blok' als 'het blok' bestaan. Hier gaat het inderdaad om het het-woord.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 16:43   #159
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, dat denk ik niet, "die blok" klinkt tamelijk vreemd in de mond als Antwerpenaar. Dat is meer iets dat je aan de kanten van Gent hoort.
Bij ons is het "da blok", "dezen blok" of "dienen blok".

In die blok daar
In dat blok hier

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 juni 2013 om 16:53.
Oud 25 juni 2013, 16:45   #160
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Bijvoorbeeld omdat hij vlak voor mij ter communie is gegaan?
Sinds wanneer mag een jood niet ter communie gaan?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be