Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2014, 19:47   #141
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Maar je kon er wel vrijelijk praktijk voor volgen als je dat wou ...
Gewoon even een sneeuwballetje gooien en je kon naar de rector ... twee dagen nadien er nog eentje gooien en je mocht naar de perfect die je doorverwees naar de broeder voor je wat te gaan 'bezinnen'
Ja, er was zo een systeem met wekelijkse evaluatie kaarten. Carte dorée (wit met een gouden randje), Carte rose (bien), carte bleue (onvoldoende), Carte verte (mediocre) en Carte jaune, toen vloog je buiten.

Aangezien ik nooit briefjes schreef "je désire rencontrer le révérend untel" (dat was dan op zijn kamer) was mijn best mogelijke kaart de rose. Dit gezegd zijnde was het onderwijs top en élitair. Moest het te herdoen zijn en nog bestaan zou ik net hetzelfde kiezen.

Toen legde men de lat nog hoger. Nu legt men ze lager om alle sukkels en luiaards willens nillens mee te sleuren.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 mei 2014 om 19:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 19:51   #142
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dat vragen alle partijen, ook degenen die geen C in hun naam hebben.
Nee hoor. De staat stelt leerplannen en einddoelen op waar iedereen zich moet aan houden.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 19:54   #143
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of net niet ....ik weet het niet
Zo niet dien je elke partij te beknotten over dingen in hun programma die nog maar het minste een maatschappelijk aspect raken.
Ja, 't is moeilijk, dat geef ik toe. Maar dat een partij zich als uitgesproken religieus presenteert, lijkt me toch niet wenselijk. Al was het maar omdat het een soort van chantage kan zijn om de aanhangers van de betreffende religie op hen te laten stemmen. De meeste katholieken zijn gelukkig wel al zodanig "ontvoogd" en niet meer bang voor de hel, dat dat nog maar weinig zal meespelen, maar ik denk dat toch nogal wat moslims zich verplicht zouden voelen op een Islampartij te stemmen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 19:54   #144
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens een vergelijking en een "argument" dat nérgens op slaat! Om te beginnen was je al niet verplilcht, en het staat je vrij om de visie van Doge niét te accepteren en te delen.

Om je eigen woorden te gebruiken:
Ik was niet verplicht les te volgen??

Jij bent toch ook vrij de visies te accepteren die je wil of niet soms?

Het gaat erover scholen meer pedagogische vrijheid te geven, slimme.
Oud 18 mei 2014, 19:58   #145
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, 't is moeilijk, dat geef ik toe. Maar dat een partij zich als uitgesproken religieus presenteert, lijkt me toch niet wenselijk.
Dan stem je er toch gewoon niet op???

Citaat:
Al was het maar omdat het een soort van chantage kan zijn om de aanhangers van de betreffende religie op hen te laten stemmen. De meeste katholieken zijn gelukkig wel al zodanig "ontvoogd" en niet meer bang voor de hel, dat dat nog maar weinig zal meespelen, maar ik denk dat toch nogal wat moslims zich verplicht zouden voelen op een Islampartij te stemmen.
Hetzelfde kan gezegd worden over vld'ers en spa'ers, die ook gewoon op hun zuil stemmen, decennia aan een stuk, zonder ook maar ooit debatten te volgen, programma's te lezen of wat dan ook. Ik ken mensen die 'rood' zijn, maar klagen en zagen dat ze als zelfstandige te veel belast worden.
Oud 18 mei 2014, 19:58   #146
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Nee hoor. De staat stelt leerplannen en einddoelen op waar iedereen zich moet aan houden.
En in staatsscholen mogen geen levensbeschouwelijke vakken gegeven worden, zeker?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 19:58   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere partij wil ergens haar waarden opdringen.
Dat doet ze door zoveel mogelijk gelijkgezinden achter zich te scharen en dit aantal te vertalen in kiezers.
Het doel ( of zou moeten zijn ) is dat als ze een voldoende meerderheid halen of door coalitievorming (andere politieke families die reeds gedeeltelijk hun overtuiging hebben of net zien zitten er voor te gaan in ruil voor een idee van hun)
De uitkomst kan drastische gevolgen hebben en de bovengrens in een democratie ligt daar waar de vrijheid er andere waarden op na te houden ( voor zichzelf ) in het gedrang komt.

de pest met al die religies is dat ze al staten voorbij die bovengrens te willen gaan als het aan hen ligt.
Dat is juist, maar dat is zo voor elk gedachtengoed, of het nu de stempel van "religieus" draagt of niet. Het is de miserie van de 50% democratie, waar de meerderheid haar wil kan opdringen aan een minderheid, ook wat "victimless crimes" betreft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 19:59   #148
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, er was zo een systeem met wekelijkse evaluatie kaarten. Carte dorée (wit met een gouden randje), Carte rose (bien), carte bleue (onvoldoende), Carte verte (mediocre) en Carte jaune, toen vloog je buiten.

Aangezien ik nooit briefjes schreef "je désire rencontrer le révérend untel" (dat was dan op zijn kamer) was mijn best mogelijke kaart de rose. Dit gezegd zijnde was het onderwijs top en élitair. Moest het te herdoen zijn en nog bestaan zou ik net hetzelfde kiezen.
Nooit van mijn leven ... ik kon die hypocrisie, zever en slaafsheid gewoon niet uitstaan ... derhalve heb ik het ooit nooit kunnen cultiveren laat staan zelf exploiteren.

alhoewel... moest ik het nu herdoen ( in huidige geest, ervaring en relativisme ) dan zou ik misschien nog aarden, er het grappige van inzien en het in mijn voordeel aanwenden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 20:07   #149
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan heel je leven opgroeien met een aangepraat minderwaardigheidscomplex. Dan de macho komen uithangen op een forum ter bevestiging van je superioriteit. BAHAHAHA Van die grave gasten van den ouwe stempel die nooit bleiten en altijd graaf zen. BAHAHAHA
Oud 18 mei 2014, 20:10   #150
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit van mijn leven ... ik kon die hypocrisie, zever en slaafsheid gewoon niet uitstaan ... derhalve heb ik het ooit nooit kunnen cultiveren laat staan zelf exploiteren.

alhoewel... moest ik het nu herdoen ( in huidige geest, ervaring en relativisme ) dan zou ik misschien nog aarden, er het grappige van inzien en het in mijn voordeel aanwenden.
U moet dat pragmatisch benaderen. Het is het resultaat dat telt. Toendertijd in een katholiek college zaten ook vrijmetselaars, liberalen etc die nooit een voet in de kerk zetten. Als u naar een restaurant gaat kan het u ook niet schelen welke overtuiging de restaurateur heeft zolang het eten maar goed is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 20:11   #151
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, 't is moeilijk, dat geef ik toe. Maar dat een partij zich als uitgesproken religieus presenteert, lijkt me toch niet wenselijk.
wenselijk al zeker en vast niet
Voor mij is dat al een afknapper.
Ze stellen zich daarmee ook niet echt grandioos visiegericht mee op en niet open naar alle burgers.
( idem dito voor een partij die bv totaal niet religieus geïnspireerd zou zijn en iets zou stellen in trend van : we wensen meer voordelen voor ouders van jonge gezinnen )

Citaat:
Al was het maar omdat het een soort van chantage kan zijn om de aanhangers van de betreffende religie op hen te laten stemmen. De meeste katholieken zijn gelukkig wel al zodanig "ontvoogd" en niet meer bang voor de hel, dat dat nog maar weinig zal meespelen, maar ik denk dat toch nogal wat moslims zich verplicht zouden voelen op een Islampartij te stemmen.
ja klopt maar da's alleen maar als ge een monopolie hebt.. dat is (bijna) niet meer geldig voor de cdv op dat c-tje na dan.
En voor moslims idem dito ... en daar heb je niet zoiets als één partij
Oud 18 mei 2014, 20:12   #152
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nogmaals, wat zijn al die zogenaamde onverzoenbare standpunten dan?
Belgie direct splitsen bijvoorbeeld .Uit euro & eu stappen . ,... geen enkele andere partij komt in de beurt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 20:12   #153
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook verplicht geweest uw progressieve rommel te leren (= onze cultuur is slecht, andere culturen zijn interessant, Europeanen zijn het kwaad der aarde, iedereen moet applaudisseren voor homoparades, 'maak een eigen rapsong' enz...)
Ik zeg niet dat het hier perfect is, je moet bv niet applaudisseren voor homoparades maar het wel toelaten, dat zijn 2 verschillende zaken.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 20:15   #154
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Gast, wat die homo's uitvreten is niet mijn probleem. Dat mag van mijn part het ranzigste zijn dat er bestaat zolang het maar niet in het openbaar gebeurt.
Oud 18 mei 2014, 20:16   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was niet verplicht les te volgen??

Jij bent toch ook vrij de visies te accepteren die je wil of niet soms?

Het gaat erover scholen meer pedagogische vrijheid te geven, slimme.
pedagogische vrijheid voor wat precies ?
Om leugens te vertellen en/of om zaken die ze liever niet in de wereld zien gewoon dood te negeren.
Want blijkbaar was dat wat je stoorde
Oud 18 mei 2014, 20:19   #156
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde kan gezegd worden over vld'ers en spa'ers, die ook gewoon op hun zuil stemmen, decennia aan een stuk, zonder ook maar ooit debatten te volgen, programma's te lezen of wat dan ook. Ik ken mensen die 'rood' zijn, maar klagen en zagen dat ze als zelfstandige te veel belast worden.
²
zeer zeker

't geldt in principe voor elke partij met een monopolie betreffende de levenshouding/levensbeschouwing waar ge bij wilt horen onafgezien waar dat verlangen vandaan zou komen. ( vaak traditioneel van vader op zoon )
Oud 18 mei 2014, 20:21   #157
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in staatsscholen mogen geen levensbeschouwelijke vakken gegeven worden, zeker?
niet alleen datte... blijkbaar ook geen geschiedenis, aardrijkskunde, biologie ed
Oud 18 mei 2014, 20:22   #158
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet dat pragmatisch benaderen. Het is het resultaat dat telt. Toendertijd in een katholiek college zaten ook vrijmetselaars, liberalen etc die nooit een voet in de kerk zetten. Als u naar een restaurant gaat kan het u ook niet schelen welke overtuiging de restaurateur heeft zolang het eten maar goed is.
I know... maar ik kon het die dagen dus niet opbrengen.
Oud 18 mei 2014, 21:03   #159
armando
Schepen

Standaard

Vlaams Belang, waarom ? :

1. rechtlijnig en consequent, geen bochtenwerk, klare en duidelijke taal
2. standpunt over Europa, sterk eurokritisch
3. migratie en islamkritisch
4. niet politiekcorrect
5. onafhankelijk vlaanderen
enz...
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 21:04   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Hoe dikwijls moet het nog herhaald worden dat VB in een cordon zit wegens zijn racistische standpunten en niet omdat het een populistische partij is.
En de racistische standpunten van het vb zijn niet populistisch ? Dat is dan weer wat nieuws.
Maar ja, naargelang het eigen gedachtengoed, zal men wel goed en slecht populisme hebben.

Laatst gewijzigd door Bob : 18 mei 2014 om 21:06.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be