![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Snelheidsbeperking elektrische fietsen tot 10 km per uur ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 23,33% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
23 | 76,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie is een gevaar op de baan met hare fiets...
![]()
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u mij daarjuist die scherpe bocht zien nemen aan 25/uur? En ik die dacht dat niemand mij in 't oog hield
![]()
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij een soort Dom-Sub relatie met je pa hebt is verder volstrekt irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2 Inderdaad, ook heel kleine kinderen nemen vaak aan het verkeer deel, meestal samen met mamma. En indien u mamma wel ziet maar niet kindlief dan... zie punt 1 3 klopt ook weer, het volstaat om in een onveilig voertuig te rijden. Één dat niet voorzien is van dodehoekspiegels bijvoorbeeld en na een eventueel ongeval het recht van uw slachtoffers om aan het verkeer deel te nemen te betwisten... Ik heb een DE en ik garandeer u dat met voldoende en correct aangebrachte spiegels u geen dode hoek meer hebt. Met correct aangebrachte camera's evenzeer. Uw voorstel voor de verkeerslichten zou in een aantal gevallen inderdaad kunnen helpen. In stedelijke omgeving zouden ze tijdens de spits het verkeer gewoon lam leggen als gevolg van de gevormde files. Ik denk dat men in steden meer zou zijn met afzonderlijke fietsparcours, eventueel op een soort viaducten boven de rijbanen van de autos waar dat niet op grondniveau kan, ondertunneling van de gevaarlijkste kruispunten en waar men drukke verkeersaders kruist enzoverder. Op snelwegen is de conclusie al lang doorgedrongen dat verkeer met te grote snelheidsverschillen niet doenbaar is. Vandaar minimum snelheden. Ook voetgangers houdt men volledig gescheiden van voertuigen. Waarom men deze logische gevolgtrekking voor fietsers niet kan maken mag Joost weten...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 2 mei 2014 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is verschrikkelijk om te zien dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat nog meer spiegels het veiliger gaan maken. Naar hoeveel punten moet de aandacht van een chauffeur nog gaan voordat men inziet dat spiegels niet alles kunnen oplossen? Bekijk de huidige vrachtwagens, zes- zeven spiegels om in de gaten te houden. Dat bovenop het uitkijken naar de rest van 't verkeer, dashbord en alle andere zaken. Dat maakt bochten nemen nu soms al een heksenketel. Als je de veiligheid wilt verhogen kan je beginnen met camera's, detectietoestellen en andere soortgelijke zaken, maar dat maakt het ook nog vrij ingewikkeld. Een groot deel van de onveiligheid ligt aan de infrastructuur, en zolang ze daar niets aan doen zullen er veel ongevallen blijven gebeuren die men had kunnen voorkomen. Slimme verkeerslichten voor auto's, waar blijven die van de fietsers en voetgangers? 2 Die mama met haar kindje zal waarschijnlijk wel 't besef hebben om niet naast een vrachtwagen te gaan staan of er stilletjes voorbij te rijden tot aan 't rode licht. Die zal ook wel begrijpen dat een chauffeur nog wel andere dingen te doen heeft dan in de zijspiegel te staren om te zien of er mss een fietser aankomt, 't verkeer is meer dan een spiegel hoor. 't Is dan al erg genoeg dat ze met haar kind tussen het gemotoriseerde verkeer moet rijden omdat er geen serieuze plaatsen zijn om veilig te fietsen. Ligfietsen, en daar blijf ik bij, zijn minder zichtbaar (zeker in je spiegels) en dus ook pakken gevaarlijker dan gewone fietsen. Ook hebben die de neiging om toch voorbij te komen om vooraan aan het rode licht te staan, ik neem aan dat het iets te maken heeft met eventueel moeilijk stilstaan of zo. De conclusie over grote snelheidsverschillen haal ik al jaren aan, dat is ook de reden van zoveel maneuvers op de autosnelweg, maneuvers die ongevallen veroorzaken.
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar da's nog niets tegenover die elektrische fietsen waarmee bejaarden auto's van de baan rammen en zo...
![]()
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opeens werd ik ingehaald door een groepje jongeren (+/-18 jaar). Toen ze voorbij waren , haalde een grijze opa, op elektrische fiets, mij in en stak de ganse meute jonge gasten voorbij ! Groot jolijt en enkelen wilden hem voorbij steken maar hij reed steeds rapper zodat ze het na een tijdje opgaven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben het ondertussen al gewoon om eerst naar de achteras te kijken voor ik probeer iemand in te halen, blijkbaar heeft de helft van de streek hier een elektrische fiets, vooral de ouderen. Ik zou er best wel ene willen, vooral de combinatie fietsvergoeding en toch rijden zoals een met een brommertje spreekt me wel aan. Brommertjes kon ik opvoeren, 't zal me met zo'n fietsje ook wel lukken. ![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deel 2 komt binnenkort, ligfiets met deze kit
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een electrische fiets is een fiets volgens de wetgeving.
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enkel indien < 0,25 kW
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ut ut
Laatst gewijzigd door koe de poing : 11 mei 2014 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's ook een motivatie om sneller dan Tom Boonen te sprinten...
![]()
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net voorbijgestoken door een kwieke zeventiger op een Specialized fiets met minstens 45 km/u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het nog maar eens uit te leggen. De Europese regels ivm fietsen met electrische hulpmotor. 1) Maximaal vermogen 250W. 2) Alleen ondersteuning gevende als er getrapt wordt. 3) Electrische ondersteuning moet uitschakelen boven de 25km/u Als die voorwaarden overschreden worden, dan is het geen fiets met hulpmotor meer, maar een electrische snorfiets. Waarvoor andere regels gelden, zoals 25km/u maximale snelheid, motorhelmplicht, snorfietsverzekering (Burgerlijke aanspraakelijkheid dus) en geen fietsvergoeding.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan voldoen ze dus niet aan de Europese regelgeving ivm fietsen met hulpmotor.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |