![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de meeste plaatsen ter wereld zijn ze bijlange niet zo happig op euthanasie als hier, enkel België (en nog een paar Europese landen) zijn ze weer zo snel om dat hier in te voeren zonder debat of iets. In het buitenland staan we alvast weer eens mooi voor schut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens begrijp ik de tegenstanders van deze wet niet. Deze wet is m.i. heel goed omdat ze eigenlijk geen verplichting inhoudt, maar enkel een mogelijkheid schept, een opportuniteit biedt. Niemand hoeft er last van te hebben. Alles kan, niets moet. Meer van dat, aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Partijlid
|
![]() Mensen hebben toch zelf het recht om te bepalen of hun leven mag eindigen of niet. Wie daar iets tegen heeft, is tegen persoonlijke vrijheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We bekennen het niet graag, maar misschien is het wel zo.
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik leg geen enkele van mijn kinderen in de weegschaal van "wat heb ik eraan?". Mijn vrouw en ik hebben bij iedere zwangerschap altijd weer ons vertrouwen uitgedrukt, ook al zou het een gehandicapt kind geweest zijn. Nooit hebben wij gedacht aan die gruwel die abortus heet. En als er nog een kindje komt, zal dat ook niet het geval zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de definitie mag dan al een paar details verschillen, ge zijt wel even dood.
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe wet staat uw plannen, wensen en handelingen niet in de weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is een minder gebruikelijk procédé, maar het kan.
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, enkel een idiote opmerking
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 16 februari 2014 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag het hem/haar, dan weet je het.
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie dat de tegenstanders van de nieuwe, humane, wet blijkbaar over het hoofd zien dat:
euthanasie is er niet om de mogelijkheid tot zelfmoord te geven. Een gezond kind komt niet in aanmerking. Die is er om een stervend kind zijn laatste wens te gunnen. Belangrijk verschil.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dit het sluitstuk van 'recht op leven' Als we akkoord zijn dat niemand het recht heeft om jouw leven ongevraagd te nemen, dan is het niet meer dan fair dat niemand jou ongevraagd het leven mag opdringen. Het is al erg genoeg dat ouders van allerlei pluimage menen het recht te hebben om zomaar onbezonnen eindeloos kinderen op de wereld te droppen. We zijn al ongevraagd hier neergepoot om in het zweet ons aanschijns x aantal jaar 'meer suers dan soets' te verduren, dus laat iedereen het recht om het ongevraagd gekregen leven achter zich te laten als hij om wat voor reden dan ook de tijd rijp acht.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 februari 2014 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw goede recht.
Maar ik zou dan ook nooit mijn stem verlenen aan wettenmakers die uw denkwijze aanhangen.
![]() |