Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2014, 21:32   #141
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat u hier schrijft, is gewoonweg onwaar. U weet dat maar al te goed.
Onwaar? Mijn vrienden in Odessa waar ik wekelijks mee skype hebben daar een andere opinie over. Volgens hen is de haat tegen alles dat ook maar enigszins met Oekraïne te maken heeft in Donetsk en Lugansk onvoorstelbaar groot. In Odessa is alles veel ingewikkelder, maar ook daar heeft een groot deel van de bevolking het eigenlijk wel gehad met Oekraïne, en wil aansluiten bij rusland. Alleen is dat in het openbaar uiten levensgevaarlijk in de huidige omstandigheden. Odessa wordt overspoeld door West-Oekraïense militieleden die een intense haat hebben tegen de pro-Russische bevolking daar. Vroeg of laat barst het daar uit, watch my words.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:33   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uiteraard heeft Putin een eigen logica, en die is veel rationeler dan wat de westerse propaganda wil laten uitschijnen. Putin kan het zich niet veroorloven dat de pro-Russische rebellen een militaire nederlaag lijden, en Putin weet dat het Westen niet militair zal ingrijpen en geen sanctirs zal invoeren die henzelf zwaar zullen schaden. Dus voert Putin de hulp aan de rebellen op, zo simpel is het. Uiteindelijk zal dit leiden tot een onderhandelde oplossing en de Oekraïense leiders verlossen van de gedachte dat deze kwestie militair op te lossen valt. Zo simpel is het.
Hiermee bevestigt u nogmaals dat Poetin een grote leugenaar is als hij blijft ontkennen niets te maken te hebben met de ontwikkelingen in Oost-Oekraïne.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:34   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onwaar? Mijn vrienden in Odessa waar ik wekelijks mee skype hebben daar een andere opinie over. Volgens hen ....
Volgens hen. Daarenboven zijn die vrienden van u Russischtalig zo niet etnische Russen. U gaf immers eerder al aan geen Oekraïens te kennen of te begrijpen. Kortom, u krijgt slechts een gekleurd beeld.
Oud 31 augustus 2014, 21:35   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Toon mij dat maar eventjes aan. Ik ben nu echt wel benieuwd, daar ik de Duitstalige gebieden in het Zuiden heel goed ken.
Ik kan mij herinneren dat ik al voorbeelden gegeven heb van het grote verschil tussen West- en Oost-Oekraïne. U zei zelf dat West-Oekraïense volksmuziek gelijkt op Slovaakse of Balkan muziek, Oost-Oekraïense volksmuziek is puur Russisch. Culturele verschillen aantonen is erg moeilijk wetenschappelijk vast te leggen, dat weet U net zo goed als ik.
Oud 31 augustus 2014, 21:37   #145
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha!

U geeft dus toe dat Poetin al de hele tijd aan het liegen is als hij iedere keer stelt dat Moskou niets te maken heeft met het oorlogsgeweld in oostelijk Oekraïne.
Uiteraard helpt Rusland de rebellen in het oosten, dat is geen geheim. Putin liegt niet, hij legt het diplomatisch uit, hebben ze geleerd van de VS die ook zogezegd niets te maken hebben met de rebellen in bvb. Syrië.
Oud 31 augustus 2014, 21:40   #146
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiermee bevestigt u nogmaals dat Poetin een grote leugenaar is als hij blijft ontkennen niets te maken te hebben met de ontwikkelingen in Oost-Oekraïne.
Het is fijner dan dat. Putin heeft nooit gezegd dat hij er niets mee te maken heeft, hij steunt uiteraard de Oost-Oekraïense bevolking met humanitaire hulp, net als de VS de rebellen in Syrië, etc. steunen met "humanitaire" hulp. Putin gebruikt Amerikaanse propagandatechnieken, en dat werkt de Amerikanen enorm op de zenuwen.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2014 om 21:42.
Oud 31 augustus 2014, 21:41   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij herinneren dat ik al voorbeelden gegeven heb van het grote verschil tussen West- en Oost-Oekraïne. U zei zelf dat West-Oekraïense volksmuziek gelijkt op Slovaakse of Balkan muziek, Oost-Oekraïense volksmuziek is puur Russisch. Culturele verschillen aantonen is erg moeilijk wetenschappelijk vast te leggen, dat weet U net zo goed als ik.
Mij gaat het over uw bewering waar u de parallel trekt met de Duitstalige wereld. Welnu, probeer die eens aan te tonen.
Oud 31 augustus 2014, 21:44   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens hen. Daarenboven zijn die vrienden van u Russischtalig zo niet etnische Russen. U gaf immers eerder al aan geen Oekraïens te kennen of te begrijpen. Kortom, u krijgt slechts een gekleurd beeld.
Misschien. Maar wel een beeld waar een groot deel van de Oekraïense bevolking het mee eens is... Een deel van de bevolking dat volledig uitgesloten werd tijdens de gebeurtenissen op Maidan.
Oud 31 augustus 2014, 21:46   #149
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij gaat het over uw bewering waar u de parallel trekt met de Duitstalige wereld. Welnu, probeer die eens aan te tonen.
Ik ken de duitstalige wereld niet zo goed, ik weet wel dat ik geen al te grote verschillen heb gezien tussen Noord- en Zuid-Duitsland. In Oekraïne vielen die verschillen onmiddellijk op.
Oud 31 augustus 2014, 21:56   #150
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat dan te denken over de Baltische staten? Daar wonen ook "heel veel Russen"? Ook volgens u mogen deze republieken hun eigen toekomst niet uitstippelen, maar horen ze terug te keren naar de oude dominantie.
De Baltische Staten dienden als bufferstaten een politiek neutrale koers te varen, door dit niet te doen valt hun reden van bestaan weg en hebben ze voor mij geen recht op soevereiniteit. Hetzelfde geldt voor Polen. Ofwel strikte neutraliteit ofwel die landen opdoeken, desnoods opsplitsen, een deel voor het westen, een deel voor Rusland.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:58   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de duitstalige wereld niet zo goed, ik weet wel dat ik geen al te grote verschillen heb gezien tussen Noord- en Zuid-Duitsland. In Oekraïne vielen die verschillen onmiddellijk op.
Dan hebt u echt wel niet goed gekeken. Ooit al eens op een dorpsfeest geweest in Beieren, Alemannisch Zwitserland of Oostenrijk? En dat vergeleken met een feest in pakweg Oostfriesland?

Een wereld van verschil! In zowat alles: dialect, gebruiken, dansen, eten, belangrijkheid van de Kerk, enzovoort.

Waar haalt u het dan vandaan dat er geen "al te grote" verschillen zouden zijn? Zelfs de Duitsers onder elkaar weten dat en hebben dan ook talloze stekelige opmerkinge over elkaar of hebben er een arsenaal moppen over. Denken we maar aan het groot aantal moppen over de inwoners van Saksen, in het bijzonder over hun dialect.
Oud 31 augustus 2014, 21:59   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De Baltische Staten dienden als bufferstaten een politiek neutrale koers te varen, door dit niet te doen valt hun reden van bestaan weg en hebben ze voor mij geen recht op soevereiniteit. Hetzelfde geldt voor Polen. Ofwel strikte neutraliteit ofwel die landen opdoeken, desnoods opsplitsen, een deel voor het westen, een deel voor Rusland.
Max van Dietschland, u toont weer eens aan dat u geen volksnationalist bent. Kleinere volkeren ziet u schijnbaar als pionnen in een groot spel. Zij mogen geen eigen politieke keuzes maken.
Oud 31 augustus 2014, 21:59   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien. Maar wel een beeld waar een groot deel van de Oekraïense bevolking het mee eens is... Een deel van de bevolking dat volledig uitgesloten werd tijdens de gebeurtenissen op Maidan.
"Een deel..." Ongetwijfeld.
Oud 1 september 2014, 17:27   #154
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
de gemiddelde europarlementarier is wellicht minder naief dan je denkt, maar wees realistisch, wat kunnen we doen?

meer sancties? uiteraard, maar dat werkt op lange termijn. de invasie die putin nu uitvoert is snel, dat gaat over dagen en weken. er is dus een discrepantie van effecten, en dat heeft gevolgen voor het moreel natuurlijk.

een militaire,interventie? ga jij je zoon of dochter of kleinkinderen naar ginder sturen om te vechten in een conflict waar wij zelf amper iets aan te winnen hebben?

hoeveel is,dat,conflict u eigenlijk waard? een paar honderd euro oorlogstaks? een paar duizend euro?

hoever gaat de solidariteit, dat is de vraag.
Daar gaat het allemaal niet om. Rusland schuift steeds meer onze kant op (het westen) en het heeft nu een conflict/oorlog met een land dat bij de NAVO wil horen.

Indirect zitten we dus al in een soort oorlog met Rusland. We kunnen Putin niet zo zijn gang laten gaan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 17:32   #155
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
zijn de nederlanderkers nog steeds boos op Putin?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 11:21   #156
cato

Standaard

Citaat:
Dit keer heeft u volkomen gelijk.
De logica van Poetin is er een van strategie en niet van eerlijkheid.
overigens is dat bij veel politici het geval.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 11:23   #157
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daar gaat het allemaal niet om. Rusland schuift steeds meer onze kant op (het westen) en het heeft nu een conflict/oorlog met een land dat bij de NAVO wil horen.

Indirect zitten we dus al in een soort oorlog met Rusland. We kunnen Putin niet zo zijn gang laten gaan.
De NAVO is al druk doende om zich te versterken en ook Poetin weet dat.
Hij zal zeker niet kiezen voor een nieuwe koude oorlog.
Toch is een koude vrede ,helaas wel een nieuwe realiteit geworden.
Oud 1 februari 2015, 08:49   #158
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hoe kom je er bij om democratische staten lid van de EU en de NAVO het bestaansrecht te ontnemen?
Het is nog logischer om Belgie op te doeken.
Oud 1 februari 2015, 08:52   #159
cato

Standaard

Citaat:
Daarom zal de Oekraine het Oosten haar eigen weg moeten laten gaan.
De regering in Kiev wil dit nog steeds niet accepteren.
Zolang dit niet gebeurt ,blijft het armoede troef in de Oekraine,
Oud 1 februari 2015, 10:50   #160
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daarom zal de Oekraine het Oosten haar eigen weg moeten laten gaan.
De regering in Kiev wil dit nog steeds niet accepteren.
Zolang dit niet gebeurt ,blijft het armoede troef in de Oekraine,
Misschien dat de situatie binnen een jaar of een paar jaar 'bevriest' maar er zal nooit een oekraiense regering komen die het verlies van oost-oekraiene zal accepteren.

Het oosten KAN ook helemaal haar eigen weg niet gaan, mensen sterven daar nu omdat Kiev is gestopt met pensioenen en uitkeringen en bepaalde medicijnen te levern. Zij vinden dat rusland de mensen daar maar moet onderhouden als ze dan toch massaal militair het terrein controleren.

Rusland daarentegen heeft ook geen intentie om de mensen te onderhouden daar, of -ooit- aan wederopbouw te gaan doen. De lokale bevolking heeft maar 1 leefbare toekomst : binnen oekraiene.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be