![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah en omdat de ene honderd moorden begaat is de andere die er 'maar' tien pleegt nog zo geene slechte niet.
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was er niet bij, maar ik vind zoiets niet kunnen. Ik hoef ook helemaal niet te weten wie die spandoek gemaakt heeft want met zulke mensen wil ik überhaupt niks te maken hebben.
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans zijn er blijkbaar wel mensen die maar al te graag de gehele beweging zwart maken aan de hand van één spandoek.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men mag nooit iedereen over dezelfde kam scheren, daar ben ik het mee eens. Wij krijgen ook constant de stempel van franskiljons opgeplakt terwijl we dat niet zijn. Het is niet omdat één Belgisch gezinde partij een volledige verfransing van België nastreeft dat elke Belgicist het daarmee eens is. Maar goed, dat laatste heeft an sich weinig met deze discussie te maken dus laat ons dat even terzijde houden.
Zulke spandoeken zouden eigenlijk verboden moeten worden door de organisatoren.
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die spandoek was niet op de wei zelf (ik heb die daar niet gezien althans), bijgevolg konden de organisatoren daar ook niet veel tegen doen.
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Mijn vader en grootvader zijn ook lid van het het davidsfonds en ik weet ook niet of de CD&V een neo-nazi partij is. Maak ik ben zeker van niet.
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 9 oktober 2004 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens een ondemocratische partij.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() waarom denkt u dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze wenst de machtsuitoefening binnen een politieke elite te houden die grotendeels in schijn verkozen is. Ze is elitair-autoritair van mening dat de kleine groep verkozenen het beter weet en geen controle of correctie behoeft vanwege de burgermeerderheid, m.a.w. "stem voor ons of andere partijen die ons mee in de coalitie nemen, en laat ons verder met rust." Dit systeem, zoals hier in voege heet particratie, en de betrokkenen heten dit uit eigenbelang en om de kiezer zand inde ogen te strooien steevast democratie. Dit is een leugen. CD&N-Va wil deze leugen in stand houden. CD&V-Va zijn dus geen democraten.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaamsch Nationaal Verbond (VNV) werd in 1933 opgericht in navolging van de Frontpartij (1919). Talrijke leden van het VNV hebben zich in de Tweede Wereldoorlog bezondigd aan politieke en/of militaire collaboratie. Laat ons even duidelijk stellen wat politieke en militaire collaboratie betekenen. Bij politieke collaboratie voelen mensen zich aangetrokken door één of meer elementen uit de totalitaire nazi-ideologie, zijnde: - de autoritaire staat - het leiderbeginsel - het corporatisme (o.m. invloed van Quadragesimo Anno) - de antidemocratische oriëntatie - het anti-individualisme - de volstrekte heerschappij van de staat - het racisme Militaire collaboratie was een logisch gevolg van de politieke collaboratie, vanaf 1941 trokken vele katholieke jongens naar het Oostfront om het "goddeloze bolsjewisme" te bevechten. Niet echt iets om fier op te zijn denk ik. Als ik trouwens bovenstaand lijstje even nader bekijk en verder denk dan mijn neus lang is, zie ik daar toch een aantal gelijklopende zaken met het Blok. Vooraleer men mij verwijt dat ik dingen uit mijn duim heb gezogen, zal ik even de bron van dit alles vermelden: "Sociale en politieke geschiedenis van de Westerse wereld, pagina 29 t.e.m.33"
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 oktober 2004 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan vraag ik u nu: gaat u beweren dat het de vlaamse beweging p zich was die heeft gecollaboreerd of erkent u dat het om individuen ging, waar de VB bijgevolg dus geen rekenschap voor moet afleggen?
Nu, voor de volledigheid, ik moet toegeven dat als ik toen had geleefd ik mogelijk ook naar het Oostfront was gegaan. Weliswaar aan de andere kant dan ![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 9 oktober 2004 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik reeds eerder zei: men mag niet iedereen over dezelfde kam scheren.
Men mag echter ook niet ontkennen dat vele leden van de hedendaagse Vlaamse Beweging zich met volle fierheid achter de collaboratie scharen.
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah en tussen extreem links en extreem rechts bestaat er niks?
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de vicieuze cirkel, raken de extremen mekaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien er 'bitter weinig ruimte' is... waar sta jij dan?
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veilig in 't midden van mijn Zoete Vaderland, ons Dierbaar België.
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |