![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://financien.belgium.be/nl/E-services/rv-on-web/ Het systeem is vergelijkbaar met Tax-On-Web. Meestal heeft de boekhouder of accountant een mandaat van de vennootschap om de aangifte te doen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]() Sociale correcties zijn in mijn ogen vooral een win-win situatie. Het is niet alleen sociaal, het is ook positief voor de economische balans. Dat maakt wel dat ze correct moeten zijn, getoetst en aangepast indien nodig.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Neen, maar er is nu eenmaal een schaaleffect. Mijn bruto inkomsten zijn ook lager dan s=d
Zolang het jaarlijks totaal aan boekhouderskosten lager is dan één maand bedrijfsvoorheffing in bediendestatuut heb ik niet te klagen ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2014 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. In praktijk wordt doorgaans eerst een loon uitgekeerd alvorens men dividenden uitkeert.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De cijfers van het openingstopic zijn vooral veel wishfull thinking.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dividenten zijn beter vanaf een zekere hoogte omdat sociale bijdragen op voorgaande referentie jaren berekend worden.
2 opeenvolgende volgende jaren kunnen eindigen in + en -, en dan zit je met die handicap van bijdragen in jaren dat je dus in - gaat. Wat ongeveer hetzelfde is als u ophangen. Dus dividenten. Maar nogmaals, bijdragen zijn beperkt in hoogte dus vanaf een zekere hoogte dalen uw bijdragen procentgewijs. Het is tussenin dat het moeilijk is.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 november 2014 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het wordt dringend tijd dat u stopt met al wat durft te ondernemen in dit land op een hoopje te gooien en te stigmatiseren als frauderende profiteurs. Als u zo doorgaat met uw heksenjacht geven die werkgevers er binnenkort allemaal de brui aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
En toch doen we het wel langs alle kanten. Face it.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 november 2014 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Ga eens in een staalbedrijf gaan vragen wat het betekent om niet continu te produceren. Dat is voor elk bedrijf zo in feite, maar vaak minder fysisch.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 november 2014 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben 49 jaar oud en heb een bedrijfje in de IT. Ik heb 37 mensen in loondienst en daarnaast nog 11 freelance consultants. Ik ben zelfstandig bedrijfsleider. Ik keer mezelf een dagloon uit van 550€ per dag. Blijft over voor mijn gezin: 6.025€ en wat centen.
Dus voor een iets beter loon zorgt u voor 48 mensen hun loon? Zij leven zonder zorgen en u werkt zich dood. Met alle bijhorende hoofdzorgen en stress. Been there, done that. Mijn advies : zorg dat je het met maximum 1/4 van het personeel kunt doen. Stamp alle kleine en slecht betalende klanten buiten. En gun uzelf wat meer. Die 48 mensen, of toch zeker die 37 in loondienst, lachen elke dag met u. Jij moet alles voor hun opofferen maar zij gunnen u geen enkel extraatje. Dus waarom zou je nog groeiwensen hebben? Beter 20 dikke klanten met 5 man personeel dan 200 kleine en slecht betalende klanten met 48 man personeel. Of het moet zijn dat je naast je 6.025€ en wat centen nog eens enkele duizenden euro's per maand in je zakken kunt steken. Maar de IT is niet de bouwsector of zo, weinig tot geen particulieren dus alles op factuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
I consumptie een argument? Ik denk het niet, waarom zouden er sociale correcties moeten zijn om consumptie aan te zwengelen? Uiteindelijk betaal je zelf wat anderen consumeren, dus hebben we mss liever dat degene die niet voldoende productief is ook niet veel consumeert. |
|
![]() |
![]() |