Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2004, 17:53   #141
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Viakal, raider zijn merknamen. Belgian Beers is een verzamelnaam voor kwaliteitsvolle producten die uit België komen, zoals het in de wereld gekend is. Wijn komt uit Frankrijk, kaas uit Nederland, pizza's uit Italië, en bier.... uit België!
nochtans zijn het belgian chocolates en er zijn er maar enkelen die het verschil kennen tussen leonidas en neuhaus bv. allemaal belgian chocolates.
Zelfde met belgian waffles, die worden gewoon op straat verkocht en echt niet geïmporteerd hoor.
Turkije heeft ook pizza's, langwerpige, ooit al gegeten? Overheerlijk en in de Brederodestraat in Antwerpen trouwens spotgoedkoop.
Duvel is trouwens ook een merknaam, het is niet belgian Duvel, nee 't is Duvel, belgian beer en waarom zou dat zo niet blijven? OF een serieuze campagne voeren om het flemish er door te voeren.

Citaat:
Natuurlijk beslissen zij zelf hoe ze hun product benoemen. Feit blijft wel dat het eigenlijk niet echt meer als een nationaal product kan opgevat worden, omdat de exportsteun geregionaliseerd werd.
so what? Zij noemen hun bier wat ze willen, of gaan er idioten zijn die nu eisen dat er op hun flesjes Flemish bier moet staan? In dat geval kunnen zij een tegeneis stellen dat de vlaamse regio dan maar miljoenen euro's pompt in het sensibiliseren van de naam Flemish.

Citaat:
Nee, daar hangt het belang van België niet van af, dat heb ik trouwens al gezegd. Maar iets wat Belgisch is, moet Belgisch blijven.
Dat is een emotionele reactie en jij hebt alle recht om die te hebben. De economische argumenten die jij wil aanhalen lijken mij echter te licht om door te wegen

Laatst gewijzigd door oriana : 19 september 2004 om 17:54.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 21:14   #142
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet dat Yann en co dit ooit zullen toegeven maar het is wel de waarheid.
Heineken is op zich géén slecht bier,licht en een goede nasmaak, hoewel ik eerder Oranjeboom prefereer. Oranjeboom kan wel zeker het beste Hollandse bier genoemd worden.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 21:41   #143
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Heineken is op zich géén slecht bier,licht en een goede nasmaak, hoewel ik eerder Oranjeboom prefereer. Oranjeboom kan wel zeker het beste Hollandse bier genoemd worden.
Degustibus et coloribus non est disputandum. Ik vind dat men Heineken niet onder de bieren mag catalogeren, maar onder de spuitwaters.
Oud 20 september 2004, 21:44   #144
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
so what? Zij noemen hun bier wat ze willen, of gaan er idioten zijn die nu eisen dat er op hun flesjes Flemish bier moet staan? In dat geval kunnen zij een tegeneis stellen dat de vlaamse regio dan maar miljoenen euro's pompt in het sensibiliseren van de naam Flemish.
Natuurlijk. Flaminganten zijn tot alles in staat.

Citaat:
Dat is een emotionele reactie en jij hebt alle recht om die te hebben. De economische argumenten die jij wil aanhalen lijken mij echter te licht om door te wegen
Ik zou daar niet zo lichtzinnig overgaan. Flemish of Belgian beer verandert niets aan de smaak, maar dat neemt niet weg dat Belgian Beer zowat een merknaam geworden is, terwijl Flemish beer dat niet is. JvdB wil daarom promotiecampagnes lanceren. Maar waar hij me nog steeds niet op geantwoord heeft: wie gaat dat betalen?
Oud 20 september 2004, 22:21   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JvdB wil daarom promotiecampagnes lanceren. Maar waar hij me nog steeds niet op geantwoord heeft: wie gaat dat betalen?
Toch heel simpel, beste vriend. Van datzelfde geld dat nu gebruikt wordt om onze Vlaamse producten onder "Belgisch label" te promoten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 00:29   #146
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Toch heel simpel, beste vriend. Van datzelfde geld dat nu gebruikt wordt om onze Vlaamse producten onder "Belgisch label" te promoten.
Neen hoor Jan, daar kom je'r niet mee, als je Belgian Beer écht uit het bewustzijn wil krijgen dan moet er een serieuze campagne gevoerd worden en dat wil zeggen, big bucks.
Dus ofwel blijft het belgian beer en belgian chocolates ofwel, als vlaanderen eist dat bierproducenten flemish beer moeten beginnen verkomen dan moet vlaanderen dat ook betalen.
Juist is juist.
Oud 21 september 2004, 07:02   #147
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor Jan, daar kom je'r niet mee, als je Belgian Beer écht uit het bewustzijn wil krijgen dan moet er een serieuze campagne gevoerd worden en dat wil zeggen, big bucks.
Dus ofwel blijft het belgian beer en belgian chocolates ofwel, als vlaanderen eist dat bierproducenten flemish beer moeten beginnen verkomen dan moet vlaanderen dat ook betalen.
Juist is juist.
Inderdaad, oriana.
Als een beknepen staatje 'de grote jan' wil uithangen en op eigen benen staan, dan moet ze er de gevolgen van dragen.
Als kinderen alleen willen gaan wonen, draaien ze ook op voor huur, verwarming en inrichting van hun nieuwe woonst. De adreswijziging (i.c. Belgium-->Flanders) moeten ze ook zelf bekostigen en naar de post voor hollen.
Oud 21 september 2004, 08:50   #148
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Inderdaad, oriana.
Als een beknepen staatje 'de grote jan' wil uithangen en op eigen benen staan, dan moet ze er de gevolgen van dragen.
Als kinderen alleen willen gaan wonen, draaien ze ook op voor huur, verwarming en inrichting van hun nieuwe woonst. De adreswijziging (i.c. Belgium-->Flanders) moeten ze ook zelf bekostigen en naar de post voor hollen.
... en de vuilbakken buitenzetten.
Oud 21 september 2004, 12:22   #149
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degustibus et coloribus non est disputandum. Ik vind dat men Heineken niet onder de bieren mag catalogeren, maar onder de spuitwaters.
In ieder geval beter als dat slootwater Jupiler genaamd. Die nasmaak is precies deze van een bus kuisproduct...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:20   #150
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval beter als dat slootwater Jupiler genaamd. Die nasmaak is precies deze van een bus kuisproduct...
Sorry hoor, maar dan staat u zo goed als alleen met die mening. Jupiler met Heineken vergelijken is appelen met (rotte) peren vergelijken.
Oud 21 september 2004, 15:36   #151
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Viakal, raider zijn merknamen. Belgian Beers is een verzamelnaam voor kwaliteitsvolle producten die uit België komen, zoals het in de wereld gekend is. Wijn komt uit Frankrijk, kaas uit Nederland, pizza's uit Italië, en bier.... uit België!
Ik denk niet dat men in het buitenland bij bier meteen aan België denkt. Eerder aan Duitsland, en in de VS wellicht aan Tsjecho-Slowakije (daar heb je je specialiteit: Budweiser), aangezien Amerikanen vaak niet weten dat dat land al een tijdje niet meer bestaat. Overigens �*s pils natuurlijk ook oorspronkelijk afkomstig uit Tsjechië (Plzen/Pilsen) en dat is wereldwijd toch het meest gedronken bier.

Belgische bieren vind je in het buitenland (m.u.v. de buurlanden van België) toch haast alleen op de specialiteitenkaart van goede cafés. Ik kan me niet herinneren ooit een café gezien te hebben buiten de Benelux (en Noord-Frankrijk misschien) dat een Belgisch biermerk op de gevel voerde. Bizar genoeg kom je Heineken wel overal tegen, tot vervelends toe.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 15:42   #152
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Overigens �*s pils natuurlijk ook oorspronkelijk afkomstig uit Tsjechië (Plzen/Pilsen) en dat is wereldwijd toch het meest gedronken bier.
Ik heb al gehoord dat Pils wel genoemd is naar Plzen, maar in feite oorspronkelijk uit Slowakije zou komen. Wat klopt hier van?
Oud 21 september 2004, 16:27   #153
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik heb al gehoord dat Pils wel genoemd is naar Plzen, maar in feite oorspronkelijk uit Slowakije zou komen. Wat klopt hier van?
Het enige dat ik er van weet, is dat het in 1842 in Pilsen voor het eerst werd gebrouwen. Over de Slowaakse biergeschiedenis heb ik nooit iets gehoord.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 16:29   #154
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Het enige dat ik er van weet, is dat het in 1842 in Pilsen voor het eerst werd gebrouwen. Over de Slowaakse biergeschiedenis heb ik nooit iets gehoord.
Ik ook niet, maar heb het en passant van een bierkenner gehoord. Echt veel andere info vind ik er niet over, en dat vind ik jammer...
Oud 21 september 2004, 17:37   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist is juist.
Maar beseft u dan niet dat het geld bijna uitsluitend al uit Vlaanderen komt?
Oud 21 september 2004, 17:41   #156
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar beseft u dan niet dat het geld bijna uitsluitend al uit Vlaanderen komt?
Misschien wel, maar het zal wel ettelijke jaaaaaaren duren,en dus ook héél veel geld kosten, om de wereld ervan te overtuigen, dat "flanders" een stukje is van het "voormalige Belgium" .8) Stel je voor : "Flanders will be three times New York"
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 17:50   #157
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uhum.. u VINDT dat..

T'is niet omdat het bier van de walen komt dat het stante pede veroordeeld moet worden
Buitenlands bier kan zeker zo lekker zijn!
Oud 21 september 2004, 17:51   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Misschien wel, maar het zal wel ettelijke jaaaaaaren duren,en dus ook héél veel geld kosten, om de wereld ervan te overtuigen, dat "flanders" een stukje is van het "voormalige Belgium" .8) Stel je voor : "Flanders will be three times New York"
Jaren hoeft het helemaal niet te duren. Sommige producten doorlopen een evolutie van nauwelijks een jaar van totaal onbekend tot topverkoop. Daarvoor hoeft men ook geen fabelachtige sommen er tegenaan te gooien, maar wel gericht strategische promotie.

Wat uw opmerking over de grootte van een land betreft, zie ik niet goed het lachwekkende. Voor een Amerikaan is België ook maar een stip. En ik zie niet in waarin de Duvel plotseling minder te genieten zal zijn...
Oud 21 september 2004, 17:57   #159
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaren hoeft het helemaal niet te duren. Sommige producten doorlopen een evolutie van nauwelijks een jaar van totaal onbekend tot topverkoop. Daarvoor hoeft men ook geen fabelachtige sommen er tegenaan te gooien, maar wel gericht strategische promotie.

Wat uw opmerking over de grootte van een land betreft, zie ik niet goed het lachwekkende. Voor een Amerikaan is België ook maar een stip. En ik zie niet in waarin de Duvel plotseling minder te genieten zal zijn...
Oh maar, ik had het al lang niet meer over Duvel alleen. Duvel is één voorbeeld. Er zijn er daarnaast nog talrijke anderen. Ik geef het je op een briefke : het zal vele jaren "blood sweat & tears" kosten om Belgium (hoe klein die stip ook is, bijna heel de wereld kent België ondertussen), te laten "vergeten" en te laten vervangen door "Flanders". Wees gerust, "we zijn nog niet aan de nieuw patatten" 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 17:58   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
T'is niet omdat het bier van de walen komt dat het stante pede veroordeeld moet worden
Buitenlands bier kan zeker zo lekker zijn!
Natuurlijk, maar Jupiler vind ik ook geen lekker bier. Eerlijk gezegd kan er gewoon niets aan die heerlijke pils van Warsteiner and Urquell. Wie eens deze twee pilsners heeft gedronken, wil geen andere meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be