![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de God van de Christenen dezelfde als deze van de Islamieten ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
49 | 60,49% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
32 | 39,51% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Werkt karma een beetje zoals genetica of is het toch iets ingewikkelder ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat er voor iets tussen zitten, maar karma is zo ingewikkeld en zo universeel dat iedere "ziel" wel wat op zijn kerfstok heeft staan. Karma geld niet alleen voor mensen, ook voor dieren en zelfs een komeet die inslaat op een planeet is er karma...
We doden constant dieren door een voetstap te zetten... of wat dan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Broeders, het leven van ieder mens Is ’t resultaat van een eerder bestaan. Een vroeg’re deugd brengt zegen. Lijden volgt Op ’t misdrijf eens begaan . . . Dit is de leer van karma.’ Persoonlijk heb ik het moeilijk met gans die reïncarnatie......maar dat je leven invloed heeft op je nageslacht, je omgeving en de toekomst daar ben ik wel van overtuigd. Hoe we nu leven heeft zijn invloed op de volgende generaties en de aarde. Dat is voor mij dan energie, ziel, karma of welke naam je er ook aan geeft.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 oktober 2004 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Bewustzijn en energie kunnen niet worden vernietigd, alleen getransformeerd.
Het is de truk om uit die cyclus van dood en wedergeboorte te ontsnappen, want leven = lijden. Ik vind dat de wereld teveeld draait om geld en macht en consumptie (in het westen vooral). |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het spijtige is dat het Oosten zich begint te gedragen als het Westen, alles klakkeloos kopiëert, zijn identiteit verliest. Is de mondiale globalisering een goede zaak ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 oktober 2004 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Neen, ik pleit voor een "archaic revival", die zal voortkomen (op een of andere manier) uit het maatschappelijk verval. Nu ja... ik weet niet wat er ons te wachten staat, maar ze zijn veel zulke speculaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() _________________ Het gaat helemaal niet om Andre Hazes. Het gaat om collectieve heimwee naar de jaren 80. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2791 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Als ge uit die cyclus ontsnapt, dan ervaart ge het grootste geluk.
Trouwens alles is een soort van illusie, hetgeen wetenschappelijk bewezen is (quantum theorieên, snaartheorieën: alles bestaat eigenlijk uit vibratie...). Laatst gewijzigd door Bhairav : 20 oktober 2004 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik niet ..... Het is dus in elk geval niet bewust. Karma of niet, niet bewust is toch in zekere zin ook al ontsnapt. Ik wil trouwens nog helemaal niet ontsnappen. By the way, om het grootste geluk te ervaren moet je nog wel bestaan denk ik.... Waar zou je anders dat grote geluk kunnen beleven. Toch niet in de hemel of de hel ![]() Alhoewel, zoals je het beschrijft, lijkt karma verdacht goed op een deeltje hemel en hel....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 oktober 2004 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Ge word het geluk zelve, dat zijn irrationele begrippen die buiten de doorsnee burgertrut zijn/haar perceptie gaat. Zij modderen nog steeds met hun gedachten in kortzichtigheid...
Het bewustzijn waarover ik spreek is niet hetzelfde dan simpelweg "ik ben bewust van de pijn in mijn dikken teen". het is eerder iets universeels... of "multi"verseels... |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu al stijgen de olieprijzen elke dag en bedreigen het prille herstel van de wereldeconomie.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bewust van je zijn als deel van het oneindig grote geheel, het universum. Zouden de Christenen en de Islamieten hun God ook zo kunnen delen met alles ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 oktober 2004 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Staatssecretaris
|
![]() Gezien elke mens basicly tzelfde in mekaar steekt en op dezelfde wereld leeft - zullen ze ook wel door dezelfde god gejudged worden... Tzal in elk geval wel nen hele andere zijn as in tzelfde welke religie bekend is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie anders is in staat om zoiets uit te vinden ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Schepen
|
![]() dat kan nooit.
de islam gelooft heel iets anders. Er is slechts 1 God. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Schepen
|
![]() en een God die zich door alle tijden en culturen en werelden (?) heen op 100 verschillende manieren kenbaar maakt.
Zoals vaak door Zijn Zoon die laatst 2000 jaar geleden kwam, genaamd Christus, en dat eenieder, die in hem, het licht, gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Schepen
|
![]() de ware christen laat zich leiden door Gods Geest in wat hij doet. of dat nu vechten en seksslavernij, (laat ik ook eens meedoen met jullie ideeen) profeteren, genezen, of troosten is.
|
![]() |
![]() |