Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2014, 23:01   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En als de stelling, dat er leerkrachten tekort zijn klopt, vrees ik toch dat de directie, uit armoede, (veel) water in de wijn zal doen bij aanwervingen, en als ze dan toch diep moeten graven, ze evengoed een minder bekwaam familielid kunnen nemen, dan een om het even, minder bekwaam, wie.
Ga eens naar een technische school. U zult zien dat men smeekt naar technische leraren.

En waar haalt u het vandaan dat men zomaar iemand kan aanwerven in het onderwijs?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 23:02   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, inzake onderwijs, ben ik voorstander dat "vrije" scholen vrij zijn.
Maar ook vrij van alle subsidies.
Dus, volledig te betalen door het inschrijvingsgeld. Inclusief de weddes van de onderwijzenden enz.
Dan houdt dit in dat de overheid zich uit alles terugtrekt. Ook bijvoorbeeld uit het verenigingsleven dat nu ook beroep kan doen op allerlei subsidies. Ook uit de culturele wereld.

Enzovoort. Allemaal onder het motto "het moet vrij zijn".
Oud 14 november 2014, 23:03   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad niet zo thuis in onderwijsmiddens.
Maar ik was wel verschoten toen ik verzocht werd om een petitie te ondertekenen ten voordele van zo'n zondige onderwijzeres.

.
Wat bedoelt u?
Oud 14 november 2014, 23:06   #144
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ga eens naar een technische school. U zult zien dat men smeekt naar technische leraren.

En waar haalt u het vandaan dat men zomaar iemand kan aanwerven in het onderwijs?
Alsof iedereen die een diploma heeft, ineens een uitstekende kracht is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 23:08   #145
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal onjuist. Ik beschreef al eerder in deze draad de procedure.
En hoeveel procent statutaire leerkrachten worden er zo jaarlijks ontslagen ?
Oud 14 november 2014, 23:10   #146
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord over de doorlichting?
Toch wel. Maar dat neemt niet wel dat men gewoonweg ook slechte scholen heeft.
Oud 15 november 2014, 08:39   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan houdt dit in dat de overheid zich uit alles terugtrekt. Ook bijvoorbeeld uit het verenigingsleven dat nu ook beroep kan doen op allerlei subsidies. Ook uit de culturele wereld.

Enzovoort. Allemaal onder het motto "het moet vrij zijn".
Dat houdt enkel in dat er eindelijk een fatsoenlijke scheiding van kerk en staat gemaakt zou worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 08:42   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u?
Ik bedoel dat ouders die in het een of ander vertegenwoordigend orgaan van de school zaten, rond kwamen bij de andere ouders, met een petitie.
Omdat de verantwoordelijke (inrichtende macht?) een lerares wilden bedanken voor bewezen diensten, duidelijk omdat haar alleen maar kon verweten worden te gaan samenwonen met een man, nadat haar echtgenoot haar enige tijd daarvoor verlaten had.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 november 2014 om 08:43.
Oud 15 november 2014, 11:08   #149
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U lijkt te suggereren dat een leraar de zotste dingen kan doen zonder dat er ingegrepen wordt. Dat is gewoonweg manifest onjuist.

Als het bij een leraar misloopt, dan zet zich al heel snel een hele machinerie in gang. Niet zelden begint het eerst met een agendapunt in de schoolraad, waar ook de ouders in stem hebben. Daarna komt het terecht bij de directie en de inrichtende macht. Bij kwaliteitsproblemen zal een directie beroep doen op de begeleidingsdienst van het bisdom (voor het katholieke net). Op dat ogenblik is er al een dossier opgemaakt dat opgevolgd moet worden.
Er wordt HAAST NOOIT een vastbenoemde leerkracht ontslagen.
Je gaat me toch niet zeggen dat die allemaal voorbeeldig presteren ?
Ik heb er anders destijds genoeg gekend die gene zak deden.
En dan dat communisme in het onderwijs. Of je nu als godsdienstleraar wat zever verkoopt of lineaire algebra geeft aan het laatste jaar van de Latijn - Wiskunde. Het loon blijft gelijk.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 november 2014 om 11:10.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:32   #150
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er wordt HAAST NOOIT een vastbenoemde leerkracht ontslagen.
Je gaat me toch niet zeggen dat die allemaal voorbeeldig presteren ?
Ik heb er anders destijds genoeg gekend die gene zak deden.
En dan dat communisme in het onderwijs. Of je nu als godsdienstleraar wat zever verkoopt of lineaire algebra geeft aan het laatste jaar van de Latijn - Wiskunde. Het loon blijft gelijk.
Wie laat zijn kinderen anno 2014 nu ook godsdienst volgen?...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 november 2014 om 11:32.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:44   #151
Mctheknife
Vreemdeling

Standaard

In de ambtenarij duurt het veel langer vooraleer men iemand ontslaat. Dit gebeurd in de privé uiteraard veel sneller. Het verschil zit hem in het feit dat statutairen een hele waaier aan tuchtsancties kunnen krijgen (gaande van een waarschuwing tot terugzetting in wedeschaal of ontslag). Deze tuchtmogelijkheden heeft men in de privé niet. Van mij mag er voor alle werkenden 1 eengemaakt statuut komen. Maar dat zal toch problemen geven. Denk maar aan de verschillende loonbarema's.
Mctheknife is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 11:56   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mctheknife Bekijk bericht
In de ambtenarij duurt het veel langer vooraleer men iemand ontslaat. Dit gebeurd in de privé uiteraard veel sneller. Het verschil zit hem in het feit dat statutairen een hele waaier aan tuchtsancties kunnen krijgen (gaande van een waarschuwing tot terugzetting in wedeschaal of ontslag). Deze tuchtmogelijkheden heeft men in de privé niet. Van mij mag er voor alle werkenden 1 eengemaakt statuut komen. Maar dat zal toch problemen geven. Denk maar aan de verschillende loonbarema's.
Hoe ingewikkelder het statuut van de ambtenaar gemaakt werd, hoe interessanter voor de vakbonden en hun 'verdedigers'.

.

Oud 15 november 2014, 12:06   #153
Mctheknife
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoe ingewikkelder het statuut van de ambtenaar gemaakt werd, hoe interessanter voor de vakbonden en hun 'verdedigers'.

.
Dat het statuut van de ambtenarij nogal ingewikkeld is, lijkt me ook duidelijk. Maar of het nu de ambtenarenstatuut is dat aangepast wordt aan de rest, of dat van de arbeiders of bedienden, niemand wil graag de voordelen van zijn statuut zien verdwijnen. De vakbonden komen op voor elk statuut.
Oud 15 november 2014, 12:53   #154
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het statuut van de ambtenarij nogal ingewikkeld is, lijkt me ook duidelijk. Maar of het nu de ambtenarenstatuut is dat aangepast wordt aan de rest, of dat van de arbeiders of bedienden, niemand wil graag de voordelen van zijn statuut zien verdwijnen. De vakbonden komen op voor elk statuut.
Daarom ook dat ik me al jaren erger aan die 'afdelingen' van de vakbonden die enkel voor hun eigen groep opkomen zonder ook maar enig overleg met de andere afdelingen. Veel problemen die hier op dit forum aangekaart worden, zouden al minder erg zijn moest het 'algemeen belang' voorrang krijgen op dat staren op de eigen voordelen. Maar wel altijd roepen en tieren dat 'de andere kant' compromisloos is....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 november 2014 om 12:54.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 13:09   #155
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat houdt enkel in dat er eindelijk een fatsoenlijke scheiding van kerk en staat gemaakt zou worden.

.
Wat is een fatsoenlijke scheiding van kerk en Staat volgens een doorgewinterde vlaams nationalist als u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2014, 13:30   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is een fatsoenlijke scheiding van kerk en Staat volgens een doorgewinterde vlaams nationalist als u ?
Wel, op dat vlak kan je al iets meer inspiratie halen uit de toestand in Frankrijk.

Post scrotum: heb je daarnet op het tv-journaal beelden gezien van "hogere pastoors-celibatairen" die speciaal voor god zongen opdat één bepaalde familie, pas op, een dynastieke familie, voorspraak zou krijgen vanwege die bovennatuurlijke onbekende ?
En daar zaten heel wat regeringsleden bij. Ik vind dat raar.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 november 2014 om 13:32.
Oud 15 november 2014, 13:36   #157
Mctheknife
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Daarom ook dat ik me al jaren erger aan die 'afdelingen' van de vakbonden die enkel voor hun eigen groep opkomen zonder ook maar enig overleg met de andere afdelingen. Veel problemen die hier op dit forum aangekaart worden, zouden al minder erg zijn moest het 'algemeen belang' voorrang krijgen op dat staren op de eigen voordelen. Maar wel altijd roepen en tieren dat 'de andere kant' compromisloos is....
Volledig mee eens! Dat is ook typisch Belgisch he; alles opdelen en plaatsen in vakjes, met voor elk vakje afzonderlijke regels, waardoor het een kluwen wordt. Daarom vind ik ook dat er te veel regeringen zijn. Ofwel moeten ze de deelstaten afschaffen en gewoon 1 groot België ofwel het splitsen. Maar naar mijn gevoel is de huidige constructie niet meer houdbaar.
Oud 15 november 2014, 16:47   #158
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens! Dat is ook typisch Belgisch he; alles opdelen en plaatsen in vakjes, met voor elk vakje afzonderlijke regels, waardoor het een kluwen wordt. Daarom vind ik ook dat er te veel regeringen zijn. Ofwel moeten ze de deelstaten afschaffen en gewoon 1 groot België ofwel het splitsen. Maar naar mijn gevoel is de huidige constructie niet meer houdbaar.
De troika moet komen.
Ik heb alle vertrouwen in die mensen.
Oud 15 november 2014, 17:06   #159
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De troika moet komen.
Ik heb alle vertrouwen in die mensen.
http://www.songteksten.nl/songtekste...p/dodenrit.htm
't moet hier nu ook niet te serieus worden, nu Sinterklaas is gearriveerd.
On topic : en, wanneer krijgen we nu eindelijk die opslag ?
Oud 15 november 2014, 17:12   #160
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
http://www.songteksten.nl/songtekste...p/dodenrit.htm
't moet hier nu ook niet te serieus worden, nu Sinterklaas is gearriveerd.
On topic : en, wanneer krijgen we nu eindelijk die opslag ?

Opslag ?
Ik pleit voor een verdubbeling van de ambtenarenlonen en de ambtenarenpensioenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be