Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2014, 08:48   #141
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik veel mensen bezig zie en hoor vraag ik me soms af of ze wel eens beseffen dat hun bestaan zeer eindig is. Sommige mensen geven me de indruk dat ze denken 300 jaar oud te zullen worden.Als je nu spijt hebt van je aanpak ben je duidelijk niet de 'slimste' geweest ........De gulden middenweg zal wel altijd de beste blijven.
Inderdaad, reken gemiddeld dat je de 75 haalt ... velen geraken daar zelfs niet, en op 80 zijn de meeste al op de sukkel... wat houd het leven dan nog in? wat kan ne mens dan nog doen? veel eten en drinken zal dat wel niet meer zijn ( hier en daar een uitzondering...)zoveel geld heb je dan niet meer nodig normaal gezien, normaal gezien, natuurlijk als je in een home gaat betaal je weer aan de maffia van België ... hier in dit land wringen ze de hoogbejaarden heel uit ...is zeer duidelijk,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:00   #142
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Met al die afhoudingen zou de eerste pensioenpijler toch meer dan genoeg moeten zijn om een deftig pensioen te verkrijgen imo.
Sinds mijn 12de ben ik atheist geworden, cfr niet langer in sprookjes geloven.
Voor mijn 30ste was ik al helemaal overtuigd dat de resultante van het officiele pensioen een maandbedrag beneden peil zou opleveren.
Dus leek het me niet onverstandig om ook andere "verzekeringen', naast de klassiekers verder uit te vlooien. Het werd toen nog niet in een aantal pijlers uitgedrukt, als ik me goed herinner.
Ik hoop relatief goed geslaagd te zijn met extra indekkingen via de latere zg. pijlers 2 + 3, maar zal toch niet te snel victorie kraaien.
Meer ervaringen uit de realiteit... binnen enkele jaren wanneer actueel, daar nu nog niet op de officieel gepensioneerde 65+ leeftijd.
Ondertussen gewoon mijn bankrekening aan het plunderen, want 'k heb de ratrace ondertussen reeds lang verlaten.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 augustus 2014 om 09:05.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:15   #143
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Inderdaad, reken gemiddeld dat je de 75 haalt ... velen geraken daar zelfs niet, en op 80 zijn de meeste al op de sukkel... wat houd het leven dan nog in? wat kan ne mens dan nog doen? veel eten en drinken zal dat wel niet meer zijn ( hier en daar een uitzondering...)zoveel geld heb je dan niet meer nodig normaal gezien, normaal gezien, natuurlijk als je in een home gaat betaal je weer aan de maffia van België ... hier in dit land wringen ze de hoogbejaarden heel uit ...is zeer duidelijk,
Idd, waarom zou ik me druk maken in mijn pensioen? Langs vader kant heeft niemand de pensioen leeftijd gehaald, dus de odds zijn tegen mij. Gelukkig voor mijn vader kon hij nog genieten van een aantal jaren brug pensioen.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:21   #144
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, waarom zou ik me druk maken in mijn pensioen? Langs vader kant heeft niemand de pensioen leeftijd gehaald, dus de odds zijn tegen mij. Gelukkig voor mijn vader kon hij nog genieten van een aantal jaren brug pensioen.
Niet negatief denken want ongezond.
Oud 27 augustus 2014, 10:58   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is enkel maar het geld dat ze hebben moeten afstaan door de torenhoge belastingen in dit onland. Als je 45 jaar moet afdragen, mag de 'Staat' wel eens iets terug geven waarmee je mag doen wat je wil. Het was tenslotte *jouw* geld dat je verdiend hebt met hard werken.

Trouwens waarom je fixatie voor neukparadijzen? Laat me raden, 3 snotters en een 'vrouw' waar je niet meer mag aankomen zeker? Troost je, je bent niet de enige als ik zo eens rondkijk in mijn kenissen kring.
Kies er maar eentje uit de vleeshoop :

En dan hier de gedegenereerde westerling waar jij blijkbaar affiniteit voor hebt ?

fraai schouwspel hé ?

Hier, nog zo een stuk uitschot :

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 augustus 2014 om 11:15.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 11:26   #146
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

So what?

Maar naar de Schipperstraat gaan mag dan weer wel met je pensioentje of naar de Duitse FKK clubs omdat het geld dan in Europa blijft?

Volgens mij ben je gewoon een moraalriddertje. Vergeet niet naar de kerk te gaan zondag.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 27 augustus 2014 om 11:27.
Oud 27 augustus 2014, 11:45   #147
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So what?

Maar naar de Schipperstraat gaan mag dan weer wel met je pensioentje of naar de Duitse FKK clubs omdat het geld dan in Europa blijft?

Volgens mij ben je gewoon een moraalriddertje. Vergeet niet naar de kerk te gaan zondag.
Iemand die walgt van westerlingen die aan sexploitation toerisme doen zit dichter bij de waarheid.
Voel je je aangesproken ?
Geven de foto's een gevoel van herkenning ?
Oud 27 augustus 2014, 12:25   #148
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Moraalridder dus.

Het feit dat je niet op mijn vraag antwoord zegt al genoeg.

En dan de typische reaktie: voel je je aangesproken ofzo... Ach ja.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 27 augustus 2014 om 12:30.
Oud 27 augustus 2014, 12:42   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
neen, maar wel juist.
Het toont natuurlijk ook wel de moeilijkheid aan van zaken op termijnen van bv 50 jaar te kunnen inschatten.
Bij de start van het werknemerspensioen was de levensverwachting van een arbeider 66 jaar. Vergelijk dat met nu 78 en het schuift op richting 80.
Migratie was iets uiterst zeldzaam, en het is bijzonder twijfelachtig of velen die na enkele jaren hier te werken en dan emigreerden nog ooit zijn komen vragen wat hun pensioenrechten in belgie nog waard waren. Binnenkomende migratie was zo goed als onbestaande. Hoeveel mensen hadden voor de jaren '60 ooit een Turk van dichtbij gezien ?
Al die zaken zijn totaal fout ingeschat. Men dacht dat 'gastarbeiders' hier tijdelijk waren, ze zijn gebleven. En ze brachten hele families over. Allemaal zaken waar o.a. in het pensioenmodel geen rekening is gehouden. Als dan nog blijkt dat er tienduizenden zijn die kiezen om hun pensioen niet hier maar wel in het thuisland te gaan genieten dan is het een bijkomende drainage van de economie. Mijn punt : als men op een kantelmoment staat waarbij enkele fundamentele keuzes gemaakt moeten worden om het systeem niet te laten kapseizen dan MOET men ook die aspecten meenemen in de weegschaal van de belangen.
Evenzeer met de vroeger quasi onbestaande trend om in neukparadijzen zijn pensioen te gaan nemen. Het is niet hun individueel opgespaarde pensioenreserve in een kapitalisatiefonds dat ze dan in Pataya gaan opvogelen hee. Het is wel de actieve bevolking van België die binnen het repartitie systeem hun esbattementen financiert.
Mijn persoonlijk standpunt is dat ik ervoor pas om hier in België drakonische besparingsmaatregelen te nemen en mensen met een pensioen van 1150 euro te laten vegeteren/overleven terwijl andere daarmee bij de thaise hoertjes de grote jan gaan uithangen.
Wie zijn pensioen wil opnemen in het buitenland, niet EU zou volgens mij een deel van zijn pensioen moeten verliezen. Hoeveel % en voor welke landen, dat kan aanleiding geven voor debat.
En men mag geen schrik hebben van gevoelig thema's daarin : ja, ik zou ook (een %) inhouden op mensen die naar diezelfde landen hun pensioen gaan opnemen maar van die origine afkomstig zijn. Zelfde bijdragen gedaan, zelfde regels bij opname.
En hoe denk je dat te controleren allemaal ? Controleren of er op het vliegtuig richting Thailand of Brazilië geen gepensioneerden zitten ? Zolang ze hun adres in België hebben wens ik je veel geluk .....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 12:46   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die walgt van westerlingen die aan sexploitation toerisme doen zit dichter bij de waarheid.
Foto's die nog meer aan het cliché voldoen kun je moeilijk vinden.....
Trouwens niemand vraagt je affiniteit te hebben met die dikkerd.....misschien heeft het meisje in kwestie wel affiniteit voor haar gulle geldschieter ! Zolang het volwassenen betreft zijn het onze zaken niet....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 augustus 2014 om 12:49.
Oud 27 augustus 2014, 12:52   #151
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Trouwens...

Die eerste 3 foto's, daar zie ik al geen Belgische gepensioneerden die hun pensioen komen opdoen. Maw off-topic. Die laatste foto... tja, hij zou wel eens op pensioen kunnen zijn, maar zij is dat ongetwijfeld ook!
Oud 27 augustus 2014, 12:54   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je die foto's genomen op je laatste reisjes ?
Oud 27 augustus 2014, 12:59   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens...

Die eerste 3 foto's, daar zie ik al geen Belgische gepensioneerden die hun pensioen komen opdoen. Maw off-topic. Die laatste foto... tja, hij zou wel eens op pensioen kunnen zijn, maar zij is dat ongetwijfeld ook!
Ach zo'n foto's ....ik ken massa's leuke knappe sportieve en jonge mensen die naar exotische landen reizen al dan niet om te neuken.....daar kan je ook foto's van vinden zoveel je maar wil....
Er reizen ook veel oudere vrouwen naar Afrika om met jonge zwarte mannen te flirten...om nog maar te zwijgen van het party gebeuren met alles erop en eraan in Kreta en Ibiza...
Frustratie en jaloezie.
Oud 27 augustus 2014, 14:58   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moraalridder dus.

Het feit dat je niet op mijn vraag antwoord zegt al genoeg.

En dan de typische reaktie: voel je je aangesproken ofzo... Ach ja.

Jij komt af met die zeik hee. Om een grotere ketter te vinden ga je nochtans ver moeten zoeken. Mijn punt was dat binnen de pensioenproblematiek de overheid moet nadenken of het wel opportuun is om de volledige pensioenen uit te betalen aan :
1)zij die naar derdewereldlanden gaan wonen
2)migranten die hun pensioen gaan nemen in hun land van oorsprong.

Het gekozen voorbeeld is wat het is, maar dat zijn er wel ettelijke duizenden. De besparing daarop kan dus interessant zijn.
Oud 27 augustus 2014, 15:01   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe denk je dat te controleren allemaal ? Controleren of er op het vliegtuig richting Thailand of Brazilië geen gepensioneerden zitten ? Zolang ze hun adres in België hebben wens ik je veel geluk .....
I know...
We hebben die hele discussie hier indertijd al eens met die ouwe friturist zitten voeren die hier een paar keer per week foto's kwam posten van zijn tot vrouw omgebouwde vent daar in thailand. Tot de moderatie hem buiten kapte.
Maar je hebt gelijk : zéér moeilijk te controleren. Jammer genoeg.
Oud 27 augustus 2014, 15:05   #156
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jij komt af met die zeik hee. Om een grotere ketter te vinden ga je nochtans ver moeten zoeken. Mijn punt was dat binnen de pensioenproblematiek de overheid moet nadenken of het wel opportuun is om de volledige pensioenen uit te betalen aan :

Het gekozen voorbeeld is wat het is, maar dat zijn er wel ettelijke duizenden. De besparing daarop kan dus interessant zijn.
Het zou natuurlijk wel behoorlijk opportunistisch zijn om enerzijds hun levenslange bijdragen te aanvaarden en anderzijds dan dergelijke beperkingen te formuleren. Waarom zou iemand er niet mogen voor kiezen waar en waaraan hij of zij het geld uitgeeft waar ze recht op hebben?
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 15:06   #157
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Heu.. jij bent wel begonnen over 'klaplopers die in Thailand gaan wonen' en 'neukparadijzen'.

Soit, ik ga dus niet akkoord met deze besparing. Migranten die hier 45 jaar komen werken en afdragen hebben ook recht op hun pensioen en daarmee mogen ze doen wat ze willen.
Oud 27 augustus 2014, 15:14   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens niemand vraagt je affiniteit te hebben met die dikkerd.....misschien heeft het meisje in kwestie wel affiniteit voor haar gulle geldschieter ! Zolang het volwassenen betreft zijn het onze zaken niet....
Je snapt het niet. De vraag is : moeten we 100% van de pensioenen blijven uitbetalen aan de steeds maar groeiende groep die in derdewereldlanden gaan wonen of mag de overheid beslissen om daarop X % in te houden ?
Het systeem staat onder druk, en die gasten zijn hier toch definitief weg.
Tenzij men liever bespaart op zij die hier blijven ?
Oud 27 augustus 2014, 15:16   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heu.. jij bent wel begonnen over 'klaplopers die in Thailand gaan wonen' en 'neukparadijzen'.

Soit, ik ga dus niet akkoord met deze besparing. Migranten die hier 45 jaar komen werken en afdragen hebben ook recht op hun pensioen en daarmee mogen ze doen wat ze willen.
Dat laatste is waar. De vraag is enkel hoe hoog moet hun pensioen zijn als ze geen 45 jaar, of zelfs helemaal niet, gewerkt en afgedragen hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 15:17   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed, daarover heb ik dus een andere mening.
Volledig dat pensioenrecht intrekken is uiteraard niet wenselijk, maar daar zou van mij toch wel 30% afgaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be