![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het overgrote deel van Nederland is er niks veranderd. Enkel in de grensstreek worden buitenlanders geweerd. Trek wat dieper het land in en je kan als buitenlander probleemloos de coffeeshop in. Bovendien zit het grootste probleem in Nederland niet in de coffeeshops an sich maar in de gebrekkige bevoorrading. De bekende illegale achterdeur. Zo lang dat niet veranderd zal je in Nederland steeds een illegaal circuit hebben omdat de legale coffeeshops nu eenmaal enkel in het illegale circuit kunnen inkopen. Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien leren we daar meer uit dan uit krantenartikels. Deze studie (in pdf) vind je hier. Nen helen boterham maar je moet er iets voor over hebben. Een paar dingen die opvallen in de resultaten: 1) Drugsoverlast is lang niet het grootste probleem. Wil de burgemeester overlast echt aanpakken stuurt-ie blijkbaar beter schoonmaakploegen op pad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu mag jij voor mijn part nog zoveel krantenartikels ophoesten als je wil, deze studie bewijst duidelijk dat heel de heisa rond de wietpas en het al dan niet toelaten van buitenlanders de situatie niet verbeterd heeft. Integendeel. Mag ik nog even opmerken dat de burgemeester van Maastricht na de invoering van de wietpas in alle media onvermurwbaar bleef toeteren dat de overlast daalde? Alle kranten stonden er vol mee. Dus ja, krantenartikels vinden waarin burgemeesters leuteren dat de overlast gedaald is is niet moeilijk. Deze studie bewijst zwart op wit dat ze ongelijk hadden of zelfs doelbewust logen. Dus wil je bewijzen dat overlast daalt na strengere aanpak, toon me dan eens een studie die dat bewijst en hou die leugenachtige krantenartikels gewoon bij om uzelf een plezier te doen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 januari 2014 om 11:17. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met dat douaneverhaal wou ik enkel (blijkbaar weer op mijn eigen onduidelijke manier) aantonen dat waar jij het aanpakken van die verre drugsbaronnen als 'initiatief' of 'bedoeling' van DW toeschrijft, het enkel het tegenhouden van de invoer in de Antwerpse haven betreft. We schijnen dus langs mekaar te discussiëren. 't Is misschien vechten tegen de zorgelklafkaai, maar vele kleintjes....
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de vroegere artikels ging het vooral over overlast m.b.t. openbaar drugsgebruik, harddrugs op straat, criminaliteit, kraakpanden en verkeersagressie door drugstoerisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overlast die dus niet gedaald is, alle bedoelingen van wietpas en consoorten ten spijt…
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch blijf ik de douane-activiteiten in de haven een activiteit vinden die we niet op het conto van BDW mogen schrijven.
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo blijven we bezig want nogmaals:
Citaat:
En tenslotte: hoe koppel je de dalende drugsoverlast (nu weer over Bergen op Zoom) aan een stijgend aantal meldingen (ong 50%) van drugsoverlast? De overlast daalt maar toch hebben meer mensen er last van… Ofwel daalt de overlast dan niet, ofwel liegen al die mensen?
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien afhankelijk van gemeente tot gemeente.
Voor Breda stijging tijdens wietpas: http://www.breda.nl/system/files/Cb_...tor%202013.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss kan BDW wel een thuisleverdienst ineensteken. Op die manier kunnen ze thuis (redelijk toegelaten) roken zonder dat ze (niet toegelaten) over straat moeten drugs op zak. Eventueel door een soort wijkagent met zo'n pizzabrommertje, dat schept ineens een band tussen politie en burger en 't zal wel wettelijk te maken zijn.
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Maar sommigen leiden uit DW's uitspraken blijkbaar iets anders af, nml. dat hij daar persoonlijk ter plekke de Rambo zal gaan uithangen..of zoiets ? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Wat is het verschil tussen BV 10 000 Belgen die per week achter een zakje smoor gaan en 50 000 Belgen die wekelijks gewoon de winkelstraten doen en genieten van het mooie Nederlands uitzicht met de dammen en slootjes?
Wat is "drugsoverlast" ? Zijn shopbezoekers met een Belgische nummerplaat niet altijd low profile? Kan iemand mij verklaren wat ze zien als "overlast"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat blijft de hamvraag.
Ook in Nederland kon men daar geen goed antwoord op verzinnen maar daar werd overlast ingeroepen omdat dat de enige mogelijkheid was om de wietpas in te voeren zonder de discriminatie-wetten te overtreden. En aangezien 'overlast' wel heel breed gezien kan worden kan men er alle kanten mee op natuurlijk. Want ja, overlast,…hebben we echt zoveel last van iemand die op straat een jointje rookt dat er miljoenen euros en duizenden manuren tegenaan gegooid moeten worden? En is de burgemeester dan ook zo consequent om even streng op te treden tegen andere 'overlast'. Ga eens horen bij mensen die naast een cafe wonen bv. Of boven een nachtwinkel. Of die in de buurt wonen van een winkelcentrum en de parkeerplaats voor hun deur constant ingenomen zien. …. Nee dus. Bij 'overlast' gaat men er nogal snel vanuit dat de mensen aan't zagen zijn en dat de economie ook moet draaien. Maar zodra het woordje 'drugs' valt, is elke vorm van overlast genoeg om er eens flink in te vliegen. "Euh, politie? Er heeft iemand tegen mijn voordeur gekotst!" "Tsja, madammeke, iedereen gaat al eens graag een pintje drinken eh? Probeer het gewoon een beetje af te wassen!" "Euh, politie? Er ligt hier een jointpeuk voor mijn deur!" "Hou ramen en deuren gesloten, blijf naar de radio luisteren, wij sturen onmiddellijk een interventie-team!!"
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hiermee ga ik er in deze draad mee stoppen.
Ik zal over een jaartje wel zien wat BDW's plannen hebben opgeleverd/om zeep geholpen. En aangezien ik buiten BDW's territorium woon: tijd voor een jointje! ![]()
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
De drugoverlast werd veroorzaakt door Fransen (enfin Fransen), en dat ging van vernielingen tot in brievenbussen pissen. En de goede moeten nu eenmaal mee boeten voor de slechte en minder opgevoede "medemens". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Pas als de achterdeur ook gedoogd (om internationaal geen sancties te riskeren) of gelegaliseerd zal worden, zal er iets kunnen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Politie? Er wordt hier zwaar gevochten!" "Zijn er Marokkanen bij?"
![]() |
![]() |