![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onwaar? Mijn vrienden in Odessa waar ik wekelijks mee skype hebben daar een andere opinie over. Volgens hen is de haat tegen alles dat ook maar enigszins met Oekraïne te maken heeft in Donetsk en Lugansk onvoorstelbaar groot. In Odessa is alles veel ingewikkelder, maar ook daar heeft een groot deel van de bevolking het eigenlijk wel gehad met Oekraïne, en wil aansluiten bij rusland. Alleen is dat in het openbaar uiten levensgevaarlijk in de huidige omstandigheden. Odessa wordt overspoeld door West-Oekraïense militieleden die een intense haat hebben tegen de pro-Russische bevolking daar. Vroeg of laat barst het daar uit, watch my words.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens hen. Daarenboven zijn die vrienden van u Russischtalig zo niet etnische Russen. U gaf immers eerder al aan geen Oekraïens te kennen of te begrijpen. Kortom, u krijgt slechts een gekleurd beeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan mij herinneren dat ik al voorbeelden gegeven heb van het grote verschil tussen West- en Oost-Oekraïne. U zei zelf dat West-Oekraïense volksmuziek gelijkt op Slovaakse of Balkan muziek, Oost-Oekraïense volksmuziek is puur Russisch. Culturele verschillen aantonen is erg moeilijk wetenschappelijk vast te leggen, dat weet U net zo goed als ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard helpt Rusland de rebellen in het oosten, dat is geen geheim. Putin liegt niet, hij legt het diplomatisch uit, hebben ze geleerd van de VS die ook zogezegd niets te maken hebben met de rebellen in bvb. Syrië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is fijner dan dat. Putin heeft nooit gezegd dat hij er niets mee te maken heeft, hij steunt uiteraard de Oost-Oekraïense bevolking met humanitaire hulp, net als de VS de rebellen in Syrië, etc. steunen met "humanitaire" hulp. Putin gebruikt Amerikaanse propagandatechnieken, en dat werkt de Amerikanen enorm op de zenuwen.
Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2014 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien. Maar wel een beeld waar een groot deel van de Oekraïense bevolking het mee eens is... Een deel van de bevolking dat volledig uitgesloten werd tijdens de gebeurtenissen op Maidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken de duitstalige wereld niet zo goed, ik weet wel dat ik geen al te grote verschillen heb gezien tussen Noord- en Zuid-Duitsland. In Oekraïne vielen die verschillen onmiddellijk op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Baltische Staten dienden als bufferstaten een politiek neutrale koers te varen, door dit niet te doen valt hun reden van bestaan weg en hebben ze voor mij geen recht op soevereiniteit. Hetzelfde geldt voor Polen. Ofwel strikte neutraliteit ofwel die landen opdoeken, desnoods opsplitsen, een deel voor het westen, een deel voor Rusland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wereld van verschil! In zowat alles: dialect, gebruiken, dansen, eten, belangrijkheid van de Kerk, enzovoort. Waar haalt u het dan vandaan dat er geen "al te grote" verschillen zouden zijn? Zelfs de Duitsers onder elkaar weten dat en hebben dan ook talloze stekelige opmerkinge over elkaar of hebben er een arsenaal moppen over. Denken we maar aan het groot aantal moppen over de inwoners van Saksen, in het bijzonder over hun dialect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indirect zitten we dus al in een soort oorlog met Rusland. We kunnen Putin niet zo zijn gang laten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
De logica van Poetin is er een van strategie en niet van eerlijkheid. overigens is dat bij veel politici het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Hij zal zeker niet kiezen voor een nieuwe koude oorlog. Toch is een koude vrede ,helaas wel een nieuwe realiteit geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het is nog logischer om Belgie op te doeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
De regering in Kiev wil dit nog steeds niet accepteren. Zolang dit niet gebeurt ,blijft het armoede troef in de Oekraine, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het oosten KAN ook helemaal haar eigen weg niet gaan, mensen sterven daar nu omdat Kiev is gestopt met pensioenen en uitkeringen en bepaalde medicijnen te levern. Zij vinden dat rusland de mensen daar maar moet onderhouden als ze dan toch massaal militair het terrein controleren. Rusland daarentegen heeft ook geen intentie om de mensen te onderhouden daar, of -ooit- aan wederopbouw te gaan doen. De lokale bevolking heeft maar 1 leefbare toekomst : binnen oekraiene. ![]() |
|
![]() |
![]() |