Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: rehabilitatie nu?
ja 1 9,09%
neen 9 81,82%
ja, maar 0 0%
neen, maar 1 9,09%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2014, 15:34   #141
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja uw land verdedigen tegen binnentrekkende troepen is een misdaad....

Raar wereldbeeld hebt gij.
Raadpleeg het Landoorlogreglement dan maar eens. Daarin staat dat terroristen en verzetstrijders niet worden beschermd door internationale verdagen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 17:45   #142
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

.. mijne heren (zijn er hier dames ?) .. staakt uw wild gedaas .. terug tot de orde van de draad .. komt er een wetsvoorstel tot rehabilitiatie van de nazi-collaborateurs ? .. en zoja .. welke flurk van de vlaems-nazionalistische verkozenen zal dat voorstel indienen ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 augustus 2014 om 17:46.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 18:22   #143
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gepensioneerde Bekijk bericht
In welke zin zijn de N-VA'ers nazi's ?
Kun je dat zeggen ?
Of zit ge te lallen ?
.. hoe komt u er in 's vredesnaam bij dat vlaems-nazionalisten nazi's zouden zijn .. dat zijn ze overduidelijk niet ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 augustus 2014 om 18:22.
Oud 29 augustus 2014, 18:25   #144
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb indertijd nog zo'n wetsvoorstel geschreven voor VU-senator Blanpain, maar hij heeft er niets mee gedaan.

Een aantal Oostfronters zijn veroordeeld op grond van een wet met terugwerkende kracht (interpretatieve (besluit)wet). Zij MOETEN amnestie krijgen. Ook al was het EVRM toen nog niet van toepassing. Wij moeten de beginselen van artikel 7 van het EVRM ook op hen toepassen.
.. vlaams legionairs en ander tuig moeten amnestie krijgen volgens artikel 7 van de EVRM .. ik wil gerust mijn trol mode uitschakelen als u mij dit uit kan leggen ..

Oud 29 augustus 2014, 18:54   #145
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vertel me eens, welke vrijheden kwamen er toen bij?
Duidelijk toch!
De vrijheid Joden te verklikken en te helpen bij hun deportatie (Antwerpse politie)
De vrijheid naar hartelust Belgische medeburgers te martelen in Breendonk.
De vrijheid Duitse Waffen-SS uniformen aan te trekken om de nazi's een handje toe te steken aan het Oostfront en elders.
De vrijheid om carrière te maken in het nazi-bezettingsleger.
Enz.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 19:04   #146
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. ik wil gerust mijn trol mode uitschakelen .....
Stond die aan dan?
Oud 29 augustus 2014, 19:16   #147
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste aflevering voor het zomerseizoen !
Psst, het zomerseizoen loopt op zijn einde.
Oud 29 augustus 2014, 20:42   #148
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
.. mijne heren (zijn er hier dames ?) .. staakt uw wild gedaas .. terug tot de orde van de draad .. komt er een wetsvoorstel tot rehabilitiatie van de nazi-collaborateurs ? .. en zoja .. welke flurk van de vlaems-nazionalistische verkozenen zal dat voorstel indienen ?
Integenstelling tot de rest van Europa zal de Belgische staat de geschiedenis ingaan als haatdragend en niet bereid tot amnestie. Zelfs niet voor de Oostkantonners die geen keuze hadden en werden ingelijfd bij het Duitse Rijk en dus dienstplichtig werden. Niet vergeten dat als de oorlog nog langer had aangesleept dit ook voor de rest van België het geval zou zijn geweest. Met als gevolg ook dienstplicht in de Wehrmacht voor de rest van het land. Wat had men dan gedaan na de oorlog?

Toen dan de 12de juli '44 - na vier jaar militair bestuur - in het hoofdkwartier van de Führer uiteindelijk de beslissing viel om in België een Zivilverwaltung in te voeren (met N.S.D.A.P.-gouwleider voor Aken-Keulen Josef Grohé als Rijkskommissaris voor België en Noord-Frankrijk) kreeg Himmler wel zeer laat zijn zin. En zelfs niet helemaal: Reeder bleef de ‘Volkstumspolitik’ onder zijn bevoegdheid houden. Maar dat België (of beter de voorziene Rijksgouwen Vlaanderen en Wallonië) alle hoop op zelfstandigheid kon opgeven, werd dan wel duidelijk: Himmler dacht reeds eraan de militaire dienstplicht in het Duits leger voor één militieklas in te voeren. Gelukkig was het einde van de oorlog nabij...

Het is nu veel te laat voor amnestie. Dit land is zelfs niet in staat om de gefusilleerden van WOI eerherstel te schenken.

Laatst gewijzigd door Cheminot : 29 augustus 2014 om 20:47.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 21:24   #149
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel het volgende wetsvoorstel voor:

"WETSVOORSTEL

waarbij artikel 1 van het Burgerlijk Wetboek wordt hersteld in een nieuwe lezing, met betrekking tot de bekendmaking van de wet

Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 74 van de Grondwet.

Art. 2. Artikel 1 van het Burgerlijk Wetboek, opgeheven bij de wet van 15 december 1949, wordt hersteld in de volgende lezing:

"Artikel 1. De wet wordt geacht bekendgemaakt te zijn de dag waarop het Belgisch Staatsblad waarin zij is opgenomen in het hele Rijk vrij te raadplegen is."

Art. 2. Amnestie wordt verleend aan eenieder die, voor de inwerkingtreding van deze wet, werd veroordeeld met miskenning van het beginsel neergelegd in artikel 1 van het Burgerlijk Wetboek.

Art. 3. De amnestie wordt, in geval van betwisting, vastgesteld door de kamer van inbeschuldigingstelling, volgens de regels gesteld voor het herstel in eer en rechten. De verzoeker die in het gelijk wordt gesteld wordt echter niet verwezen in de kosten.

Art. 4. Deze wet treedt in werking de dag waarop zij in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt."

Wat denken jullie ?
De nog levende Oostfronters gaan hiervan kunnen profiteren. De tekst lijkt me voor hen aanvaardbaar.
Deze ziet er alvast niet gelukkig uit...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 09:36   #150
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
De Oost-fronters deden niks verkeerd,men zou beter de krapuleuze verzetstrijders aanpakken.Het is nu eenmaal internationale rechtspraak om de doodstraf te geven aan ongeuniformmerd uitschot dat schiet op reguliere troepen.

Nog iemand wiens moreel kompas aan diggelen ligt.
"Reguliere troepen" die miljoenen joden in de gaskamers dreef!
Walgelijk.
Oud 30 augustus 2014, 09:52   #151
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zo emotioneel betrokken?
Inderdaad
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 10:26   #152
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

cor. ...dreven
Oud 30 augustus 2014, 10:38   #153
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Walgelijk.
Het opsporen en bijeendrijven van de joodse bevolking was formeel het werk van de Einsatzgruppen die feitelijk geen deel uitmaakten van de de Waffen-SS. Niettemin hebben zowel de Waffen-SS en bij gelegenheid ook de Wehrmacht zich bezondigd aan het liquideren van de joden.

We kunnen ons natuurlijk afvragen of de eerste lichtingen van Vlaamse Oostfront vrijwilligers bij de rekrutering op de hoogte werden gebracht van dit misdadig werk. De latere rekruten zullen wellicht de verhalen gehoord hebben van de eersten die het geluk hadden met verlof naar Vlaanderen terug te keren. Dat ze helemaal niet op de hoogte waren van de genocide is natuurlijk kompleet van de pot gerukt. Reeds van vóór het losbarsten van WO2 wist iedereen wat de houding van de Nazi's was tegenover de joden.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 10:38   #154
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zou ik dit wetsvoorstel, samen met een toelichting, overmaken aan een Vlaams-nationalistische volksvertegenwoordiger ?
Aan welke ?
Hebben jullie een naam ?
.. u heeft mijn volle steun om dergelijk ontwerp van wetsvoorstel over te maken aan een vlaems-nazionalistische volksvertegenwoordiger .. meer zelfs ik ben bereid om uw ontwerp nog deze namiddag op de post te doen .. keuze genoeg wat namen betreft .. wat dacht u van Hendrik Vuye ?

.. moeten er nog wat finale correcties aangebracht worden ?
WETSVOORSTEL waarbij artikel 1 van het Burgerlijk Wetboek wordt hersteld in een nieuwe lezing, met betrekking tot de bekendmaking van de wet

Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 74 van de Grondwet.
Art. 2. Artikel 1 van het Burgerlijk Wetboek, opgeheven bij de wet van 15 december 1949, wordt hersteld in de volgende lezing:
"Artikel 1. De wet wordt geacht bekendgemaakt te zijn de dag waarop het Belgisch Staatsblad waarin zij is opgenomen in het hele Rijk vrij te raadplegen is."
Art. 2. Amnestie wordt verleend aan eenieder die, voor de inwerkingtreding van deze wet, werd veroordeeld met miskenning van het beginsel neergelegd in artikel 1 van het Burgerlijk Wetboek.
Art. 3. De amnestie wordt, in geval van betwisting, vastgesteld door de kamer van inbeschuldigingstelling, volgens de regels gesteld voor het herstel in eer en rechten. De verzoeker die in het gelijk wordt gesteld wordt echter niet verwezen in de kosten.
Art. 4. Deze wet treedt in werking de dag waarop zij in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt."

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 augustus 2014 om 10:40.
Oud 30 augustus 2014, 11:50   #155
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik schrijf nog de toelichting. Zodra die klaar is zal ik de tekst hier opnieuw posten.
Hartelijk dank voor de hulp.
Hendrik Vuye ?
Die heb ik al eens aangeschreven met een wetsvoorstel betreffende onteigeningen. Maar geen antwoord gekregen.
Maar ik laat U zelf beslissen over de naam of namen.
Met de post ? Kan dat niet per e-mail ?
Maar ik laat U vrij, ik zorg van de tekst.
Driewerf hoera!... het belgicistisch forumkruim gaat trachten de zaak op te lossen. Wie had d�*t verwacht? Eerst moord en brand schreeuwen omdat er eindelijk en veel te laat een gebaar van verzoening overwogen wordt vanuit de federale regering die echter nog niet gevormd is. Dit kan trouwens nog maanden duren. En daarna zelf een voorstel ineenflansen dat het haken en ogen aaneen hangt. Onvoorstelbaar!

De N-VA heeft trouwens jullie hulp niet nodig. Dergelijk wetsvoorstel dient trouwens geschreven te worden door mensen met kennis van zaken en die hebben jullie duidelijk niet. Je kan het dan ook steken op een plaats waar de zon nooit schijnt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 11:57   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Walgelijk.
Die speelde verontwaardiging verdient een nominatie voor de Nobelprijs Hollywood acteren.
Oud 30 augustus 2014, 12:31   #157
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Stuur je het door ?
Deze namiddag op de post ?
Doen !
.. brief gaat straks op de post naar Hendrik Vuye (Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers, Natieplein 2, 1000 Brussel) .. ik kijk met spanning uit naar een vervolg ..

Oud 30 augustus 2014, 12:45   #158
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Maak u allemaal geen illusies over een amnestiewet. Je zou de broodheren van Jan Diamant nogal horen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 12:49   #159
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. ik kijk met spanning uit naar een vervolg ..
Toch op tijd de druk op de sluitspier wat aflaten hoor.
Oud 30 augustus 2014, 12:57   #160
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maak u allemaal geen illusies over een amnestiewet. Je zou de broodheren van Jan Diamant nogal horen.
.. waarom zou het wetsvoorstel van mede-forummer De Gepensioneerde niet aanvaard worden .. ik krijg in elk geval geen speld tussen de redenering .. ik zie Zwette Jan er zeker ook geen tussen wurmen .. en dan heb ik het nog niet over Zwette Jans affiniteit met kaartersclubjes als die van Sint-Maarten .. ik reken dus op Hendrik Vuye om te rechten wat krom is .. u zou dit ook moeten doen .. wat zeg ik met zijn allen op dit forum moeten De Gepensioneerde en Hendrik steunen .. zet ik een draadje op ?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 augustus 2014 om 12:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be