![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aangaande woonbeleid en mobliliteit moeten er heel wat maatregelen genomen worden om Vlaanderen nog levensvatbaar te houden. Mensen aanmoedigen om in de steden en dorpskernen te gaan leven, verkavelingen in het groen of lintbebouwing ontmoedigen en zelfs indien nodig vrijgekomen huizen 'op de buiten' terug plaatleggen en er groen voor in de plaats aanleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eind februari in de krant: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...voor-nmbs.aspx Vandaag in de krant: http://www.nieuwsblad.be/article/det...40512_01101865 ![]() Valt 'm, beste Jan, waarom er almaar meer treinen afgeschaft worden ? Valt 'm, uwe frank ? Of neen, wacht .... 't is JIHAAA, JOEPIE ! We hebben minder verlies geboekt. Zoiets ? Laatst gewijzigd door lohabra : 12 mei 2014 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Je sleurt er wel veel bij, vlaams realist. Alsof er nu meer pedofielen en verkrachters rondlopen dan vroeger, en alsof kinderen daarvan gevrijwaard blijven als ze netjes door familie op de achterbank naar hun bestemmingen worden gebracht. De grote meerderheid van verkrachtingen gebeuren nog altijd door bekenden, niet door de spreekwoordelijke vreemdeling die snoep uitdeelt... Als dat mensen afschrikt om hun kinderen een beetje zelfstandigheid te geven, door ze bijvoorbeeld met de fiets te laten naar school of de sportclub te gaan, of met de bus/tram naar een vriendje, dan is dat eerder paranoïa dan voorzichtigheid.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik even kijk naar mezelf, vandaag: 7h50 op het werk, 19h10 terug op het werk vertrokken. Daarvoor ben ik vanmorgen om 6h45 vertrokken en ik was terug thuis om 19h55. Had ik dat met de trein gedaan, dan had ik om 6h12 de trein moeten nemen, en dan was ik me de trein pas om 20h49 thuis geweest. En dat gaat ervan uit dat er geen vertragingen zijn en dat alle aansluitingen vlot verlopen, aangezien dat een 2/3 keer overstappen is. Dat de fiets er dan ook nog even bijkomt tot aan het station, dat komt daar bovenop dus neem maar vlotjes dat we dan van 6h tot 21h, wellicht eerder van 5h50 tot 21h10 van huis wegwaren. Meer dan 2 uur extra dus, en dat per dag, voor een afstand van nog geen 55km via de openbare weg, van vlakbij een middelgrote stad naar middelgrote stad. Openbaar vervoer? Jamais! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet de fout maken door je eigen situatie gelijk te stellen met die van elke Belg, ik hoop dat je wat slimmer bent dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou me niet storen als onze para's de daders afmaakten. Niet een beetje hé. Helemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn evenwel bestemmingen die vanuit Waregem wel heel interessant zijn. Naar Brugge bijvoorbeeld. Of naar Antwerpen. Naar Rijsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Naar Rijsel is wel behoorlijk traag, eenmaal Kortrijk, en zeker een keer Moeskroen voorbij, gaat het toch wel een beetje aan het boemelen. Maar aangezien Rijsel zelf ook behoorlijk vast zit qua verkeer, is het toch te overwegen...
Maar inderdaad, niet elke verbinding is perfect. En zal dat nooit zijn, spijtig genoeg, al kan het zeker nog heel wat beter. Maar zelfs met wat we vandaag al hebben, is het voor heel wat mensen wél een interessante optie, getuige ook het grote percentage treinpendelaars tussen Gent en Brussel, bijvoorbeeld, of tussen Leuven en Brussel. Daar waar een goede verbinding bestaat, wordt die ook duidelijk veelvuldig gebruikt. @Drosamodaris: Bovendien gaat u er vanuit dat reizen met de trein, verloren tijd is. Opnieuw, niet iedereen heeft geluk (of de pech) al te kunnen werken vooraf, maar er zijn heel wat mensen die de treinrit gebruiken om nog wat dossiers te overlopen, wat verbeterwerk te doen, etc, of gewoon een uiltje te knappen, wat te lezen, te genieten van het landschap... In vergelijking daarmee, is die autorit echt verloren tijd. Je moet geconcentreerd op het verkeer letten, en kan niets anders doen. Maar bon, ieder zijn meug, hoor.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Nee. Maar ik ben daarom verhuisd, en woon nu op nog geen 3 km van mijn werk. Nét ver genoeg om wat mentale afstand te creëren, dicht genoeg om op een klein kwartiertje met de fiets op en af te raken. En als het weer écht te slecht is om er doorheen te fietsen, dan rijdt er nog een tram.
Maar opnieuw, ieder zijn meug. Ik ben een verdediger van het openbaar vervoer, maar vooral ook om dat OV te verbeteren. Schrijf het alleen niet te snel af, dat OV. Nooit is zo definitief, misschien betert het ooit genoeg om wel concurrentieel te zijn op jouw verbinding. Op andere verbindingen is het dat nu al.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 13 mei 2014 om 07:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vindt ik die twee uur dat ik elke dag op de trein zit juist heerlijk. Het zijn twee uren die geheel van mij zijn. 's Ochtends met een kop koffie en een croissantje, krant lezen op de ipad. Spotify op mijn iPhone. s' avonds meestal lezen, of internetten. Of soms ook wel eens een biertje met collega's.
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Het is overigens ook typisch, die kerktorenmentaliteit in Vlaanderen. Waarom wonen zoveel studenten nog thuis? Mijn Zwitserse vrouw zat met 16 al op kamers... Je moet echt niet in elk winkelcentrum zijn. Of elk café. Waar ik woon zijn er drie grote winkelcentra, en vanaf mijn straat kan ik er twee vlot met het OV bereiken ( en een te voet). Ik hoef dus helemaal niet naar #3. Iemand die echter gewend is alles met de auto te doen zal naar een winkelcentrum gaan dat makkelijker met de auto te betrekken is. En als die het dan eens met het OV probeert is die dan teleurgesteld. Net zo teleurgesteld als ik ben als ik eens met de auto op weg moet voor mijn werk...
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 13 mei 2014 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus nee, verhuizen om daar te wonen zal niet gebeuren. En ik klaag dan ook niet over de dagelijkse rit met de wagen, ik geef enkel aan dat op zoiets basic als woon-werk verkeer, de trein (of bij uitbreiding de bus) tekort schiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben er tevreden, heb de vrijheid die ik wil hebben, kan rondreizen, kan het beleid mee bepalen en ik word er op de koop toe goed voor betaald. Ik zie geen heil in het aanpassen van mijn leven aan idiote externe factoren als het openbaar vervoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |