Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2013, 21:54   #141
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet nu ook geen appelen met peren vergelijken. Ik ben manager van een afdeling met behoorlijk wat verantwoordelijkheid. Ik vergelijk mijzelf dus ook met de hogere A schalen, en als ik dan kijk naar wat iemand met mijn ancienniteit verdient, dan is dat 1000 euro verschil.

Jan de nul, kameraad werkt daarbij. Verdient heel goed zijn brood. Echter er staat ook wat tegenover ( in tegenstelling tot de sedentaire ambtenaar zit hij regelmatig voor langere periodes in het buitenland). Als militiair weet je ook maar te goed dat als jij in het buitenland zit, je daar goed voor vergoed wordt.
Jack lult maar wat uit zijn bek en weet niets.
En als hij het niet meer kan halen, zoals meestal, dan gaat hij wat op de man spelen.
Werklozen uitlachen dat is zijn ding.
Oh ja en voor ik het vergeet. Hij houdt zich vast aan de droom dat wij zijn pensioen gaan betalen
Maar dat is net zijn grote angst. Dat penioen, dat gaat er simpelweg niet zijn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 21:56   #142
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radijsje Bekijk bericht
Is dat hier de gewoonte?
Noem me maar radijsje.

Maar het onderwerp van deze draad = de veel te hoge ambtenarenpensioenen.
Neen, dat is enkel hij.
Kleinzielig, kinderlijk pestgedrag dat is helemaal zijn ding.
Oud 11 juli 2013, 21:57   #143
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Sorry Tavek, maar een ingenieur die meer verdient in de ambtenarij, daar scheelt echt iets mee hoor...
Ik werk soms samen (ik klus bij , inderdaad) met ingenieurs die in privé-sector werken, eentje bij de De Nul, de andere bij Elektrawinds, die lachen luidop met mijn loon.
Jij draait met de wind.
Je liegt!
Oud 11 juli 2013, 22:13   #144
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radijsje Bekijk bericht
Kan het zijn dat jij ook een (gepensioneerde) ambtenaar bent?
Volgens mij een azijnpisser, om eens verder te rijmen op die azijnpingpong
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 00:00   #145
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Er bestaat geen draagvlak voor en er zal er (hopelijk) nooit één voor komen, elke hervorming kost ons als Belg, Vlaming, Waal, Duitstalige meer en meer, dus nee dank u, wij zijn mensen die al gans hun leven werken en die mensen moeten eten terwijl wij rond ons mensen zijn die al gans hun leven niet werken, op één of andere cursus worden gestuurd om een paar maand of als ze geluk hebben een jaar later terug een paar jaar thuis te zitten (de opleiding had er blijkbaar geen verstand in geblazen, de prive baas heeft wel de subsidies binnengehaald) .. en daar dus nog pensioen voor krijgen ook. Als het pensioen van de ambtenaren aangepast wordt zal dit berekend worden per gewerkt UUR net als bij de particulieren, en stempelen is dus niet werken voor alle duidelijkheid. Succes met een hele hoop mensen broodhompjes te verschaffen! Dit is enkel als het pensionerings systeem veranderd. Het enige wat ik denk dat beter kan is de verplichting minstens 9 maand op het Belgische grondgebied te vertoeven voor een volledig pensioen, zo wordt er niet aan de rechten van de mensen geraakt.
Over diegenen die u bedoeld hebben we het nog helemaal niet.
Maar ook daar is misbeleid op kosten van de echt werkende bevolking ten voordele van partijstemmetjes. Of profitariaat in het kwadraat....
We kunnen het trouwens ook nog over de sponsering van de vakbonden hebben om stemmetjes binnen te halen.
Langs alle kanten worden we bedrogen en genekt zo simpel is dat.
Oud 12 juli 2013, 02:35   #146
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Over diegenen die u bedoeld hebben we het nog helemaal niet.
Maar ook daar is misbeleid op kosten van de echt werkende bevolking ten voordele van partijstemmetjes. Of profitariaat in het kwadraat....
We kunnen het trouwens ook nog over de sponsering van de vakbonden hebben om stemmetjes binnen te halen.
Langs alle kanten worden we bedrogen en genekt zo simpel is dat.
Een onafhankelijke vakbond zou handig zijn, er is heel weinig oprecht draagvlak maar dubbelzinnig is er toekomst voor
Oud 12 juli 2013, 09:29   #147
demonen
Banneling

Standaard

Ze begrijpt niet dat in de harmonisering van het arbeiders-bediendenstatuut met geen woord gerept wordt over het statuut van de ambtenaren. “Terwijl ze qua loon, vakantieregeling en pensioenen tal van voordelen hebben ten opzichte van de privé. Waarom wordt dat niet eens tegen het licht gehouden?” vraag ze zich af.

Remen zit als enige ondernemer in de raad der wijzen van Vlaanderen in Actie VIA, het project van Vlaams minister-president Kris Peeters om van Vlaanderen een topregio te maken tegen 2020. “Het is veel te ambtelijk allemaal en er is te weinig voeling met ondernemers. ”
http://trends.knack.be/economie/nieu...0348923396.htm
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 09:34   #148
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Jij draait met de wind.
Je liegt!
Stuyck, het is niet mijn fout dat uw carrière in de privé geen groot succes was en je daarom ambtenaar bent geworden.

Laat uw haat varen, vriend.

Ik blijf erbij, toppers in de privésector benijden geen ambtenaren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2013 om 09:40.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 09:52   #149
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Nee ik ben een fiere ambtenaar die zijn werk graag doet en met elke hervorming een verwatering van kwaliteit ziet.
Inderdaad, laten we vooral alles bij het oude houden....HET devies van de ambetantenaar.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 10:39   #150
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Stuyck, het is niet mijn fout dat uw carrière in de privé geen groot succes was en je daarom ambtenaar bent geworden.

Laat uw haat varen, vriend.

Ik blijf erbij, toppers in de privésector benijden geen ambtenaren.
Mijn carriere in de privé is een success, men deed wreed veel moeite om mij te houden, en in mijn bijberoep gaat het ondanks de crisis heel vlot. Getuige tal van tevreden klanten. Uw kijk op de weddes in de privé is gewoonweg verkeerd je kent er niets van. De salaris enquete van vacature zou u al veel verheldering moeten brengen, lees dat maar eens ipv te blaten over iets dat je niet kent.
Jan de Nul, die kloeg anders ook aan dat er teveel ambtenarij was. Maar dat is dan geen topper voor u.
Oud 12 juli 2013, 10:42   #151
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn carriere in de privé is een success, men deed wreed veel moeite om mij te houden, en in mijn bijberoep gaat het ondanks de crisis heel vlot. Getuige tal van tevreden klanten. Uw kijk op de weddes in de privé is gewoonweg verkeerd je kent er niets van. De salaris enquete van vacature zou u al veel verheldering moeten brengen, lees dat maar eens ipv te blaten over iets dat je niet kent.
Jan de Nul, die kloeg anders ook aan dat er teveel ambtenarij was. Maar dat is dan geen topper voor u.
edit

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2013 om 10:49.
Oud 12 juli 2013, 10:49   #152
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan de Nul klaagt dat er teveel ambtenarij is, jij wordt ambtenaar...
Zet je jezelf eigenlijk niet zwaar te zeiken??
Jan de Nul is een topper, daarom dat je Jan de Nul niet snel zal zien kiezen voor een ambtenarenbureau.

Jan de Nul heeft overigens gelijk, ik heb dat hier al dikwijls gepost, er zijn er te veel. Men kan met minder, beter opgeleide ambtenaren.
Vooral in de lagere echelons moet via verdere informatisering veel bespaard kunnen worden...

Begin je het eindelijk te begrijpen of hindert de rode waas voor uw ogen u zodanig?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2013 om 10:52.
Oud 12 juli 2013, 11:02   #153
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
..., er zijn er te veel. Men kan met minder, beter opgeleide ambtenaren.
Vooral in de lagere echelons moet via verdere informatisering veel bespaard kunnen worden...
²
maar probeer er maar eens iets te veranderen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 11:04   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
²
maar probeer er maar eens iets te veranderen
Is men mee bezig.
Het kan natuurlijk altijd beter en sneller.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2013 om 11:05.
Oud 12 juli 2013, 11:07   #155
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ze begrijpt niet dat in de harmonisering van het arbeiders-bediendenstatuut met geen woord gerept wordt over het statuut van de ambtenaren. “Terwijl ze qua loon, vakantieregeling en pensioenen tal van voordelen hebben ten opzichte van de privé. Waarom wordt dat niet eens tegen het licht gehouden?” vraag ze zich af.

Remen zit als enige ondernemer in de raad der wijzen van Vlaanderen in Actie VIA, het project van Vlaams minister-president Kris Peeters om van Vlaanderen een topregio te maken tegen 2020. “Het is veel te ambtelijk allemaal en er is te weinig voeling met ondernemers. ”
http://trends.knack.be/economie/nieu...0348923396.htm
je ziet dat ook aan de projecten: gewoon overheidsbedrijven of parastatalen die hengelen achter budget.. om zichzelf te verrijken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:27   #156
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan de Nul klaagt dat er teveel ambtenarij is, jij wordt ambtenaar...
Zet je jezelf eigenlijk niet zwaar te zeiken??
Jan de Nul is een topper, daarom dat je Jan de Nul niet snel zal zien kiezen voor een ambtenarenbureau.

Jan de Nul heeft overigens gelijk, ik heb dat hier al dikwijls gepost, er zijn er te veel. Men kan met minder, beter opgeleide ambtenaren.

Begin je het eindelijk te begrijpen of hindert de rode waas voor uw ogen u zodanig?
Neen, ik ben consistent aan mijn ideeen.
En als ik rondkijk, dan geef ik hem 100% gelijk.
Er is onder de ambtenarij heel wat frustratie over de ongelijke verdeling van het werk. Er zijn er heel wat die vooral bedreven zijn in uitzoeken van uitvluchten waarom iets niet moet gedaan worden, of door iemand anders.
Trouwens wat loop je te zagen. Ik ben een goed opgeleide informaticus.
Men heeft nog een lange weg te gaan.
Geen continuous integration, gaan unit testen, geen automatische acceptatie testen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 juli 2013 om 10:30.
Oud 13 juli 2013, 19:32   #157
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... er zijn er te veel. Men kan met minder, beter opgeleide ambtenaren.
Er zijn er inderdaad te veel...vooral in diensten waar er niet al te veel werk is. Waar er wèl veel werk is, daar is het huilen met de pet op wat het aantal ambtenaren betreft.
En je zou toch eens moeten proberen de samenstelling van de ministeries qua niveau in handen te krijgen. Uit ervaring (ik ben immers ambtenaar) weet ik dat er meer en meer hogere niveaus binnenkomen dan lagere..... M.a.w. er zijn in vergelijking met het werkaanbod meer chefs dan uitvoerders.....
(het is natuurlijk not done om het te zeggen, maar wat vroeger door een niveau 'klerk' werd gedaan wordt nu tegenwoordig al door een niveau 'bureauchef' gedaan....(en het kan nog erger : ik heb me een kriek gelachen toen ik iemand van het hoogste in niveau B de binnekomende en uitgaande post zag inschrijven....'orderbureau'.....en die was daar nog fier op ook )
Om van informatisering te spreken : al gezien hoeveel personeelsleden zo'n ICT-dienst heeft (en dat zijn niet van het goedkoopste lager niveau) ???? Besparingen ? Om de zoveel jaar het volledige pc-park vernieuwen, programma's aankopen, eigen servers en dergelijke, tussenkomsten van privé-firma's, enz...enz... (waarmee ik niet wil zeggen dat informatica niet nodig is, maar....besparingen ?????)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 juli 2013 om 19:35.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 19:34   #158
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik betaal mijn eigen pensioen.
Als je op iemand anders gaat rekenen, een groep die steeds kleiner wordt, eindig je met niets. Dat heb ik al ettelijke keren uitgelegd.
Dus, ik reken niet op het wettelijke pensioen.
U hebt natuurlijk de waarheid/het gelijk in pacht ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 19:44   #159
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt natuurlijk de waarheid/het gelijk in pacht ?
Als blijkt dat ik toch een overheidspensioen zou krijgen, waar ik niet op reken, dan ben ik uiteindelijk alleen maar beter af.
Dus of ik nu de waarheid in pacht heb of niet, is totaal niet relevant.
Net zoals uw onbeduidende trollende bijdrage overigens.
Oud 13 juli 2013, 19:48   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als blijkt dat ik toch een overheidspensioen zou krijgen, waar ik niet op reken, dan ben ik uiteindelijk alleen maar beter af.
Dus of ik nu de waarheid in pacht heb of niet, is totaal niet relevant.
Net zoals uw onbeduidende trollende bijdrage overigens.
Iedereen trollt, behalve jij, hé Flupke?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be