Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2014, 22:14   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ach dat wist ik niet, ikzelf rijdt aan 50% korting dankzij m'n omnio-pass, maar met een railpass zou een rit naar bvb. Luik zelfs voor mij goedkoper uitvallen ..
Als groot gezin hebben we ook een 50%-kaart, maar die wordt alleen bovengehaald als een biljet minder kost dan de railpass.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 06:51   #142
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit gehoord van regenkledij? Ik fiets al vele jaren naar het werk. Ook als het sneeuwt. Zeker in die laatste situatie, daar de ervaring leert dat ik aldus wel tijdig op school geraakt daar waar collega's met de wagen hopeloos te laat komen.
Dat mag ik beamen. Als scooterrijder weet ik dat het
1) zelden regent op de uren ik woon-werk verkeer pleeg
2) wanneer auto's elkaar opzoeken op sneeuw en ijs ik op't gemakske doorploeg. In de wetenschap dat ik geen jaarloon op't spel zet.
3) geen file te erg, of de motor geraakt er wel langs.
Oud 2 september 2014, 13:55   #143
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Niemand beweert dat de trein steeds het meest interessante verplaatsingsmiddel is. In ons geval wel. Probeer maar eens met de wagen de afstand Waregem-Antwerpen te overbruggen. Bereken daar natuurlijk ook de tijd voor het zoeken van een parkeerplaats, het stappen naar en van de zoo.
De afstand Waregem-Antwerpen? Da's een wandelingske. Wat is daar proberen aan?

Tijd voor zoeken naar een parkeerplaats is er niet. Ik weet waar ik heen ga en daar is, uitgezonderd de eerste dagen van de solden in de zomer, altijd plaats. In vogelvlucht hoop en al een kilometer van de zoo, en vlak in het midden van alle winkels die we nodig hebben.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 14:02   #144
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Verkeerd uitgangspunt. Nergens stel ik dat een bepaalde formule "de" oplossing is voor occasionele verplaatsingen. In bepaalde gevallen die gaan boven de vastgelegde kilometerprijs wordt het pas interessant. Eronder niet.
Dan hoeft het antwoord op welke kostengerelateerde opmerking dan ook niet een standaard "dan moet je maar een pas gebruiken" zijn.

Citaat:
Ook als autogebruiker staat men niet voor de reële kost. Wegenbouw en -onderhoud kost enorm, om dan nog te zwijgen over de maatschappelijke kost die gemotoriseerd verkeer met zich meebrengt. Ook die kosten komen uit de budgetten van de verschillende openbare besturen.
Fout.
Autogebruikers financieren niet alleen hun wagen, ze financieren andere kosten mee (waaronder die van de NMBS).

Citaat:
U vergeet natuurlijk dat een bedrijfswagen een gecamoufleerde vorm van loon is.
Nee, ik vergeet dat niet. Jij vergeet echter wel dat de vraag die ik je stelde een andere vraag was, en dat je door dit antwoord te geven gewoon het punt dat ik maakte ondersteunt.
Geen dank, dat was mijn bedoeling.

Citaat:
Dat kan allemaal. Nergens heb ik immers beweerd dat het OV overal en in alles de ideale oplossing of het beste alternatief is.

Wat moge dan wel betekenen "volledige realiseerbaarheid"? Wat blijft er hiervan over als u in de file staat of betrokken raakt in een ongeval? U lijkt wel uit te gaan van de ongenaakbaarheid van de wagen, terwijl er jaarlijks vele doden en gewonden vallen in het verkeer.
De trip die wij maakten en die wij elk jaar wel een keer of twee doen, is praktisch gezien niet eens mogelijk met het openbaar vervoer, tenzij je bereid bent om een hele dag niks anders te doen dan op dat openbaar vervoer te zitten. Dat is "volledige realiseerbaarheid".
Oud 2 september 2014, 16:24   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De afstand Waregem-Antwerpen? Da's een wandelingske. Wat is daar proberen aan?

Tijd voor zoeken naar een parkeerplaats is er niet. Ik weet waar ik heen ga en daar is, uitgezonderd de eerste dagen van de solden in de zomer, altijd plaats. In vogelvlucht hoop en al een kilometer van de zoo, en vlak in het midden van alle winkels die we nodig hebben.
Waar is die parkeerplaats waar u het over hebt?
Oud 2 september 2014, 16:26   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout.
Autogebruikers financieren niet alleen hun wagen, ze financieren andere kosten mee (waaronder die van de NMBS).
Helemaal niet fout. Wat gemeenten vaak in wegen investeren, komt uit de opcentiemen. Kortom, van alle burgers die belastingen betalen. Ook mensen die geen wagen hebben.

U betaalt als burger trouwens ook voor andere zaken door uw belastingsgeld. De opera bijvoorbeeld.
Oud 2 september 2014, 16:26   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik vergeet dat niet. Jij vergeet echter wel dat de vraag die ik je stelde een andere vraag was, en dat je door dit antwoord te geven gewoon het punt dat ik maakte ondersteunt.
Geen dank, dat was mijn bedoeling.
En welk punt maakte u dan wal dat dit zou ondersteunen?
Oud 2 september 2014, 16:27   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De trip die wij maakten en die wij elk jaar wel een keer of twee doen, is praktisch gezien niet eens mogelijk met het openbaar vervoer, tenzij je bereid bent om een hele dag niks anders te doen dan op dat openbaar vervoer te zitten. Dat is "volledige realiseerbaarheid".
Goed mogelijk dat OV voor bepaalde verbindingen niet het aangewezen middel is. Alleen voert uit een Don Quichotegevecht, daar ik immers niet stel dat het OV overal en altijd het alternatief voor de wagen kan zijn.
Oud 2 september 2014, 16:28   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hoeft het antwoord op welke kostengerelateerde opmerking dan ook niet een standaard "dan moet je maar een pas gebruiken" zijn.
Mij een raadsel waar u het vandaan haalt dat dit een standaardantwoord zou zijn.
Oud 2 september 2014, 16:29   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mag ik beamen. Als scooterrijder weet ik dat het
1) zelden regent op de uren ik woon-werk verkeer pleeg
2) wanneer auto's elkaar opzoeken op sneeuw en ijs ik op't gemakske doorploeg. In de wetenschap dat ik geen jaarloon op't spel zet.
3) geen file te erg, of de motor geraakt er wel langs.
Hiermee wordt de beperktheid van de wagen aangetoond, iets wat sommige gebiologeerde automobilisten wel eens vergeten.
Oud 2 september 2014, 16:35   #151
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Waar is die parkeerplaats waar u het over hebt?
Achter de schouwburg

Citaat:
Helemaal niet fout. Wat gemeenten vaak in wegen investeren, komt uit de opcentiemen. Kortom, van alle burgers die belastingen betalen. Ook mensen die geen wagen hebben.

U betaalt als burger trouwens ook voor andere zaken door uw belastingsgeld. De opera bijvoorbeeld.
Wel degelijk fout; uit je respons kan je trouwens goed genoeg afleiden dat je daar, niet geheel onverwacht gezien jouw voorgeschiedenis hier, je jezelf er probeert uit te draaien. Maar goed, ik ga niet proberen je dat aan je verstand te brengen. Kaars, bril en uil, weet je wel.

Citaat:
En welk punt maakte u dan wal dat dit zou ondersteunen?
Je kan lezen; lees dan.

Citaat:
Goed mogelijk dat OV voor bepaalde verbindingen niet het aangewezen middel is. Alleen voert uit een Don Quichotegevecht, daar ik immers niet stel dat het OV overal en altijd het alternatief voor de wagen kan zijn.
Jij stelde dat je je niet kaan inbeelden waarom iemand uberhaupt naar de kust of de zoo zou gaan met de wagen, ik gaf je al twee keer aan waarom dat wel zou kunnen.
Als je niet wil dat anderen in exclusieve termen praten over het openbaar vervoer, ga dat dan zelf ook niet doen.

Citaat:
Mij een raadsel waar u het vandaan haalt dat dit een standaardantwoord zou zijn.
Je kan lezen, lees dan.

En wat quote-regels/skills aanscherpen zou ook geen slecht idee zijn.
Oud 2 september 2014, 16:39   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Achter de schouwburg
De interparking. Sta je er meer dan acht uur (gauw voorbij als je de zoo bezoekt en dan nog eens de winkelstraten afdweilt...), dan betaal je 18 euro. Dat kost alvast meer dan mijn biljet naar Antwerpen. Alleen al voor parking...

En ik zie trouwens dat je om middernacht al moet buitenrijden.
Oud 2 september 2014, 16:40   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel degelijk fout; uit je respons kan je trouwens goed genoeg afleiden dat je daar, niet geheel onverwacht gezien jouw voorgeschiedenis hier, je jezelf er probeert uit te draaien. Maar goed, ik ga niet proberen je dat aan je verstand te brengen. Kaars, bril en uil, weet je wel.

Je kan lezen; lees dan.
Kortom, u geeft toe geen antwoord meer achter de hand te hebben.
Oud 2 september 2014, 16:41   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij stelde dat je je niet kaan inbeelden waarom iemand uberhaupt naar de kust of de zoo zou gaan met de wagen, ik gaf je al twee keer aan waarom dat wel zou kunnen.
Dat stel ik nergens. Haal anders maar eens een bewijs boven voor uw bewering.
Oud 2 september 2014, 16:48   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hiermee wordt de beperktheid van de wagen aangetoond, iets wat sommige gebiologeerde automobilisten wel eens vergeten.
Het toont ook aan persoonlijk transport ook voor een deel een kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur is.

En gelukkig dat we de keuzes nog hebben.

Zoals in het andere mobiliteitstopics bewezen wordt, er zijn mensen die de keuzes willen verbieden. Blue sky is zo een rabiate anti-auto'r.
En nu hebben we met Henri eentje die het concept lichte vracht wil verbieden.
Oud 2 september 2014, 21:09   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het toont ook aan persoonlijk transport ook voor een deel een kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur is.

En gelukkig dat we de keuzes nog hebben.
Natuurlijk is het een geluk dat we die keuze hebben. Ik ben juist voorstander van een verscheidenheid in mobiliteit.
Oud 4 september 2014, 11:57   #157
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
De interparking. Sta je er meer dan acht uur (gauw voorbij als je de zoo bezoekt en dan nog eens de winkelstraten afdweilt...), dan betaal je 18 euro. Dat kost alvast meer dan mijn biljet naar Antwerpen. Alleen al voor parking...

En ik zie trouwens dat je om middernacht al moet buitenrijden.
Beter kijken dan; je rijdt 24/24 buiten. En als je een hele dag staat, betaal je 18€ ja. Met ons tweetje kost een heen/terug al even veel. Alleen al voor de trein.
Oud 4 september 2014, 12:35   #158
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zelfs 2km met de auto is voordeliger en gemakkelijk dan een lijnbus.

Op zich heb ik geen probleem om een bus, trein of tram te nemen, echter ik heb geen zin om betalend recht te moeten staan, schuilen in krappe kotjes of meestal geen schuilplaats en het belangrijkste, een reistijd die dubbel zo lang is als een autorit.
Helemaal mee eens! Het openbaar vervoer in België kan, om het nog zacht uit te drukken, stukken beter!!!

Mocht de Lijn flexibeler worden, meer bussen inzetten die op tijd langs komen, ja, dan zou ik veel meer gebruik maken van het openbaar vervoer!

Momenteel beschouw ik als student het behalen van een rijbewijs bijna belangrijker dan het behalen van een diploma...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2014, 14:17   #159
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Helemaal mee eens! Het openbaar vervoer in België kan, om het nog zacht uit te drukken, stukken beter!!!
Eigenlijk, elke verandering zou bijna beter zijn.

Citaat:
Mocht de Lijn flexibeler worden, meer bussen inzetten die op tijd langs komen, ja, dan zou ik veel meer gebruik maken van het openbaar vervoer!
Dat maakt het systeem VEEL duurder, en het is nu al eigenlijk te duur voor wat het is

Citaat:
Momenteel beschouw ik als student het behalen van een rijbewijs bijna belangrijker dan het behalen van een diploma...
Om met uw wagen mee in de file te staan.
Oud 4 september 2014, 15:04   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter kijken dan; je rijdt 24/24 buiten. En als je een hele dag staat, betaal je 18€ ja. Met ons tweetje kost een heen/terug al even veel. Alleen al voor de trein.
Er is dan ook "alleen de trein" te betalen. Naast de parkeerkost komt er bij u natuurlijk nog de brandstofkost en slijtage (lees: onderhoud).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be