![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB is dan ook grotendeels een partij van racisten. Dat is duidelijk. Ik heb ooit een VB- blaadje gezien in een bibliotheek, bladje dat doorging als kiespropaganda voor wat toen nog 'Vlaams Blok' heette. Ronduit degoutant.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 mei 2014 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() "Waarom blijft u die haat zaaien? Waarom blijft u onze samenleving vergiftigen? Waarom blijft u mensen tegen elkaar opzetten?" waren duidelijk niet aan Pas persoonlijk, maar aan het VB gericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je dat niet zwart op wit kan bewijzen, kan Firma 2 je inderdaad vervolgens wegens laster. Dan is het aan de rechter om te zien of je je beschuldiging in het wilde weg hebt geuit, of dat jij wel degelijk redenen had om aan te nemen dat Firma 2 fraudeerde, ook al was dat misschien niet zo. Het draait hier vooral om "te goeder trouw zijn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wel dat ze het VB niet in een slachtofferrol willen duwen wat ze electoraal willen/kunnen uitbuiten, maar dan kan je het centrum met de lange naam ook beter opdoeken hé. Laatst gewijzigd door hamac : 20 mei 2014 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iemand uitmaak voor "moordenaar", dan moet ik, opdat het niet als laster zou beschouwd worden, over voldoende feitelijke elementen beschikken dat ieder redelijk mens door mijn bewijsmateriaal ook overtuigd geraakt dat het een moordenaar is... de procureur dus ook (ik neem aan dat men procureurs redelijke mensen vindt ?). Dat wil niet zeggen dat het een moordenaar is (een materieel element waarover ik niet beschik kan maken dat mijn bewijsmateriaal waar ik dacht over te beschikken ongeldig is). Het komt er dus eigenlijk op neer dat om NIET veroordeeld te worden voor laster als je iemand van een MISDRIJF beschuldigd, je over voldoende feitelijk bewijsmateriaal moet beschikken om "redelijker wijze bij een potentieel proces gelijk te krijgen". Dat is inderdaad IETS minder sterk dan systematisch veroordeeld worden voor laster als je iemand die niet veroordeeld werd, van een misdrijf beschuldigt. Maar de enige uitzondering is dat diegene die je beschuldigt, normaal gezien bij een hypothetisch proces veroordeeld zou moeten worden ! In de praktijk komt het er dus wel degelijk op neer dat als je iemand van een misdrijf beschuldigt die niet veroordeeld is, je laster pleegt, tenzij in dat geval dat je je beschuldigen zo hard kunt maken dat hij in een toekomstig proces naar alle waarschijnlijkheid veroordeeld zal worden. Je mag dus inderdaad wel degelijk iemand beschuldigen.... als je ongeveer zeker bent dat je elementen hebt waarop die veroordeeld zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat centrum is er voor nog wel wat anders dan racismeklachten alleen, hoor! Maar voor sommigen kan het CGKR nooit goed doen, zelfs niet als ze in de bres springen voor mensen die omwille van hun handicap gediscrimineerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als dit proces er komt, kan het een interessante kluif worden! ![]() Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 17:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht daar ene zin in staan die niet correct is worden ze door de fascisten gedagvaard. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ttz, als men kan aantonen dat je op de hoogte was van een misdrijf dat potentieel voor herhaling vatbaar is, en je gaf het NIET aan, ben je strafbaar. non-dénonciation de crime of zoiets heet dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Frederik De Herfst stelt dat het probleem in Gondwana eerder de verblauwing dan de vergrijzing is, bijvoorbeeld, dan hebben we dat onwennige gevoel van racisme jegens mensen met een blauwe huidskleur. Maar volgens de letter van de wet is dat helemaal niet racistisch, want daar zit geen aanzetting tot geweld in, daar zit geen aanzetting tot discriminatie in. Twee voorbeelden die dat wel zouden zijn, klinken: Het probleem van Gondwana is de verblauwing eerder dan de vergrijzing, en we zouden al die blauwe kinkels beter op hun lelijke smoel slaan. (aanzet tot haat en geweld) of: Het probleem van Gondwana is de verblauwing eerder dan de vergrijzing. Ik stel voor dat mensen met een blauwe huid voortaan uitgesloten worden van het openbaar vervoer. (discriminatie: hen nadelig behandelen) of iets gelijkaardigs. Voor mij stelt de wet zelfs niet dat een uitspraak: blauwe mensen zijn over het algemeen veel dommer dan groene racistisch is. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2014 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als hij het VB als geheel bedoelde, zou je "ja" kunnen antwoorden, als het tegen Pas persoonlijk gericht was, eerder "nee". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...as-dagvaarding
Vanaf 1.53 : Pas : "ik ben geen racist. Ik voel me niet aangesproken" Calvo : "U bent wel een racist en racisme is geen kinderspeeltje, racisme is een misdrijf' en vervolgens de verwijzing naar wat Pas zou gezegd hebben over de situatie rond Victor. Nee, Calvo heeft zeker en vast niet Pas zelf als raciste bestempeld ![]() ![]() ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 20 mei 2014 om 19:16. |
![]() |
![]() |