Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2014, 16:29   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat heeft toch niets met de vervroegde vrijlating te maken?
Dat klopt, niettemin is het waar.
Oud 11 januari 2014, 16:50   #142
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Artikel

Is volgens mij ook de enige plaats waar zo iemand thuis hoort.

Ik heb niet de indruk dat er ook maar één ander mens is (die niets misdaan heeft en in de meeste gevallen nog hard werkt om zijn/haar hoofd boven water te kunnen houden) waar men zoveel 'Latijn' in steekt of zoveel hulp aangeboden krijgt van buitenuit.

Integendeel, de gewone brave burger stampt men liever nog wat verder de grond in.
En ik ken heel weinig ex-gevangenen waar men zoveel moeite voor doet. Ik ken er zelfs geen enkele .
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 16:52   #143
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En geen enkele van die kwibussen heeft ergens een logeerkamertje vrij ?
Tja, dat vind ik nu ook straf ! Ze helpen haar zoeken naar een woonplaats, vinden het triestig dat ze er geen vind, maar zijn wél slim genoeg om ze niet in hun eigen huis te logeren...
Oud 11 januari 2014, 16:53   #144
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze heeft nochtans haar straf gedaan, zo dus haar schuld aan de maatschappij is betaald.
Heb jij niet wat plaats thuis ? Nu alles toch in orde is, en ze haar schuld betaald heeft en alles...
Oud 11 januari 2014, 16:55   #145
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goh ja...er moet hoop zijn.
Voor iedereen.
Uiteraard niet makkelijk te bevatten, tenzij na een jaartje of meerdere jaartjes in een cel.
Dan snap je het wel.
Jij snapt niet wat ik bedoel : voor dat mens hoeft er geen vergiffenis te zijn. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk sterft. In of niet in de bak.
Oud 11 januari 2014, 16:58   #146
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Universalia. Wat is de bedoeling van het "cijfer 2" op uw afbeelding ?
om te tonen dat hij hiermee akkoord was :

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Haar straf had moeten zijn dat men haar in dezelfde vergeetput opsluit als die gestorven meisjes.
Oud 11 januari 2014, 17:02   #147
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als uitleg is dat net iets te simpel.

Stel even, iemand die twee jaar gekregen heeft, neem iemand die geen adres heeft buiten, en dat is één van de voorwaarden.

Hij heeft geen inkomen dus hij kan geen adres hebben, moet die dan levenslang in de gevangenis blijven?
Nee.
Maar waar het om gaat is dat M. Martin kinderen van honger liet sterven in een vergeetput. En dat zij nooit meer vrij had moeten komen na dit gedaan te hebben. Ik vind het trouwens vreemd dat niemand gepoogd heeft haar te doden sinds haar vrijlating...
Oud 11 januari 2014, 17:13   #148
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er wordt toch wel wal licht overgegaan wat "iemand laten verhongeren" inhoudt vind ik.

- bij een pistoolschot is het vermoorden een kwestie van seconden
- bij messteken kwestie van minuten? verschillende steken duren ook maar een paar seconden
- wurgen duurt wat langer, doch ook in de regio van minuten

echter, iemand laten verhongeren, en dan nog twee KINDEREN, is een kwestie van DAGEN! Dagen waarbij je ELKE DAG in de wetenschap bent dat er in de kelder twee kinderen zitten die geen eten of drinken hebben. DAGEN aan een stuk is zij zich bewust van dat feit. De hongerdood is één van de zwaarste vormen om dood te gaan.

En d�*t noemt madam Hemmelinks dan "niet uitvoeren van een opdracht"? Ik begrijp trouwens ook niet waar al die zogenaamd verzachtende omstandigheden vandaan kwamen om die moordenaars enkel als medeplichtige te veroordelen! DAGEN duurde het voordat de kinderen dood waren. Dat is geen beul die een executie uitvoert, dat is iemand die mensen bewust dagenlang kan MARTELEN.

Ze is helemaal geen zwakke onderdrukte vrouw: ze kan weldegelijk de erfenis van haar moeder verdoezelen, het vertikken om schadevergoeding te betalen (o ik heb zooooo'n spijt....)ervoor zorgen dat ze een vrij luxueus leventje kan leiden buiten de gevangenismuren (of dacht iemand dat ze op haar knieën de kloostergangen ging schrobben?). Neen, dit is een zeer geslepen vrouw die op alle manieren door de mazen van het net kruipt. Toscane! il faut le faire. Waarom niet ineens "in het verborgene" naast het klooster van Van Geiluwe in Zuid-Frankrijk? Er zijn geen kloosters in Scandinavië zeker?
Die heks is veel slimmer als haar echtgenoot, maar zeker niet beter.
Erger zelfs, want monster Dutroux gaf tenminste nog wat te eten aan zijn slachtoffers, zij liet ze gewoon kapotgaan van de honger. Terwijl ze nét boven hun hoofd op tijd en stond de hond kwam voederen ! Dat is wel extra sadistisch vind ik.
Het enige dat zij waard is is een kogel. En dan ben ik nog goedhartig, want met een kogel is ze er rap vanaf. Maar ik ben dan ook geen sadist. Een dolle hond of een rat martel je ook niet langzaam dood, je maakt die gewoon af.
Zo snel mogelijk, opgeruimd staat netjes.
Oud 11 januari 2014, 17:14   #149
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ze niet wonen waar ze wil misschien?
Haar plaats is opgeborgen in een kelder.
Oud 11 januari 2014, 17:21   #150
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ok.

In ieder geval, ze is vrijgelaten.
En binnenkort pakken ze haar terug op. Want : in héél Belgie is er geen kat die haar onderdak wil geven, en dus voldoet ze niet aan de voorwaarden voor haar voorwaardelijke vrijheid.
Zelfs haar zogezegde vrienden pastoors en magistraten bieden haar geen onderdak aan. Dit bewijst al één ding : die mannen zijn niet gek.
Het bewijst ook dat het geen échte vrienden zijn.
Dat zijn dus de feiten : niemand kan haar uitstaan, niemand wil haar onderdak aanbieden, en dus moet zij terug het gevang in. Waar haar plaats is.
Oud 11 januari 2014, 17:26   #151
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ze heeft toch ook kinderen die haar in huis kunnen opnemen zeker? Tenslotte hebben die de erfenis van hun grootmoeder al op hun bil geslagen!
Wat als die kinderen hun ontaarde moederniet meer willen zien ? Geld van de erfenis, ja, geld heeft geen geur, maar Michele Martin stinkt naar de dood, die wil je toch niet onder je dak ?
Oud 11 januari 2014, 17:28   #152
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Martin heeft geen recht dan op hulp van het OCMW?
Natuurlijk wel. Maar andere mensen ook. Moet Martin voorrang krijgen op andere mensen, die reeds voor haar hulp voor onderdak vroegen ? Er bestaat wel zo iets als wachtlijsten denk ik.
En dus, als zij ondertussen dakloos word, moet ze terug naar de gevangenis.
Oud 11 januari 2014, 17:45   #153
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Wat als die kinderen hun ontaarde moederniet meer willen zien ? Geld van de erfenis, ja, geld heeft geen geur, maar Michele Martin stinkt naar de dood, die wil je toch niet onder je dak ?
Dat geld geen geur heeft valt al te betwisten (bloeddiamanten en al dat) maar had jij het aangenomen? Ik zou me op alle manieren van haar distanciëren als ik haar nageslacht was.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 11 januari 2014 om 17:46.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 18:26   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Maar waar het om gaat is dat M. Martin kinderen van honger liet sterven in een vergeetput. En dat zij nooit meer vrij had moeten komen na dit gedaan te hebben. Ik vind het trouwens vreemd dat niemand gepoogd heeft haar te doden sinds haar vrijlating...
Ze zullen het misschien allemaal zoals u doen, verontwaardigd roepen op het net, maar zelf liever niets doen.

Schrik van de gevangenis.
Oud 11 januari 2014, 18:29   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Maar andere mensen ook. Moet Martin voorrang krijgen op andere mensen, die reeds voor haar hulp voor onderdak vroegen ? Er bestaat wel zo iets als wachtlijsten denk ik.
En dus, als zij ondertussen dakloos word, moet ze terug naar de gevangenis.
Dat zal alleen tot gevolg hebben dat de strafuitvoeringsrechtbank volgende keer bepaalde condities zal schrappen als ze haar weer vrijlaten.

Ze hebben geen enkele reden meer om haar binnen te houden. De wettelijk voorziene straftermijn is meer dan gedaan.
Oud 11 januari 2014, 18:44   #156
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Dat zal alleen tot gevolg hebben dat de strafuitvoeringsrechtbank volgende keer bepaalde condities zal schrappen als ze haar weer vrijlaten.

Ze hebben geen enkele reden meer om haar binnen te houden. De wettelijk voorziene straftermijn is meer dan gedaan.
Xeno doorgaans volg ik je maar wat snap je er niet van dat ze vrij is onder voorwaarden en dat ze dan deze dient na te leven? Indien dit niet kan zijn hier consequenties aan verbonden. De straftermijn is niet meer dan gedaan vermits ze VERVROEGD vrij is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 19:23   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Xeno doorgaans volg ik je maar wat snap je er niet van dat ze vrij is onder voorwaarden en dat ze dan deze dient na te leven? Indien dit niet kan zijn hier consequenties aan verbonden. De straftermijn is niet meer dan gedaan vermits ze VERVROEGD vrij is.
Je vergeet dat als ze de condities niet kan naleven de strafuitvoering gaat kijken naar de reden waarom. Er is namelijk een verschil tussen moedwillig de condities breken en ze niet kunnen naleven, we komen dan weer op het begrip airkracht, bijvoorbeeld de man die plots verlamd wordt, de strafuitvoering weet dan ook wel dat die man niet kan gaan werken, of zich niet te voet kan komen aanbieden op het politiebureel.

Je zal zien dat de sociale dienst haar dan een woning zal bezorgen, of een referentieadres, als ze in de onmogelijkheid verkeert van zelf te gaan huren. Er is - zover we weten - geen enkele wettelijke reden voor de strafuitvoering om haar binnen te houden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 januari 2014 om 19:28.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 19:39   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Waarom zou iemand haar dan wel willen doden? Uit wraak? De familie van de slachtoffers hebben zich nooit in die zin uitgelaten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 19:39   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erger zelfs, want monster Dutroux gaf tenminste nog wat te eten aan zijn slachtoffers, zij liet ze gewoon kapotgaan van de honger. Terwijl ze nét boven hun hoofd op tijd en stond de hond kwam voederen !
Waaruit blijkt dat in het dossier?
Oud 11 januari 2014, 19:40   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En binnenkort pakken ze haar terug op. Want : in héél Belgie is er geen kat die haar onderdak wil geven, en dus voldoet ze niet aan de voorwaarden voor haar voorwaardelijke vrijheid.
Zelfs haar zogezegde vrienden pastoors en magistraten bieden haar geen onderdak aan. Dit bewijst al één ding : die mannen zijn niet gek.
Het bewijst ook dat het geen échte vrienden zijn.
Dat zijn dus de feiten : niemand kan haar uitstaan, niemand wil haar onderdak aanbieden, en dus moet zij terug het gevang in. Waar haar plaats is.
Denkt u dat de zusters daar dan haar vrienden waren? Bij mijn weten gaat het daar niet om. U doet een beetje melodramatisch trouwens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be