![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grens tussen solidair zijn met anderen en niet laten profiteren van zichzelf is een discussie op zich natuurlijk. Ik heb niet de indruk dat Lance (volgens het verhaal dat hij brengt)echt wil profiteren van anderen. De radertjes van het systeem zijn ondertussen zo gedraaid dat hij niet aan het minimum comfort geraakt met de inspanningen die hij menselijkerwijze (volgens zijn aanvoelen) kan leveren. Misschien is Lance de spreekwoordelijke kanarie in de koolmijn (één van de eersten die aanvoelt dat er wat mis is met onze maatschappij en daar ook getuigenis (echt of vals) wil van afleggen). Misschien is het wel zo dat hetgeen Lance vandaag als enkeling aankaart iets wat binnen 10 jaar door velen zal ervaren worden? Leven zou eenvoudig en aangenaam moeten zijn (in mijn ideale wereld). Ik denk dat dit ondertussen door de meerderheid der mensen al niet meer zo aangevoeld wordt. Dan schort er toch iets met hoe we de zaken georganiseerd hebben wetende dat zo'n wereld helemaal niet onmogelijk is om te realiseren. Laatst gewijzigd door satiper : 28 juli 2014 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
We kunnen het hem misschien eens vragen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Jij wil dus dat ik eerst alle andere posts lees van iemand voordat ik op een geïsoleerd stukje tekst reageer? Hoe onzinnig is deze redenering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik fiets iedere dag door wind en weer en plak mijn eigen band wanneer het nodig is, dat zie ik echter niet als een bijzondere verdienste die zou rechtvaardigen dat de samenleving maar moet bijspingen wanneer ik vijf uur per dag werk... Wanneer u zelfstandig wilt functioneren zul je of meer moeten werken of aantonen waarom dit niet kan, punt uit hoor. Laatst gewijzigd door alice : 28 juli 2014 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar ligt jouw grens vooraleer je protesteert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Aan Johan en Tramadol (en voorts ieder die het lezen wil natuurlijk)
Een beeld: We staan met z'n allen in een grote plas waarvan het peil gaandeweg stijgt. Diegenen met de kortste beentjes krijgen eerst het water aan de lippen en verzuipen als ze geen hoger plaatsje kunnen bemachtigen. Sommigen verzuipen in alle stilte en anderen maken iets meer lawaai. Laat ons zeggen dat Lance een voorzichtig kuchje laat horen. Eigenlijk is de eerste en belangrijkste vraag in deze of het water effectief aan het stijgen is, of dat het slechts inbeelding is? Als het water effectief aan het stijgen is dan zouden we koolmijnkanaries als Lance dankbaar moeten zijn voor het signaal dat ze geven. Velen die nog droge voeten hebben zien misschien wel dat het water stijgt maar denken wellicht bij zichzelf: 'ach het zal mijn tijd wel duren' en purenuit het zien van hun eigen droge voeten en het water tot aan de lippen bij anderen een bepaald geluksgevoel. Tja, de mens ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 28 juli 2014 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Burger
|
![]() @ Satiper:
Kunt u mij een tijdsperiode of een samenleving aanduiden waarin het wel evident was om als alleenstaande, onafhankelijk van andere personen een leven uit te bouwen waarbij u deeltijds werkt? Wordt ons beeld niet wat vertroebeld door de recente geschiedenis met de uiterst welvarende tweede helft van de 20ste eeuw? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Ergens is het wel zo dat die welvarende tweede helft van de 20ste eeuw gecreëerd is met een schuld die we vandaag moeten doorschuiven naar de jonge generatie. Ik kan me best inbeelden dat het niveau van leven van 70 jaar geleden voor velen niet meer bereikbaar is. Een simpel huis, een beetje pluimvee en een tuin waar je je groenten kan kweken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat Lance aan iedereen probeert te vertellen, begrijp ik heel goed. Als een instantie aan mij een appartement gratis en voor niks zou aanbieden, dan heb ik liever een kogel tussen mijn twee ogen. Als je gevoelig bent voor beweging en geluid, dan is fysisch verblijven in een omgeving met een hoge concentratie mensen pure horror. Geen kat begrijpt dat want je hebt Tomorrow Land, Werchter, Vlaanderen Muziekland, betogingen... het kan niet op. Het is in om in grote getale samen te komen, en alles moet puik teamwork zijn en hoe meer zielen hoe meer vreugd. En al dat gedoe van mensen die als ze twee nachten alleen moeten slapen op zolder gaan zoeken naar een knuffel. Of ma of pa gaan bellen. Of op café gaan want alleen is maar alleen. En in hun broek pissen van de schrik als het eventjes tijdloos stil is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je gedoopt bent en een beetje gelovig bent is dan mooi meegenomen. Het is waar dat de overheid nooit heeft rekening gehouden met mensen die het nodig hebben om alleen te zijn. Het is alsof je een of andere heilige wet overtreedt. Het is een taboe en door heel weinig mensen begrepen. Heel weinig wat blijkt uit de reacties die ik tot hier toe heb gelezen. Sommige reacties zijn ronduit gemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de medicatie zeker want eenieder zou nu toch moeten weten dat het innemen ervan zowat gelijk staat met deelnemen aan een dartspel voor de eerste keer. Uiteindelijk moeten de nefaste gevolgen van de medicatie dan weer opgevangen worden. Gekker kan het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het ergste van alles is dat andere mensen hun levenswijze op jouw poneren en dan beginnen te wikken en te wegen. Vanuit hun optiek. Een optiek die je soms in twee zinnen met de grond gelijk kan maken. |
|
![]() |
![]() |