Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2013, 11:59   #141
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Herverdeling is een middel om de vrede te bewaren.
Iets meer afdragen aan de staat, of wachten tot een medeburger het komt halen? Even los van de huidige toestand.
't Heeft ff geduurd, maar daar is het. Het standaard "wees maar blij dat je moet afdragen want anders komen we het wel met geweld halen"-antwoord.
Toch wel vreemd dat al die sociale en solidaire weldoeners zich moeten beroepen op manu militari technieken om de rest van hun grote gelijk en van de weldaden van hun systeem te overtuigen...Niet?

Citaat:
Om op uw eerdere reactie terug te komen.
Mensen komen niet uit dezelfde mal waarna ze hun leven volledig zelf vormen, zodoende kan een getrapte belasting een manier zijn om kansen en lasten beter te verdelen.
De logica om mensen die succesvol zijn meer obstakels voor de voeten te smijten dan zij met minder succes, ontgaat me volkomen. Alsof het een slechte zaak is succesvol te zijn.

As you say, mensen zijn niet gelijk. Het eindresultaat hoeft dan ook niet gelijk te zijn, in spite off all egalitarian bullshit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 14:45   #142
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als dit programma werkelijkheid wordt stop ik met werken en ga ik ook wat profiteren . Dat brengt netto meer op.
Oud 2 september 2013, 14:51   #143
Manus
Burger

Standaard

Al wat ik heb is mijn eigen verdienste, zolang ik maar win kan de rest de boom in; want mij gebeurd niets, alles onder controle en eeuwig gezond. Beter?

Geweld ontkennen is een utopie. Zoals anderen de voordelen genieten van een werkloosheidsuitkering, geniet u van het voordeel van het eigendomsrecht.

Toch geef ik u gelijk, men zou burgers moeten toestaan het maatschappelijk contract op te zeggen (onherroepelijk) zonder het land te moeten verlaten. Weg plichten, weg rechten, u bent vrij.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 15:06   #144
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Al wat ik heb is mijn eigen verdienste, zolang ik maar win kan de rest de boom in; want mij gebeurd niets, alles onder controle en eeuwig gezond. Beter?
Dat lijkt er al beter op ja.
Kan er mij iets gebeuren? Sure. Verwacht ik dat wie dan ook daar voor opdraait? Nee, hoegenaamd niet.

Waarom zou ik verder ook maar iets moeten geven om de rest? Mijn gezin, familie, naasten, dat die belangrijk zijn, dat spreektvoor zich. En die krijgen dan ook alles wat ze nog maar nodig kunnen hebben (moest iedereen dat al doen,'t zou er almooier uitzien). Wat zou ik verder dan nog moeten geven om nobele onbekenden die ook geen fuck om mij geven?

Citaat:
Geweld ontkennen is een utopie. Zoals anderen de voordelen genieten van een werkloosheidsuitkering, geniet u van het voordeel van het eigendomsrecht.
Zolang je er maar rekening mee houdt dat geweld wederkerig kan zijn. Zij die geen werkloosheidsuitkering (meer) genieten, hebben heus geen monopolie op geweld. Dat ontkennen is evenzeer een utopie.
Dat moeten gebruiken om je systeem te verdedigen, toont hoogstens aan hoe beroerd het gesteld is met je systeem. Als je je systeem alleen kan handhaven door zij die er voordeel uithalen manu militari en onder bedreiging van geweld, zij die netto het systeem moeten financieren te forceren, dan kan het eens geen kwaad om over je systeem na te denken.

Noch de Sovjets, noch de DDR, noch enig ander paradijs achter het ijzeren gordijn, is er in het verleden ver mee gekomen. Landen als Cuba tonen vandaag nog steeds aan hoe ver ze ermee komen.

Citaat:
Toch geef ik u gelijk, men zou burgers moeten toestaan het maatschappelijk contract op te zeggen (onherroepelijk) zonder het land te moeten verlaten. Weg plichten, weg rechten, u bent vrij.
Dat zou al een mooi begin zijn inderdaad. Wie weet overwegen een hele hoop mensen waaronder mezelf dan nog wel eens een terugkeer naar België... (al zijn er plekjes op deze aardkluit die een pak mooier en beter zijn, het moet gezegd)
Oud 2 september 2013, 16:37   #145
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat lijkt er al beter op ja.
Kan er mij iets gebeuren? Sure. Verwacht ik dat wie dan ook daar voor opdraait? Nee, hoegenaamd niet.
Snelle praat, tot het moment daar is.
Citaat:
Waarom zou ik verder ook maar iets moeten geven om de rest? Mijn gezin, familie, naasten, dat die belangrijk zijn, dat spreektvoor zich. En die krijgen dan ook alles wat ze nog maar nodig kunnen hebben (moest iedereen dat al doen,'t zou er almooier uitzien). Wat zou ik verder dan nog moeten geven om nobele onbekenden die ook geen fuck om mij geven?
Waarom wel uw naasten? Het bloed, de mengelmoes van genen waardoor u verwantschap voelt? Mocht u iets overkomen, misschien dan toch een helpende hand van uw vrouw? Waarom zou die Andere u niet helpen, of u hem; bent u geen waterzak met beenderen opsloten in zijn brein, net als ons?

Citaat:
Zolang je er maar rekening mee houdt dat geweld wederkerig kan zijn. Zij die geen werkloosheidsuitkering (meer) genieten, hebben heus geen monopolie op geweld. Dat ontkennen is evenzeer een utopie.
Dat moeten gebruiken om je systeem te verdedigen, toont hoogstens aan hoe beroerd het gesteld is met je systeem. Als je je systeem alleen kan handhaven door zij die er voordeel uithalen manu militari en onder bedreiging van geweld, zij die netto het systeem moeten financieren te forceren, dan kan het eens geen kwaad om over je systeem na te denken.
Niet mijn systeem, he. Inbreker en agent, beiden een uiting van geweld, de wederkerigheid is er zeker. Het is niet omdat we het institutionaliseren dat we het geen geweld meer mogen noemen.

Citaat:
Dat zou al een mooi begin zijn inderdaad. Wie weet overwegen een hele hoop mensen waaronder mezelf dan nog wel eens een terugkeer naar België... (al zijn er plekjes op deze aardkluit die een pak mooier en beter zijn, het moet gezegd)
Misschien zou ik dan minder een vertrek overwegen. Al hoop ik dat u de volledige impact ervan beseft.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 19:33   #146
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Snelle praat, tot het moment daar is.
Flutargument. Goed om toch maar niks beter te moeten geven, maar ook niet meer dan dat.

Citaat:
Waarom wel uw naasten?
Easy,omdat ik hen belangrijk vind. Meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Het bloed, de mengelmoes van genen waardoor u verwantschap voelt? Mocht u iets overkomen, misschien dan toch een helpende hand van uw vrouw? Waarom zou die Andere u niet helpen, of u hem; bent u geen waterzak met beenderen opsloten in zijn brein, net als ons?
Wat die andere al dan niet zou doen, maakt mij niet uit, laat staan dat hem/haar dat recht zou geven op welk medeleven/welke bijstand van mijn kant uit dan ook.

Citaat:
Niet mijn systeem, he. Inbreker en agent, beiden een uiting van geweld, de wederkerigheid is er zeker. Het is niet omdat we het institutionaliseren dat we het geen geweld meer mogen noemen.
Dan moet de toekomstige werkloze ook niet komen janken als hij tegen de tanden van een stevige hond loopt, of nog iets groter... of tegen een kogel, pijl of wat dan ook loopt, bij het uitoefenen van zijn "als ze het mij niet geven, dan ga ik het zelf halen"-hobby.
Escalatie? Jazeker! En met plezier!

Citaat:
Misschien zou ik dan minder een vertrek overwegen. Al hoop ik dat u de volledige impact ervan beseft.
Een vertrek overwegen is er hier al niet meer bij; been there, done that before. Best decision by far.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be