![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Negeer me zoveel je wil.
Ik behoud mij ten allen tijde het recht voor mij tegen flagrante leugens op dit forum te verdedigen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2004 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: dit is nattevingertechniek. Neen: De rechter zegt zelfs zelf dat die misbruiken bij allochtonen voorkomen, dat de door het VB gebruikte cijfermateriaal juist is...daar gaat het inderdaad niet over. Hij beweert dat het VB dit gebruikt om een groep te incrimineren. Welnu: ook ik ben tegen een ongebreidelde invloei van ongeletterde allochtonen wegens ontwriching van onze broze democratische samenleving. (Lieg ik als ik zeg dat het merendeel van de maghrebeinse inwijkelingen analfabeet zijn? Neen: maar de rechter heeft zulke uitspraken op 21/04/04 als racisme veroordeeld als je dit als politieke partij durft te zeggen) Welnu: De "allochtone medemensen" (evenals de andere "medemensen") die hun kinderen uithuwelijken terwijl ze hier genoeg de kans hebben gekregen om te zien welke weldoende gevolgen de emancipatie hebben zijn klootzakken. Ik mag dit zeggen volgens de rechter maar ik mag dit niet herhalen!? Maar als ik nu toevallig een partij heb zoals het VB waarbij dit standpunt een belangrijk themapunt is of wanneer door het culturele-Marxisme de andere partijen weigeren dit thema op de agenda te zetten dan wordt dit plotseling racisme? Ik mag zeggen dat het uithuwelijken van de Roma-zigeunerdochter van 13 jaar voor 5000 dollar (Canvas) een aanfluiting is voor de huidige beschaving dan mag dat maar ik mag dit niet herhalen teneinde daar een einde aan te kunnen maken want dan ben ik racistisch(!?). Ik hoop dat deze miskleun gecasseerd wordt want als we onze politieke tegenstanders zo gemakkelijk op interpretatieve wijze kunnen uitschakelen dan belooft dit het ergste voor als er ooit een nog extremistischer establishment aan de macht komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De rechter oordeelde adhv die alinea waar het VB de "allochtone medemens" belachelijk maakte juist DOOR die aanhalingstekens. (oorzaak) De rechtbank herhaalt die in het arrest... (gevolg) en niet omgekeerd zoals jij hier nu beweert. Lees de ganse zin nog eens, en geeft gewoon toe dat het schimpend bedoeld was. Men mag in dit land het Vlaams Blok onbeperkt aanvallen en beschimpen, maar op de zeden en gewoonten van de ‘allochtone medemens’ – hoe barbaars ook – mag blijkbaar geen enkele vorm van kritiek geuit worden."
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
waarom antwoord je niet op mijn vragen. waar staat dat je vrouwenbesnijdenissen niet mag veroordelen? en waarom staat die term allochtone medemensen tussen aanhalingstekens? wat bedoelt het blok daar volgens jou mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Wat de wetgever zegt is dat je niet op een systematische wijze mag aanzetten tot racisme en discriminatie. Het VB doet dat duidelijk wel. Die paar eenlettergrepen van jou daar draait het helemaal niet om. Ik verbaas mij nog alle dagen over het onbegrip en de vele valse interpretaties die circuleren omtrent het arrest. Het Arrest: http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 augustus 2004 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees de ganse zin nog eens, en geeft gewoon toe dat het schimpend bedoeld was.
Citaat:
Ikzelf zal immers ook nooit ophouden mistoestanden aan te klagen zolang ze niet ophouden.
![]() |
![]() |
#149 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Iemand valselijk beschuldigen is een meningsuiting en komt in botsing met het recht op een goede naam. Uitgebreide perscampagnes tegen een persoon die nog niet veroordeeld is komt in aanvaring met het recht op een eerlijk proces (zowel bij een jury als rechtspraak door beroepsrechters. ) In het VK heeft men hier zelfs een naam voor 'contempt of court' en dit is onder bepaalde voorwaarden(!) strafbaar. Een uitgebreid verhaal over mijn liefdesleven met evt. commentaar in de krant is is een meningsuiting en toch schendt het mijn recht op privacy. Het onderscheid tussen informatie en een mening is in theorie misschien te maken maar in de praktijk onhaalbaar. Een uitspraak als 'homosexualiteit is een ziekte' werd 50 jaar geleden als een wetenschappelijk feit aanvaadt (en dus was het informatie), nu is dit eerder een mening die ingaat tegen de algemene aanvaardde wetenschap dat dit niet zo is. Het onderscheid wordt bij mijn weten ook niet in de rechtspraak gemaakt m.a.w. de vrijheid van meningsuiting geldt ook voor informatieuitingen. Het begrip mening wordt in het algemeen vrij breed gezien, ook reclame is een mening. Dit kan ook niet anders. Als de staat zou beslissen dat het ene onder de vrijheid van meningsguiting valt omdat het een mening is en het andere niet omdat het de naam mening niet waard is, dan zou ze de vrijheid van meningsuiting willekeurig beperken. Het onderscheid mening/informatie is op zich een waardeoordeel en mag volgens jou niet wettelijk worden vastgelegd. Dus kan de staat betere bepaalde meningsguitingen verbieden ipv de geheel willekeurig regel te maken dat de vrijheid van meninsguiting enkel geldt voor meningen in de strikte zin van het woord. Het laatste zou een veel grotere inbreuk zijn op de vrijheid van meningsuiting. Geen enkel grondrecht is absoluut. De vrijheid van meningsuiting mag ingeperkt worden zolang die inperking niet willekeurig is, een wettig doel heeft, bij wet is vastgelegd of onevenredig is. Dit gebeurt trouwens is in elke democratie. Alleen over die onevenredigheid valt te discusiëren. Om af te sluiten nog even het artikel over de vrijheid van meningsuiting uit het EVRM: Artikel 10 - Vrijheid van meningsuiting 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet radio-omroep-, en bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een systeem van vergunningen. 2. Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij worden onderworpen aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien worden de wetten hier allang niet meer vastgelegd door de democratie maar door de particratie. Mét uitsluiting van één partij met een miljoen nochtans verplichte kiezers. Ook daar valt dus over te discusiëren.
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen mag je de waarheid geen geweld aandoen, noch schrijnende situaties gebruiken om er zelf beter van worden. Dat is wat het VB doet, en dat is waar ze voor veroordeeld werden (ok, ok, ik weet het "de 3 vzw's") Als ik morgen met een collectebus rondga, onder het mom van "voor de schrijnende wantoestanden in die landen" en ik steek dat opgehaalde geld in mijn eigen zak, dan is dat wel héél schandalig hee? Het VB doet iets gelijkaardigs, zij demoniseren er de allochtonen, en winnen er stemmen mee.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 30 augustus 2004 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Het blok is veroordeeld omdat het politiek onaanvaardbaar was voor het establishment wegens Vlaams-Nationaisme. Kijk maar naar de uitspraak van Pataer: "uiteraard is dit een politiek proces" Kijk maar naar de uitspraak van Leman: "wij dagen het VB voor de rechter tot we een rechter hebben gevonden die hun zal veroordelen" Citaat:
Waarom het VB dat niet mag is mijn inziens duidelijk. (zie hoger) Citaat:
Weet jij het? Neen? Welnu: de rechter ook niet... daarom moet hij zich ook zo in alle bochten wringen en enerzijds toegeven dat de door het Blok gebruikte cijfers juist zijn om dan anderzijds het gebruik van deze lapidaire waarheden toch maar als niet cultureel-Marxistisch te kunnen labelen. ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het Blok heeft net zo veel te maken met Vlaams Nationalisme als een kat kan blaffen. "In een land zonder honden leert men de katten blaffen" (Georgisch spreekwoord)
![]() |
![]() |
#154 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden: De post behoort betaalde stukken zonder inmenging of kritiek te bezorgen, geopend of niet. Evenmin moeten derden zich bemoeien met wat ik wil lezen. Ik maak zelf wel uit wat op mijn nachtkast komt of wat verticaal geklasseerd wordt. Dat kan ik best af zonder 'hulp' van de facteur, of nonkel pastoor. Citaat:
Reden: Ik weiger de 'hulp' vanwege zedenprekers en censors. Het is hoogst hypocriet om het ene kwaad met het identieke kwaad te bestrijden. Ik vertrouw mijn centen niet toe aan een oplichter om te vermijden dat een dief ze pakt. Citaat:
Je mag er mij steeds eens uit citeren, waar ze de vrijheid van meningsuiting net als jij wensen te beknotten. Nog veel minder lees ik de criteria erin, dewelke iemand het gezag verlenen om voor anderen te bepalen wat al dan niet mag bezorgd worden door de facteur.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat het Vlaams Blok schrijnende, maar onbestaande situaties gebruikt waar het zelf beter van wordt klopt ook niet. Integendeel. Al die processen zijn daar een mooi voorbeeld van. Mistoestanden MOETEN aangeklaagd worden zolang niemand anders het wegens een dwaze uitwas van politieke correctheid wil doen. Door het cordon sanitaire in te voeren werd een soort natuurlijk evenwicht in de politiek onmogelijk gemaakt waardoor een andere vorm van dictatuurontwikkeling vrij spel kreeg.
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Blokkers wisten/weten dat en lachen er zelfs om: Filip Dewinter: "Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool." [size=-2]Filip Dewinter op 14 juni 1992 in het VRT-programma De Zevende Dag. In 1987 richtte hij het VBJ (de voorloper van Jongeren Aktief van Xavier Buisseret)) op en was er de eerste voorzitter tot eind 1990 en is thans ere-voorzitter. Hij was tevens oud-voorzitter (1989-1990) van het NSV (Nationalistische Studentenvereniging) [/size] Gerolf Annemans [size=-2](in De Morgen van 15 juni 1992)[/size]: "Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden." [size=-2]Overigens is dit niet correct, want Senegal en Ivoorkust behoorden in 1948 nog niet tot de VN, en konden het UVRM toen ook nog niet ondertekend hebben. [/size] Het is aan de hand van het 70-puntenplan en dit soort citaten dat het cordon werd afgesloten.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 augustus 2004 om 19:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yves Leterme en Miet Smet waren daar duidelijk genoeg over bij de Vlaamse regeringvorming.
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Waar zegt de rechter dat het VB de allochtonen belachtelijk maakt door die aanhalingstekens? Waar????? Neen: hij zegt gewoon... spottend... (btw waar haalt hij dat?? zijn de VB mensen zo'n grapjassen? kent hij hun denkpatronen? = interpretatieve beoordeling) En als hij dat zou zeggen... zijn aanhalingstekens denigrerend??? Wat het Blok hier duidelijk (en ja lees het ook nog maar eens) wil zeggen is dat je het Blok en alles waar ze voor staan op TV, Radio, en alle mogelijke manieren mag boycotten, incrimineren, diaboliseren maar hola als het ergens over onze "allochtone medemens" gaat, dan mag je niet spreken over the down-side van hun aanwezigheid (kijk maar naar oa het wegmoffelen van de harde cijfers ivm criminaliteit ivm "allochtone medemensen" waarvan de rechter zelf zegt dat ze juist zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |