Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2014, 12:33   #141
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Van mij mag iemand gerust niet volgens het normale patroon leven , zolang die persoon het dan maar niet normaal gaat vinden dat de maatschappij hem omdat hij die keuze maakt, levenslang onderhoudt.

De solidariteit moet er zijn voor mensen die niet kunnen werken maar niet voor wie niet wil werken en daarom maar in hotel mamma blijft hangen

De grens tussen solidair zijn met anderen en niet laten profiteren van zichzelf is een discussie op zich natuurlijk.

Ik heb niet de indruk dat Lance (volgens het verhaal dat hij brengt)echt wil profiteren van anderen.

De radertjes van het systeem zijn ondertussen zo gedraaid dat hij niet aan het minimum comfort geraakt met de inspanningen die hij menselijkerwijze (volgens zijn aanvoelen) kan leveren.

Misschien is Lance de spreekwoordelijke kanarie in de koolmijn (één van de eersten die aanvoelt dat er wat mis is met onze maatschappij en daar ook getuigenis (echt of vals) wil van afleggen).

Misschien is het wel zo dat hetgeen Lance vandaag als enkeling aankaart iets wat binnen 10 jaar door velen zal ervaren worden?

Leven zou eenvoudig en aangenaam moeten zijn (in mijn ideale wereld).
Ik denk dat dit ondertussen door de meerderheid der mensen al niet meer zo aangevoeld wordt.

Dan schort er toch iets met hoe we de zaken georganiseerd hebben wetende dat zo'n wereld helemaal niet onmogelijk is om te realiseren.

Laatst gewijzigd door satiper : 28 juli 2014 om 12:36.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 12:45   #142
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
De grens tussen solidair zijn met anderen en niet laten profiteren van zichzelf is een discussie op zich natuurlijk.

Ik heb niet de indruk dat Lance (volgens het verhaal dat hij brengt)echt wil profiteren van anderen.

De radertjes van het systeem zijn ondertussen zo gedraaid dat hij niet aan het minimum comfort geraakt met de inspanningen die hij menselijkerwijze (volgens zijn aanvoelen) kan leveren.

Misschien is Lance de spreekwoordelijke kanarie in de koolmijn (één van de eersten die aanvoelt dat er wat mis is met onze maatschappij en daar ook getuigenis (echt of vals) wil van afleggen).

Misschien is het wel zo dat hetgeen Lance vandaag als enkeling aankaart iets wat binnen 10 jaar door velen zal ervaren worden?

Leven zou eenvoudig en aangenaam moeten zijn (in mijn ideale wereld).
Ik denk dat dit ondertussen door de meerderheid der mensen al niet meer zo aangevoeld wordt.

Dan schort er toch iets met hoe we de zaken georganiseerd hebben wetende dat zo'n wereld helemaal niet onmogelijk is om te realiseren.
Oef,toch nog verstandige mensen hier aanwezig....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 13:32   #143
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vader Tramadol Bekijk bericht
Sattiper pleit voor een "berekening" van een optimaal aantal mensen. Want men kan zoiets berekenen, zie je.

Als dat verstandig is...
Die vraag naar het 'berekenen van' heb ik gemist in de post van Sattiper.
We kunnen het hem misschien eens vragen..
Oud 28 juli 2014, 14:29   #144
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Lees zijn andere posts, in het subforum economie. Hij neut de hele tijd over de "OAM".
Kleine vaststelling....
Jij wil dus dat ik eerst alle andere posts lees van iemand voordat ik op een geïsoleerd stukje tekst reageer?
Hoe onzinnig is deze redenering?
Oud 28 juli 2014, 15:19   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Jullie hebben altijd gelijk. Jullie, de voltijds werkenden, bestempelen anderen snel als verwend en veeleisend, terwijl IK degene ben die content zou zijn met een caravan of chalet. Jullie gaan een brood kopen bij de bakker om de hoek met jullie veel te grote auto, praten jullie eigen luiheid goed en sussen jullie geweten met: " 'k Heb er ook hard voor moeten werken hé!'". Velen onder jullie hebben waarschijnlijk nooit meer dan 5 km met een fiets gereden in weer en wind. Als de afvoer verstopt zit dan zit ik op mijn knieën bij de afvoerput en ontstop ik ze zelf met een rioolveer. Als mijn fietsband kapot is loop ik zoals jullie niet als een klein kind naar de fietsenmaker, maar herstel ik het zelf. Velen onder jullie hebben waarschijnlijk zelfs een zittend bureaujobke terwijl ik fysiek belastend werk doe, weliswaar 'maar' 5 u per dag. Maar ik ben dan ook een geweldige luierik.

Oordelen en aanvallen is allemaal heel gemakkelijk. Ik doe het nu ook en jullie vinden het waarschijnlijk ook heel prettig. Maar na al jullie 'goede raad' wil ik zelf ook 1 geven aan jullie: Kijk eerst hoeveel eelt er op jullie eigen gat staat voor ge naar dat van een ander kijkt!
Nee hoor van mij mag u gerust in hotel mammie blijven! Maar uw moeder wordt het beu las ik...
En ja, ik fiets iedere dag door wind en weer en plak mijn eigen band wanneer het nodig is, dat zie ik echter niet als een bijzondere verdienste die zou rechtvaardigen dat de samenleving maar moet bijspingen wanneer ik vijf uur per dag werk...
Wanneer u zelfstandig wilt functioneren zul je of meer moeten werken of aantonen waarom dit niet kan, punt uit hoor.

Laatst gewijzigd door alice : 28 juli 2014 om 15:20.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 15:50   #146
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor van mij mag u gerust in hotel mammie blijven! Maar uw moeder wordt het beu las ik...
En ja, ik fiets iedere dag door wind en weer en plak mijn eigen band wanneer het nodig is, dat zie ik echter niet als een bijzondere verdienste die zou rechtvaardigen dat de samenleving maar moet bijspingen wanneer ik vijf uur per dag werk...
Wanneer u zelfstandig wilt functioneren zul je of meer moeten werken of aantonen waarom dit niet kan, punt uit hoor.
Als de norm nu 80 uren week wordt, ga je daar dan ook in mee?
Waar ligt jouw grens vooraleer je protesteert?
Oud 28 juli 2014, 15:52   #147
satiper
Minister-President

Standaard

Aan Johan en Tramadol (en voorts ieder die het lezen wil natuurlijk)

Een beeld:
We staan met z'n allen in een grote plas waarvan het peil gaandeweg stijgt.
Diegenen met de kortste beentjes krijgen eerst het water aan de lippen en verzuipen als ze geen hoger plaatsje kunnen bemachtigen.
Sommigen verzuipen in alle stilte en anderen maken iets meer lawaai.
Laat ons zeggen dat Lance een voorzichtig kuchje laat horen.

Eigenlijk is de eerste en belangrijkste vraag in deze of het water effectief aan het stijgen is, of dat het slechts inbeelding is?

Als het water effectief aan het stijgen is dan zouden we koolmijnkanaries als Lance dankbaar moeten zijn voor het signaal dat ze geven.

Velen die nog droge voeten hebben zien misschien wel dat het water stijgt maar denken wellicht bij zichzelf: 'ach het zal mijn tijd wel duren' en purenuit het zien van hun eigen droge voeten en het water tot aan de lippen bij anderen een bepaald geluksgevoel.

Tja, de mens

Laatst gewijzigd door satiper : 28 juli 2014 om 15:53.
Oud 28 juli 2014, 16:43   #148
Manus
Burger

Standaard

@ Satiper:
Kunt u mij een tijdsperiode of een samenleving aanduiden waarin het wel evident was om als alleenstaande, onafhankelijk van andere personen een leven uit te bouwen waarbij u deeltijds werkt?

Wordt ons beeld niet wat vertroebeld door de recente geschiedenis met de uiterst welvarende tweede helft van de 20ste eeuw?
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 17:10   #149
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Wordt ons beeld niet wat vertroebeld door de recente geschiedenis met de uiterst welvarende tweede helft van de 20ste eeuw?
Als ik zo vrij mag zijn om te antwoorden...
Ergens is het wel zo dat die welvarende tweede helft van de 20ste eeuw gecreëerd is met een schuld die we vandaag moeten doorschuiven naar de jonge generatie.

Ik kan me best inbeelden dat het niveau van leven van 70 jaar geleden voor velen niet meer bereikbaar is. Een simpel huis, een beetje pluimvee en een tuin waar je je groenten kan kweken...
Oud 28 juli 2014, 18:17   #150
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het betreft hier een trol. Dat van de teelbalkalk maakt het duidelijk.
hahahaha! ja hij memt over de kalk in het water maar gaat dan wel baden in de zure regen LOL

Citaat:
Sommigen worden geboren met een Duracell, anderen moeten het doen met een Top Craft uit den Aldi.
Bovendien, van zeep raakt mijn huid geïrriteerd. Mijn gevoelige huid laat enkel lauw water toe, liefst regenwater, want leidingwater bevat te veel kalk en het vel tussen mijn teelballen kan daar niet goed tegen door het vele fietsen. Mijn gebuur heeft een regenton en daar spring ik zo nu en dan wel eens in.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 20:23   #151
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik denk dat je dat te somber inziet. En mocht dat toch bewaarheid worden: dan zal je dat erbij moeten nemen, niet?
Een studio = vier muren,.En die muren zijn dun en alles wat andere mensen doen dringt door. Voor jou en vele andere mensen is dat oké. Jullie merken niet eens als de frigo 'aanslaat'.

Maar wat Lance aan iedereen probeert te vertellen, begrijp ik heel goed.

Als een instantie aan mij een appartement gratis en voor niks zou aanbieden, dan heb ik liever een kogel tussen mijn twee ogen. Als je gevoelig bent voor beweging en geluid, dan is fysisch verblijven in een omgeving met een hoge concentratie mensen pure horror. Geen kat begrijpt dat want je hebt Tomorrow Land, Werchter, Vlaanderen Muziekland, betogingen... het kan niet op. Het is in om in grote getale samen te komen, en alles moet puik teamwork zijn en hoe meer zielen hoe meer vreugd. En al dat gedoe van mensen die als ze twee nachten alleen moeten slapen op zolder gaan zoeken naar een knuffel. Of ma of pa gaan bellen. Of op café gaan want alleen is maar alleen.

En in hun broek pissen van de schrik als het eventjes tijdloos stil is.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 20:39   #152
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Een studio = vier muren,.En die muren zijn dun en alles wat andere mensen doen dringt door. Voor jou en vele andere mensen is dat oké. Jullie merken niet eens als de frigo 'aanslaat'.

Maar wat Lance aan iedereen probeert te vertellen, begrijp ik heel goed.

Als een instantie aan mij een appartement gratis en voor niks zou aanbieden, dan heb ik liever een kogel tussen mijn twee ogen. Als je gevoelig bent voor beweging en geluid, dan is fysisch verblijven in een omgeving met een hoge concentratie mensen pure horror. Geen kat begrijpt dat want je hebt Tomorrow Land, Werchter, Vlaanderen Muziekland, betogingen... het kan niet op. Het is in om in grote getale samen te komen, en alles moet puik teamwork zijn en hoe meer zielen hoe meer vreugd. En al dat gedoe van mensen die als ze twee nachten alleen moeten slapen op zolder gaan zoeken naar een knuffel. Of ma of pa gaan bellen. Of op café gaan want alleen is maar alleen.

En in hun broek pissen van de schrik als het eventjes tijdloos stil is.
Oud 28 juli 2014, 20:43   #153
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ik mijn plan moet trekken, dat wist ik al. Ik zoek op dit forum ideeën of andere invalshoeken die me vooruit kunnen helpen en dus geen evidenties.
Misschien moet je eens abdijen en kloosterorden afbellen of jezelf daar aanbieden. Ze hebben plaats en weinig mankracht. En daar is rust gewaarborgd.

Als je gedoopt bent en een beetje gelovig bent is dan mooi meegenomen.

Het is waar dat de overheid nooit heeft rekening gehouden met mensen die het nodig hebben om alleen te zijn. Het is alsof je een of andere heilige wet overtreedt. Het is een taboe en door heel weinig mensen begrepen. Heel weinig wat blijkt uit de reacties die ik tot hier toe heb gelezen. Sommige reacties zijn ronduit gemeen.
Oud 28 juli 2014, 20:45   #154
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zo gaat men in België inderdaad om met mensen met een psychiatrische, psychische problematiek. Het is duidelijk dat de vraagsteller ook last heeft van zulke problemen. Toch is hij bereid te werken, maar dan op zijn tempo. Helaas kan dit bijna alleen in een beschutte werkplaats.

Blijven zoeken naar iets klein en goedkoop in een groene buurt met in de buurt een bedrijvenpark, het zal wel eens uit de lucht vallen.
Toch iemand die iets begrijpt.
Oud 28 juli 2014, 20:49   #155
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet je eens abdijen en kloosterorden afbellen of jezelf daar aanbieden. Ze hebben plaats en weinig mankracht. En daar is rust gewaarborgd.

Als je gedoopt bent en een beetje gelovig bent is dan mooi meegenomen.

Het is waar dat de overheid nooit heeft rekening gehouden met mensen die het nodig hebben om alleen te zijn. Het is alsof je een of andere heilige wet overtreedt. Het is een taboe en door heel weinig mensen begrepen. Heel weinig wat blijkt uit de reacties die ik tot hier toe heb gelezen. Sommige reacties zijn ronduit gemeen.
ha ja, dat is iets voor hem ^^
Oud 28 juli 2014, 20:53   #156
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon
Zo gaat men in België inderdaad om met mensen met een psychiatrische, psychische problematiek. Het is duidelijk dat de vraagsteller ook last heeft van zulke problemen. Toch is hij bereid te werken, maar dan op zijn tempo. Helaas kan dit bijna alleen in een beschutte werkplaats.

Blijven zoeken naar iets klein en goedkoop in een groene buurt met in de buurt een bedrijvenpark, het zal wel eens uit de lucht vallen.
amai nie
Oud 28 juli 2014, 20:57   #157
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan zijn we weer bij mijn optie twee, zoek professionele hulp.

Maar, zo blijkt, hij reageert er niet op.
Professionele hulp is medicatie en ambulante afspraken waar je dan door het druk verkeer moet gaan om er aan te komen en na dat gesprek weer naar huis moet door dat druk verkeer. Die wachtzaal alleen al. Twee dagen of meer om dat te vermalen. Dat is totaal zinloos. Contraproductief en pure verspilling van geld voor de belastingbetaler.

En de medicatie zeker want eenieder zou nu toch moeten weten dat het innemen ervan zowat gelijk staat met deelnemen aan een dartspel voor de eerste keer.

Uiteindelijk moeten de nefaste gevolgen van de medicatie dan weer opgevangen worden. Gekker kan het niet.
Oud 28 juli 2014, 21:02   #158
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Professionele hulp is medicatie en ambulante afspraken waar je dan door het druk verkeer moet gaan om er aan te komen en na dat gesprek weer naar huis moet door dat druk verkeer. Die wachtzaal alleen al. Twee dagen of meer om dat te vermalen. Dat is totaal zinloos. Contraproductief en pure verspilling van geld voor de belastingbetaler.

En de medicatie zeker want eenieder zou nu toch moeten weten dat het innemen ervan zowat gelijk staat met deelnemen aan een dartspel voor de eerste keer.

Uiteindelijk moeten de nefaste gevolgen van de medicatie dan weer opgevangen worden. Gekker kan het niet.
2 dagen om te bekomen van een afspraak?
Oud 28 juli 2014, 21:07   #159
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie mensenschuw is, wel.
ach ok
Oud 28 juli 2014, 21:08   #160
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel mij niet echt goed wanneer men mij bestempelt als iemand met psychische problematiek. Misschien het bewijs dat ik normaal ben. Is het zo moeilijk in te beelden dat een persoon graag alleen is, fulltime werken als een gevangenisstraf aanziet die hij mentaal niet aan kan en toch normaal in zijn bovenkamer kan zijn?

Misschien is de overgrote meerderheid wel zwakzinnig en ben ik de enige die de absurditeit van de huidige samenleving nog ziet? Je kan het nooit zeker weten.
2! 2! 2! Eindelijk eens iemand die iets zegt wat ik nooit heb durven zeggen.

En het ergste van alles is dat andere mensen hun levenswijze op jouw poneren en dan beginnen te wikken en te wegen. Vanuit hun optiek. Een optiek die je soms in twee zinnen met de grond gelijk kan maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be