![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's goed. Maar dan moeten ze in de loop van hun carrière ook wel evenveel betaald krijgen als die werknemer in de privé. En dezelfde extra-legale voordelen, zoals forfaitaire onkostenvergoedingen, firmawagens, telefoon, laptop en internet op kosten van de zaak, groepsverzekeringen, hospitalisatieverzekeringen, dubbel vakantiegeld, dertiende maand, etc...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Helaas, vrijwilligerswerk omzetten naar "echte" jobs is economisch niet haalbaar. Zoals dat reeds is aangehaald, dan zou een snuggere ondernemer dit al hebben gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hoort dus geen tweede pijler of gouden handdruk meer bij voor een paar gepriviligeerden. Gepriviligeerden met instemming van de vakbonden !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het simpelste en het eerlijkste is om rekening te houden met het bedrag dat je betaald hebt gedurende heel je leven aan de sociale zekerheid. Wie een zwaar beroep uitoefent, moet meer betaald worden, en moet dus ook meer afdragen. Met dat meer kapitaal op zijn pensioenspaarboekje kan hij gerust vijf jaar vroeger stoppen. Of de laatste tien jaar daarvoor nog eens part time werken (en dus relatief ook minder storten op zijn pensioenspaarboekje). Solidariteitsmechanismen in zo'n systeem zijn nog perfect te integreren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens bij de overheid wordt men al beter betaald als in de privé. Daar heb ik u al verschillende bewijzen van gegeven. Bovendien bestaan er nog jobs bij de overheid die in de privé al lang weggesaneerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk moet je niet blijven leven in de realiteit van 20 jaar geleden. Dat helpt jouw zaak ook van geen kanten. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Vandaag zijn er 2,5 werkenden voor één gepensioneerde. In 2040 is dat slechts 1,5 werkende.
De reden: net na de Tweede Wereldoorlog werden veel kindjes geboren, de 'babyboomers', en die gaan nu en de komende jaren met pensioen. Daardoor zullen de uitgaven voor pensioenen en gezondheidszorg tegen 2060 liefst 19 miljard euro hoger liggen dan vandaag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
dat is juist. Iedereen die in de privé werkt krijgt een auto van zijn baas, een telefoon van zijn baas, een laptop en internet van zijn baas. Dream on. Ikzelf werk in de privé en het enige dat ik van mijn baas krijg is ferm tegen mijn kl*ten als ik mijn werk niet goed doe. En ik wil altijd zeggen hoeveel ik verdien. Geen probleem. Dat zal heus niet zoveel zijn als jullie loon. Die enkelingen die een auto en zo vanalles van hun baas krijgen zijn de uitzondering en moeten daar ook vanalles voor laten. Diegene die een firmawagen krijgen moeten meestal veel kilometers maken en hebben meestal een lager inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals je van je eigen weet, is niemand geneigd ook maar iets van zijn eigen voordelen prijs te geven. Dit is dan voor iedere gewone werknemer, maar dan heb je de opdeling in verschillende sectoren, waar de vakbonden de fout gemaakt hebben, mee te stappen in de verdeel en heers politiek van de werkgevers. Zoals reeds dikwijls gezegd, als men ervan uitgaat dat een gewerkt uur van zijn leven voor iedereen dezelfde waarde heeft, krijg je geen geprivilegieerden meer. Het verschil zit hem dan enkel in de tijdsduur en de kosten, die iemand besteed aan opleiding om zijn job te kunnen uitoefenen en in de fysieke omstandigheden die het beroep vereist. Dat zijn allemaal berekenbare factoren, die verrekend kunnen worden in loon en/of pensioen. Maar liever schept men nonsens privilegies, die geen uitstaans hebben met de uitgevoerde arbeid, maar enkel dienen om het verdeel en heers principe te kunnen blijven handhaven. Dat jij enkel altijd alleen de vakbonden aanhaalt als de schuldigen, is gewoon een fabel. Zowel de werkgeversorganisaties als de werknemersorganisaties zitten rond de tafel. Komen ze er niet uit, halen ze er een regeringsvertegenwoordiger bij om de boel te ontwarren. Ondanks alle mooie woorden en verklaringen die na een overeenkomst tussen de partijen afgelegd worden, zal je zien dat er altijd weer sleutels worden ingebouwd, die het volgende overleg bemoeilijken of soms zelfs onmogelijk maakt. Het komt er dus altijd op neer, dat de reeds geprivilegieerden hun privilegies bevestigen, ook omdat de top van de vakbonden, werkgevers en politici tot die geprivilegieerden behoren. Gewone werknemers en de meeste kleine zelfstandigen behoren niet tot die groep en krijgen meestal een aalmoes om hen een beetje tevreden te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier hebben we Jacobus weer met zijn wereldvreemde redenering.
Er zijn nu eenmaal verschillen tussen mensen. Vooral wat betreft wat die mensen willen betalen voor het werk van een ander. Voor een ticketje voor een match van Club Brugge wordt met graagte veel meer neergeteld dan voor een match van Zoetenaaie. En redeneer van daaruit maar verder. Je kan het. .
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan begrijpen dat dat voor een doorsnee ambtenaar nogal veel lettergrepen heeft.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je kan ook antwoorden: goed ja maar dan moeten alle ambtenaren sociale lasten betalen op hun gratis treinabonnement, op hun dienstwagens, op hun extralegaal dubbel pensioen, etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() -Betaald worden in de geroofde vruchten der arbeid van werknemers en -gevers, die het moeten hebben van hun competitiviteit, om een zelfdienende bureaucratie in stand te houden die ons allemaal het leven zuur maakt.
Bezie het zo, ik ga 2 ambtenaren werk geven. De ene mag putten graven, de andere ze terug toe gooien. Zelfdienende job, waarde gecreëerd: 0,0. In de privé zou dat dus een hobby zijn, en niet iets waarvan je kan leven. Niemand is bereid je te betalen om putten te graven en terug toe te gooien. Probleem. Tja, waarvan moet ik ze nu betalen, vraag je? Geen probleem, zeg ik je, ik neem gewoon een deel van de kost van de groenteboer in beslag. Iedereen tevree. Enfin, in de ambtenarij toch. Voila, de parabel van de ambtenarij. -Een deel van de ambtenaren werkt nog geen 3/4 van het jaar aan 25 uurtjes per week, wat als full-time beschouwd wordt, worden volledig betaald en mogen nog vroeger op pensioen dan de privé ook. -Dan nog het lef hebben om om de vijf voet te staken en zo het deel van de bevolking dat werkt in de competitieve sector, om mede de ambtenarij recht te houden, te ampeteren. Klagen, dat kunnen ambtenaren als de pest, dat weten we allemaal.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 juli 2013 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een spelletje. Bij Club krijg je voor veel geld bier uit een bekertje, behalve enkele geprivilegieerden. In Zoetenaaie krijg je bier in een glas, ken je iedereen en zeer weinig kans op rellen. Geen politie die voor zondagwerk betaald moeten worden van belastinggeld nodig. In Zoetenaaie zie ik altijd spelers uit de buurt. Bij Club moet je om het half jaar op andere menselijke handelswaar met onuitspreekbare namen kijken. Bij Club kijk ik dan ook nog eens naar truitjes met Belfius (een "noodlijdende" bank) op hun truitjes, bij Zoetenaaie naar Juul B een goed boerende kleine aannemer uit de buurt. In Zoetenaaie betaal ik per match 5 € en als we een pot maken van 10 of 15 € de man zitten we om 1 uur in de nacht nog te pimpelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was van plan om hier te vragen om terug te keren naar het onderwerp van de draad. Dat is niet wie hard werkt of niet, wie veel betaald krijgt of niet, wie gestraft moet worden voor de fouten van de politiekers in het verleden en in het heden (aanwerven nutteloze ambtenaren; weigeren statuut ambtenaar te moderniseren ... wie moet daarvoor gestraft worden: die politiekers of die sukkelaar die er destijds op ingegaan is om bij de nmbs te gaan ...) maar wel de wettelijke leeftijd waarop de normale Vlaming met pensioen zou moeten gaan.
Maar in feite is toch alles reeds gezegd. Ik mag samenvatten: bedankt aan die twee high potentials van de tsjeven, voor alweer zoveel extra stemmen in mei volgend jaar. Het geheugen van de kiezer is kort, maar toch voor dit gevoelige thema, gaan er een paar zijn die het zich nog zullen herinneren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 juli 2013 om 08:24. |
![]() |
![]() |