Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2015, 13:12   #141
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Daarvoor wist ook iedereen in welke situatie Griekenland verkeerde. Ik gooi niets door elkaar. Ik schotel u alleen doordachte vragen voor waar u geen duidelijk antwoord op weet te geven.
Een gokje : we gaan een rondje rond de pot gedraai krijgen
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 15:16   #142
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wat zouden die Chinees geld nodig hebben? Voor dat ze opgenomen werden in de EU ging het ook zonder Chinees geld hoor.

Wanneer gaat men hier eindelijk eens inzien dat heel EU een architectonische miskleun is, gedoemd te mislukken.

Met Europa ging alles veel beter gaan en het enige dat we kunnen vaststellen is dat het jaar na jaar slechter en slechter wordt.
Dat is hem. De EU wordt meer en meer USSR trekjes te krijgen. Mensen vergeten dat er geen "griekse schuld" bestaat (de huidige schuld is eigenlijk een door de staat overgenomen bailout van de privéschulden van Griekse beleggers en banken die teveel hebben geleend op de gokpaleizen die "beurs" heten.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 21:07   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. Maar toch kunnen we, met een openbare schuld van 107 % van het BNP, ons niet permitteren op onze lauweren te rusten. Bij de Grieken bedraagt het 176 % (bij de Italianen ergens rond de 150 %). We zitten dus een heel eind verwijderd van de destijds binnen de Eurozone vastgelegde norm van 60 %.
Natuurlijk, we mogen niet bij de pakken blijven zitten. Het is echter wel een feit dat onze hoge spaartegoeden bijvoorbeeld in ons voordeel spelen, iets wat bijvoorbeeld bij de Grieken ontbreekt. De Grieken staan nu eenmaal niet onmiddellijk bekend als vlijtige spaarders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 21:08   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarvoor wist ook iedereen in welke situatie Griekenland verkeerde. Ik gooi niets door elkaar. Ik schotel u alleen doordachte vragen voor waar u geen duidelijk antwoord op weet te geven.
Jawel, u gooit het allemaal door elkaar. De toenmalige politieke leiders in Griekenland hebben doelbewust bedrog gepleegd en hun staatshuishoudkundige balansen bijgekleurd. Als u het omgekeerde beweert, wil ik wel eens een bron zien.
Oud 31 januari 2015, 21:09   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Dat is hem. De EU wordt meer en meer USSR trekjes te krijgen. Mensen vergeten dat er geen "griekse schuld" bestaat (de huidige schuld is eigenlijk een door de staat overgenomen bailout van de privéschulden van Griekse beleggers en banken die teveel hebben geleend op de gokpaleizen die "beurs" heten.
En de Griekse staat heeft in het verleden altijd netjes volgens haar inkomsten geleefd?
Oud 31 januari 2015, 21:26   #146
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgend artikel gaat over de (herstel)betalingen als gevolg van WO I:

http://www.zeit.de/wissen/geschichte...en-deutschland
Nogal mager om iets over te zegge...
Oud 31 januari 2015, 21:30   #147
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, u gooit het allemaal door elkaar. De toenmalige politieke leiders in Griekenland hebben doelbewust bedrog gepleegd en hun staatshuishoudkundige balansen bijgekleurd. Als u het omgekeerde beweert, wil ik wel eens een bron zien.
Dat klopt, net zoals de banken hun klanten misleiden... Banken worden gered, gewone mensen kunnen creperen.
Oud 31 januari 2015, 21:31   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Nogal mager om iets over te zegge...
Wat is er mager aan? De tekst is toch duidelijk over de herstelbetalingen. Of is uw kennis van het Duits misschien iets te beperkt voor dit artikel?
Oud 31 januari 2015, 21:32   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, net zoals de banken hun klanten misleiden... Banken worden gered, gewone mensen kunnen creperen.
Ja? Bij mijn weten wordt uw geld op een spaarboekje door de overheid gegarandeerd.
Oud 1 februari 2015, 00:26   #150
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mager aan? De tekst is toch duidelijk over de herstelbetalingen. Of is uw kennis van het Duits misschien iets te beperkt voor dit artikel?
Het ging hem erover hoe Europa Duitsland tegemoet is gekomen m.b.t. de initiële schuld. Dat stuk wordt zeer weinig belicht in het artikel. Je bent nogal selectief in een antwoord geven, misschien ben je te overtuigd van het eigen gelijk dat je bepaalde nuances in het debat negeert. De belangrijkste nuance is dat Duitsland zijn terugbetaling gekoppeld was aan de economische vooruitgang en dat is voor u blijkbaar futiel detail maar in mijn ogen een wereld van verschil.

Op de man spelen is soms verleidelijk, maar blijft maar flauw...ik ben niet overtuigd dat ik gelijk heb, maar momenteel begrijp ik uw standpunt niet. Je doet alsof de Duitsers het te volgen voorbeeld zijn, terwijl Duitsland socio-economisch zware problemen kent. Dat is naar mijn mening ook de reden van hun onverzettelijkheid tegenover de Grieken. Toch vind ik nog steeds dat de Duitsers een zeer gevaarlijke arrogantie ten toon spreiden.

Ierland en andere getroffen landen hebben dan weer wel recht van spreken, hun verzet tegen Griekse schuldherschikking is legitiem en begrijpbaar.
Oud 1 februari 2015, 00:33   #151
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Bij mijn weten wordt uw geld op een spaarboekje door de overheid gegarandeerd.
Met geld van de gemeenschap weliswaar, klein futiel detail. Ik ga niet uitweiden over de schuldencrisis, maar het ging hem wel over gangsterpraktijken binnen de bankwereld>...Er waren andere oplossingen dan de banken zo goed als onvoorwaardelijk tegemoet te komen. Het is behoorlijk irritant dat men nu de burger wijsmaakt dat we zo boven onze stand geleefd hebben en moeten besparen. Wat niet wegneemt dat ik voorstander ben van een kleine overheid, maar men moet niet afkomen met goedkope praatjes om het grootkapitaal uit de wind te zetten.
Oud 1 februari 2015, 02:16   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer helemaal niets. Ik heb alleen gesteld dat, zoals u zelf reeds aanhaalde dat Griekenland een bodemloze put was, Europa in dat geval, als een eersteklas kleuter zich dan toch moet hebben om de tuin laten leiden, wanneer jij beweert dat de Grieken geknoeid hebben met hun cijfers.

Wat kunt ge daaruit afleiden? Is Europa bestuurt door een stel naïeve onbekwame kinderen, of zijn het een stel eerste klas gangsters die kost wat kost Griekenland onder hun vleugels wenste te krijgen en die de bevolking van de andere lidstaten bedrogen hebben door te doen alsof ze niet op de hoogte waren van de Griekse bodemloze put.

Welk van de twee is het volgens u en eender welk van de twee dat het is, wat zijn we vooruit met een dergelijk Europa?

En nu graag echte antwoorden op de vraag en geen niets zeggend gelul van ," Je gooit alles dooreen". Ik stel hier alleen maar een vraag, ik kan niets dooreen smijten. Het is het een of het is het ander, iets tussenin bestaat er niet. Ofwel waren ze er van op de hoogte, en doen ze nu alsof ze er niets van wisten, ofwel hebben ze zich laten bedotten ? Maar eender wat het antwoord mag zijn, met een dergelijk Europa zijn we geen kloten vooruit.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 februari 2015 om 02:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 02:25   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging hem erover hoe Europa Duitsland tegemoet is gekomen m.b.t. de initiële schuld. Dat stuk wordt zeer weinig belicht in het artikel. Je bent nogal selectief in een antwoord geven, misschien ben je te overtuigd van het eigen gelijk dat je bepaalde nuances in het debat negeert. De belangrijkste nuance is dat Duitsland zijn terugbetaling gekoppeld was aan de economische vooruitgang en dat is voor u blijkbaar futiel detail maar in mijn ogen een wereld van verschil.

Op de man spelen is soms verleidelijk, maar blijft maar flauw...ik ben niet overtuigd dat ik gelijk heb, maar momenteel begrijp ik uw standpunt niet. Je doet alsof de Duitsers het te volgen voorbeeld zijn, terwijl Duitsland socio-economisch zware problemen kent. Dat is naar mijn mening ook de reden van hun onverzettelijkheid tegenover de Grieken. Toch vind ik nog steeds dat de Duitsers een zeer gevaarlijke arrogantie ten toon spreiden.

Ierland en andere getroffen landen hebben dan weer wel recht van spreken, hun verzet tegen Griekse schuldherschikking is legitiem en begrijpbaar.
Ik kan alleen maar zeggen dat u hier overschot van gelijk hebt.
Oud 1 februari 2015, 02:30   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tot een bepaald bedrag wat enkel op papier dekt. Ik dacht dat het, voor de Euro op 100.000 Frank geraamd was, maar daar ben ik niet zeker van. In ieder geval is zelfs 10.000 Frank per persoon niet realiseerbaar. In werkelijkheid is dus uw spaargeld nog niet voor een tiende van de voorgelogen som gegarandeerd.

Weet je welke garantie dat je hebt inzake je spaargeld op de bank? Dat de politici zelf er als eerste voor zullen zorgen dat ze alla Karel De Gucht als eerste hun eigen spaargeld zullen veiligstellen en dat gij en ik, wanneer de bank failliet gaat, quasi al ons spaargeld gegarandeerd kwijt zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 februari 2015 om 02:47.
Oud 1 februari 2015, 10:15   #155
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer helemaal niets. Ik heb alleen gesteld dat, zoals u zelf reeds aanhaalde dat Griekenland een bodemloze put was, Europa in dat geval, als een eersteklas kleuter zich dan toch moet hebben om de tuin laten leiden, wanneer jij beweert dat de Grieken geknoeid hebben met hun cijfers.

Wat kunt ge daaruit afleiden? Is Europa bestuurt door een stel naïeve onbekwame kinderen, of zijn het een stel eerste klas gangsters die kost wat kost Griekenland onder hun vleugels wenste te krijgen en die de bevolking van de andere lidstaten bedrogen hebben door te doen alsof ze niet op de hoogte waren van de Griekse bodemloze put.

Welk van de twee is het volgens u en eender welk van de twee dat het is, wat zijn we vooruit met een dergelijk Europa?

En nu graag echte antwoorden op de vraag en geen niets zeggend gelul van ," Je gooit alles dooreen". Ik stel hier alleen maar een vraag, ik kan niets dooreen smijten. Het is het een of het is het ander, iets tussenin bestaat er niet. Ofwel waren ze er van op de hoogte, en doen ze nu alsof ze er niets van wisten, ofwel hebben ze zich laten bedotten ? Maar eender wat het antwoord mag zijn, met een dergelijk Europa zijn we geen kloten vooruit.
In 2001 was het bestuur van de EU een stel witte-boord gangsters. Zij lieten op 1/1/2002 de Grieken in de € zone.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 10:28   #156
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Griekenland moet nog 320 miljard terugbetalen aan zijn Europese "partners" en Tsipras weet niet hoe snel hij zijn kak terug moet intrekken na zijn stoere praat de eerste dagen na zijn overwinning:

http://www.express.be/business/nl/ec...rom/210989.htm

Als de Europese steun wegvalt dan pas zullen ze in Griekenland de ware betekenis van het woord armoede leren kennen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 10:43   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet geheel waar.Enkel tot 100.000 euro.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 12:42   #158
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met geld van de gemeenschap weliswaar, klein futiel detail. Ik ga niet uitweiden over de schuldencrisis, maar het ging hem wel over gangsterpraktijken binnen de bankwereld>...Er waren andere oplossingen dan de banken zo goed als onvoorwaardelijk tegemoet te komen. Het is behoorlijk irritant dat men nu de burger wijsmaakt dat we zo boven onze stand geleefd hebben en moeten besparen. Wat niet wegneemt dat ik voorstander ben van een kleine overheid, maar men moet niet afkomen met goedkope praatjes om het grootkapitaal uit de wind te zetten.
De banken zelf storten wel elk jaar een bedrag (verzekeringspremie) voor deze waarborg.
De echte foefelarij tot nu toe zit hem wel bij door de overheid en door de vakbond geleide instellingen: arco, poging tot waarborg nadat het kot was afgebrand (en dan nog op bedrieglijke gronden) en ethias, in leven roepen van een waarborg voor tak21'ers, enkel en alleen omdat ethias het warm kreeg.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 20:15   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Griekenland moet nog 320 miljard terugbetalen aan zijn Europese "partners" en Tsipras weet niet hoe snel hij zijn kak terug moet intrekken na zijn stoere praat de eerste dagen na zijn overwinning:

http://www.express.be/business/nl/ec...rom/210989.htm

Als de Europese steun wegvalt dan pas zullen ze in Griekenland de ware betekenis van het woord armoede leren kennen.
Als...
???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 21:03   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hem erover hoe Europa Duitsland tegemoet is gekomen m.b.t. de initiële schuld. Dat stuk wordt zeer weinig belicht in het artikel.

blablabla
Het artikel is heel duidelijk. Juist daarom neemt u liever de tijd vele regels te schrijven over iets helemaal anders dan wat er in het artikel naar voor wordt gebracht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be