Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2014, 09:49   #141
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Nog héél even en cannabis is een wondermiddel, volgens u.
Mijn oom, verslaafd aan drank, blijft ook maar beweren dat het goed is voor zijn lichaam.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is het probleem met drugsverslaafden, ze beginnen op de duur hun eigen leugens aan te nemen als waarheid.
Dit soort berichten toont het failliet aan van de Prohibitionisten:

1) ze noemen feiten leugens
2) zonder de minste argumentatie
3) en gaan op de man spelen (wie dat zegt, is zelf een verlaafde)

Cannabis IS een wondermiddel, net zoals elke geneeskrachtige plant dat is. Heel wat landen en deelstaten van landen erkennen deze geneeskrachtige werking.

Heel wat studies spreken over een carcinogenen en dus kankers, maar als je die materials & methods gaat analyseren, is er zelden rekening gehouden dat veel cannabisgebruikers ook tabak roken en -laat ons een kat een kat noemen- deze gebruikers vaak een lagere socio-economische lagere status hebben wat hun levensverwachting sowieso al niet ten goede komt, vaak vertaald in een ongezond eetpatroon (lees: cola en chips als dagelijkse maaltijd om even in clichés te praten, iets wat jullie makkelijker zullen verstaan).

De studies zijn al elvendertig keren geciteerd, maar als je dit niet leest: jullie fout. Toch een poging:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1277837/

In conclusion, while both tobacco and cannabis smoke have similar properties chemically, their pharmacological activities differ greatly. Components of cannabis smoke minimize some carcinogenic pathways whereas tobacco smoke enhances some. Both types of smoke contain carcinogens and particulate matter that promotes inflammatory immune responses that may enhance the carcinogenic effects of the smoke. However, cannabis typically down-regulates immunologically-generated free radical production by promoting a Th2 immune cytokine profile. Furthermore, THC inhibits the enzyme necessary to activate some of the carcinogens found in smoke. In contrast, tobacco smoke increases the likelihood of carcinogenesis by overcoming normal cellular checkpoint protective mechanisms through the activity of respiratory epithelial cell nicotine receptors. Cannabinoids receptors have not been reported in respiratory epithelial cells (in skin they prevent cancer), and hence the DNA damage checkpoint mechanism should remain intact after prolonged cannabis exposure. Furthermore, nicotine promotes tumor angiogenesis whereas cannabis inhibits it. It is possible that as the cannabis-consuming population ages, the long-term consequences of smoking cannabis may become more similar to what is observed with tobacco. However, current knowledge does not suggest that cannabis smoke will have a carcinogenic potential comparable to that resulting from exposure to tobacco smoke.

It should be noted that with the development of vaporizers, that use the respiratory route for the delivery of carcinogen-free cannabis vapors, the carcinogenic potential of smoked cannabis has been largely eliminated [47,48].

Oh en om mij als "drugsverslaafde" even in de kijker te zetten: ik gebruik enkel alcohol. Tot daar het ad hominem gedeelte van de prohibitionisten.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 09:53   #142
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja! Ik moet daar zeker langs gaan. Maar eerst ga ik langs bij de mensen die in Lourdes zijn genezen, en dan degenen door handoplegging. Niet te vergeten al die miraculeuze genezingen door homeopathie.
En ja, die hebben ook allemaal honderden 'wetenschappelijke' websites waarin hun genezingen onweerlegbaar bewezen worden.
Daarna kan u mss de graven bezoeken van degenen die bezweken onder de medische "hulp"...
Wat zeggen de wetenschappelijke sites over steeds weer terugkerende tumoren, van mensen die bezwijken onder chemo ?
Nu ja, graven genoeg te vinden van mensen die overleden dank zij die medische wetenschap.

Succes

Ps: Hoe was de voetbal?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 09:58   #143
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
Genezen van MS door cannabis?
Symptomen verlichten, meer niet.
Neen niet genezen. Maar ik zweer het je, ik ken iemand die enorm ziek is van de pijnstillers en veel bijwerkingen heeft. MS is terminaal he.... je laatste dagen op zware medicatie is geen pretje. Cannabis helpt deze mensen enorm vooruit en dat heb ik met eigen ogen gezien.
Ik zeg niet genezen, maar helpt enorm bij "closure" naartoe de dood.

Ik zeg dat cannabis genezende krachten heeft omdat ik het zelf als zalf gebruikt heb toen ik nog veel wiet had. Ik heb toen contact gehad met phoenixtears en ik was bijna met hun in het project mee gestapt.
Ik heb zulke getuige niet persoonlijk ontmoet, maar wel getuigenissen gevolgd.
Had ik er toen in mee gestapt was ik méér dan één getuige tegengekomen omdat ze jeunde naar volk.
Wederom, niet tien op tien geneest van kanker met cannabis. Maar de signalen zijn duidelijk dat het wel degelijk kankergroei niet enkel tegenhoudt, maar ook doet krimpen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 09:59   #144
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja! Ik moet daar zeker langs gaan. Maar eerst ga ik langs bij de mensen die in Lourdes zijn genezen, en dan degenen door handoplegging. Niet te vergeten al die miraculeuze genezingen door homeopathie.
En ja, die hebben ook allemaal honderden 'wetenschappelijke' websites waarin hun genezingen onweerlegbaar bewezen worden.
Harvard is niet wetenschappelijk genoeg voor meneer?
Ze injecteerde thc rechtstreeks in kankercellen, en dat is niet genoeg voor meneer?
Ja mijn ignore button verwelkomt U met plezier tenzij ge met iets héél straf kunt terugkomen? Ik vraag U te weerleggen waarom het niet zo is, ik vraag niet naar handopleggende genezingen.
The issue is pot! Niet uw electoraal vingertje.
Oud 20 oktober 2014, 10:00   #145
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar een legalisering brengt toch geen kloot op? Mensen als ik zouden het alleen maar gratis gaan uitdelen aan behoeftigen .... ^^
Behoeftigen kunnen zelf wel een plantje verzorgen en er zijn er die zelfs onder een spaarlampje groeien en bloeien. Op die manier kunnen ook zij inspelen op hun eigen behoefte, mensen die baat hebben bij een bepaalde soort kunnen daar rustig mee bezig zijn, daarom hebben ze nog geen voetbalveld vol nodig hé.

Centjes verdienen zal niet moeilijk zijn, net zoals andere planten kan ook deze geteelt en verkocht worden.
Dit geeft een massa splinternieuwe banen en mogelijkheden.
Zo kan men de Nederlandse coffeeshops legaal bevoorraden, veel coffeeshopwiet komt zowieso uit Vlaanderen, laat die kwekers legaal werken, zonder angst voor 't gerecht, zonder het gevaarlijke gedoe met elektriciteit en zonder dat er vuiligheid in het product komt om de boel te verzwaren. Géén kwaliteit leveren = gedaan met wiet kweken...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 20 oktober 2014, 10:07   #146
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik durf te stellen dat de meeste cellen sterven als je eender wat injecteert.
Totaal irrelevant voor extrapolatie naar in vivo toepassingen.
Maar er zijn ook mensen die thc afkookte in alcohol en een pasta overhielden.
Die pasta die namen ze oraal in en er zijn TERMNALE gevallen die het vandaag GENEZEN navertellen.
Phoenixtears! Ik geef hier toch namen en projecten of niet?
Oud 20 oktober 2014, 10:09   #147
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*Klop klop* reality knock
De realiteit is dat u niet objectief durft te kijken naar 't geen er te zien is op plaatsen waar ze de legalisering doorvoerden.
U bent bang om te zien hoe positief dat allemaal verloopt.

Of bent u soms een dealer???
Want zo zoals u langs alle kanten enig debat over cannabis onmogelijk probeert te maken begint het er op te lijken dat uw bankrekening erdoor in de problemen geraakt...
Ik kan me best voorstellen dat het voor u een hel zou zijn als uw goedverdienende zaakje plots weg zou vallen. Maar u kan zich dan nog omscholen of zo, u kan nu al een getuigschriftje halen om uw eigen zaak legaal te starten. Binnenkort bent u mss een erkent kruidenleverancier. Met wat geluk en hard werke kan u mss nog hofleverancier worden...
Oud 20 oktober 2014, 10:11   #148
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Behoeftigen kunnen zelf wel een plantje verzorgen en er zijn er die zelfs onder een spaarlampje groeien en bloeien. Op die manier kunnen ook zij inspelen op hun eigen behoefte, mensen die baat hebben bij een bepaalde soort kunnen daar rustig mee bezig zijn, daarom hebben ze nog geen voetbalveld vol nodig hé.

Centjes verdienen zal niet moeilijk zijn, net zoals andere planten kan ook deze geteelt en verkocht worden.
Dit geeft een massa splinternieuwe banen en mogelijkheden.
Zo kan men de Nederlandse coffeeshops legaal bevoorraden, veel coffeeshopwiet komt zowieso uit Vlaanderen, laat die kwekers legaal werken, zonder angst voor 't gerecht, zonder het gevaarlijke gedoe met elektriciteit en zonder dat er vuiligheid in het product komt om de boel te verzwaren. Géén kwaliteit leveren = gedaan met wiet kweken...
't is dat. In een gewone kleine achtertuin haal je al meer dan één jaarvooraad mits goede verzorging en aantal.
Maar 't mag niet. Dus niemand kan in het zicht groeien dus klungelen we met spaarlampen en hps en anti detectiefolie en wat weet ik nog allemaal lol....

Zo'n plant onderhouden werkt trouwens héél therapeutisch. Maar alles wat goed is mag niet, en alles wat slecht is taxeren ze tiendubbel zoveel, plus maken ze extra verslavend. Gewone nicotine uit een tabaksplant is lang niet zo verslavend als een pakske Marlboro.
Maar niemand dat er aan denkt zijn eigen tabak te telen.... 5 euro per dag voor kanker
Oud 20 oktober 2014, 10:57   #149
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daarna kan u mss de graven bezoeken van degenen die bezweken onder de medische "hulp"...
Wat zeggen de wetenschappelijke sites over steeds weer terugkerende tumoren, van mensen die bezwijken onder chemo ?
Nu ja, graven genoeg te vinden van mensen die overleden dank zij die medische wetenschap.

Succes

Ps: Hoe was de voetbal?
Mijn moeder is overleden door tumoren in heel haar lichaam. En de dag dat ze stierf heeft ze nog chemo ondergaan. Puur vergif eigenlijk. maar spijtig genoeg het enige dat werkt.
Dit is trouwens allemaal irrelevant. het is niet omdat chemo ongezond is, dat cannabis gezond is.

Want dat is altijd de argumenten van de blowers.
Alcohol is ongezond, dus cannabis is gezonder.
medicijnen zijn ongezond, dus cannabis is gezonder.

En wat het ergste is, ze proberen iedereen wijs te maken dat het een wondermiddel is, met magische genezende krachten. dat is niet zomaar de ogen sluiten voor de waarheid. Nee, dat is oplichting.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 11:03   #150
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Harvard is niet wetenschappelijk genoeg voor meneer?
Ze injecteerde thc rechtstreeks in kankercellen, en dat is niet genoeg voor meneer?
Ja mijn ignore button verwelkomt U met plezier tenzij ge met iets héél straf kunt terugkomen? Ik vraag U te weerleggen waarom het niet zo is, ik vraag niet naar handopleggende genezingen.
The issue is pot! Niet uw electoraal vingertje.
Mijn electoraal vingertje? wat is dat?

Wie is ze? En hoe doen ze dat? Met een naald? En waarom THC? Waarom niet cola? Of wijwater van Lourdes?

Ik zal u zeggen hoe wetenschap bedreven wordt. Men gebruikt controle groepen. 1 groep van kankerpatiënten krijgt een bepaald medicijn, en een andere groep placebo. En na verloop van tijd vergelijkt men beide groepen. En zelfs dan nog moet men voorzichtig zijn, want er is een placebo-effect.

1 geval van een wonderbaarlijke genezing bewijst niks.
Oud 20 oktober 2014, 11:50   #151
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie is ze? En hoe doen ze dat? Met een naald? En waarom THC? Waarom niet cola? Of wijwater van Lourdes?
Dus ge leest de studie, vind het hocus-pocus, maar weet wel niet wat er in staat?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 11:54   #152
Peche
Banneling

Standaard

Komaan geert.
Nu doe je toch onnozel? 't Gaat hier niet over 1 geval he.
De namen staan er, de studies zijn vernoemd.
Aan U te debunken of er rondomheen te posten.
Ik vind het zéér jammer van uw moeder en mijn deelnemingen. Misschien dat Phoenix tears en hun getuigenissen een belleke bij U doen rinkelen in plaats van alles meteen als oplichting af te schuiven.
Cannabis is een GRATIS medicijn, chemo niet he. U denkt dat het als enige kan helpen wat getuigt hoe beperkt je erbij stil staat.
LEES erover en kom dan oordelen. Het gaat niet over één geval.

En stel het is allemaal het placebo effect, hebben die mensen het recht niet op de manier te genezen waarvan de mens in kwestie zelf denkt dat het helpt? Wie zijn wij om een terminale beperkingen op te leggen? In all honestly...
Oud 20 oktober 2014, 11:55   #153
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds, de anti-blowers.
Het zijn drugs, dus die kunnen geen helende werking hebben.
Er is een geval van genezing gevonden, maar dat zal wel aan iets anders liggen.

Een geluk dat de medische sector wel nog onderzoek doet, als het van jullie afhing, werd dit waarschijnlijk allemaal als hocus-pocus afgedaan, en zodoende 0,0 onderzoek naar verricht (misschien waren we wel nog met bloedzuigers bezig).

Trouwens, ge hebt geen mening over drugs.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 12:01   #154
Peche
Banneling

Standaard

Wat heeft een man er aan gratis medicijnen uit te delen, er gevangenisstraf voor te riskeren, uit zijn land moet vluchten en het recept gratis wereldwijd deelt??? Think about it!
Oud 20 oktober 2014, 12:07   #155
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn moeder is overleden door tumoren in heel haar lichaam. En de dag dat ze stierf heeft ze nog chemo ondergaan. Puur vergif eigenlijk. maar spijtig genoeg het enige dat werkt.
Dit is trouwens allemaal irrelevant. het is niet omdat chemo ongezond is, dat cannabis gezond is.

En wat het ergste is, ze proberen iedereen wijs te maken dat het een wondermiddel is, met magische genezende krachten. dat is niet zomaar de ogen sluiten voor de waarheid. Nee, dat is oplichting.
Allereerst mijn medeleven, ik weet wat het is om mensen te zien gaan aan die ziekte en dat proces is ook voor de nabestaanden een vreselijke periode.
Ik ga dan ook geen vinger in uw wonde roeren door snedig te reageren of zo.
Maar toch zou ik u willen vragen om uw eerste zin nog eens te herlezen en even na te denken over het gedeelte dat ik onderlijnde in uw derde zin.
Maar dat is iets dat u zelf moet doen.

Laatst gewijzigd door manta : 20 oktober 2014 om 12:08.
Oud 20 oktober 2014, 12:11   #156
Peche
Banneling

Standaard

En gas blijven geven gasten, niet beperken tot een forum.
Eindelijk de waarheid: CANNABIS IS WEL DEGELIJK EEN MEDICINALE PLANT
Nieuwe doorbraken tonen dat cannabis niet enkel kanker geneest, maar zeer effectief is tegen het dravet-syndrome:

Citaat:
The strain used by Charlotte and 41 other patients is affectionately called Charlotte’s Web. Charlotte’s seizures stopped for seven days after her first dose and today she is eating, and walking on her own — even riding a bike, her parents say. Charlotte gets a dose of the cannabis oil twice a day in her food and her seizures are down to 2 to 3 per month. "I literally see Charlotte's brain making connections that haven't been made in years," Matt said. "My thought now is, why were we the ones that had to go out and find this cure? This natural cure? How come a doctor didn't know about this? How come they didn't make me aware of this?"
http://medicalmarijuana.com/medical-...ravet-Syndrome

Ga zo eens heel de site af om te zien hoeveel talloze genezende eigenschappen het heeft.

Het verbod is een schending op mensenrechten bepaald door babymoordenaars!
Oud 20 oktober 2014, 12:15   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

medicijnen zijn ongezond, dus cannabis is gezonder
.

Onsamenhangend verhaal....waardeloos.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2014 om 12:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 12:26   #158
Peche
Banneling

Standaard

Samenhangend verhaal:
http://www.slideshare.net/TheHempSol...tract-movement
Hier vind je de ziektes die men genas, namen van de mensen in kwestie, zelfs met foto's.
Neem nu bv Joanne, hoe ging het haar af toen ze overschakelde naar alternatieve geneeskunde? Men vindt het terug in de link, eerste voorbeeld.

Men wil de waarheid over cannabis, men krijgt de waarheid over cannabis.
Oud 20 oktober 2014, 13:50   #159
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onsamenhangend verhaal....waardeloos.
haha, I couldn't agree more! maar het is het verhaal van de blowers, hé. Ik citeerde maar wat ik lees op dit forum. het strafste was nog een blower die vond dat als cannabis verboden was, ook cafeïne verboden moest worden.
Oud 20 oktober 2014, 13:54   #160
geertvdb

Standaard

Citaat:
Allereerst mijn medeleven, ik weet wat het is om mensen te zien gaan aan die ziekte en dat proces is ook voor de nabestaanden een vreselijke periode.
Ik ga dan ook geen vinger in uw wonde roeren door snedig te reageren of zo.
Maar toch zou ik u willen vragen om uw eerste zin nog eens te herlezen en even na te denken over het gedeelte dat ik onderlijnde in uw derde zin.
Maar dat is iets dat u zelf moet doen.
Dank u voor uw medeleven, maar het is al lang geleden. U mag snedig reageren.

Kent u nog andere middelen die werken tegen kanker? Ik dacht alleen aan chemo. Ik bedoel wel: wetenschappelijk bewezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be