![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Gouverneur
|
![]() Het gaat niet om het begrijpen van het nut om een autogordel te dragen, maar zoals de topic het schrijft, de hoogte van de boete die buitensporig is !
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige begrijpen het enkel als de boete (super)hoog ligt ,
raak hen financieel , en bekijk dan het resultaat !! En er zijn er bij die hun kop blijven stoten , vindend dat zij gelijk hebben of zich veiliger achten !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Burger
|
![]() Met het gevaar hier meteen weggezet te worden als communist, maar dat nemen we er dan maar bij, wil ik even het volgende opperen: waarom de boetes niet aanpassen aan het inkomensniveau? Dat dezelfde boete voor het niet dragen van een gordel even hoog ligt voor miljonairs als voor werklozen, lijkt me niet helemaal logisch. De tweede groep wordt veel harder geraakt door de boete, als de eerste.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aoi , daarmee zou ik inderdaad geen probleem hebben !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag blijft of 120 realistisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen gordel dragen kan ook zware gevolgen hebben voor anderen, niet in de laatste plaats voor de ziekenkas of voor de verzekering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kan iedereen wel met voorbeelden komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had u mijn bijdrages gelezen dan wist u waarom ik de boete niet te hoog vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is gordelplicht. Gordel dragen is geen kans op boete. Gordel niet dragen is kans op boete. Aan u om in te schatten of u het risico wil lopen om een boete op te lopen. Om huw keuze gemakkelijker te maken, zetten ze tegen het betrappen zonder gordel een hoge boete. Als u de afweging moet maken: - Voor het gemak geen gordel dragen en kans op een boete van 30 euro of - voor het gemak geen gordel dragen en kans op een boete van 110 euro. Ik denk dat in het tweede geval vlugger overwogen wordt om de gordel te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gordel vermindert de ongevalgevolgen quasi altijd in alle omstandigheden, eens aangeklikt ben je dat voor 100 % van de rit. Voor alle inzittenden.
Welke verkeersmaatregel zou beter doen om de ongevalgevolgen - lees ook verkeersdoden - efficiënt te beperken bij een "on-geluk" ? Bedenk dat ca. 50 % van de verkeersdoden niet de mogelijkheid hadden zich aan te gordelen (voetganger, (brom)fietser, motorrijder, ... ttz wegens hun "voertuig") Grafisch: hier vind je maatregelen sinds 1951: ![]() Die laatste lange daling is ook vooral te danken aan het stijgende gordeldracht: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 maart 2014 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die boete staat inderdaad niet in verhouding: het risico op verwondingen bij uzelf en bij anderen is bij het niet dragen van een gordel, dat de boete nog vele malen hoger hoort te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 maart 2014 om 17:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
was de gordel zelfs nog niet verplicht !! De foto van het ongeval die ik hier in deze thread plaatste , ik heb dat ongeval overleefd MET gordel aan !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 19 maart 2014 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En om uw redenering te volgen, zijnde: bij herhaling, waar eindigt dit voor u? Ik zal het u "gemakkelijk" maken: voor justitie eindigt dit in de cel + exorbitant hoge boetes + levenslang rijverbod. -> Denkt u werkelijk dat dit zal helpen? Neen, want deze mensen zullen totaal zonder rijbewijs, verzekering rijden + vluchtmisdrijf... Maar toch even de feiten op een rij: 1) men spreekt hier over de verwondingen die kunnen ontstaan bij anderen en jezelf. Correct? Ik meen wel. Ok, laten we die redenering eens doortrekken: om verwondingen bij anderen en jezelf te voorkomen, wordt de auto verboden -> dit moet toch als muziek in de oren klinken, nietwaar? Dus terug mijn vraag: waar eindigt dit voor u? 2) uiteindelijk heeft men geen misdaad begaan. Er is geen materiële schade, geen lichamelijk letsel, geen hinder... Men draagt geen gordel... En het is enkel omdat iemand zegt dat het niet mag, dat men u zal gaan behandelen als een echte crimineel. Dus terug mijn vraag: waar eindigt dit voor u? Door als kleine man in contact te komen met diegenen die ons zeggen hoe we ons moeten gedragen, worden we crimineel. .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 19 maart 2014 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |