Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2013, 09:14   #141
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef ondertussen al tien jaar les aan dergelijke jongelui.
En hoe verlopen de lessen?
BTW: Ik had het voorgaand niet op iemand persoonlijk.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:46   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En hoe verlopen de lessen?
...
In alle diversiteit

Serieuzer: alles welbeschouwd valt het nog wel mee.

Ik leer van mijn leerlingen, en zij leren van mij.

Maar niet altijd evenveel, en niet altijd even goed.

Niettemin heb ik de indruk dat we er in de loop der jaren samen in geslaagd zijn de lat wat hoger te leggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:55   #143
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom de jaren vijftig? Wat is er fout met de Belle Epoque?

Alles was toen alaise en men kleedden zich zeer stijlvol toen.
Qua gedachtengoed zijn we nu toch iets verder dan toen, en dan op veel vlakken weer niet. Ik baal ervan dat de mensheid blijft steken en niet vooruit komt.
Ik kom veel verzuring tegen en dat mag eens stoppen. Werkt gij mee?
Oud 8 september 2013, 10:07   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles was toen alaise en men kleedden zich zeer stijlvol toen.
Qua gedachtengoed zijn we nu toch iets verder dan toen, en dan op veel vlakken weer niet. Ik baal ervan dat de mensheid blijft steken en niet vooruit komt.
Ik kom veel verzuring tegen en dat mag eens stoppen. Werkt gij mee?
ik werk niet mee met mensen die liefst met een sneltreinvaart richting 7de eeuw willen sporen. Dat ze hun Fyra dan maar zelf naar de verdoemmenis rijden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 10:09   #145
Peche
Banneling

Standaard

1950 is de 20e eeuw circe. En eigenlijk is die zeer slecht afgelopen. De groeispurt in onze populatie is nijpend op de maatschappij en haar gemoedstoestand.
Je kan natuurlijk ook op uw Frya naar de verzuring rijden.
Ik vlieg liever over regenbogen.
Oud 8 september 2013, 10:14   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1950 is de 20e eeuw circe. En eigenlijk is die zeer slecht afgelopen. De groeispurt in onze populatie is nijpend op de maatschappij en haar gemoedstoestand.
Je kan natuurlijk ook op uw Frya naar de verzuring rijden.
Ik vlieg liever over regenbogen.
groeispurt? wat bedoelt U daarmee? de demografische atoombom van nievanhiers die de ondergang van Europa zal bewerkstelligen?

Ik bedoel NIET 1950 - ik weet nog dat 1950 in de 20ste eeuw valt hoor - , ik bedoel 632 het jaar van Mohammed. De 7de eeuw dus.

en als je het persé over verzuring wil hebben: al eens goed naar de lieflijke snuitjes van mevr. Kherbache en mevr. Freya Piryns gekeken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 september 2013 om 10:23.
Oud 8 september 2013, 11:13   #147
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als men het woord moslim en/of islam in een zin gebruikt, is men over een enorm uitgebreid onderwerp bezig. Gene platte kaas. Mag ik dan niet vaststellen dat men hier veralgemeent en die woorden met willekeur behandeld. Ik denk niet dat ik bepaald ongelijk heb, nietwaar?
Er zijn moderne moslims aanwezig in onze maatschappij. Wanneer sharia4belgium in de media te zien was, kwam de meeste tegenwind vanuit de moslim gemeenschap. Toen winkeliers hangjongeren die dealde beu waren, waren het de moslim eigenaars van winkels die ze verjaagd hebben.
Dus stopt de zever maar dat alle onheil en verloedering van de maatschappij te wijten is aan één groep mensen met het label: moslim.
fuck da
Het onderwerp is dan ook enorm uitgebreid, extremisme veel meer dan S4B en de tegenwind van gematigde moslims onvoldoende.
Er ligt nog een complete wereld naast de schaduw van je eigen kerktoren, kijk daar ook eens naar.
Lees jij wel eens de rapporten van opendoors.nl, IHEU.org of Pew research?
Ken je de ranglijst christenenvervolging?

In Elsevier schreef Hala Naoum Néhmé over het onderwerp het volgende:
Miljoenen christenen zijn in moslimlanden het doelwit van discriminatie, onderdrukking en geweld. Waarom neemt het Westen, ondanks vele alarmerende publicaties, het tragische lot van christenen in islamitische wereld niet serieus? Het fenomeen 'christofobie' breidt zich snel uit. Terwijl de islam steeds meer voet aan de grond krijgt in Europa, worden de laatste groepen christenen in het Midden-Oosten en andere delen van de islamitische wereld verjaagd of vermoord.
Deze christenvervolging, in de westerse media onderbelicht, varieert van belemmering van geloofsuitoefening en liturgieviering tot intimidatie, sociale uitsluiting, fysiek en psychisch geweld, aanslagen, verminking, ontvoering, verkrachting, levende verbranding, gedwongen bekering en ophanging.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 11:40   #148
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt om dat even op te sommen. Doch vind je bovenstaande tekst uiterst veralgemenend overkomen. Ik mag dat toch vinden zonder dat ik "moraliserend vingertje wijs" doe?

Als we eens beginnen met geloof te privatiseren? Zou dat geen oplossing zijn?
En met het geld dat dan overblijft kunnen we scholen en gevangenissen bouwen
Wat is dan volgens u zo " veralgemenend" aan mijn betoog?
Geloof privatiseren? En op welke manier ziet u hier dan de oplossing voor de problemen in het samenleven?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 11:41   #149
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Een groot deel van de moslims zal nooit respect hebben voor niet-moslims. Deels omdat een groot deel van de moslims analfabeten zijn, een ander deel is dan weer opgegroeid in onmenselijk ellendige landen en een nog groter deel is opgegroeid met totaal verkeerde interpretaties van de koran waar ze heilig in geloven...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 11:43   #150
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Het onderwerp is dan ook enorm uitgebreid, extremisme veel meer dan S4B en de tegenwind van gematigde moslims onvoldoende.
Er ligt nog een complete wereld naast de schaduw van je eigen kerktoren, kijk daar ook eens naar.
Lees jij wel eens de rapporten van opendoors.nl, IHEU.org of Pew research?
Ken je de ranglijst christenenvervolging?

In Elsevier schreef Hala Naoum Néhmé over het onderwerp het volgende:
Miljoenen christenen zijn in moslimlanden het doelwit van discriminatie, onderdrukking en geweld. Waarom neemt het Westen, ondanks vele alarmerende publicaties, het tragische lot van christenen in islamitische wereld niet serieus? Het fenomeen 'christofobie' breidt zich snel uit. Terwijl de islam steeds meer voet aan de grond krijgt in Europa, worden de laatste groepen christenen in het Midden-Oosten en andere delen van de islamitische wereld verjaagd of vermoord.
Deze christenvervolging, in de westerse media onderbelicht, varieert van belemmering van geloofsuitoefening en liturgieviering tot intimidatie, sociale uitsluiting, fysiek en psychisch geweld, aanslagen, verminking, ontvoering, verkrachting, levende verbranding, gedwongen bekering en ophanging.
Inderdaad en niet te begrijpen dat hier zo weinig aandacht voor is....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 12:13   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een groot deel van de moslims zal nooit respect hebben voor niet-moslims. Deels omdat een groot deel van de moslims analfabeten zijn, een ander deel is dan weer opgegroeid in onmenselijk ellendige landen en een nog groter deel is opgegroeid met totaal verkeerde interpretaties van de koran waar ze heilig in geloven...
Hoe interpreteer jij die koran op de JUISTE manier als er vlakaf het volgende te lezen staat:

Citaat:
Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Dit is nu eenmaal de leer die deze mensen (verplicht) moeten volgen. Je hoeft geen analfabeet te zijn om te weten hoe ze tegen onze westerse waarden en wereld aankijken.

Laatst gewijzigd door circe : 8 september 2013 om 12:14.
Oud 8 september 2013, 16:45   #152
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Met welk een pretentie denkt men iets als 'respect voor een religie' te kunnen afdwingen?

Respect is iets dat je moet verdienen, niet afdwingen met geweld.

En als de islam er niet in slaagt respect te verdienen, dan ligt de fout wellicht bij de islam zelf en niet bij de 'racistische' of 'onverdraagzame' Vlaming.

Moslims en hun linkse schoothondjes moeten leren leven met mensen die de islam niet leuk vinden en dat openlijk uiten.

Net zoals christenen dat hebben moeten leren, moeten moslims leren omgaan met kritiek en spot.
Dit is een vrije, seculiere samenleving en hier mag je kritiek hebben op en spotten met eender welke religie, dus ook met de islam.

Als de politici een andere mening zijn toegedaan en onder het mom van 'islamofobie bestrijden' de deur willen openzetten naar een religieuze dictatuur moeten ze dat openlijk toegeven.
Ik ben volledig akkoord met wat je zegt, maar heel die itslam (moedwillig verkeerd gespeld zodat die NSA zoekrobot mijn post niet opslaat). Maar is het nu echt nodig om daar, met alle respect overigens, een nieuwe draad voor te openenen ? Er word al veel te veel over die idioten hun godsdienst gesproken. Ook word het misschien hoog tijd om nitwits hier zoals Shalam te negeren. Op den duur gaat zo'n moostlim (ook moedwillig verkeerd gespeld) primitieveling zich nog belangrijk voelen ook.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 8 september 2013 om 16:46.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 17:00   #153
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zit hier vol van die radicale extremisten.
Doe maar onnozel, het zijn enkel de echte extremisten die gebanen worden en niet diegenen waarvan gij denkt dat ze extremisten zijn.
Oud 8 september 2013, 17:07   #154
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Doe maar onnozel, het zijn enkel de echte extremisten die gebanen worden en niet diegenen waarvan gij denkt dat ze extremisten zijn.
Worden extremisten hier gebannen?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 17:23   #155
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Misschien is Allah wel de duivel? De duivel die de mensheid in de luren legt?
Volgens sommigen zou Mohammed de echte duivel zijn.
Oud 8 september 2013, 17:56   #156
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Moslims krijgen de vrijheid van religie voor zover deze religie de mensenrechtelijke vrijheden van anderen niet bedreigt. En dat gaat dan hoogstens om de tolerantie en juridische bescherming van hun geloofsuitoefening. "Respect" wordt argeloos verkwist.
Daar vegen alle moslims en onze politiekers hun gat aan! Die achterlijke wereldvreemde en gevaarlijke godsdienst moest hier gewoon nooit grond onder de voet krijgen, ipv te leuteren over "godsdienstvrijheid" voor deze gevaarlijke meute! Waarom hebben we hetzelfde niet gedaan met de nazi's destijds en hen alle vrijheid van spreken en handelen gegeven?
Hoelang zal het nog duren vooraleer we moeten vaststellen, en te laat, dat we met de islam en de moslims niet beter af zijn dan met de nazi's?
Kijk naar wat ze uitspoken in hun eigen landen...en wat straks nog allemaal zal overwaaien eens ze hier genoeg soldaatjes voor Allah zullen geproduceerd hebben?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 17:58   #157
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De RKK wordt nochtans tegenwoordig grotendeels geleid door dezelfde soort "progressieve" flapdrollen.
Onder welke vorm hebben wij daar nu nog last van?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 22:13   #158
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
groeispurt? wat bedoelt U daarmee? de demografische atoombom van nievanhiers die de ondergang van Europa zal bewerkstelligen?

Ik bedoel NIET 1950 - ik weet nog dat 1950 in de 20ste eeuw valt hoor - , ik bedoel 632 het jaar van Mohammed. De 7de eeuw dus.

en als je het persé over verzuring wil hebben: al eens goed naar de lieflijke snuitjes van mevr. Kherbache en mevr. Freya Piryns gekeken?
Dat de bevolking gegroeid is, dat bedoel ik ermee.
Ik denk dat jij een fixatie op de islam gekregen hebt en zich in het leven enorm ergert aan allerlei. Dat kan jaren van uw leven kosten, maar wie ben ik ...
In plaats van alles zo zwart te zien, bekijk het eens grijs.
Oud 9 september 2013, 00:34   #159
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar hier lol ik toch eens mee
Ik weet niet welke cover ik hiervoor had, maar ik ben geen moslim. Integendeel.
Ons = iedereen.
niets aan de hand hoor,dat is hun zwart-wit denken. Ze beschuldigen iedereen die een andere mening heeft. heb ik al 'tig keer ondervonden, en het maakt niet uit hoeveel keer ik het ook zeg dat ik geen moslim ben, toch blijven ze hardnekkig erin. soms heb ik echt medelijden met hen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 00:35   #160
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Worden extremisten hier gebannen?
nee, jullie zitten hier nog steeds.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be