Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2013, 19:27   #141
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De naïviteit van die betogers in Kiev is zielig. Ze lijken te dromen over tien vogels in de lucht terwijl ze er een in de hand hebben.
Maar ze hadden wel EU-sjaaltjes en een paar door de Amerikanen uitgedeelde versnaperingen. De hand was vlug gevuld...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 19:38   #142
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Waarom de Yanken de Eurokloten aanspoorden om de Oekraïne binne te halen was/is de mogelijkheid om onder de neus van de Russen een paar raketjes te stallen.
Dat zou de EU in enorme moeilijkheden hebben gebracht op het politieke en militaire vlak, maar dat hadden de sufferds in Brussel natuurlijk niet door.

Enfin, het mocht toch niet baten, de EU kan geen gas leveren, Rusland wel dus de strijd was vlot gestreden. De bevolking van de Oekraïne kan ook rustig ademhalen want ze zijn aan een reuzeramp ontsnapt. Loeiende prijsverhogingen en Brusselse regels zouden de al wankele samenleving aldaar nog meer hebben verstoord. En wat te denken van de grenzen. Half Azië zou leeglopen om ven de Nederlandse- en wellicht andere vetpotten te snoepen zoals de mohammedanen dat nu al doen.

Al met al een geluk bij het ongeluk dat EU heet.
Oud 18 december 2013, 10:49   #143
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

"GRATIS KAAS VIND JE ALLEEN IN EEN MUIZENVAL"

Goed gezien...

Citaat:
"Gratis kaas vind je alleen in een muizenval"

De oppositie in Oekraïne is niet te spreken over de nieuwe overeenkomsten met Rusland. Rusland verlaagt de prijs voor het gas dat het aan Oekraïne levert en koopt voor 15 miljard dollar Oekraïense staatsobligaties. De Oekraïense oppositie schreeuwt moord en brand. Zij willen een pro-Europese koers varen. Tienduizenden betogers zetten die kritiek kracht bij.

De oppositieleiders, die Oekraïne liever de Europese kaart zien trekken, waren er als de kippen bij om de deal met Rusland de grond in te boren. De oppositie ziet de overeenkomst als een toenadering tussen Rusland en Oekraïne. Dat terwijl tienduizenden betogers de afgelopen weken net een Europese koers willen varen.

"Hij heeft de nationale belangen van Oekraïne opgegeven", reageerde oppositieleider en bokskampioen Vitali Klitsjko. "Gratis kaas vind je alleen in een muizenval", refereerde een ander oppositielid naar de deal met Rusland. "Als Janoekovitsj al die miljarden krijgt van Poetin, willen wij weten wat hij heeft weggegeven."

Na de bekendmaking van de overeenkomst kwamen zeker 50.000 betogers samen in Kiev om de kritiek van de oppositie op de overeenkomst met Rusland te aanhoren. Die oppositie blijft het ontslag van president Viktor Janoekovitsj eisen.

Rusland en Oekraïne sluiten overeenkomst

De Oekraïense president Janoekovitsj ondertekende in Moskou samen met Poetin een reeks overeenkomsten die de banden tussen beide landen moeten aanhalen. Het gaat onder meer om het regelen van enkele handelsdisputen, het samenwerken aan een nieuw vrachtvliegtuig en andere projecten voor industriële samenwerking.

De klap op de vuurpijl was de toezegging van Poetin dat Gazprom de prijs voor het gas dat het aan Oekraïne levert voor onbepaalde tijd met een derde zal verminderen. Moskou koopt ook voor 15 miljard dollar Oekraïense obligaties om een financiële crisis in het buurland te vermijden. Over een mogelijke douaneunie tussen de twee landen is volgens Poetin niet gesproken. Jannoekovitsj blies eerder van de maand een associatieverdrag met de Europese Unie af.

bron
Oud 30 december 2013, 23:29   #144
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vanzelfsprekend was er druk en regelrechte chantage en een algemene disinformatie campagne door russische media.

Wie kan dat ontkennen?
Ja maar...

Je moet eens in je vriendenkring infomeren daar: ik heb uit directe bron vernomen dat zeer veel betogers tussen de 100 en 200 Hryvnia per dag krijgen toegestoken van de ''democraten'' achter de schermen daar. Dat is tussen de 10 en 20 euro ... per dag , per persoon. Dat is meer dan een dagloon voor velen die werken.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 00:19   #145
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ja maar...

Je moet eens in je vriendenkring infomeren daar: ik heb uit directe bron vernomen dat zeer veel betogers tussen de 100 en 200 Hryvnia per dag krijgen toegestoken van de ''democraten'' achter de schermen daar. Dat is tussen de 10 en 20 euro ... per dag , per persoon. Dat is meer dan een dagloon voor velen die werken.
De mensen die ik ken die daar stonden, stonden daar uit ideologische principes, zonder betaling.
Die directe bron was toevallig toch niet russisch? Ik weet dat uw madam van die kant is.
Neem alles wat uit russische hoek komt, betreffende oekraiene, gerust met een paar zakken zout. Ik heb genoeg berichtgeving gezien op Russia today waarvan ik absoluut zeker weet dat ze fout is. Dat is te vergelijken met de nederlandse televisie die zou beweren dat op de 'witte mars' in brussel (remember?) amper 500 mensen aanwezig zouden zijn. Tja.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 december 2013 om 00:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2013, 00:38   #146
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De mensen die ik ken die daar stonden, stonden daar uit ideologische principes, zonder betaling.
Die directe bron was toevallig toch niet russisch? Ik weet dat uw madam van die kant is.
Neem alles wat uit russische hoek komt, betreffende oekraiene, gerust met een paar zakken zout. Ik heb genoeg berichtgeving gezien op Russia today waarvan ik absoluut zeker weet dat ze fout is. Dat is te vergelijken met de nederlandse televisie die zou beweren dat op de 'witte mars' in brussel (remember?) amper 500 mensen aanwezig zouden zijn. Tja.
Yep, geef ik toe + ik volg die situatie niet voldoende om met echte kennis van zaken te kunnen spreken, we verblijven niet in UKR (alhoewel er familie van ginder nu hier is voor de kerst etc). De mensen die ik ken (een mix van russen en oekraieners, en mijn vrouw is russin idd) moeten trouwens werken en zien eigenlijk niet veel van die betogingen. We horen wel dat het stinkt en geweldig corrupt is aan beide zijden.

Apropos, Julia de gasprinces is toch ook geen onschuldig dezeke (maar ze wordt telkens weer gerecycleerd door westerse democraten), Klitschko heeft de ballen verstand van politiek (is een speelbal van anderen), en... wat doet Mc Cain daar nu weer. De Polen hebben ook steeds een eigen agenda gehad in dat verhaal....etc etc.

Laatst gewijzigd door straddle : 31 december 2013 om 00:39.
Oud 31 december 2013, 00:40   #147
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet dat ik u niet geloof zelle maar de 'westerse' media lijken mij even erg: de Amerikaanse ambassade die rechstreeks financiele steun verleent, West-Europese liberale politici die plotseling massaal mee lopen tussen de manifestanten in Kiev, ... Ik geloof best dat de meerderheid van de mensen die nu op straat komen dat uit overtuiging doen maar dat ze ook beseffen hoe zij niet alleen door de Russische maar ook de 'westerse' kant gemanipuleerd worden daar ben ik heel wat minder zker van...
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2014, 17:26   #148
straddle
Europees Commissaris

Standaard

En als John Mc Cain zijn stoem bakkes laat zien is dat voor mij al genoeg om de andere kant te kiezen.

Wat heeft die rotzak daar te zoeken eigenlijk?
Oud 21 januari 2014, 10:51   #149
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen gaat het er hevig aan toe in Kiev, in de buurt van het Dynamo stadion.

Demonstranten aan de slag met een heuse trebuchet : http://www.youtube.com/watch?v=APGnKRx67kI

De propaganda op Russia Today scheert weer hoge toppen en noemt de demonstranten consequent 'pro-european protestors'.
Anti-dictatuur protestanten zou meer accuraat zijn, lijkt me.

De strubbelingen lijken echt wel meer en meer op een middeleeuwse boerenopstand tegen de milities van de corrupte koning.
Straks halen ze lansen en pieken boven .

Laatst gewijzigd door parcifal : 21 januari 2014 om 10:57.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2014, 22:38   #150
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Live beelden vanuit de frontlinie in Kiev:

http://rt.com/on-air/ukraine-kiev-police-protesters/
HIER
Oud 23 januari 2014, 01:56   #151
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rusland (Lavrov) beschuldigt het westen:

http://www.youtube.com/watchv=9Ub6zU7Q2Rk

Meer weten: http://www.strategic-culture.org/new...ty-russia.html
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 23 januari 2014 om 01:57.
Oud 23 januari 2014, 02:05   #152
six
Banneling

Standaard

Kunstmatige landen krijgen dit soort problemen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2014, 14:45   #153
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Waarom de Yanken de Eurokloten aanspoorden om de Oekraïne binne te halen was/is de mogelijkheid om onder de neus van de Russen een paar raketjes te stallen.
Dat zou de EU in enorme moeilijkheden hebben gebracht op het politieke en militaire vlak, maar dat hadden de sufferds in Brussel natuurlijk niet door.

Enfin, het mocht toch niet baten, de EU kan geen gas leveren, Rusland wel dus de strijd was vlot gestreden. De bevolking van de Oekraïne kan ook rustig ademhalen want ze zijn aan een reuzeramp ontsnapt. Loeiende prijsverhogingen en Brusselse regels zouden de al wankele samenleving aldaar nog meer hebben verstoord. En wat te denken van de grenzen. Half Azië zou leeglopen om ven de Nederlandse- en wellicht andere vetpotten te snoepen zoals de mohammedanen dat nu al doen.

Al met al een geluk bij het ongeluk dat EU heet.
Dit een en al leugen ingegeven door haat.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2014, 14:46   #154
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
En als John Mc Cain zijn stoem bakkes laat zien is dat voor mij al genoeg om de andere kant te kiezen.

Wat heeft die rotzak daar te zoeken eigenlijk?
De man heeft tenminste verdiensten wat van een fanatieke antisemiet als gij niet kan gezegd worden.
Poetin heeft dezelfde vrienden als Assad: antisemieten en islamietenhaters.
Oud 23 januari 2014, 17:29   #155
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De door het westen gesteunde vreedzame betogers.

Meer foto's.

HIER
Oud 23 januari 2014, 17:32   #156
Dennis
Banneling

Standaard

Ik zou daar ook zo staan als ik net zoals de de arme Wit-Russen dreig onder het juk van Moskou en tsaar Poetin terecht te komen. De Oekraïners kunnen zien hoe het bij hun noorderburen gesteld is en weten dat ze moeten protesteren/vechten omteven om niet ook een vazalstaat te worden van moedertje Rusland.

Laatst gewijzigd door Dennis : 23 januari 2014 om 17:34.
Dennis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2014, 17:41   #157
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Ik zou daar ook zo staan als ik net zoals de de arme Wit-Russen dreig onder het juk van Moskou en tsaar Poetin terecht te komen. De Oekraïners kunnen zien hoe het bij hun noorderburen gesteld is en weten dat ze moeten protesteren/vechten omteven om niet ook een vazalstaat te worden van moedertje Rusland.
Bewonderingswaardig en tevens uiterst ontroerend, maar zou U dat bvb. ook doen in eigen land, moest het nodig zijn? Zou U dat aandurven?

Zou U hier niet onmiddelijk hardhandig aangepakt worden? Blijkbaar laat de regering van Oekraïne begaan, in het westen zou dat niet het geval zijn.
HIER
Oud 23 januari 2014, 17:49   #158
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Bewonderingswaardig en tevens uiterst ontroerend, maar zou U dat bvb. ook doen in eigen land, moest het nodig zijn? Zou U dat aandurven?

Zou U hier niet onmiddelijk hardhandig aangepakt worden? Blijkbaar laat de regering van Oekraïne begaan, in het westen zou dat niet het geval zijn.
Larie natuurlijk en ongeloofwaardig gezien uw sympathie voor repressieve regimes.
Oud 23 januari 2014, 18:48   #159
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Larie natuurlijk en ongeloofwaardig gezien uw sympathie voor repressieve regimes.
Het zoveelste wensdenken van Uw zijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Davos: De eerste minister van Oekraïne buitengesmeten

Ukrainian government not allowed voice at globalist forum as pro-EU protests rage in Kiev

Kurt Nimmo
Infowars.com
January 23, 2014

Rejection of free trade zone draft agreement between Ukraine and the EU led to orchestrated protests and deadly violence.

Rejection of free trade zone draft agreement between Ukraine and the EU led to orchestrated protests and deadly violence.

The World Economic Forum in Davos has decided to withdraw an invitation to the Ukrainian prime minister, Mykola Azarov, as USAID and Soros sponsored and organized demonstrations reach a boiling point in Kiev. The Davos global elite cite the death of pro-EU demonstrators as the reason for the disinvite, despite Azarov having previously arrived in the Swiss town. He is banned from attending the globalist event.
HIER
Oud 23 januari 2014, 19:09   #160
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Lijkt wel een burgeroorlog:
http://www.independent.co.uk/news/wo...n-9079086.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be