Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 10 april 2014, 14:48   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vergeet helemaal niks.
Je maakt van die grendels een soort fetish alsof met het verdwijnen daarvan het demokratische paradijs een feit is.

Of het nu komt door grendels, alarmbellen, partikratie of het weigeren van bindende referenda in te voeren: er is noch in België noch in Vlaanderen hoop op demokratie op korte termijn.
In België is dat zelfs op lange termijn niet mogelijk.
Met dank aan de grendels, alarmbellen en al de rest dat in Vlaanderen voor niets nodig is.
Oud 11 april 2014, 08:32   #142
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Niet het democratische deficit bij BDW is het probleem, wel het feit dat jij er persoonlijk niet beter van denkt te worden. Blij dat we daar nu eindelijk uit zijn. Zeg dat dan meteen ipv heel die komedie te spelen.
Je stelt de zaak nogal tendentieus voor.
Het heeft weinig zin om mijn (intentie)proces te maken om de aandacht van de feiten en de realiteit af te leiden.

We leven niet in een demokratie, en het alternatief van De Wever biedt geen hoop op beterschap.
Het feit dat ik in de Belgische situatie mijn draai vond, en deze niet wil inwisselen voor een (even foute) vogel in de lucht, klopt, maar heeft met de essentie niks te maken.
Tenslotte is het niet meer dan normaal dat iedereen gaat voor het systeem waar hij denkt het meeste baat bij te hebben.
Oud 11 april 2014, 08:35   #143
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Niet lullen. Nergens beweer ik dat daarmee de democratie een feit zou zijn. Feit is wel dat het om bjzonder ondemocratische mechanismen gaat, en dat het verdwijnen ervan alleen maar een goeie zaak zou zijn op de weg naar beter bestuur.

Maar er is wel hoop op het afvoeren van een aantal ondemocratische ondingen die efficienter bestuur in de weg staan.
Allemaal magere Vlaamse vogels in de lucht.
Ik ben geen naïeveling die daarvoor zijn dikke Belgische vogel in de hand weggooit.
Oud 11 april 2014, 08:36   #144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heeft weinig zin om mijn (intentie)proces te maken om de aandacht van de feiten en de realiteit af te leiden.

We leven niet in een demokratie, en het alternatief van De Wever biedt geen hoop op beterschap.
Het feit dat ik in de Belgische situatie mijn draai vond, en deze niet wil inwisselen voor een (even foute) vogel in de lucht, klopt, maar heeft met de essentie niks te maken.
Tenslotte is het niet meer dan normaal dat iedereen gaat voor het systeem waar hij denkt het meeste baat bij te hebben.
Dat is alleen maar heel normaal indien je franstalig bent of indien je een Belgische collaborateur bent, in het andere geval volstaat dat meer dan genoeg om je in een cordon sanitaire te plaatsen.
Dus zelfs die redenering van jou gaat niet op in la Belgigue.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 april 2014 om 08:36.
marie daenen is offline  
Oud 11 april 2014, 08:39   #145
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is alleen maar heel normaal indien je franstalig bent of indien je een Belgische collaborateur bent, in het andere geval volstaat dat meer dan genoeg om je in een cordon sanitaire te plaatsen.
Collaborateur nu al. Wanneer ga je "volksverrader" gebruiken?

Al ben ik het niet eens met Staaf (ik heb een andere visie op België) vind ik niet dat hij verdient tegen de muur te moeten gaan staan indien Vlaandern onder jouw bewind onafhankelijk zou worden, hoor...
Oud 11 april 2014, 08:39   #146
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar verdomme, heeft u het niet door; ik heb die zin uit uw tekst in het vet gedrukt en daarna gecopieerd om duidelijk te maken dat ik op die zin zou reageren.
U maakt het nodeloos ingewikkeld.
Geen wonder dat niemand die Vlaamse beloften vertrouwt.
Noem het conservatief, maar wie is er nu zo dwaas om al wat hij heeft in de waagschaal te gooien voor wat fantaisistische nieuwlichterij die De Wever (zij het heel handig) ons komt voorspiegelen en waar buiten een handvol politici waarschijnlijk niemand beter zal van worden?
Oud 11 april 2014, 08:40   #147
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staat het beestenkot, de tondeuze en de rode menie al klaar?
Oud 11 april 2014, 08:42   #148
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Even geduld.
Eerst nog een paar kaakslagen.

Citaat:
Al ben ik het niet eens met Staaf (ik heb een andere visie op België) vind ik niet dat hij verdient tegen de muur te moeten gaan staan indien Vlaandern onder jouw bewind onafhankelijk zou worden, hoor...
Ik heb eveneens een andere visie op de ideale samenleving dan deze waarin we nu leven.
Ik heb echter geen zin om voor meer van hetzelfde, alles overboord te gooien wat we hier ondanks alles gerealiseerd hebben.
Oud 11 april 2014, 08:50   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen naïeveling die daarvoor zijn dikke Belgische vogel in de hand weggooit.
U heeft geen dikke Belgische Vogel in de hand, want binnen afzienbare tijd blijkt die dikke vette Belgische Vogel die u nu in de hand meent te hebben slechts een stom kieken te zijn dat met de dag vermagerd totdat al zijn nu al virtueel Belgisch vet door het Belgische grootkapitaal is opgeslurfd.
U heeft geen dikke Belgische Vogel in de hand, zoals u leugenachtig door het Belgische regime wordt voorgespiegeld, maar het bent uzelf die een dikke Belgische Vogel bent in de handen van het Belgische grootkapitaal.
De dag dat zij willen zullen zij die dikke Belgische Vogel met plezier slachten en opeten, waar ze op het ogenblik zich nog hoofdzakelijk beperken tot de dikke Vlaamse vette Vogels.
En maar denken dat, indien u op de collaborateurs blijft stemmen dat u veilig buiten het nu gespannen net blijft meeprofiteren. Nu gunnen ze de Vlaamse collaborateurs nog een apenootje, maar de dag dat Vlaanderen uitgerookt is zullen ook die collaborateurs zonder pardon op het schavot geplaatst worden ter ere van hun grote francofonie; lees de hongerzucht van het hoofdzakelijk franstalige grootkapitaal, gelinkt aan Parijs dat nu al alle moeite van de wereld heeft om de kop boven water te houden en dus waar het kan verplicht is zijn kolonies nog wat meer uit te buiten.
Het gaat u goed, dikke vette Belgische Vogel.
marie daenen is offline  
Oud 11 april 2014, 08:51   #150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U maakt het nodeloos ingewikkeld.
Geen wonder dat niemand die Vlaamse beloften vertrouwt.
Noem het conservatief, maar wie is er nu zo dwaas om al wat hij heeft in de waagschaal te gooien voor wat fantaisistische nieuwlichterij die De Wever (zij het heel handig) ons komt voorspiegelen en waar buiten een handvol politici waarschijnlijk niemand beter zal van worden?
Ben je niet omver gevallen van bewondering voor zijn uitleg over cicero, caesar, non nobis solum nati sumus ? Zijn paradigmashift ? Dat hij gelooft dat hij een afspraak heeft met de geschiedenis ?
Pandareus is offline  
Oud 11 april 2014, 08:52   #151
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelt de zaak nogal tendentieus voor. Het heeft weinig zin om mijn (intentie)proces te maken om de aandacht van de feiten en de realiteit af te leiden.
Tsk tsk tsk. Jij bent diegene die BDW "politiek afvoert" op basis van zaken die in jouw la Belgique nog veel prominenter aanwezig zijn. Dat zijn de feiten en de realiteit.

Citaat:
Het alternatief van Dewever maakt komaf met een hele hoop ondemocratische en verlammende grendelmechanismen. Uiteraard is er hoop op beterschap.

Citaat:
Ik heb je eerder al gevraagd welke mechanismen er dan in Vlaanderen zouden komen die die grendelmechanismen in termen van ondemocratie zouden "compenseren". Ik vermoed dat we ook nu weer geen antwoord zullen krijgen.

Citaat:
Het is evengoed normaal dat men zich vragen stelt wanneer bepaalde prominente eigenschappen in het gekozen systeem vervolgens worden gebruikt om ergens anders kritiek te leveren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 april 2014, 08:52   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je kan wat Distel schreef niet in je eerste zin tendentieus noemen en in je laatste bevestigen zonder je geloofwaardigheid te verspelen.

Je kan niet op het ontbreken van het BROV hameren, en, goed wetend dat we in België NIET in democratie leven, toch liever dat land met hand en tand verdedigen zonder je geloofwaardigheid te verliezen.

En je kan al zeker niet voor madam soleil spelen..... zonder je geloofwaardigheid op het spel te zetten.

Het is niet alleen wat JIJ essentieel vindt waar alles om draait, waar alles volgens jou om hoort te draaien, en waar alles volgens jou om moet blijven draaien. Toch zolang dat voor jezelf het voordeligste lijkt te zijn.

Zolang het referendum niet gehouden is waar jij het recht aan meent te ontlenen om ONZE vogel een foute vogel te noemen, heb jij niet het recht om de vogel die jij in je hand meent te hebben, als de juiste vogel te bestempelen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2014 om 08:53.
Knuppel is offline  
Oud 11 april 2014, 08:54   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft geen dikke Belgische Vogel in de hand, want binnen afzienbare tijd blijkt die dikke vette Belgische Vogel die u nu in de hand meent te hebben slechts een stom kieken te zijn dat met de dag vermagerd totdat al zijn nu al virtueel Belgisch vet door het Belgische grootkapitaal is opgeslurfd.
U heeft geen dikke Belgische Vogel in de hand, zoals u leugenachtig door het Belgische regime wordt voorgespiegeld, maar het bent uzelf die een dikke Belgische Vogel bent in de handen van het Belgische grootkapitaal.
De dag dat zij willen zullen zij die dikke Belgische Vogel met plezier slachten en opeten, waar ze op het ogenblik zich nog hoofdzakelijk beperken tot de dikke Vlaamse vette Vogels.
En maar denken dat, indien u op de collaborateurs blijft stemmen dat u veilig buiten het nu gespannen net blijft meeprofiteren. Nu gunnen ze de Vlaamse collaborateurs nog een apenootje, maar de dag dat Vlaanderen uitgerookt is zullen ook die collaborateurs zonder pardon op het schavot geplaatst worden ter ere van hun grote francofonie; lees de hongerzucht van het hoofdzakelijk franstalige grootkapitaal, gelinkt aan Parijs dat nu al alle moeite van de wereld heeft om de kop boven water te houden en dus waar het kan verplicht is zijn kolonies nog wat meer uit te buiten.
Het gaat u goed, dikke vette Belgische Vogel.
Heel plastisch allemaal hoor uw pseudo-visionair gewauwel, maar het staat echt nogal veraf van mijn realiteit.
Gij noch De Wever kunt mij garanderen dat ik behoud wat ik heb.
Stoof uw Luchtkasteel Zelfstandig Vlaanderen dus maar op of geef iedereen keiharde garanties dat hij er echt beter van wordt.
Maar dat zal een ander paar mouwen zijn, nietwaar....
Oud 11 april 2014, 08:56   #154
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het afvoeren van die grendelmechanismen is zelfs een certitude. Je probeert het winstpotentieel op dat vlak te minimaliseren om je eigen portemonee te beschermen. Niks mis mee hoor, overigens, maar kom er dan ook voor uit ipv komedie te spelen.

Citaat:
Maar je hoopt misschien wel dat een hoop naïevelingen jouw theater gaan geloven?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 april 2014, 08:56   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel plastisch allemaal hoor uw pseudo-visionair gewauwel, maar het staat echt nogal veraf van mijn realiteit.
Stoof uw Luchtkasteel Zelfstandig Vlaanderen dus maar op of geef iedereen keiharde garanties dat hij er echt beter van wordt.
Maar dat zal een ander paar mouwen zijn, nietwaar....
Stil maar Staafje....
Wetend dat Di Rupo en de zijnen jouw garanderen dat je ten eeuwigen dage zult behouden wat je hebt hoef je je geen zorgen te maken.
Neen toch?
Oud 11 april 2014, 08:57   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Wie staat er op het ogenblik tegen de muur?
Maar ja, dat is maar ter ere van de francofonie, dat is maar bijkomend, niet?
Zesde staatshervorming gelezen of niet?
Wie lacht u nu niet uit wanneer u zegt dat Vlaanderen bij de kop van Europa hoort?
Twee jaar terug, voor EDR en C°, durfde niemand te lachen want was het de realiteit. U ziet waar twee jaar EDR Vlaanderen gebracht heeft. Ga nog eens vijf jaar langer voor EDR en Vlaanderen kan zich vergelijken met Griekenland.
Maar inderdaad dat is niet erg, dat is de fout van de Vlamingen zelf ze hadden maar niet moeten denken dat ze buiten de francofonie konden rekenen!
Kijk naar de Oekraine, kijk naar Rusland en u ziet het nefaste imperialisme van de grootmachten, hier moeten we het stellen met de grote francofonie.
Laat ze doen en uitroken zullen de Vlamingen. Ze zijn er al goed mee bezig.
marie daenen is offline  
Oud 11 april 2014, 08:57   #157
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kan wat Distel schreef niet in je eerste zin tendentieus noemen en in je laatste bevestigen zonder je geloofwaardigheid te verspelen.
Distel is offline  
Oud 11 april 2014, 08:59   #158
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand kan dat. Ook de voorvechters van onze belastingsstaat niet.
Distel is offline  
Oud 11 april 2014, 09:02   #159
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ontkende nooit dat ik (en vele anderen) profijt hebben van het Belgische systeem.
Het is wél tendentieus om daar moraliserend over te doen.

Citaat:
Je kan niet op het ontbreken van het BROV hameren, en, goed wetend dat we in België NIET in democratie leven, toch liever dat land met hand en tand verdedigen zonder je geloofwaardigheid te verliezen.
Waarom alles op het spel zetten voor meer van hetzelfde?

Citaat:
Het is niet alleen wat JIJ essentieel vindt waar alles om draait, waar alles volgens jou om hoort te draaien, en waar alles volgens jou om moet blijven draaien. Toch zolang dat voor jezelf het voordeligste lijkt te zijn.
Het is nooit fout om te gaan voor wat jou als individu het beste uitkomt.
Kan dat demokratisch: des te beter.
Kan dat niet, dan moet het maar anders.

Citaat:
Zolang het referendum niet gehouden is waar jij het recht aan meent te ontlenen om ONZE vogel een foute vogel te noemen, heb jij niet het recht om de vogel die jij in je hand meent te hebben, als de juiste vogel te bestempelen.
Ik kan met recht en reden De Wevers Vlaamse staatje dat hij voor ogen heeft, fout noemen, want hij is niet van plan het demokratisch in te richten.
Ik hou dus maar vast aan mijn Belgische vogel.
Er is een ondemokratisch vleugeltje aan, hier en daar zit iets geblokkeerd, maar ik heb hem in de hand en kan er royaal van eten.
Dat laatste is niet het geval met de vliegende vogels van De Wever.
Daar is ook een particratisch reukje aan, en ik heb geen garantie dat ik er een vette van in de hand ga houden.
Tenslotte zullen het dezelfde politici zijn die ons nu regeren die ook eerst zullen aanschuiven aan de Vlaamse feesttafel.... en die hebben al bewezen dat ze ook ferm kunnen schrokken....
Oud 11 april 2014, 09:02   #160
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat er geen arbiter is om de punten te tellen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be