Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 27 april 2014, 09:57   #141
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Moeten mensen eerst jouw toestemming vragen om hun mening te uiten?

Ik dacht het niet.
Neen, maar dat neemt niet weg dat Lukkas ook mag zeggen dat hij niet om die mening gevraagd heeft.
Dat hij die mening als achterlijk bestempelt zegt meer over hem dan over die mening
HRobin is offline  
Oud 27 april 2014, 10:46   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"Je vous ai compris" zeggen ze dan in 't Frans (Van De Gaulle tot Hollande)> Voor mezelf betekent identiteit 2 dingen: een kaart die binnen de Eurolanden een soort van pasje is en een ander boekje dat buiten die regio een ander pasje is.

Voor de rest is de identiteit iets voor de toekomstige stadstaten mentaliteit met obligatoir hun romantisch "skilt en Vrind" gelul.
Want stadstaten is toch waar ze zo allemaal terug naartoe willen niet?
Singapore aan den IJzer of 't Scheld.
Tof.

In de région �* part entière is die stadstaten-mentaliteit nochtans zéér contemporain.

Blijkbaar is repli sur soi best wel OK, tenminste voorzover ze bruxellois francophone van aard & karakter is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 27 april 2014, 10:59   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...

Doe de test : probeer eens een kleffe sandwich met een flinterdun (zuinig !) schelletje veel te jonge kaas + zo een walgelijke 'kroket' te vreten en spoel dat dan door middels een groot glas karnemelk.
Spoelt u dan liever een hoopje in smerig vet gebakken en in 'mayonaise' of nog ergere viezigheid gedrenkte aardappelstokjes door met een glas industriële zeik van Inbev?

(ziet u: ook ik kan in clichés denken)

Laatst gewijzigd door djimi : 27 april 2014 om 11:20.
djimi is offline  
Oud 27 april 2014, 11:04   #144
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Om te beginnen val ik u niet aan; misschien in de eerste paragraaf, maar dat was knipogend bedoeld.
Ik heb dan ook niets opgevat als een persoonlijke aanval. Dat blijkt ook nergens zo uit mijn bericht.

Citaat:
Ik zeg fier te zijn omdat ik Vlaming ben, niet omdat ik als Vlaming geboren werd, want daar zat ik, zoals u zegt, voor niets tussen, maar wel mijn ouders, maar omdat ik, achterom ziende, en gezien mijn ervaringen ook met buitenlanders ingezien heb wat een enorm voordeel het is geen 'grootheid' te moeten meeslepen; een vrije, onafhankelijke geest te mogen ontwikkelen en overal open naar anderen te kunnen luisteren zonder dat mijn 'grootheid' mij verplicht om eerst en vooral in mijn Eigen standing te geloven en hem op te houden.
Dat u Vlaming bent, hebt u evenzeer verdienste aan als dat u als Vlaming geboren bent. Het blijft even onnozel om over zo iets 'fier' te zijn.

Citaat:
Dit zijn algemeenheden die voor elke niet dominante kultuur kunnen gelden en zeker niet alleen voor Vlamingen.
Ik vraag mij af of het niet u bent die ieder woord, iedere gedachte die een overtuigde Vlaming zegt insluit in het Vlaams zijn van dat individu.
Mijn punt is juist dat 'Vlaming' (net als elke andere nationaliteit) een uitgevonden iets is. 'Vlamingen' is niet meer dan een groep mensen die al dan niet toevallig wonen op het gebied dat we nu omschrijven als Vlaanderen. Voor de rest is er daar niets aan.

"De Vlaming" bestaat dus niet en "overtuigde Vlaming" slaat al helemaal op niets. Wat is het verschil tussen een "overtuigde Vlaming" en niet "niet-overtuigde Vlaming"? Van wat is die ene dan precies 'overtuigd'?

Citaat:
U zegt dat Vlaanderen enorm welvarend is geworden; dus besluit u dat de francofonie hen niet moet uitgebuit hebben.
Neen dat zeg ik niet. U moet lezen wat er staat, niet want u denkt te moeten lezen. Ik besluit dat als het dan toch zo is dat 'de francofonie' (die dus op zich al niet bestaat) 'Vlaanderen' (dat enkel als een administratieve entiteit bestaat) wil kort houden, ze daar dan schromelijk in gefaald is aangezien Vlaanderen nog nooit zo rijk is geweest en rijker dan de overgrote meerderheid van de 'francofone' regio's.

Citaat:
Vraag wie, buiten de mensen, die betaald werden voor hun werk, wie heeft er enorm geprofiteerd van die Vlaamse welvaart?
Ik zou zeggen de Vlamingen zelf, want hun GDP/inwoner is grofweg één derde hoger dan dat van de Walen.

Citaat:
Zou het kunnen dat het dezelfde zijn die eens de afbraak van Wallonie hebben georkestreerd omdat hun geld veel meer opbracht in een op dat ogenblik braakliggend Vlaanderen met heel welwillende en brave werklieden?
Zegt u nu dat kapitaal geïnvesteerd wordt, daar waar er een hoge return mogelijk is? Dat lijkt mij de evidentie in een kapitalistisch systeem. Wrijft u dat ook 'de francofonie' aan?

Citaat:
En nu dat ze voelen dat de Vlamingen veel zelfverzekerder zijn geworden en niet langer hun verrijkingsmethodes goedkeuren en nog minder hoe de federale staat, onder hun auspiciën bestuurd, of misbestuurd wordt; nu dat ze voelen dat ze hun greep op Vlaanderen verliezen, nu vlug Vlaanderen zo veel mogelijk uitkleden, alle middelen zo vlug mogelijk terug investeren in franco-Brux om daarna Vlaanderen, totaal uitgekleed af te stoten en met het grootste deel van de belgische schuldenberg achter te laten?
En waar zijn uw bronnen voor deze complottheorie?

Citaat:
Of u kent de economische toestand van België en van Vlaanderen en u blijft objectief, of u kent ze niet en kom dan niet af met dooddoeners van julie zijn (beter gezegd waren) een van de rijkste regio's van Europa, dus laat u nu maar verder zonder commentaar uitkleden.
De vorige keer dat ik u vroeg om ons economische gegevens te geven die uw stelling onderbouwen hebt u dat geweigerd. Ik vermoed dus eerder dat u de economische toestand van België en Vlaanderen niet kent.

Citaat:
Mijn open kultuur, mijn open geest zal nooit zwijgend het onrecht Vlaanderen aangedaan door la Belgique toestaan. Ik zal het blijven uitschreeuwen tot de laatste dag.
En hou op met dat bekrompenheid te noemen of zelfs Vlaamse bekrompenheid te noemen.
Voor de tweede keer, ik heb dat nooit bekrompenheid genoemd. U mag blijven herhalen dat ik het niet bekrompenheid mag noemen, dat verandert niets aan het feit dat ik dat überhaupt nooit bekrompenheid heb genoemd.

En u geeft geen blijk van een open geest. U hebt alle 'franstaligen' al op één hoop gesmeten. En recent heb u binnen 'de Vlamingen' het onderscheid gemaakt tussen zij die voor en zij die tegen de N-VA zijn. Zo een simplistisch wij-zij denken lijkt mij fundamenteel onverzoenbaar met een open geest.

Citaat:
Ik woon in Wallonie en meer dan de meeste Vlamingen zie ik de totale indoctrinatie aan franstalige kant en nu ook meer en meer aan Vlaamse kant en heb ik de machtspelletjes door van de bewindvoerders die weten dat ze er alles doorkrijgen als ze de bevolking maar doen geloven in een buitenlandse vijand.
Hewel voor de franstaligen is dat sinds jaar en dag de Vlaming, die hen, arme francofoon niets gunt en hen nooit iets gegund heeft. Die hen niet toegelaten heeft de Waalse afgang tegen te houden, die hen niet toegelaten heeft om opnieuw een vooruitstrevend en welvarend volk te worden.
Een beetje zoals we nu moeten kiezen tussen het N-VA model en het PS-model. Een gezamenlijke vijand, de PS. Raar dat u blijkbaar ziet dat de franstaligen zo een vijandbeeld hebben gecreëerd, maar dat u totaal blind bent als hetzelfde gebeurt aan Vlaamse kant.

Citaat:
Hoe denk je dat de PS die verkommerde Waalse staat zo lang heeft kunnen mismeesteren?
Hewel zij maakte hen wijs dat het de fout van die egoïstische Vlamingen was die weigerden af te dokken voor de francophone welvaart.
En hebt u hiervoor bronnen? Politieke pamfletten, interviews, boeken?

Citaat:
Ofwel verdiept u zich in de problemen en komt u daarna met uw inzichten ons de toestanden duidelijk maken, ofwel komt u wat leuteren, wat u gegund is, maar hou dan op met anderen, die niet dezelfde mening hebben dan u, uit te maken omdat u hun houding niet begrijpt of misbegrijpt.
Ik denk dat u het bent die wat zit te leuteren.

U geeft ons hier een vaag relaas over dooddoeners van de heersende klasse, complotten over een Vlaams vijandbeeld in Wallonië zonder ook maar één bron te geven.

Uw 'inzichten' zijn helemaal geen inzichten. Tenzij u argumenten begint aan te dragen die gestoeld zijn op feiten en bronnen, geven ze helemaal geen inzicht.
Ja_an is offline  
Oud 27 april 2014, 11:15   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De dummy hier bent u. Want u weet heel goed dat de term 'Vlamingen' een pars pro toto is, die slechts vrij laat in gebruik is genomen om de Nederlandsprekende Belgen aan te duiden...
Is dat zo?

Blijkbaar verschilt alvast één iemand daarover met u van mening:

citaat:

< ... de 'Vlaming' (= pars pro toto voor de hele Zuid-Nederlandse bevolking, gangbaar bij de meeste tijdgenoten afkomstig van buiten de Nederlanden) ... >

bron:

< Joey De Keyser, Vreemde Ogen. Een kijk op de Zuidelijke Nederlanden 1400-1600, Meulenhoff/Manteau, ISBN 978 90 8542 175 7 >

pagina:

12 (4e, 5e en 6e regel)

djimi is offline  
Oud 27 april 2014, 14:04   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En daar is ook niets mis mee. Maar kom aub als inwoner van wallonië niet af met fantasietjes dat je een vlaming bent.
Ben jij wel een mens?
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 14:58   #147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ik heb dan ook niets opgevat als een persoonlijke aanval. Dat blijkt ook nergens zo uit mijn bericht.
ok

Citaat:
Dat u Vlaming bent, hebt u evenzeer verdienste aan als dat u als Vlaming geboren bent. Het blijft even onnozel om over zo iets 'fier' te zijn.
Bekrompen praat van u

Citaat:
Mijn punt is juist dat 'Vlaming' (net als elke andere nationaliteit) een uitgevonden iets is. 'Vlamingen' is niet meer dan een groep mensen die al dan niet toevallig wonen op het gebied dat we nu omschrijven als Vlaanderen. Voor de rest is er daar niets aan.

"De Vlaming" bestaat dus niet en "overtuigde Vlaming" slaat al helemaal op niets. Wat is het verschil tussen een "overtuigde Vlaming" en niet "niet-overtuigde Vlaming"? Van wat is die ene dan precies 'overtuigd'?
Opnieuw bekrompen taal

Citaat:
Neen dat zeg ik niet. U moet lezen wat er staat, niet want u denkt te moeten lezen. Ik besluit dat als het dan toch zo is dat 'de francofonie' (die dus op zich al niet bestaat) 'Vlaanderen' (dat enkel als een administratieve entiteit bestaat) wil kort houden, ze daar dan schromelijk in gefaald is aangezien Vlaanderen nog nooit zo rijk is geweest en rijker dan de overgrote meerderheid van de 'francofone' regio's.

Ik zou zeggen de Vlamingen zelf, want hun GDP/inwoner is grofweg één derde hoger dan dat van de Walen.
Het is niet omdat de Vlamingen op dit ogenblik zoveel welvarender zijn dan de Walen dat er geen aftappingssysteem van die rijkdom kan bestaan, die via het armere Wallonie kan lopen.
Hoeveel enorme grote fortuinen leven op een mestvaalt en worden gevoed door die mestvaalt?

De enige reden dat het nu zo hard gespeeld wordt in la Belgique is dat ze vrezen dat hun melkkoe wel eens zou weigeren nog voor melkkoe te spelen, al de rest is zever in pakjes.

Citaat:
Zegt u nu dat kapitaal geïnvesteerd wordt, daar waar er een hoge return mogelijk is? Dat lijkt mij de evidentie in een kapitalistisch systeem. Wrijft u dat ook 'de francofonie' aan?
Ik wrijf de franstalige mens niets aan, of het moet zijn dat hij zich jarenlang heeft laten inpalmen door de francofone indoctrinatie.
De Vlamingen (zelfs indien die volgens u niet zouden bestaan) lusten die indoctrinatiepolitiek die de gevestigde machten hen nu wil opdringen niet. Vandaar de keihard botsing en het groeiend besef dat Vlamingen, Vlamingen zijn en alleen Belgen op papier omdat we nu toevallig, zoals u dat zo mooi zegt op hetzelfde stukje grond wonen.

Wat de return betreft en het investeren van het kapitaal in Vlaanderen was dat economisch wel de juiste weg, maar dat is nooit zo overgekomen in het zuiden en om daar de mensen mak te houden hebben ze een, later totaal uit de hand gelopen, sociaal stelsel opgebouwd. Ze hebben het zelf zo goed gedaan dat het is uitgegroeid tot de meest winstgevende bron voor het kapitaal en vanaf dan mochten de Vlamingen vertellen wat ze wouden, aan dat sociaal stelsel werd er niet geraakt, ondanks de enorme schuldenberg die het creëerde, ondanks alle gesmeekt van Vlaanderen.
Vlaanderen werd meer en meer als lijfeigene behandeld en alhoewel op het eerste zicht Vlaanderen inderdaad welvarend bleef, groeide de schuldenberg onder hun voeten en wordt Vlaanderen nu de rekening van die schuldenberg, die Vlaanderen niet wou en nooit gewild heeft, gepresenteerd.
De Vlaamse rijkdom en welvaart is nu gebouwd op lucht en zal in elkaar storten als een kaartenhuisje.

Dat die schuldenberg er is gekomen omdat de franstaligen niet wouden verarmen, of omdat de PS zo sociaal zou zijn is larie.
De dag dat het nodig was om bij Europa te geraken, die dag kon er zonder veel protest, ook vanuit de Walen, ineens wel gespaard worden; want kun je je inbeelden dat het grootkapitaal achter la Belgique de Europese vetpotten zou missen?
Dezelfde dag dattoetreding bij Europa beslist was, diezelfde dag heeft Spitaels, toen de voorzitter van de PS de 'retour du coeur' aangekondigd; lees de hervatting van de opbouw van de schuldenberg.
En sinds toen is die politiek zonder de minste inhouding voortdurend verder uitgevoerd.

Citaat:
Mijn bronnen zijn mijn Eigen verstand, het naast elkaar leggen van de gebeurtenissen, het leven aan weersijde van de taalgrens, mijn Eigen echtgenoot en zijn ideeënveld die overduidelijk de franstalige indoctrinatie bloot geven.
En u gaat nu toch niet denken dat men andere geschreven bronnen gaat vinden van die plannen, u gaat nu toch niet denken dat de regimepers dit verhaal gaat staven, nu ze er alles aan doen om vooral de Vlamingen dom en onwetend te houden, om te beginnen natuurlijk met hun zesde staatsmisvorming die een werkelijke ramp is voor Vlaanderen.
Ten andere het verzwijgen van nieuws is dikwijls een veel betere bron dan al het blablabla van de regimepers.

Citaat:
De vorige keer dat ik u vroeg om ons economische gegevens te geven die uw stelling onderbouwen hebt u dat geweigerd. Ik vermoed dus eerder dat u de economische toestand van België en Vlaanderen niet kent.
U kunt toch zelf nakijken en redeneren dat wat ik vertel logisch is of niet, daarvoor heeft u geen bronnen nodig.
U weet even goed als ik d bronnen om de werkelijke cijfers te vinden in la Belgique een jarenlange dagtaak vergen.
Heeft u proberen de zesde staatsmisvorming te lezen? Het vroeg een engelengeduld, veel tijd, en veel doorzettingsvermogen.
Maar het grootste bewijs van mijn gelijk wat betreft de zesde staatshervorming zijn de Vlaamse regeringspartijen zelf die de lippen, wat betreft die overeenkomsten stevig op elkaar houden.
Kunt u het voorstellen indien het goed nieuws voor Vlaanderen zou geweest zijn hoe de kranten er vol van stonden?
Ze hebben het wel geprobeerd met leugens en verdraaiingen, maar ze zagen vlug in dat de Vlamingen het niet slikte en dan hebben ze maar besloten om buiten met alle mogelijke pijlen op de NVa te schieten om hun mond te houden.

Citaat:
Voor de tweede keer, ik heb dat nooit bekrompenheid genoemd. U mag blijven herhalen dat ik het niet bekrompenheid mag noemen, dat verandert niets aan het feit dat ik dat überhaupt nooit bekrompenheid heb genoemd.

En u geeft geen blijk van een open geest. U hebt alle 'franstaligen' al op één hoop gesmeten. En recent heb u binnen 'de Vlamingen' het onderscheid gemaakt tussen zij die voor en zij die tegen de N-VA zijn. Zo een simplistisch wij-zij denken lijkt mij fundamenteel onverzoenbaar met een open geest.
Nogmaals, het gaat hem niet om de Walen tegen de Vlamingen, het gaat er om een Belgisch systeem dat van de tegenstelling van de Walen met de Vlamingen hun stramien heeft gemaakt en elke opmerking die een Vlaming maakt, elke opmerking die aanduidt dat hij de overheersing van la Belgique (en dat is die franstalige maffia, niet de franstaligen als volk) communautair uitspeelt om de Vlamingen de mond te snoeren.

Citaat:
Een beetje zoals we nu moeten kiezen tussen het N-VA model en het PS-model. Een gezamenlijke vijand, de PS. Raar dat u blijkbaar ziet dat de franstaligen zo een vijandbeeld hebben gecreëerd, maar dat u totaal blind bent als hetzelfde gebeurt aan Vlaamse kant.
Het is helemaal geen keuze tussen een PS-model of een NVa-model; dat geldt alleen voor degene die niet weten waar de klepel hangt; het is een keuze tussen het overleven van Vlaanderen, indien mogelijk met de NVa, want de andere klassieke Vlaamse gechanteerde overlopers hebben al laten verstaan dat ze verder willen gaan met de imposteur EDR, of een Griekenland scenario voor Vlaanderen.

Citaat:

U geeft ons hier een vaag relaas over dooddoeners van de heersende klasse, complotten over een Vlaams vijandbeeld in Wallonië zonder ook maar één bron te geven.

Uw 'inzichten' zijn helemaal geen inzichten. Tenzij u argumenten begint aan te dragen die gestoeld zijn op feiten en bronnen, geven ze helemaal geen inzicht.
Noem het geleuter zoals u wil; hoe komt het dan dat steeds meer Vlamingen inzien dat het zo niet verder kan, ondanks het feit dat de regimepers hen met alle mogelijke middelen het omgekeerde willen bewijzen?

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 april 2014 om 15:03.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 14:58   #148
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ok

Citaat:
Bekrompen praat van u

Citaat:

Opnieuw bekrompen taal

Citaat:

Het is niet omdat de Vlamingen op dit ogenblik zoveel welvarender zijn dan de Walen dat er geen aftappingssysteem van die rijkdom kan bestaan, die via het armere Wallonie kan lopen.
Hoeveel enorme grote fortuinen leven op een mestvaalt en worden gevoed door die mestvaalt?

De enige reden dat het nu zo hard gespeeld wordt in la Belgique is dat ze vrezen dat hun melkkoe wel eens zou weigeren nog voor melkkoe te spelen, al de rest is zever in pakjes.

Citaat:
Ik wrijf de franstalige mens niets aan, of het moet zijn dat hij zich jarenlang heeft laten inpalmen door de francofone indoctrinatie.
De Vlamingen (zelfs indien die volgens u niet zouden bestaan) lusten die indoctrinatiepolitiek die de gevestigde machten hen nu wil opdringen niet. Vandaar de keihard botsing en het groeiend besef dat Vlamingen, Vlamingen zijn en alleen Belgen op papier omdat we nu toevallig, zoals u dat zo mooi zegt op hetzelfde stukje grond wonen.

Wat de return betreft en het investeren van het kapitaal in Vlaanderen was dat economisch wel de juiste weg, maar dat is nooit zo overgekomen in het zuiden en om daar de mensen mak te houden hebben ze een, later totaal uit de hand gelopen, sociaal stelsel opgebouwd. Ze hebben het zelf zo goed gedaan dat het is uitgegroeid tot de meest winstgevende bron voor het kapitaal en vanaf dan mochten de Vlamingen vertellen wat ze wouden, aan dat sociaal stelsel werd er niet geraakt, ondanks de enorme schuldenberg die het creëerde, ondanks alle gesmeekt van Vlaanderen.
Vlaanderen werd meer en meer als lijfeigene behandeld en alhoewel op het eerste zicht Vlaanderen inderdaad welvarend bleef, groeide de schuldenberg onder hun voeten en wordt Vlaanderen nu de rekening van die schuldenberg, die Vlaanderen niet wou en nooit gewild heeft, gepresenteerd.
De Vlaamse rijkdom en welvaart is nu gebouwd op lucht en zal in elkaar storten als een kaartenhuisje.

Dat die schuldenberg er is gekomen omdat de franstaligen niet wouden verarmen, of omdat de PS zo sociaal zou zijn is larie.
De dag dat het nodig was om bij Europa te geraken, die dag kon er zonder veel protest, ook vanuit de Walen, ineens wel gespaard worden; want kun je je inbeelden dat het grootkapitaal achter la Belgique de Europese vetpotten zou missen?
Dezelfde dag dattoetreding bij Europa beslist was, diezelfde dag heeft Spitaels, toen de voorzitter van de PS de 'retour du coeur' aangekondigd; lees de hervatting van de opbouw van de schuldenberg.
En sinds toen is die politiek zonder de minste inhouding voortdurend verder uitgevoerd.

Citaat:
Mijn bronnen zijn mijn Eigen verstand, het naast elkaar leggen van de gebeurtenissen, het leven aan weersijde van de taalgrens, mijn Eigen echtgenoot en zijn ideeënveld die overduidelijk de franstalige indoctrinatie bloot geven.
En u gaat nu toch niet denken dat men andere geschreven bronnen gaat vinden van die plannen, u gaat nu toch niet denken dat de regimepers dit verhaal gaat staven, nu ze er alles aan doen om vooral de Vlamingen dom en onwetend te houden, om te beginnen natuurlijk met hun zesde staatsmisvorming die een werkelijke ramp is voor Vlaanderen.

Citaat:
U kunt toch zelf nakijken en redeneren dat wat ik vertel logisch is of niet, daarvoor heeft u geen bronnen nodig.
U weet even goed als ik d bronnen om de werkelijke cijfers te vinden in la Belgique een jarenlange dagtaak vergen.
Heeft u proberen de zesde staatsmisvorming te lezen? Het vroeg een engelengeduld, veel tijd, en veel doorzettingsvermogen.
Maar het grootste bewijs van mijn gelijk wat betreft de zesde staatshervorming zijn de Vlaamse regeringspartijen zelf die de lippen, wat betreft die overeenkomsten stevig op elkaar houden.
Kunt u het voorstellen indien het goed nieuws voor Vlaanderen zou geweest zijn hoe de kranten er vol van stonden?
Ze hebben het wel geprobeerd met leugens en verdraaiingen, maar ze zagen vlug in dat de Vlamingen het niet slikte en dan hebben ze maar besloten om buiten met alle mogelijke pijlen op de NVa te schieten om hun mond te houden.

Citaat:

Nogmaals, het gaat hem niet om de Walen tegen de Vlamingen, het gaat er om een Belgisch systeem dat van de tegenstelling van de Walen met de Vlamingen hun stramien heeft gemaakt en elke opmerking die een Vlaming maakt, elke opmerking die aanduidt dat hij de overheersing van la Belgique (en dat is die franstalige maffia, niet de franstaligen als volk) communautair uitspeelt om de Vlamingen de mond te snoeren.

Citaat:
Het is helemaal geen keuze tussen een PS-model of een NVa-model; dat geldt alleen voor degene die niet weten waar de klepel hangt; het is een keuze tussen het overleven van Vlaanderen, indien mogelijk met de NVa, want de andere klassieke Vlaamse gechanteerde overlopers hebben al laten verstaan dat ze verder willen gaan met de imposteur EDR, of een Griekenland scenario voor Vlaanderen.

Citaat:

Noem het geleuter zoals u wil; hoe komt het dan dat steeds meer Vlamingen inzien dat het zo niet verder kan, ondanks het feit dat de regimepers hen met alle mogelijke middelen het omgekeerde willen bewijzen?
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 15:23   #149
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Bekrompen praat van u
Waarom bekrompen?

Citaat:
Opnieuw bekrompen taal
Waarom? En waarom geeft u geen antwoord? Wat is het verschil tussen een overtuigde Vlaming en een (gewone, niet-overtuigde) Vlaming?

Citaat:
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat als de francofonie Vlaanderen wil kort houden ze er toch niet in geslaagd is.

Dat er transfers zijn, ontkent niemand.

Citaat:
Waarom zijn Vlamingen, Vlamingen? Is er tussen die Vlamingen ook geen onderscheid tussen Antwerpenaren, West-Vlamingen, Limburgers etc.?

Citaat:
Vlaanderen heeft toch ook geprofiteerd van dat sociaal stelsel?

Citaat:
De Federale regering die die schulden is aangegaan bestond toch ook uit Vlaamse partijen?

Citaat:
België is toegetreden tot de EGKS in 1952 en tot de EEG in 1957. De schuldenberg dateert van de jaren 70, 80.

Citaat:
Dus het gaat om wat zich afspeelt in uw hoofd en in dat van uw man. En u wilt dit presenteren als een serieus betoog? Lach met een ander hé.

Citaat:
Dus u hebt geen bronnen, maar dankzij goddelijke interventie hebt u toch dit inzicht?

Citaat:
Ten andere het verzwijgen van nieuws is dikwijls een veel betere bron dan al het blablabla van de regimepers.
De regimepers verzwijgt ook dat kabouters bestaan, dat aliens geland zijn, dat Putin president is van de VSA, dat Gert Verhulst een media imperium heeft opgebouwd in opdracht van de chinese communistische partij, etc.

Citaat:
Wel het is dus niet logisch hé. Als u afkomt met complotten zou ik daar graag bewijzen voor hebben.

Citaat:
Neen hoor. Economische statistieken vind je heel gemakkelijk op de website van eurostat en je kan meteen vergelijken met andere EU lidstaten.

Dus waarom geeft u nooit cijfers?

Citaat:
Neen. Maar u hebt hier nog al verkondigd dat bepaalde dingen zwart op wit in de zesde staatshervorming staan. En toen ik vroeg om de specifieke bepaling begon u over de onleesbare staatshervorming. Het is het één of het ander lijkt me.

Citaat:
De partijen van de staatshervorming hebben deze toch gepromoot en verdedigd in de pers? Als die pers dan toch een regimepers is zoals u zegt, waarom zegt u dan nu dat de kranten niet vol staan van hoe goed de zesde staatshervorming wel niet is voor België en Vlaanderen? Geeft u hiermee niet aan dat er toch niet zoiets is als de regimepers?

Citaat:
De voorman van de N-VA zegt toch dat het kiezen is tussen het N-VA model en het PS model. En u hebt hier al geschreven dat we moeten kiezen voor of tegen de N-VA.

Citaat:
Omdat bepaalde politieke partijen, de VLD is er mee begonnen, dat ideetje van de 'hardwerkende Vlaming' hebben gepromoot. Het adjectief 'hardwerkend' is evenwel nietszeggend tenzij je het kan plaatsen tegenover een antipode: de niet hardwerkende X. Wie is die X? Dat is de Waal. Mensen horen bijzonder graag dat zij hard werken en uitgebuit worden en dat een ander 'teveel' krijgt.
Ja_an is offline  
Oud 27 april 2014, 16:36   #150
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom bekrompen?

Waarom? En waarom geeft u geen antwoord? Wat is het verschil tussen een overtuigde Vlaming en een (gewone, niet-overtuigde) Vlaming?
Wat onnozele taal, iemand voelt zich een overtuigde Vlaming en een ander niet, iemand geeft erom en een andere niet, maar daarom is de ene niet wel en de andere niet een Vlaming.
God verdomme wie zit hier te muggenvitten om maar te kunnen zeggen dat de Vlaming niet bestaat en de volgende stap is dat de Vlamingen dan ook niets te Eisen hebben want ze bestaan niet en de volgende stap is dan dat de Vlaamse taal, zelfs in Vlaanderen niet de moeite is om beschermd te worden...
En dan zich komen voordoen als open van geest; hij die zijn Eigen afkomst logend of verbasterd of laat verbasteren is zijn afkomst niet waard, punt.

Citaat:
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat als de francofonie Vlaanderen wil kort houden ze er toch niet in geslaagd is.
Leven op de poef? Ze zijn er wel degelijk wel in geslaagd, want nu dat Vlaanderen, gezien de moeilijke economische en financiele tijden zijn reserves nodig heeft, nu blijken die ineens niet te bestaan en wat wel bestaat dient om de federale puinhoop de financieren.

Citaat:
Dat er transfers zijn, ontkent niemand.
Dat ze dodelijk zijn voor Vlaanderen, verzwijgen ze allemaal als bezeten.

Citaat:
Waarom zijn Vlamingen, Vlamingen? Is er tussen die Vlamingen ook geen onderscheid tussen Antwerpenaren, West-Vlamingen, Limburgers etc.?
Onnozele praat voor de vaak en voor het blad te vullen.

Citaat:
Vlaanderen heeft toch ook geprofiteerd van dat sociaal stelsel?
Ja, maar het heeft het evenwicht van de financieën nooit uit het oog verloren. Vlaanderen heeft herhaalde malen inspanningen gedaan om die terug recht te trekken, franstalig België heeft steeds geweigerd.
Zoals voor de splitsing van het onderwijs en er moest bespaard worden.
Einde van het jaar Vlaanderen had 5 miljard gespraard (en ik heb alle onderwijzers op de dop zien staan omdat er geen geld voor was om hen aan te werven) ; Wallonie had zijn budget met 5 miljard overschreden, grote vreugde het evenwicht was hersteld.
En natuurlijk zoals steeds, alleen op de rug van de Vlamingen.

Zullen we maar weer onder de mat vegen, want wie gaat die cijfers nu nog terugvinden, wie weet ten andere nog welk jaar het juist was, maar ik heb de Vlamingen op de dop gezien terwijl Wallonië op het einde van het jaar het zoveelste liedje zong over het Vlaamse egoïsme.

Citaat:

De Federale regering die die schulden is aangegaan bestond toch ook uit Vlaamse partijen?
Hoe lang heeft de francofonie de benen stijf gehouden om de vorige federale regering op poten te zetten? En Magnette heeft al aangekondigd dat ze het opnieuw gaan doen bij de volgende regering indien zij hun zin niet krijgen.

Ook maar onder de mat vegen; Vlaams geleuter. Oei de Vlaming bestaat niet.

Citaat:
België is toegetreden tot de EGKS in 1952 en tot de EEG in 1957. De schuldenberg dateert van de jaren 70, 80.
Alsof u niet doorheeft dat het het toetreden tot de euro en niet tot Europa betreft.

En met al uw ander commentaar bewijst u alleen maar dat u waarschijnlijk onvoldoende hersencellen bezit om zelfstandig na te denken of toch zeker om er persoonlijk een open visie op na te houden en dat u liever naar de drogreden van de gevestigde partijen luistert.
Dat wordt meestal voor links en sociaal verkocht, alhoewel ik in mijn linkerteen meer sociaal gevoel heb dan heel uw corrupte socialistische partij op een hoop.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 16:36   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Ja_an;7115935]

idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 april 2014 om 16:37.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 16:44   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat onnozele taal, iemand voelt zich een overtuigde Vlaming en een ander niet, iemand geeft erom en een andere niet, maar daarom is de ene niet wel en de andere niet een Vlaming.
God verdomme wie zit hier te muggenvitten om maar te kunnen zeggen dat de Vlaming niet bestaat en de volgende stap is dat de Vlamingen dan ook niets te Eisen hebben want ze bestaan niet en de volgende stap is dan dat de Vlaamse taal, zelfs in Vlaanderen niet de moeite is om beschermd te worden...
En dan zich komen voordoen als open van geest; hij die zijn Eigen afkomst logend of verbasterd of laat verbasteren is zijn afkomst niet waard, punt.

Leven op de poef? Ze zijn er wel degelijk wel in geslaagd, want nu dat Vlaanderen, gezien de moeilijke economische en financiele tijden zijn reserves nodig heeft, nu blijken die ineens niet te bestaan en wat wel bestaat dient om de federale puinhoop de financieren.

Ja, maar het heeft het evenwicht van de financieën nooit uit het oog verloren. Vlaanderen heeft herhaalde malen inspanningen gedaan om die terug recht te trekken, franstalig België heeft steeds geweigerd.
Einde van het jaar Vlaanderen had 5 miljard gespraard (en ik heb alle onderwijzers op de dop zien staan omdat er geen geld voor was om hen aan te werven) ; Wallonie had zijn budget met 5 miljard overschreden, grote vreugde het evenwicht was hersteld.

Zullen we maar weer onder de mat vegen, want wie gaat die cijfers nu nog terugvinden, wie weet ten andere nog welk jaar het juist was, maar ik heb de Vlamingen op de dop gezien terwijl Wallonië op het einde van het jaar het zoveelste liedje zong over het Vlaamse egoïsme.

Hoe lang heeft de francofonie de benen stijf gehouden om de vorige federale regering op poten te zetten? En Magnette heeft al aangekondigd dat ze het opnieuw gaan doen bij de volgende regering indien zij hun zin niet krijgen.

Ook maar onder de mat vegen; Vlaams geleuter. Oei de Vlaming bestaat niet.

Alsof u niet doorheeft dat het het toetreden tot de euro en niet tot Europa betreft.

En met al uw ander commentaar bewijst u alleen maar dat u waarschijnlijk onvoldoende hersencellen bezit om zelfstandig na te denken of toch zeker om er persoonlijk een open visie op na te houden en dat u liever naar de drogreden van de gevestigde partijen luistert.
Dat wordt meestal voor links en sociaal verkocht, alhoewel ik in mijn linkerteen meer sociaal gevoel heb dan heel uw corrupte socialistische partij op een hoop.
Natuurlijk bestaat de Vlaming. Het is echter een zeer kunstmatig begrip. Historisch zijn alleen de Oost- en West-Vlamingen de enige echte Vlamingen in België. Wat men nu als 'Vlaming' betitelt zijn deze Belgen die Nederlands spreken. Brabanders zijn natuurlijk geen historische Vlamingen. Integendeel Brabanders en Vlamingen bevochten mekaar in het verleden. En Limburgers zijn nog minder Vlamingen. Dat waren Luikenaars voor veruit het grootste stuk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2014 om 16:54.
Het Oosten is offline  
Oud 27 april 2014, 17:39   #153
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die volgende stap vindt u zelf uit. Weet u, mensen hebben rechten ook al vormen ze geen volk.

Als de mensheid wat volwassener wordt, kunnen we afstappen van dat onnozel idee dat er iets bestaat als een volk als natuurlijke entiteit.

Wat u muggenziften noemt, is niet meer dan een uitnodiging om over die evidentie van het bestaan van volkeren te denken. Misschien komt u ook tot de conclusie dat ze helemaal niet zo evident zijn en in feite gewoon gefabriceerd.

Citaat:
Wanneer is iemand zijn afkomst waard en niet waard? Een mens wordt niet geboren met een schuld aan zijn afkomst, men kan zijn afkomst dan ook niet (on)waard(ig) zijn.

Overigens is het loochent (en niet logend) en verbastert. De Nederlandse taal lijkt inderdaad in verdrukking in Vlaanderen.

Citaat:
Hoezo dodelijk? Wanneer is Vlaanderen dan failliet? Hebt u hier cijfermateriaal voor? Indien niet, hoe weet u dan dat ze dodelijk zijn?

Citaat:
Geen onnozele praat hoor. Het nodigt u gewoon uit om er nog wat over na te denken. Opnieuw concludeert u misschien dat 'het Vlaamse volk' (zoals elk volk) bijzonder relatief is.

Citaat:
Bronnen? Mij lijkt het dat de Vlaamse politici er ook geen problemen van maakten. De wafelijzerpolitiek heeft zijn naam niet gestolen hé.

Citaat:
Bron voor deze cijfers?

Citaat:
Dus u hebt geen bron en u kondigt nu al aan dat u ze nooit meer gaat vinden, maar toch moeten wij u geloven als u zegt dat u wel weet dat het om vijf miljard ging. Was dat euro of frank?

Citaat:
Ik dacht dat we ook wel wat tijd verloren waren door een Vlaamse partij die voor de verkiezingen de PS gedemoniseerd heeft en het daarna nogal moeilijk vond om op een volwassen manier aan politiek te doen en compromissen te smeden.

Laat ons hopen dat iedereen uit zijn fouten leert.

Citaat:
Had ik uiteraard door, maar laat het een uitnodiging voor u zijn om uw posts wat voorzichtiger te formuleren:

Citaat:
Helaas helpt het u niet. Tenzij u uitlegt waarom de adoptie van de euro het mogelijk maakt om aan meer vetpotten te zitten dan die waar je al kan aan zitten via gewoon EU lidmaatschap.

De vetpotten van de EU zijn bovendien redelijk beperkt, aangezien het EU budget slechts 1% van het BNP uitmaakt.

Citaat:
Ik ben helemaal niet socialistisch. U mag dat misschien graag denken, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Verder merk ik op dat u een aantal punten niet adresseert. Niets over uw onbestaande bronnen, niets over de zesde staatshervorming, niets over de inconsistentie als u het hebt over de 'regimepers'.
Ja_an is offline  
Oud 27 april 2014, 20:21   #154
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die volgende stap vindt u zelf uit. Weet u, mensen hebben rechten ook al vormen ze geen volk.

Als de mensheid wat volwassener wordt, kunnen we afstappen van dat onnozel idee dat er iets bestaat als een volk als natuurlijke entiteit.

Wat u muggenziften noemt, is niet meer dan een uitnodiging om over die evidentie van het bestaan van volkeren te denken. Misschien komt u ook tot de conclusie dat ze helemaal niet zo evident zijn en in feite gewoon gefabriceerd.
Waarom denkt u dan dat de Vlamingen opeens zo levend zijn?
Zou dat niet veel met la Belgique kunnen te maken hebben die heel het land wou opslorpen in de grote francofonie?
Wat geef het mij dat ik Vlaming ben, het is toch doodnormaal want ik ben geboren als Vlaming.
Hela, maar er zijn er aan het hoofd van dit land die vinden dat zijzelf veel belangrijker zijn dan die Vlaamse boerkes, en ja, inderdaad, opeens ben ik volbloed Vlaming. En opeens moet mij ook niemand komen wijsmaken dat dat heel kunstmatig is, dat verder gevorderde volkeren daar overheen gegroeid zullen zijn...
Allemaal goed en wel, maar of u het minimaliseert en volgens u, objectief bekijkt, volgens mij totaal niet want u veegt gewoon de realiteit onder de mat.
Ik wens zeker niet opgeslorpt te worden door een volk dat zijn Eigen grootheid belangrijker vind dan goede nabuurschap, gelijkheid, wederzijdigheid en zelfs broederlijkheid.
Een volk dat meent dat het zijn Eigen grootheid mag en moet uitdragen en eerst Brussel, nu de rand al, morgen heel Vlaams Brabant onder zijn hegemonie moet stellen (en kom mij nu niet zeggen dat dat geen feiten zijn).
Ik herhaal kijk naar de Russische actie in de Oekraïne en u zult u een idee kunnen vormen van hoe morgen de francofonie Vlaanderen, moest het zijn onafhankelijkheid bekomen, verder gaat terugdringen voor zijn Eigen plat bij de grondse profijt.

Indien u wil, wil ik ook wel discuteren over het bestaan van de volkeren, het kunstmatige ervan, het veranderlijke ervan; maar er is geen enkel gevaar om zich verbonden te voelen tot een groep die dezelfde waarden aankleeft, iedere regio heeft zijn gevoelens. Nationalisme is geen gevaar; het gevaar is imperialisme, daar waar een bevolkingsgroep zichzelf belangrijker vindt dan zijn omgeving en zijn Eigen wetten en gewoontens als prioritair gaat opdringen aan de andere en de andere zijn grondgebied gaat opeisen als zijn patrimoine.
Daar waar een bevolkingsgroep overal zijn Eigen privilèges gaat laten primeren op de gewoontens van de andere; overal zijn neus wil insteken en zijn woord te zeggen willen hebben, maar ineens groot krakeel maakt indien die andere van hem verantwoordelijkheid vraagt en ineens komen kakelen over inmenging in de binnenlandse zaken van zichzelf, daar waar ze wel Eisen dat die andere hun uitwassen blijft betalen.

Citaat:
Wanneer is iemand zijn afkomst waard en niet waard? Een mens wordt niet geboren met een schuld aan zijn afkomst, men kan zijn afkomst dan ook niet (on)waard(ig) zijn.

Overigens is het loochent (en niet logend) en verbastert. De Nederlandse taal lijkt inderdaad in verdrukking in Vlaanderen.
Wie komt hier spreken over waard of niet waard?
Wie stelt voortdurend de Vlaamse tegenwoordigheid zelfs in Vlaanderen in vraag, ten minste daar waar zij, francofonie, hun voeten neerzetten?
Waarom verwijt u de Vlamingen die bij hen baas in Eigen huis willen zijn en veegt u van de andere kant het imperialisme van de francofonie, die de Vlamingen waar ze kunnen bestrijden en buiten werken niet in vraag?

Oef dat is maar een kunstmatig gegeven?
De francophone aggressie bestaat alleen in de hoofden van de Vlaamse klagers; Brussel is altijd francofoon geweest, idem voor de rand en binnen kort voor gans Vlaams Brabant.
Objectief noemt u dat; zich boven het gewemelte verheven voelen...
Blind door het stof kruipen voor de machtige, de echte gevaren van de wereld noem ik het.

Citaat:
Hoezo dodelijk? Wanneer is Vlaanderen dan failliet? Hebt u hier cijfermateriaal voor? Indien niet, hoe weet u dan dat ze dodelijk zijn?
Ga raad vragen in Griekenland en hoe de politiekers daar met de voeten van de Grieken hebben gespeeld, tot de dag voordat de hemel op hen instortte ging alles heel goed.
Daarna was het natuurlijk te laat en hielp het ook niet meer om naar cijfers te vragen of het anders niet te geloven.
Gezond verstand had die mensen veel leed kunnen besparen; maar ja gezond verstand wordt altijd onderdrukt als het de belangen van de machtige der aarde beter uitkomt.

Citaat:
Geen onnozele praat hoor. Het nodigt u gewoon uit om er nog wat over na te denken. Opnieuw concludeert u misschien dat 'het Vlaamse volk' (zoals elk volk) bijzonder relatief is.
Evangelie praat; de verdrukten moeten alles relativeren?
Voor mij zijn het de dikke nekken die hoog nodig hun Eigen moeten gaan relativeren, niet diegene die men met alle middelen onderaan de ladder wil houden.
De dag dat Vlaanderen vrij zichzelf kan zijn, die dag vergeet ik onmiddellijk dat ik een Vlaming ben.
En vergeet niet, zij die onrecht dulden zijn medeschuldig aan dat onrecht.
Ik duld het niet.

Citaat:
Bronnen? Mij lijkt het dat de Vlaamse politici er ook geen problemen van maakten. De wafelijzerpolitiek heeft zijn naam niet gestolen hé.
Inderdaad en waarom hebben we dan geijverd voor het oprichten van een Vlaamse regering en het feit om zelf onze Eigen beslissingen te kunnen nemen? Was de wafelijzepolitiek niet één van de oorzaken? Was de verspilzucht van de francofonie niet een andere oorzaak? Wouden wij niet baas zijn over onze Eigen welvaart?
En wat zien we, nu we onze reserves nodig hebben blijken die totaal aangeslagen zijn door de federale overheid en alle schulden die er door de francofonie gemaakt waren, maar waar wij onze neus moesten buitenhouden want interne franstalige aangelegenheden, hewel we krijgen nu die schulden, ondanks ons veel economische houding, toch op ons bord?
Waar blijft uwe objectiviteit
Waar blijft u met het zichzelf zogezegd boven het gewiemel te plaatsen?

Citaat:
Bron voor deze cijfers?

Dus u hebt geen bron en u kondigt nu al aan dat u ze nooit meer gaat vinden, maar toch moeten wij u geloven als u zegt dat u wel weet dat het om vijf miljard ging. Was dat euro of frank?
5 miljard frank, het moet op het einde van de jaren zeventig, begin jaren tachtig geweest zijn.
Ik zal echt er niet van wakker liggen of u mij gelooft of niet, dat is uw probleem, niet het mijne; ik weet wat ik weet en ik weet dat ik jarenlang mijn ogen heb opengehouden.
het is voor uzelf of u liever dwaas blijft of niet.

Citaat:
Ik dacht dat we ook wel wat tijd verloren waren door een Vlaamse partij die voor de verkiezingen de PS gedemoniseerd heeft en het daarna nogal moeilijk vond om op een volwassen manier aan politiek te doen en compromissen te smeden.

Laat ons hopen dat iedereen uit zijn fouten leert.
Een vraag, buiten wat u af en toe op de radio hoort of in de media leest, kent u de francofonie of babbelt u slechts vanuit uw Vlaamse achtergrond wat la Belgique betreft?

De Vlamingen demoniseren de PS? Weet dat het niet één tiende is van het omgekeerde; maar om dat te weten moet u wel wat dieper in de franstalige wereld ingedrongen zijn en, gelukkig voor de francofonie, zijn de meeste Vlamingen, en vooral de zogezegde verdraagzame Vlamingen, die ze zo graag zien, niet.
Bent u beter op de hoogte of niet, want anders heeft elke discussie over dit item geen enkele zin.

Citaat:
Had ik uiteraard door, maar laat het een uitnodiging voor u zijn om uw posts wat voorzichtiger te formuleren:

Helaas helpt het u niet. Tenzij u uitlegt waarom de adoptie van de euro het mogelijk maakt om aan meer vetpotten te zitten dan die waar je al kan aan zitten via gewoon EU lidmaatschap.

De vetpotten van de EU zijn bovendien redelijk beperkt, aangezien het EU budget slechts 1% van het BNP uitmaakt.
Ook al gemerkt dat het leeuwendeel van de Europese investeringen in la Belgique naar Wallonie, zogezegd achtergebleven gebied, gaat?

Citaat:
Ik ben helemaal niet socialistisch. U mag dat misschien graag denken, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Verder merk ik op dat u een aantal punten niet adresseert. Niets over uw onbestaande bronnen, niets over de zesde staatshervorming, niets over de inconsistentie als u het hebt over de 'regimepers'.
Dan hoog tijd dat u het eens zelfs gaat onderzoeken.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 20:21   #155
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Ja_an;7116077]

idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 april 2014 om 20:23.
marie daenen is offline  
Oud 27 april 2014, 21:00   #156
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dan dat de Vlamingen opeens zo levend zijn?
Meeste mensen zijn niet zo snugger. Ge kunt ze veel wijsmaken.

Citaat:
Indien u wil, wil ik ook wel discuteren over het bestaan van de volkeren, het kunstmatige ervan, het veranderlijke ervan; maar er is geen enkel gevaar om zich verbonden te voelen tot een groep die dezelfde waarden aankleeft, iedere regio heeft zijn gevoelens. Nationalisme is geen gevaar; het gevaar is imperialisme, daar waar een bevolkingsgroep zichzelf belangrijker vindt dan zijn omgeving en zijn Eigen wetten en gewoontens als prioritair gaat opdringen aan de andere en de andere zijn grondgebied gaat opeisen als zijn patrimoine.
Het is niet perse slecht, maar er is ook een risico verbonden aan nationalisme.

Hoe dan ook, het dient ook tot niets goeds. Waarom men zich dan verbonden zou willen voelen met een volk is mij vreemd.

Citaat:
Wie komt hier spreken over waard of niet waard?
Wie stelt voortdurend de Vlaamse tegenwoordigheid zelfs in Vlaanderen in vraag, ten minste daar waar zij, francofonie, hun voeten neerzetten?
Waarom verwijt u de Vlamingen die bij hen baas in Eigen huis willen zijn en veegt u van de andere kant het imperialisme van de francofonie, die de Vlamingen waar ze kunnen bestrijden en buiten werken niet in vraag?
Hier vermoedelijk ook geen bronnen, maar opnieuw uw buikgevoel zeker?

Citaat:
Oef dat is maar een kunstmatig gegeven?
De francophone aggressie bestaat alleen in de hoofden van de Vlaamse klagers; Brussel is altijd francofoon geweest, idem voor de rand en binnen kort voor gans Vlaams Brabant.
Objectief noemt u dat; zich boven het gewemelte verheven voelen...
Blind door het stof kruipen voor de machtige, de echte gevaren van de wereld noem ik het.
Ik denk dat ik toch in duidelijke termen alle vormen van nationalisme (en dus ook dat imperialisme) afwijs?

Citaat:
Ga raad vragen in Griekenland en hoe de politiekers daar met de voeten van de Grieken hebben gespeeld, tot de dag voordat de hemel op hen instortte ging alles heel goed.
Daarna was het natuurlijk te laat en hielp het ook niet meer om naar cijfers te vragen of het anders niet te geloven.
Gezond verstand had die mensen veel leed kunnen besparen; maar ja gezond verstand wordt altijd onderdrukt als het de belangen van de machtige der aarde beter uitkomt.
Dus u hebt geen cijfers, enkel uw gezond verstand. Waardeloos in een serieuze discussie.

Citaat:
Inderdaad en waarom hebben we dan geijverd voor het oprichten van een Vlaamse regering en het feit om zelf onze Eigen beslissingen te kunnen nemen? Was de wafelijzepolitiek niet één van de oorzaken? Was de verspilzucht van de francofonie niet een andere oorzaak? Wouden wij niet baas zijn over onze Eigen welvaart?
De stijging van de overheidsschuld dateert van na het begin van de federalisering, niet van ervoor.

Citaat:
En wat zien we, nu we onze reserves nodig hebben blijken die totaal aangeslagen zijn door de federale overheid en alle schulden die er door de francofonie gemaakt waren, maar waar wij onze neus moesten buitenhouden want interne franstalige aangelegenheden, hewel we krijgen nu die schulden, ondanks ons veel economische houding, toch op ons bord?
Waar blijft uwe objectiviteit
Waar blijft u met het zichzelf zogezegd boven het gewiemel te plaatsen?
Vlaanderen had dan maar haar zogezegd economische houding moeten aanhouden in de federale regering, wat het niet gedaan heeft.

Citaat:
5 miljard frank, het moet op het einde van de jaren zeventig, begin jaren tachtig geweest zijn.
Ik zal echt er niet van wakker liggen of u mij gelooft of niet, dat is uw probleem, niet het mijne; ik weet wat ik weet en ik weet dat ik jarenlang mijn ogen heb opengehouden.
het is voor uzelf of u liever dwaas blijft of niet.
Haja, het is uw woord geloven of dwaas blijven? Goed argument dat.

Citaat:
Een vraag, buiten wat u af en toe op de radio hoort of in de media leest, kent u de francofonie of babbelt u slechts vanuit uw Vlaamse achtergrond wat la Belgique betreft?
Ik kan Frans, dus ik kijk af en toe franstalige tv en lees franstalige kranten. Los daarvan heb ik geen ervaringen ermee aangezien ik ver van de taalgrens woon. Vandaar ook dat het mij weinig interesseert wat er in Brabant gebeurt. Ik heb niets te zien met Vlaams-Brabanders en nog minder met hun taalperikelen.

Citaat:
De Vlamingen demoniseren de PS? Weet dat het niet één tiende is van het omgekeerde; maar om dat te weten moet u wel wat dieper in de franstalige wereld ingedrongen zijn en, gelukkig voor de francofonie, zijn de meeste Vlamingen, en vooral de zogezegde verdraagzame Vlamingen, die ze zo graag zien, niet.
Bent u beter op de hoogte of niet, want anders heeft elke discussie over dit item geen enkele zin.
Nooit gezegd dat de vlamingen de PS demoniseren. Dat kan immers niet want ik geloof niet in 'de vlamingen'. Ik heb gezed dat de N-VA de PS demoniseert.

Citaat:
Ook al gemerkt dat het leeuwendeel van de Europese investeringen in la Belgique naar Wallonie, zogezegd achtergebleven gebied, gaat?
Dat lijkt mij redelijk evident. Wallonië is dan ook achtergesteld en dus krijgt het meer geld uit de structuurfondsen.

En trekt u in twijfel dat het achtergebleven is, cf. 'zogezegd'?

Alsook hebt u uw punt niet gemaakt. Als de structuurfondsen volgens u de vetpotten zijn, kan ik enkel opmerken dat men de euro niet als munt moet hebben om toegang te hebben tot die fondsen.

Dus, over welke vetpotten had u het?

Citaat:
Dan hoog tijd dat u het eens zelfs gaat onderzoeken.
Sorry mevrouw, zo gaat dat niet.

Als u een stelling poneert, moet u daarvoor de argumenten of bronnen aandragen. Het gaat niet op om tegen uw discussiepartner te zeggen dat hij/zij maar zelf de bronnen moet vinden die bewijzen dat u gelijk hebt. Er zijn er hier nog die dat blijkbaar niet goed vatten.
Ja_an is offline  
Oud 27 april 2014, 21:05   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Spoelt u dan liever een hoopje in smerig vet gebakken en in 'mayonaise' of nog ergere viezigheid gedrenkte aardappelstokjes door met een glas industriële zeik van Inbev?

(ziet u: ook ik kan in clichés denken)

En dat mag. Uiteraard zelfs.
Maar ik moet geen seconde twijfelen hoor : lekkere frietjes (met zout erop uiteraard want anders riskeer je bij mij decapitatie) met heerlijke mayonaise (wat synoniem staat voor Devos-Lemmens ) en een goed getapte en heerlijke Stella erbij komt toch al vrij dicht bij het gevoel van geluk dat echte vlamingen ervaren bij zowat elk feestje, sportevenement, reünie, theatervoorstelling, vergadering van eender welke vereniging, of whatever.
Pandareus is offline  
Oud 28 april 2014, 07:54   #158
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Meeste mensen zijn niet zo snugger. Ge kunt ze veel wijsmaken.

Het is niet perse slecht, maar er is ook een risico verbonden aan nationalisme.

Hoe dan ook, het dient ook tot niets goeds. Waarom men zich dan verbonden zou willen voelen met een volk is mij vreemd.

Hier vermoedelijk ook geen bronnen, maar opnieuw uw buikgevoel zeker?

Ik denk dat ik toch in duidelijke termen alle vormen van nationalisme (en dus ook dat imperialisme) afwijs?

Dus u hebt geen cijfers, enkel uw gezond verstand. Waardeloos in een serieuze discussie.

De stijging van de overheidsschuld dateert van na het begin van de federalisering, niet van ervoor.

Vlaanderen had dan maar haar zogezegd economische houding moeten aanhouden in de federale regering, wat het niet gedaan heeft.

Haja, het is uw woord geloven of dwaas blijven? Goed argument dat.

Ik kan Frans, dus ik kijk af en toe franstalige tv en lees franstalige kranten. Los daarvan heb ik geen ervaringen ermee aangezien ik ver van de taalgrens woon. Vandaar ook dat het mij weinig interesseert wat er in Brabant gebeurt. Ik heb niets te zien met Vlaams-Brabanders en nog minder met hun taalperikelen.

Nooit gezegd dat de vlamingen de PS demoniseren. Dat kan immers niet want ik geloof niet in 'de vlamingen'. Ik heb gezed dat de N-VA de PS demoniseert.

Dat lijkt mij redelijk evident. Wallonië is dan ook achtergesteld en dus krijgt het meer geld uit de structuurfondsen.

En trekt u in twijfel dat het achtergebleven is, cf. 'zogezegd'?

Alsook hebt u uw punt niet gemaakt. Als de structuurfondsen volgens u de vetpotten zijn, kan ik enkel opmerken dat men de euro niet als munt moet hebben om toegang te hebben tot die fondsen.

Dus, over welke vetpotten had u het?

Als u een stelling poneert, moet u daarvoor de argumenten of bronnen aandragen. Het gaat niet op om tegen uw discussiepartner te zeggen dat hij/zij maar zelf de bronnen moet vinden die bewijzen dat u gelijk hebt. Er zijn er hier nog die dat blijkbaar niet goed vatten.
Inderdaad ik wacht nog altijd op de objectieve media die duidelijk neerschrijft wat ik u hier kom vertellen; maar vadertje staat doet er alles aan opdat die niet van de grond komt.
Verder maak ik daar geen woorden aan vuil; of u laat u door vadertje staat meevoeren en u denkt dat wat vadertje staat wilt dat u denkt en daar zal u overvloedig, hoe u u ook draait of keert overal reclame voor vinden, u zult overdonderd worden met teksten, van professoren allerhande erbij, of u kijkt verder dan uw neus lang is, u doorprikt hun zogezegde vanzelfsprekende waarheden; u leest datgene wat ze u verzwijgen; u ziet in dat ze een heel ander discour Voeren wanneer het over de Vlamingen gaat om twee pagina's verder dat wat ze zo afbraken als Vlaamse bekrompenheid ze ineens gaan ophemelen als franstalige grootheid.

Hoe verklaart u dat ze overal de Vlamingen de hele tijd voorhouden dat ze niet bestaan, dat ze moeten ophouden naar hun Eigen navel te kijken, dat België moet tellen en niet het bekrompen Vlaanderen en nu ineens komen ze aan diezelfde Vlamingen, die zogezegd geen recht hebben om te bestaan de Brusselse evidentie opleggen en dat de Vlamingen moeten begrijpen dat die een Eigen kultuur hebben, dat die niets van doen hebben met datzelfde bekrompen Vlaanderen, dat die Eigen wetten moeten hebben....

Dat is la Belgique; Vlaanderen onderaan en waar kan, uitgeroeid, leve de francofonie met Bruxelles als francofoon bezit waar de Vlamingen buiten betalen hun mond moeten houden.

Oef daar vind u ook geen bronnen over?
Hewel leer dan begrijpend lezen en niet dwaas napraten.
marie daenen is offline  
Oud 28 april 2014, 08:01   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ik heb het in eerdere discussies ook al (vruchteloos...) aan Marie laten weten dat het zinloos is om te discussiëren over cijfers of feiten als men er geen bronnen voor aanbrengt. En dat the burden of proof uiteraard ligt bij diegene die een claim maakt.
Om het haar gemakkelijker te maken gaf ik er volgende link bij, hier legt men dit basisprincipe in discussies grondig uit.
http://www.youtube.com/watch?v=KayBys8gaJY

Als iemand het d�*n nog altijd niet snapt, dan denk ik dat het hopeloos is.
Pandareus is offline  
Oud 28 april 2014, 08:04   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"Je vous ai compris" zeggen ze dan in 't Frans (Van De Gaulle tot Hollande)> Voor mezelf betekent identiteit 2 dingen: een kaart die binnen de Eurolanden een soort van pasje is en een ander boekje dat buiten die regio een ander pasje is.

Voor de rest is de identiteit iets voor de toekomstige stadstaten mentaliteit met obligatoir hun romantisch "skilt en Vrind" gelul.
Want stadstaten is toch waar ze zo allemaal terug naartoe willen niet?
Singapore aan den IJzer of 't Scheld.
Tof.
Jij denkt dat identiteit alleen maar dat voor jezelf betekent.

Maar jij vergist je deerlijk. Tenzij je niet tot het menselijk ras zou behoren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychologie

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be