![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke idioterie we krijgen MET geloof zagen we gisteren nog maar eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie is de volgende profeet die hier komt beweren dat ik behoor tot een groep die geen geweten zouden hebben omdat deze groep ongelovig zou zijn?
![]() Bedankt hoor! Heb je dit alleen uitgevonden? Of staat dat weerom in den bijbel? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niks tegen gelovigen. Niks ook tegen katholieken; islamieten; zwarte pieten enzovoort enzovoort.
Zolang ze mij met rust laten ben ik tevreden. Ik ben nog nooit lastig gevallen door een ongelovige die vond dat ik ongelovig moest worden. Daartegenover werd vroeger mijn deur platgelopen door pasters en getuigen van Jehovah; zelfs nu nog; en andere clowns. Laat ik even nogmaals mijn puntje op de i zetten. Ten eerste: ik geloof niet dat wij een evenbeeld van God zouden zijn. Ten tweede : ik geloof evenmin in de inhoud van een boekje dat eeuwen nadien een beloofd volk heeft uitgevonden. Ten derde : de huidige wetenschap leert ons dat het heelal bestaat uit miljarden sterrenstelsels Ten vierde : en op één bolleke van één sterrenstelsel zou een God geweest zijn die nadien ten hemel is terug opgenomen. Ten vijfde : het moet weeral paniek zijn in die hemel met al die maagden die momenteel sinds gisteren belaagd worden door drie nieuwelingen. Gaan die ook weeral onbevlekt ontvangen worden? Ten zesde : enz. enz. enz. om het korter te houden. Want ik begin mijn eigen te vervelen met mijn gezeur. Jaren terug heb ik mij reeds voorgenomen om niet meer deel te nemen aan een debat dat zou gaan over het al of niet bestaan van een godheid. Want ik heb geleerd dat dit totaal geen zin heeft. Je hebt nachtdromers maar ook dagdromers en die krijg je toch niet wakker. En daar dromen meestal toch aangenamer zijn dan de realiteit van iedere dag begrijp ik best waarom sommigen verkiezen om te blijven dromen. Maar......ik herhaal het nogmaals :"Ze moeten mijne kop gerust laten" Voor mijn part mogen ze zelfs met hun naar het oosten gericht ontbloot achterwerk hun gebeden prevelen. Zolang ik er geen last van heb storen ze mij niet. Maar als ze vanuit hun torens zowel bij het ochtendgloren als s'avonds beginnen te janken als een hond met buikpijn dan wens ik ze allemaal naar den hemel. Idem dito voor wat betreft dat klokkengelui uit onze kerktorens. Maar dat is nu wel geminderd. Zelfs de doden vertrekken nu meer en meer in een sacrale stilte naar hun eeuwige rustplaats. Zij zijn soms zelfs geen vragende partij meer om nog een laatste avondmaal te laten serveren op kosten van het weinige dat ze achterlieten. Wel spijtig soms ......want voorheen hoorden we af en toe nog eens de dorpsfanfare. Toen was het soms nog leutiger. Zou dat te maken hebben met de crisis? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 10 januari 2015 om 12:12. |
![]() |
![]() |