Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2014, 14:56   #141
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ook dat lijkt iets te maken te hebben met de kern van de religie?
Ze doen er elk geval voordeel mee (alhoewel steeds meer mensen het beu worden) en worden hierin actief gesteund door politiek correcte instanties.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 20:59   #142
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je wel voor het compliment
Maar ik ben eigenlijk wel bezorgd, waar een cartoon in Europa een protest in heel wat landen onder moslims heeft veroorzaakt omdat hun profeet beledigd werd, beweegt er nu amper iets onder onze Islamitische medeburgers, een uitzondering nagelaten die zich uitspreekt, is het oorverdovend stil...

Zijn moslims zich er wel van bewust dat zij evengoed slachtoffers kunnen zijn van een aanslag in pakweg Antwerpen of Brussel, ook zij hun geliefden kunnen verliezen, gedood uit naam van hun geloof?

Dat doet toch wel nadenken, veel moslims zijn ongetwijfeld tegen dat geweld, maar wie neemt ook afstand van het doel, de Islam als wereldideologie, boven alle andere?

Ik vrees dat veel te veel gelovigen daar veel minder afkerig van zouden zijn, en dat is evengoed bedreigend.
Waarom vreest ge nu pas? Zagen we dit niet aankomen toen zo'ne zatte de scepter ging zwaaien en in de soep ging roeren?
Een kat is een kat.
We kunnen nu verder het gecomponeerd liedje zingen, of we kunnen dat partituur eens onder de loepe nemen en zien wat wij er aan kunnen veranderen.
Het systeem van onder naar boven veranderen, en niet andersom.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 21:47   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom vreest ge nu pas? Zagen we dit niet aankomen toen zo'ne zatte de scepter ging zwaaien en in de soep ging roeren?
Een kat is een kat.
We kunnen nu verder het gecomponeerd liedje zingen, of we kunnen dat partituur eens onder de loepe nemen en zien wat wij er aan kunnen veranderen.
Het systeem van onder naar boven veranderen, en niet andersom.
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoeld?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 21:53   #144
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoeld?
Zagen we dit niet aankomen toen Senior Bush over een NWO begon te praten en zijn ogen op Irak had gezet. Later ging zijn zoon terug en speelde het klaar. Saddam werd zelfs publiek gelynched, ik heb het gezien op tv met mijn eigen ogen. Barrack sprak over een stabiel Irak en troepen waren niet meer nodig, men ging zich concentreren op de opbouw.
Nog geen jaar later is daar een ISIS zekers! En nu zit iedereen zo verwonderd te kijken en te zeggen dat het radicalisme verder komt uit de koran! Dat bloed dat daar jaren gevloeid heeft zal er zeker niets mee te maken hebben gehad?

Het is een agenda, een gecomponeerd lied waar we beter de tekst van vergeten en opnieuw beginnen.
Oud 22 september 2014, 12:31   #145
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zagen we dit niet aankomen toen Senior Bush over een NWO begon te praten en zijn ogen op Irak had gezet. Later ging zijn zoon terug en speelde het klaar. Saddam werd zelfs publiek gelynched, ik heb het gezien op tv met mijn eigen ogen. Barrack sprak over een stabiel Irak en troepen waren niet meer nodig, men ging zich concentreren op de opbouw.
Nog geen jaar later is daar een ISIS zekers! En nu zit iedereen zo verwonderd te kijken en te zeggen dat het radicalisme verder komt uit de koran! Dat bloed dat daar jaren gevloeid heeft zal er zeker niets mee te maken hebben gehad?

Het is een agenda, een gecomponeerd lied waar we beter de tekst van vergeten en opnieuw beginnen.
Weliswaar met wisselende intensiteit maar dat radicalisme is er al 1400 jaar.
Waarom overigens blind staren op Isis alsof er niet meer is dan dat.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 13:24   #146
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat je hier werkelijk wakker van ligt. Moslims vormen een kleine minderheid in België, waarvan er een minderheid extremist is, waarvan er een klein aantal radicaliseert en waarvan er nogeens een kleiner groepje "jongeren" tot "terrorisme" overgaan.

Je moet niet alle moslims op één hoop gooien, stigmatiseren en aanvallen. De enige reactie van moslims die je daarmee bereikt is een schouderophalen.

Zijn er volgens u geen andere prangende issues in de samenleving? U blijft in dit topic steken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En hoe gaat het met de gildenvereniging in uw westvlaams dorp tegenwoordig? Het is alvast duidelijk dat het lang geleden is dat je nog in een Vlaamse stad hebt rondgewandeld.

Alles goed met de vrouwengilde enzo? Alles rustig met de jaarlijkse kermisviering? Geen problemen met de kegelclub en het gaaibollen?
Circe. Ik vind dat je serieus aan het natrappen bent. Je verliest terrein.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 13:34   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Peche.
Is er een alternatief ?
Kom mij niet vertellen dat het westen de oorzaak is van de islamitisch sekte strijd waar iedere sekte strijd voor het ware geloof.
De Amerikaanse invasie in Irak heeft inderdaad enkel gediend om het Amerikaans geweten te sussen.
Oud 22 september 2014, 21:24   #148
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat je hier werkelijk wakker van ligt. Moslims vormen een kleine minderheid in België, waarvan er een minderheid extremist is, waarvan er een klein aantal radicaliseert en waarvan er nogeens een kleiner groepje "jongeren" tot "terrorisme" overgaan.

Je moet niet alle moslims op één hoop gooien, stigmatiseren en aanvallen. De enige reactie van moslims die je daarmee bereikt is een schouderophalen.

Zijn er volgens u geen andere prangende issues in de samenleving? U blijft in dit topic steken.
Het komt er op neer dat die "meerderheid " hun "minderheid" laat doen.

Dus allen zijn even schuldig.
Oud 23 september 2014, 05:53   #149
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Peche.
Is er een alternatief ?
Kom mij niet vertellen dat het westen de oorzaak is van de islamitisch sekte strijd waar iedere sekte strijd voor het ware geloof.
De Amerikaanse invasie in Irak heeft inderdaad enkel gediend om het Amerikaans geweten te sussen.
Het westen is ook de oorzaak!
Khadaffi en Saddam waren niet de beste, maar het was er beter als vandaag.
Als je daar de leiders gaat wegnemen zonder iets in de plaats te stellen creëer je chaos.
Deze chaos is bewust gecreëerd en het enige dat nog in de weg zit is Assad.
Straks Syrië, Libië een IS en dat is toch toevallig na het binnenstromen en leegstromen van Westerse legers zeker.
Eerst de macht daar ontwrichten, weggaan en dan de camera als wapen gebruiken tot het in uw geest dringt. En wat de camera dan toont is volgens jou de oorzaak. We hebben maar een glimps gezien van wat er werkelijk achter de schermen afspeelde. Guantanamo, geen wdm, insurgents (Irakese burgers die zich verzette), ...
Wat toont de camera op tv? All is fine, soldaten strooien daar met dollars en ze zijn daar massaal aan het opbouwen.
Wat horen we paar maand later? De vlag is gehesen, allah uhakbar!

Waarom leven Joden en moslims in vrede samen in Jeruzalem?
Waarom kan dat hier niet? Omdat ze hier constant politieke ideologiën in onze geest knallen van jongs af aan.

Het valt me toch op dat er maar pas echte chaos is nadat er een vlag met strepen en sterren is geweest.
Oud 23 september 2014, 06:05   #150
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Weliswaar met wisselende intensiteit maar dat radicalisme is er al 1400 jaar.
Waarom overigens blind staren op Isis alsof er niet meer is dan dat.
Ben ik blind, of was ik blind? Ben ik leren zien door de geschiedenis op play te duwen tot vandaag? Mijn consensus is een agressief buitenlands beleid voor grondstoffen. Religie, politiek is de bullshit dat het zou goedpraten. Maar het doel veranderd daar niet bij. Iemand met tact kan een man al lachend zijn dood in sturen, en dat is exactly wat er vandaag gebeurd. Praten en verwarring creëren en tegen we het deftig uitgedokterd hebben is het al gebeurd en zijn ze ermee weg kunnen komen.

Ik raad iedereen aan terug te gaan in de tijd en na te gaan waarover de oorlog ging in Irak en Libië. Laten we daarbij niet vergeten met welke snelheid Libië viel. Libië had niet eens tijd te reageren.
Is dat hoe democratische regels zijn gevormd? Worden ze hier niet allemaal aan hun laars gelapt?
Zitten wij nu niet met een aftershock van dat handelen ? Is de slap in the face de tegenreactie van "moslims" of is de slap in the face the lies we eat?
En vergeten we hoeveel duizenden levens (waaronder kinderen) die leugens gekost hebben???? Hoe kan men zo apatisch zijn en dat vergeten en verder mee de propaganda volgen dat duizenden meer de dood in stuurt....

ISIS is duizendmaal erger dan Saddam en Khadaffi, waar is de snelheid nu? Waar is de doeltreffende democratie nu? Of staat dit in een agenda en wachten ze nog even af tot het probleem uitzaait en de angst politiek misbruikt kan worden? Of is ISIS het resultaat van het hardnekkig verschijnen van democratie?
Zie ons roepen hoe moslims moeten aanpassen naar onze normen en onze waarden, ... Maar onze leiders gaan wel daar bommen smijten in naam van onze democratie. In naam van U en mij.
De tv toonde mij dat Libiërs jeunde om een democratie, ik heb dat nergens teruggevonden. Hoe kan de TV hier een mening ondersteunen dat daar een minderheid vertegenwoordigt? En met een mening van een minderheid daar democratie brengen?
Hoe kan je bv als democratische staat een meerderheid in Oekraïne negeren?

Waarom zingen jullie mee de leugens van leiders die ons al meer dan 1400 jaar int zak zette???

Laatst gewijzigd door Peche : 23 september 2014 om 06:12.
Oud 23 september 2014, 06:32   #151
Peche
Banneling

Standaard

En ja er is een alternatief. Luister naar de mensen die jullie leiders negeren.
Luister naar de wetenschappers die expert in zake zijn wanneer ze richtlijnen, quota's en wensen opleggen. Laat uw leiders die quotas en richtlijnen niet verleggen.
Er zijn mensen met verstand van zaken die spreken over een monetaire reset. Er zijn er nog anderen die over een 15 uren week spreken voor hetzelfde loon. En het komt beter uit voor de economie, plus iedereen werk. Er is nog een Zweeds voorbeeld om U tegen te zeggen enzovoort.
Deze mensen dienen naar voren geduwd te worden. Zij hebben het beste voor met de mensen en gooien hun papieren en cijfers meteen transparant op tafel.
Wat weerhoudt het? Het paradigma van "die mag dat niet, en dat mag niet en dat mag ook niet, oh en zie wat die doet en dat was in mijnen tijd niet enzovoort, jupiler mannen weten waarom, winnen winnen, survival, rapper luien hond, ...."

Het probleem is dat de oplossingen worden gezocht bij zij die problemen creëren, en zij hebben het niet goed voor met ons, eerder met zichzelf.
Als we even hard zouden roepen voor onze mensenrechten als voor minder rechten bij een ander, we zouden er rap vanaf zijn.

Weet ge, vroeger kwamen onze ouders op straat met een witte mars... liepen met hun kop omlaag. Dan hoorden wij dat er een pedonetwerk was en dat er ene diep in ging zoeken, die kleurde buiten de lijnen, En toen hem het eeste lijntje buiten gekleurd had was de hete adem van hogerhand er om hem te ontslaan. De Spaghettiavond. Wij zijn gaan betogen en hebben de Leie op zijne kop gezet. Kop omhoog. Dan hebben onze ouders en onze leraars gezegd dat wij fout bezig waren en dat ge zulke zaken moet laten passeren...
Ik heb dat nooit begrepen... OK we hadden niet met stenen moeten smijten, maar goh als ge ziet hoe anderen betogen was dat al bij al nog vrij proper.

Als je gaat betogen voor mensenrechten krijg je de stigmatisatie in de media. Is er iets dat onze rechten kan afnemen en voordelig uitkomt voor de staat, zal het idee wel vele vormen krijgen. Maar de werkelijke shit die zal nooit komen bovendrijven...
De geschiedenis van ons koningshuis had ons al lang moeten een monarchie armer moeten maken te zien aan de moraalridders te vinden op dit forum.
Maar zulke ideeën voeden ze niet in de massa dus zul je de gebrainwashte poppen niet snel zien verschijnen met een show rond de monarchie.

Laatst gewijzigd door Peche : 23 september 2014 om 06:37.
Oud 23 september 2014, 11:19   #152
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het westen is ook de oorzaak!
Khadaffi en Saddam waren niet de beste, maar het was er beter als vandaag.
Als je daar de leiders gaat wegnemen zonder iets in de plaats te stellen creëer je chaos.
Deze chaos is bewust gecreëerd en het enige dat nog in de weg zit is Assad.
Straks Syrië, Libië een IS en dat is toch toevallig na het binnenstromen en leegstromen van Westerse legers zeker.
Eerst de macht daar ontwrichten, weggaan en dan de camera als wapen gebruiken tot het in uw geest dringt. En wat de camera dan toont is volgens jou de oorzaak. We hebben maar een glimps gezien van wat er werkelijk achter de schermen afspeelde. Guantanamo, geen wdm, insurgents (Irakese burgers die zich verzette), ...
Wat toont de camera op tv? All is fine, soldaten strooien daar met dollars en ze zijn daar massaal aan het opbouwen.
Wat horen we paar maand later? De vlag is gehesen, allah uhakbar!

Waarom kan dat hier niet? Omdat ze hier constant politieke ideologiën in onze geest knallen van jongs af aan.

Het valt me toch op dat er maar pas echte chaos is nadat er een vlag met strepen en sterren is geweest.
Dus, ... als ik je goed begrijp zou het westen beter de ogen sluiten, en zich vooral niet bemoeien met wat in het Midden-Oosten of Afrika gebeurt.
Ik ben het daar niet mee eens, en zeker niet als het gaat om internationale veiligheid. In tegenstelling tot nationale belangen.
Oud 23 september 2014, 11:21   #153
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
Oud 23 september 2014, 11:24   #154
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, ... als ik je goed begrijp zou het westen beter de ogen sluiten, en zich vooral niet bemoeien met wat in het Midden-Oosten of Afrika gebeurt.
Ik ben het daar niet mee eens, en zeker niet als het gaat om internationale veiligheid. In tegenstelling tot nationale belangen.
Onze regering moet eerst weten hoe de vork in de steel zit.
Maar het lijkt mij dat onze regering mee in het agenda van de Amerikaan stapt.
We weten nu al dat er oorlog komt, veel EU staten zullen betrokken zijn.
We weten wat daar van komt, aanslagen.
We weten tegelijk wie de Taliban en ISIS gecreëerd heeft.
We weten tegelijk hoe de TV kan liegen tegen ons.
Dus wat moet onze regering doen? Bush te onderhandelen sturen met het kalief als het van mij af hing!
Zun hun kalief, laat ons gerust.
Oud 23 september 2014, 11:27   #155
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
Duh dat is een heilige stad.
Waar ligt Jeruzalem? Palestina of Israël?
Oud 23 september 2014, 12:06   #156
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duh dat is een heilige stad.
Waar ligt Jeruzalem? Palestina of Israël?
Heilige steden. Ok. De ideale plaatsen om ideologische verschillen te betwisten. Geen ideale plaatsen voor vrede.
Ondertussen probeer ik je redenering te ontwarren in je postings.
Heb je ooit al eens geprobeerd om alles binnen een historische context te zien, zonder schuld en boete ? Boeiende materie. En ja, de evolutie is voorspelbaar: miserie.
Punt is, dat actueel, wij Europeanen geen vrede binnen onze grenzen kunnen garanderen zonder Amerikaanse steun. Zo is dat. De Amerikanen hebben ons al twee keer uit de nood geholpen.
Palestina of Israël ? deze strijd is niet meer dan symbolisch.
Oud 23 september 2014, 12:09   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze regering moet eerst weten hoe de vork in de steel zit.
Maar het lijkt mij dat onze regering mee in het agenda van de Amerikaan stapt.
Tuurlijk. Of wat dacht je, dat we in de agenda van de Arabieren stappen ?
Oud 23 september 2014, 12:16   #158
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja er is een alternatief. Luister naar de mensen die jullie leiders negeren.
Luister naar de wetenschappers die expert in zake zijn wanneer ze richtlijnen, quota's en wensen opleggen. Laat uw leiders die quotas en richtlijnen niet verleggen.
Er zijn mensen met verstand van zaken die spreken over een monetaire reset. Er zijn er nog anderen die over een 15 uren week spreken voor hetzelfde loon. En het komt beter uit voor de economie, plus iedereen werk. Er is nog een Zweeds voorbeeld om U tegen te zeggen enzovoort.
Deze mensen dienen naar voren geduwd te worden. Zij hebben het beste voor met de mensen en gooien hun papieren en cijfers meteen transparant op tafel.
Wat weerhoudt het? Het paradigma van "die mag dat niet, en dat mag niet en dat mag ook niet, oh en zie wat die doet en dat was in mijnen tijd niet enzovoort, jupiler mannen weten waarom, winnen winnen, survival, rapper luien hond, ...."

Het probleem is dat de oplossingen worden gezocht bij zij die problemen creëren, en zij hebben het niet goed voor met ons, eerder met zichzelf.
Als we even hard zouden roepen voor onze mensenrechten als voor minder rechten bij een ander, we zouden er rap vanaf zijn.

Weet ge, vroeger kwamen onze ouders op straat met een witte mars... liepen met hun kop omlaag. Dan hoorden wij dat er een pedonetwerk was en dat er ene diep in ging zoeken, die kleurde buiten de lijnen, En toen hem het eeste lijntje buiten gekleurd had was de hete adem van hogerhand er om hem te ontslaan. De Spaghettiavond. Wij zijn gaan betogen en hebben de Leie op zijne kop gezet. Kop omhoog. Dan hebben onze ouders en onze leraars gezegd dat wij fout bezig waren en dat ge zulke zaken moet laten passeren...
Ik heb dat nooit begrepen... OK we hadden niet met stenen moeten smijten, maar goh als ge ziet hoe anderen betogen was dat al bij al nog vrij proper.

Als je gaat betogen voor mensenrechten krijg je de stigmatisatie in de media. Is er iets dat onze rechten kan afnemen en voordelig uitkomt voor de staat, zal het idee wel vele vormen krijgen. Maar de werkelijke shit die zal nooit komen bovendrijven...
De geschiedenis van ons koningshuis had ons al lang moeten een monarchie armer moeten maken te zien aan de moraalridders te vinden op dit forum.
Maar zulke ideeën voeden ze niet in de massa dus zul je de gebrainwashte poppen niet snel zien verschijnen met een show rond de monarchie.
Peche. Ik heb nogal sterk de indruk dat je het gevoel hebt te worden geleefd, en je een uitlaatklep zoekt binnen het radicalisme.
Wie sterk en onafhankelijk is van de mainstream heeft daar geen probleem. Die staat sterk genoeg in de schoenen om binnen een democratie een leven te bouwen, zowel voor zichzelf als voor de nakomelingen.
Oud 23 september 2014, 12:23   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
in ISRAEL leven de moslims zeker in peis en vree samen met de joodse bevolking. Zij hebben zelf het hoogste welvaartspeil uit de regio.

Citaat:
Over vrede in het Midden-Oosten: “In Israël leven Joden en Arabieren vreedzaam met elkaar. Je ziet dat op straat, je merkt het als je de bus neemt maar ook in het restaurant en het ziekenhuis. En waarom zou dat niet kunnen in Gaza? Wat is het verschil? Ik zal het je zeggen: Hamas! Israël heeft volgens mij geen probleem met de Palestijnen of Arabieren, wel met terroristen die erop uit zijn hun land te vernietigen.”
http://joodsactueel.be/2014/09/23/sc...medium=twitter

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 12:24   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
in ISRAEL leven de moslims zeker in peis en vree samen met de joodse bevolking. Zij hebben zelf het hoogste welvaartspeil uit de regio.

Citaat:
Over vrede in het Midden-Oosten: “In Israël leven Joden en Arabieren vreedzaam met elkaar. Je ziet dat op straat, je merkt het als je de bus neemt maar ook in het restaurant en het ziekenhuis. En waarom zou dat niet kunnen in Gaza? Wat is het verschil? Ik zal het je zeggen: Hamas! Israël heeft volgens mij geen probleem met de Palestijnen of Arabieren, wel met terroristen die erop uit zijn hun land te vernietigen.”
http://joodsactueel.be/2014/09/23/sc...medium=twitter

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be