![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt, maar.....terwijl die zanger in St Niklaas zijn liedje niet mag zingen wordt de "zangers" in de moskeeën al meer dan 30 jaar geen strobreed in de weg gelegd....
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kap er een religieus sausje over en je kan je ongestraft de goorste smeerlapperijen veroorloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg werd er ook toen niet ernstig genomen wat in de moskeeën gepredikt werd. Men verstond het niet eens, had er geen interesse in, en achtte wat er gepredikt werd dus ook niet bedreigend.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide verbieden? Bedenk dat er vroeg of laat een overheid zal zijn die ook jou zal muilkorven, ongeacht het liedje dat je zingt....
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu vraag ik me wel af of een zanger die eventueel veroordeeld werd voor één bepaald "onwelriekend" liedje, dan volledig moet gebroodroofd worden en geen enkel optreden meer mag uitvoeren.
Dat lijkt me dan toch een zeer zware straf. Een moordenaar krijgt minder. Nieuw is het natuurlijk niet. Ten tijde van Mohammed was er een spotdichteres die Mohammed op de korrel had genomen en deze werd ook vakkundig in stukjes gesneden. Zover zijn we ondertussen nog niet, maar ik krijg er wel een nare smaak van in mijn mond.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2014 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dan moet je eerlijk zijn: het is weldegelijk democratisch. geef gewoon toe dat democratie vaak niet gewild is door de minderheid. Moeilijk, maar je kan die stap zetten hoor.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Worden de preken in de Kerk gecensureerd? Je mag de zwakte van de Kerk niet vermommen als gestes naar de Islam. Een sterke Kerk komt vanuit een sterke Kerk.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet technisch, niet inhoudelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() geef eens jouw definitie van democratie
(en liefst niet "indirect = gen échte democratie" en nog zo van die dooddoeners)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via vertegenwoordiging als het kan, rechtstreeks als het moet. Indirecte demokratie die niet corrigeerbaar is via directe kan er mogelijks toe leiden dat de wil van de burgermeerderheid niet gerespecteerd wordt. Ik zie dan ook niet in waarom je mij in mijn definitie restricties daaromtrent zou opleggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keur ik, die me een kwart eeuw geleden al liet schrappen uit het doopregister dat goed? Bepleitte ik ooit het subsidiëren van eender welke religie? Ik vind het goed dat we tenminste weten wat er op de preekstoelen en in de moskees gepredikt werd/wordt. Jammer genoeg werden/worden er niet de broodnodige lessen uit getrokken. Niet tegen de predikers in de kerk omdat ze het regime dat hen betaalt steunden, maar ook niet tegen immans die de bedoeling hebben om ons regime te vervangen door het hunne. Een regime dat nog vélé malen slechter is dan het onze. De moslims mogen van mij prediken wat ze willen, maar wel in de zandbakken waar ze vandaan komen. Of willen we nog altijd niet gezien hebben wat de ayatollas en ander geestelijk krapuul van hun eigen leefwereld gemaakt hebben? Ik ben een vrouw en heb geen zin om naar zo'n land te emigreren de dag dat ze hier hetzelfde hebben klaargespeeld als in het hunne. Voor mijn part is het aanpassen aan onze manier van leven of oprotten. De tijd dat godsdiensten erkend werden moet maar eens voorbij zijn. Ophouden met overheidssteun is de boodschap. Zowel vanuit Belgique als vanuit de Arabische wereld. Het zal rap gedaan met die nonsens en met de gevolgen ervan.
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Direct: In welke zin zijn deze uitspraken tegenstrijdig met het niet toelaten van een zanger in openbare zalen? U gaat er van uit dat een referendum geen probleem zou moeten zijn om deze beslissing tegen te gaan?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat kan niet alleen de N-VA verweten worden. Heel misschien zal het wél ooit tot de mogelijkheden behoren in een vrij Vlaanderen, maar dat zal pas zijn nadat Vlaanderen niet alleen bevrijd is van zijn Belgische "gastheer", maar ook van diens vervelende vlooien.
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Ja, maar, ook een "vrij vlaanderen" is niet hetzelfde in het hoofd van verschillende burgers. Gaan we hier nu echt gaan denken dat de hoop voor extreem rechts moet komen van alle PVDA, SPa, Groen, VLD en CDV kiezers?, gezien de NVA de schuld draagt?
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe dat dit een waarheid is als een koe.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de verschillende burgers onder een vrij vlaanderen verstaan zullen we pas bij benadering weten de dag dat er een bindend referendum over mag gehouden worden. Wat tot nu toe geen énkele partij aandurfde behalve "extreem rechts" en de N-VA.
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de derderangszanger betreft waarover het hier al een tijd gaat heb je zelf gezegd dat die kerel je voor geen eurocent interesseert. De meerderheid van de mensen niet trouwens. Je voortdurend pleidooi om de vrije meningsuiting te vrijwaren is slechts een voorwendsel om andere doelen te bereiken. Duistere doelen met het oog op één bepaalde waarheid. Jouw waarheid wel te verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
En extreem rechts is net het label dat gebruikt wordt OM de zanger te weren. tenzij jij er andere reden ziet? Of hij echt zo is, is totaal onbelangrijk, net zoals openbaar vervoer nuttig zou zijn of niet. Democratie is NIET inhoudelijk, het is een omzetting van opinies in beleid.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 12:11. |
|
![]() |