![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oei, ik maak dezelfde fout, vrijzinnigen en gelovigen zijn misschien even slim... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerstening van de Germanen is grotendeels wel verlopen langs de bovenlaag. Ook al omdat de maatschappelijke structuren er heel anders waren dan bij de Romeinen: een kerstening los van de stamstructuren maakte weinig kans bij de Germanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Niks anders te doen dan lachen om een typ fout ?
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om die reden komen vele alleenstaande ouders ook in de armoede, zij die jarenlang hun carrière hebben verwaarloosd voor kinderen en partner komen dan op eigen benen te staan en moeten plots zelf alles rooien met in het beste geval een slechtbetaalde job of een baan onder niveau. Nodeloos te benadrukken dat vooral gescheiden moeders in de finaniële problemen komen. Mij maak je niet wijs dat je met twee een topcarrière kan uitbouwen zonder daarvan de zorgen en last voor je kroost op een ander te schuiven (bijvoorbeeld grootouders, naschoolse opvang, onthaalmoeders, ...). Moet men kinderen krijgen om ze enkel een uurtje in het weekend te zien, omdat men door de week van huis is van 7u 's morgen tot 22u 's avonds voor de carrière ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Een warm nest.
Wat is dat heden ten dage? Wordt zoiets gemeten in geld ?
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om je nest te verwarmen, heb je geld nodig: stookolie is niet meer gratis...
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Europees vlak is het iets anders: als men het CIA factbook even bekijkt dan rijzen de haren ten berge als men de leeftijdspiramides van Afrika en islamitische landen bekijkt. Nog meer rijzen je haren ten berge als men de toename van de bevolking in die regio's bekijkt. Europa is sowieso ten dode opgeschreven met die aantallen. Is het dan nog nodig om eigen kinderen te maken die een vreselijke toekomst in derdewereld Europa te wachten staan? Ik vind van niet. Ik respecteer de neiging van mijn kinderen om zelf kinderen te maken, en dan heb ik liever dat ze er twee maken ipv ééntje dat op zijn ééntje die vreselijke toekomst zal moeten doorstaan, maar zelf zou ik in deze omstandigheden geen kinderen meer maken. (wat niet hetzelfde is als wat ik hierboven schreef: onder de omstandigheden die er toen waren zou ik nu nog steeds kinderen maken, anno 2013 zou ik het niet meer doen). Alleen: hou er rekening mee dat tegen de tijd dat U oud en behoeftig bent, de huidige systemen zullen geïmplodeerd zijn, en we overspoeld zullen zijn door middeleeuwse stamverbanden, terwijl jij geen stamverband meer over hebt om je te verzorgen. Houd het Soylent Green scenario maar voor ogen (weinig waarschijnlijk dat je er de Pastorale van Beethoven nog bij zal krijgen). Ik vermeldde daarstraks de Club van Rome in de tachtiger jaren! Dagelijks werd ons om de oren geslagen dat de overbevolking dramatisch ging worden (ze hebben gelijk gehad). WIJ mochten geen kinderen meer maken. Ook van toen geldt de negatieve houding tegenover WITTE MENSEN (KATHOLIEKE WITTE MENSEN) die een groot gezin wilden. Dat was bijna genocide hoor! Wie durfde het nog aan? Twee kinderen was méér dan het maximum die een rechtgeaarde blanke Europeaan met gevoel voor wereldwelzijn zich kon of wou permitteren! Waarom hoor ik daar niks meer van sinds de grote trek en kolonisatie hier plaatsvindt? Nu ineens (nadat héél mijn generatie zich van kinderen heeft onthouden of toch alleszins beperkt heeft) heten we de babyboomers die voor de vergrijzing zorgden en te weinig kinderen hadden gemaakt! Begrijpen jullie nu waarom ik heel die klimaathysterie aan me voorbij laat gaan? Binnen tien jaar gaat het gewoon enkel en alleen om hetzelfde: THE OIL. Dan is het peakmoment daar en wie dan niet voorbereid is, is de klos. Ik baal van al die wereldverbeteraars. Ik had namelijk drie kinderen kunnen hebben als ze mij toen niet op een verkeerd spoor hadden gezet: FUCK de overbevolking in de wereld! Dat ze in Afrika en in Islamizand eens wat aan geboortebeperking gaan doen. Maar Freespirit: do not worry! ik heb ook nog een single dochter die ook geen kientjes wil. Misschien wordt het tijd om jullie eens aan elkaar voor te stellen! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik doe er zeker niet aan mee, en laat jonge mensen over dat onderwerp met rust. Meer zelfs: ik blaf de ouwe trezen af wanneer ze de jonge koppeltjes proberen pushen. ![]() Of ik vertel het mopje van de jongeman die ook steeds gepord werd op trouwfeesten ("Voor wanneer is't uw beurt?") Het pushen stopte toen hij op de volgende begrafenis aan de ouwe tantes hetzelfde vroeg....
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderopvang wordt al geregeld voor de zwangerschap, en de epidurale is nog niet uitgewerkt of de baby wordt al bij de onthaalmoeder gedropt opdat moeder ASAP haar job kan hervatten. Mij allemaal niet gelaten, maar het is echt geen karikatuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Dat is niet mijn ervaring, noch die uit mijn omgeving
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 9 november 2013 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het geen slechte regeling (mag zowel moeder als vader zijn) dat één van de ouders een aantal jaren halftijds gaat werken om de kinderen de nodige opvang en ondersteuning te bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel jaar is het ideaalbeeld van moeder aan de haard en lieftallige schattige kindjes aan diezelfde haard al in zwang? Jaren vijftig ideaal? Vanaf jaren zestig terug afgebouwd? Pre-WOII had je evenmin het moeder aan de haard verhaal, want toen moesten de vrouwen OOK mee uit werken gaan, hetzij op het land, hetzij in fabrieken. Waar bleven de kinderen dan? och ja, die moesten mee gaan werken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |