Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2015, 08:46   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...le-kwaad.dhtml

Een uitstekend antwoord vanwege Jan Jambon aan Fuhrer Philip.
Panda, ge weet dat ik nooit fan was van FDW (ik zal t wellicht ook nooit worden)...maar nu op dit moment toch enkele bedenkingen...

FDW is zeker en vast minder grappig dan de mensen van Charlie Hebdo.
de cartoons van Charlie Hebdo waren niet minder ranzig voor de Islam dan het discours van FDW, alleen het gebruikte medium verschilt.

maar het vraagt op dit moment wel wat meer moed om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting van FDW, dan dat van Charlie Hebdo.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 08:57   #142
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Panda, ge weet dat ik nooit fan was van FDW (ik zal t wellicht ook nooit worden)...maar nu op dit moment toch enkele bedenkingen...

de cartoons van Charlie Hebdo waren niet minder ranzig voor de Islam dan het discours van FDW, alleen het gebruikte medium verschilt.

maar het vraagt op dit moment wel wat meer moed om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting van FDW, dan dat van Charlie Hebdo.
er is toch niemand die hem dat recht ontzegt?
Oud 23 januari 2015, 09:05   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Anna, er is geen woord door PhDW gesproken over recht op vrije meningsuiting. Dat element is gewoon niet aan bod gekomen. Trouwens, er is niemand in het parlement die dat basisprincipe laat in vraag stellen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 09:42   #144
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dewinter was helemaal niet verkeerd.
Hij confronteerde heel het half rond met de pijnlijke waarheid die ze liefst niet willen horen of zien.
Kop in het zand!!
DeWinter heeft het nog niet begrepen, het politieke halfrond is op zoek naar terroristen, de woorden moslim en allochtoon zijn afgeschaft. Iemand moet hem dat toch eens vertellen.
De Koran is het probleem niet, het zijn de boeken waar varkentjes in voorkomen die moeten herschreven worden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 09:54   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het leuke aan de zaak was dat Flupke geen antwoord had op de fantastische repliek van Jambon.
Dit was het antwoord van Filip:

Citaat:
“Veel gematigde moslims, maar geen gematigde islam”

Filip Dewinter besloot: “Als het politiek correcte multiculturele halfrond uitgeklapt is, dan kan ik de minister van antwoord dienen. Dat ik geen steun vind in dit halfrond, dat is mij bekend. Wat mij interesseert is niet dit halfrond, wat mij interesseert is de man in de straat. En inzake de man in de straat kan ik u verzekeren dat hún oordeel over de islam helemaal anders is dan dat van jullie hier in de ivoren toren van de Wetstraat. Dat er heel wat gematigde moslims zijn, daar ben ik mij van bewust, dat onderschrijf ik; maar dat betekent nog niet dat er een gematigde islam bestaat en dat de Koran gematigd zou zijn. Alle radicalen, alle terroristen op dit moment die aanslagen plegen, beroepen zich op de Koran en de inhoud van de Koran. En dus moeten we het debat over de islam durven voeren. Het heeft geen zin om het debat te voeren over een aantal maatregelen die zich alleen beperken tot terrorismebestrijding. We moeten het debat over de fundamenten van de islam durven voeren, pas dan zult u de problemen kunnen oplossen. Maar zolang we dat niet doet, blijft het praat voor de vaak en zullen de aanslagen blijven komen in de toekomst.”
http://vlaamsbelang.org/nieuws/10967

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 10:02   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht

In de Koran staat dat Moslims geen Moslims mogen uitmoorden.
klopt, daarom ook dat de soennieten zeggen dat de sjiieten geen moslim zijn, en de amadyiah geen moslim zijn etc....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 januari 2015 om 10:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 10:06   #147
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dewinter, verwoed worstelend tegen de status van politiek irrelevant.

Als ik moet kiezen tussen iemand die gericht tewerk wil gaan, zoals Jambon, of iemand die ongericht een hele snee van de bevolking viseert (Dewinter), dan kies ik voor Jambon.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 10:15   #148
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dewinter, verwoed worstelend tegen de status van politiek irrelevant.

Als ik moet kiezen tussen iemand die gericht tewerk wil gaan, zoals Jambon, of iemand die ongericht een hele snee van de bevolking viseert (Dewinter), dan kies ik voor Jambon.
Jan Jambon is een man met een rùggegraat.
We hebben hier te weinig zo'n politici.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2015, 10:40   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er is toch niemand die hem dat recht ontzegt?
Citaat:
Anna, er is geen woord door PhDW gesproken over recht op vrije meningsuiting. Dat element is gewoon niet aan bod gekomen. Trouwens, er is niemand in het parlement die dat basisprincipe laat in vraag stellen.
maar is het debat gevoerd ?

is er een open debat mogelijk over de vraag of de Islam inpasbaar is in Vlaanderen, met 1. behoud van het feit dat wetten, decreten en gemeentereglementen primeren gebruiken of plichten die de Islam oplegt ? (cfr verdoofd slachten bvb...) en 2. met behoud van gelijkheid van man en vrouw ?

1 en 2 slechts bij wijze van belangrijkste voorbeelden.

k�*n zo'n debat nog rationeel gevoerd worden ? mag het ? of vervalt zoiets hier sowieso in slecht amateurtoneel en scheldpartijen ? ...
Oud 23 januari 2015, 10:42   #150
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Panda, de persoon PDW is eigenlijk ook irrelevant voor wat ik inhoudelijk schreef hoor.
Oud 23 januari 2015, 10:47   #151
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

is er een open debat mogelijk over de vraag of de Islam inpasbaar is in Vlaanderen, met 1. behoud van het feit dat wetten, decreten en gemeentereglementen primeren gebruiken of plichten die de Islam oplegt ? (cfr verdoofd slachten bvb...) en 2. met behoud van gelijkheid van man en vrouw ?

k�*n zo'n debat nog rationeel gevoerd worden ? mag het ? of vervalt zoiets hier sowieso in slecht amateurtoneel en scheldpartijen ? ...
het debat moet niet gevoerd worden, iedereen moet de wet volgen, gelijk welke overtuiging ze hebben.

in elke wetgeving zijn er uitzonderingen, om gelijk welke redenen. Ze moeten redelijk blijven en persoonlijk vind ik dat onverdoofd slachten niet mag getolereerd worden, maar we hebben nu eenmaal mensen verkozen die dit moeten beslissen en die denken er blijkbaar anders over.

Waar in de wetgeving vind jij expliciete uitzonderingen op de gelijkheid van man en vrouw, onder invloed van de moslims?

Als pakweg een sauna enkel toegankelijk is voor vrouwen, is dat dan onder invloed van moslims of zijn daar andere redenen voor?
Als pakweg vrouwen geen katholieke priester mogen zijn, is dat dan onder invloed van moslims?
Oud 23 januari 2015, 10:55   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het mooie is natuurlijk dat Jambon hier niets nieuws verteld, dit is altijd al het standpunt geweest van de N-VA.

Om één of andere reden hebben sommigen altijd geprobeerd om de N-VA voor te stellen als een VB-light (sommigen waren zelf zo hilarisch om hun VB-full te noemen) maar dit kan nu definitief in de prullenbak gegooid worden.

N-VA is, zeker op migratie en veiligheid, rechts en conservatief, zeker en vast, maar er is een duidelijk verschil met het racistisch VB-discours.

Mocht hierdoor wat N-VA'ers en N-VA-kiezers ontgoocheld zijn en weg van de N-VA stappen, is dat hun probleem, ze moesten zich maar wat beter geïnformeerd hebben en niet blind de PS/SPa-retoriek gevolgd hebben.
Als je denkt dat de reactie van Jambon de "sommigen" van gedacht heeft doen veranderen dat de N-VA het VB-light is, dan moet ik toch even lachen. Maar je hebt wél gelijk als je zegt dat een verschil is tussen het discours van de N-VA en dat van het VB. Het VB pleit nog altijd voor een onafhankelijk Vlaanderen. De N-VA voor het herstel van Belgique.

Dewinter liep geen racistisch discours maar had het over wat er effectief in de Koran staat. D�*�*r is wat vandaag staat te genuren in eigen land het gevolg van. Van niets anders.

Jambon had maar één bedoeling: zich gedragen zoals het van de N-VA verwacht wordt in het Belgische parlement en dus: het alles behalve eens zijn met Dewinter.
Oud 23 januari 2015, 10:58   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
het debat moet niet gevoerd worden, ...

waarvoor hebben we dan een parlement vlijm ?

als t is om te stellen dat de wetten gevolgd moeten worden ... daar hebben we justitie voor hoor.
Oud 23 januari 2015, 10:59   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het antwoord op je vraag is: neen.
Dat werd pas bewezen in Belgisch parlement, en dat wordt op dit forum bevestigd door pandababy en co.
Oud 23 januari 2015, 11:01   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het debat moet niet gevoerd worden, iedereen moet de wet volgen, gelijk welke overtuiging ze hebben.

in elke wetgeving zijn er uitzonderingen, om gelijk welke redenen. Ze moeten redelijk blijven en persoonlijk vind ik dat onverdoofd slachten niet mag getolereerd worden, maar we hebben nu eenmaal mensen verkozen die dit moeten beslissen en die denken er blijkbaar anders over.
Als er iets duidelijk is, dan is het dat onze verkozenen NIET hun kiezers vertegenwoordigen.
Oud 23 januari 2015, 11:03   #156
Anna List
Banneling

Standaard

de vraag waarover gedebatteerd mag/moet worden, Vlijm,

is mss wel hoe de rechten van een niet-religieuze minderheid zullen gegarandeerd worden wanneer aanhangers van "een godsdienst"(jij je politiek correcte zin) een meerderheid zouden halen in de kamer/vlaams parlement/gemeente ...
Oud 23 januari 2015, 11:05   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar in de wetgeving vind jij expliciete uitzonderingen op de gelijkheid van man en vrouw, onder invloed van de moslims?

Als pakweg een sauna enkel toegankelijk is voor vrouwen, is dat dan onder invloed van moslims of zijn daar andere redenen voor?
Als pakweg vrouwen geen katholieke priester mogen zijn, is dat dan onder invloed van moslims?

Dit is inderdaad de essentie van het verhaal : de wet is er voor iedereen. En wie die bewust gaat overtreden zal er de gevolgen van dragen. Daarover is geen debat nodig nog wenselijk. Het zou trouwens absurd zijn.
Oud 23 januari 2015, 11:08   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

waarvoor hebben we dan een parlement vlijm ?

als t is om te stellen dat de wetten gevolgd moeten worden ... daar hebben we justitie voor hoor.
Neen, justitie is er om achteraf te sanctioneren indien iemand de wet niet volgde.

Gaan we nu heus debatteren in het parlement of men al dan niet de wet moeten volgen en of sommigen daarvoor een soort vrijstelling moeten krijgen of net niet ?
Oud 23 januari 2015, 11:10   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De wet is er NIET voor iedereen.
De wet wordt wél aangepast aan de behoeften van politici en moslims.
Maar het verwondert mij niet dat jij het daar mee eens bent.
Oud 23 januari 2015, 11:12   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, justitie is er om achteraf te sanctioneren indien iemand de wet niet volgde.

Gaan we nu heus debatteren in het parlement of men al dan niet de wet moeten volgen en of sommigen daarvoor een soort vrijstelling moeten krijgen of net niet ?
Er bestaan "vrijstellingen".
Voor de koning en moslims toch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be