Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2015, 13:41   #141
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp sommige forummers echt niet...wat van belang is, is dat iedere job open staat voor mannen en vrouwen, maar dat in sommige beroepen mannen of vrouwen oververtegenwoordigd zijn, zegt niets over emancipatie, niet van mannen en niet over vrouwen.
En waarom beroemde kooks vaak mannen zijn? Misschien omdat koken wanneer een man dit doet als prestatie erkent wordt en bij vrouwen als doodnormaal gezien wordt,bovendien hebben veel mannelijke koks thuis een vrouw die ondertussen op dek inderen past
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 14:05   #142
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp sommige forummers echt niet...wat van belang is, is dat iedere job open staat voor mannen en vrouwen, maar dat in sommige beroepen mannen of vrouwen oververtegenwoordigd zijn, zegt niets over emancipatie, niet van mannen en niet over vrouwen.
En waarom beroemde kooks vaak mannen zijn? Misschien omdat koken wanneer een man dit doet als prestatie erkent wordt en bij vrouwen als doodnormaal gezien wordt,bovendien hebben veel mannelijke koks thuis een vrouw die ondertussen op dek inderen past
Dat is toch zo ? Niemand heeft toch ooit aan een vrouw verboden om loodgieter te worden of aan een man om kleuterleider te worden ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 14:14   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is toch zo ? Niemand heeft toch ooit aan een vrouw verboden om loodgieter te worden of aan een man om kleuterleider te worden ?
De tijd vergeten dat leerkrachten in meisjesscholen enkel ongehuwde vrouwelijke juffen mochten zijn? Of dat in vele Vlaamse bedrijven vrouwen enkel mochten werken tot ze gehuwd waren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 14:27   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De tijd vergeten dat leerkrachten in meisjesscholen enkel ongehuwde vrouwelijke juffen mochten zijn? Of dat in vele Vlaamse bedrijven vrouwen enkel mochten werken tot ze gehuwd waren?
Neen ben ik niet vergeten Is toch al enige tijd geleden of niet soms ?....maar ik weet niet wat dat er mee te maken heeft....?
Het ging over het feit dat alle beroepen moeten openstaan voor zowel mannen als vrouwen en voor zover ik weet is dat heden toch zo of vergis ik me ?
Oud 30 januari 2015, 14:31   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ben ik niet vergeten Is toch al enige tijd geleden of niet soms ?....maar ik weet niet wat dat er mee te maken heeft....?
Het ging over het feit dat alle beroepen moeten openstaan voor zowel mannen als vrouwen en voor zover ik weet is dat heden toch zo of vergis ik me ?
HEDEN wel ja, vroeger niet.

Maar dat wil niet zeggen dat veel vrouwen loodgieter willen worden. Ik ken wel verschillende lassters en automekaniekeressen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 14:40   #146
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
HEDEN wel ja, vroeger niet.

Maar dat wil niet zeggen dat veel vrouwen loodgieter willen worden. Ik ken wel verschillende lassters en automekaniekeressen.
Die zullen er ontegensprekelijk zijn....Ik ben er nooit één tegengekomen in een garage.....dus sta me toe te twijfelen of ze met veel zijn ?
Wat blijkt als je even googelt.....98,3 % van de mekaniekers zijn mannen.En 98,5 % van de lassers zijn mannen.
Oud 30 januari 2015, 14:51   #147
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zullen er ontegensprekelijk zijn....Ik ben er nooit één tegengekomen in een garage.....dus sta me toe te twijfelen of ze met veel zijn ?
Wat blijkt als je even googelt.....98,3 % van de mekaniekers zijn mannen.En 98,5 % van de lassers zijn mannen.
Dat zijn helaas nog dingen die overleven uit het verleden. Het is ook niet gemakkelijk om als vrouw tussen de lassers en/of de mecaniekers te werken. Zeker niet aangezien ze nogal sexistisch zijn (de blote madammen hangen daar op de kantoren gewoon op) en het niet echt de meest vrouwvriendelijke omgeving is om te werken. Door de collegas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 15:24   #148
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat zijn helaas nog dingen die overleven uit het verleden. Het is ook niet gemakkelijk om als vrouw tussen de lassers en/of de mecaniekers te werken. Zeker niet aangezien ze nogal sexistisch zijn (de blote madammen hangen daar op de kantoren gewoon op) en het niet echt de meest vrouwvriendelijke omgeving is om te werken. Door de collegas.
Zolang het geen blote mannen zijn zie ik niet echt wat het probleem zou zijn ? Trouwens wat is vrouwvriendelijk dan wel ? Is een mekanieker dan een ranziger persoon dan een boekhouder
Maar omtrent de juiste omgeving :

Zou dat niet evenzeer gelden voor een mannelijke kinderverzorger ? Zou die zich daar in zijn nopjes voelen dan ? Zou dat daar manvriendelijk zijn ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 januari 2015 om 15:26.
Oud 30 januari 2015, 15:32   #149
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang het geen blote mannen zijn zie ik niet echt wat het probleem zou zijn ? Trouwens wat is vrouwvriendelijk dan wel ? Is een mekanieker dan een ranziger persoon dan een boekhouder
Maar omtrent de juiste omgeving :

Zou dat niet evenzeer gelden voor een mannelijke kinderverzorger ? Zou die zich daar in zijn nopjes voelen dan ? Zou dat daar manvriendelijk zijn ?
Ik stel gewoon de feiten vast.

Mannen moeten opletten dat ze economisch gezien niet irrelevant worden. Verpleegsters, leerkrachten, etc...zijn allemaal zorgende beroepen die alleen maar in belang gaan winnen in de toekomst. Harde industriejobs zie ik eerder verdwijnen...en dat zijn net mannenjobs.

Kortom, gecombineerd met meer diplomas, zijn vrouwen sterker op de arbeidsmarkt dan veel mannen.
Oud 30 januari 2015, 16:00   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mannen moeten opletten dat ze economisch gezien niet irrelevant worden. Verpleegsters, leerkrachten, etc...zijn allemaal zorgende beroepen die alleen maar in belang gaan winnen in de toekomst. Harde industriejobs zie ik eerder verdwijnen...en dat zijn net mannenjobs.

Kortom, gecombineerd met meer diplomas, zijn vrouwen sterker op de arbeidsmarkt dan veel mannen.
Ja dat kan kloppen.Zeker wat betreft harde industriejobs.Maar er zijn ook nog altijd jobs waar veel technisch inzicht nodig is en handige vaardigheden.Echter kan ik me moeilijk voorstellen dat vrouwen het allemaal zonder mannen zouden kunnen gaan rooien....Want ze kunnen het meestal naar eigen zeggen alemaal beter maar ze hebben voor vanalles en nog wat de mannen nodigAl was het maar om een gaatje te boren in de muur Zagen dat valt nogal mee ....maar niet direct een boom zagen
Oud 31 januari 2015, 08:03   #151
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets kan je toch niet opleggen.Dat is de natuurlijke gang van het leven.Is het zo niet dan zal onze bevolking anders evolueren...
Opleggen niet, stimuleren wel. Ook dat is investeren in de toekomst.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 08:29   #152
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Het valt mij ook op dat de arbeid in BE schaarser en schaarser wordt.
Toen ik 18 was stak ik mijn kop ergens binnen en ze vroegen al wanneer ik mocht beginnen. Ik zal hen toen niet veel geld gekost hebben.
Maar tegenwoordig moet ge als bedrijf toch al een serieuze omzet draaien om uw tientallen honderdtallen arbeiders van loon te voorzien.

Ik heb op een bedrijf een afdeling volledig uitgedunt zien worden enkele jaren geleden waarvan niemand het ooit had gedacht. Het bedrijf daar vlak tegenover ook toe, een andere firma op het bedrijvenpark ontsloeg tegen de duizend man (if not more), enzovoort....
En dan zeiken die politici wat op de werklozen terwijl de politiek ze werkloos maakt... Een bank als Dexia daar steken ze miljarden in. Dat geld is in het niets verdwenen, weg! Maar onze eigen firma's die overkop gaan moeten hun plan maar trekken.

We komen kinderopvang tekort... Awel ze kunnen hier minstens over geheel BE meer dan duizend man tewerk stellen als de regering opvangcentra bouwt... Hoeveel kan je er bouwen met amper 1 maand dotatie van de adelen en loontrekkende politici???
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 09:13   #153
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Toen ik 18 was stak ik mijn kop ergens binnen en ze vroegen al wanneer ik mocht beginnen. Ik zal hen toen niet veel geld gekost hebben.
Maar tegenwoordig moet ge als bedrijf toch al een serieuze omzet draaien om uw tientallen honderdtallen arbeiders van loon te voorzien.

Ik heb op een bedrijf een afdeling volledig uitgedunt zien worden enkele jaren geleden waarvan niemand het ooit had gedacht. Het bedrijf daar vlak tegenover ook toe, een andere firma op het bedrijvenpark ontsloeg tegen de duizend man (if not more), enzovoort....
En dan zeiken die politici wat op de werklozen terwijl de politiek ze werkloos maakt... Een bank als Dexia daar steken ze miljarden in. Dat geld is in het niets verdwenen, weg! Maar onze eigen firma's die overkop gaan moeten hun plan maar trekken.

We komen kinderopvang tekort... Awel ze kunnen hier minstens over geheel BE meer dan duizend man tewerk stellen als de regering opvangcentra bouwt... Hoeveel kan je er bouwen met amper 1 maand dotatie van de adelen en loontrekkende politici???
Hebben we echt opvangcentrales nodig ? Het gaat over kinderen onder 6 jaar hé . Is een beter statuut van onthaalouders niet genoeg ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 09:14   #154
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mannen kunnen ook thuis blijven en pampers verversen....geen probleem.Vrouwen kunnen dan maar gaan werken als dakwerker ,politieagente ,militair,Brandweervrouw,garagist,lasser,kraanvrou w,spoorlegger,slager,asfalteerder,duiker en nog veel andere beroepen gaan uitoefenen.....dat mag ook geen probleem zijn.
Ik denk ook niet dat dat een probleem zou veroorzaken.
Hier in de buurt is de man huisman en de vrouw gaat werken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 09:16   #155
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk het niet. Kijk naar het werklozen mannenlegioen en de jobs die vrouwen meestal hebben.

Er is geen match. Of denk je dat oud fordarbeiders, dokwerkers, etc....opeens verpleegster, verkoopster, leerkracht of psychologe gaan worden.

Vergeet ook niet dat de man op de arbeidsmarkt 1 probleem heeft: ze zijn vaker lager geschoold dan vrouwen.

Sucks, maar ik vrees dat de toekomst op de arbeidsmarkt aan de vrouwen is.
De vrouwen moeten dan toch flink gaan bijbenen.
De meeste uitvindingen staan op naam van een man.
Oud 31 januari 2015, 09:21   #156
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke tijd leeft u?
Oud 31 januari 2015, 09:24   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We komen in tijden dat we te weinig techniekers en onderhoudsmensen gaan hebben. Alleen een diensteneconomie zal niet kunnen overleven, vergeet niet dat we moeten uitvoeren om te kunnen invoeren.
Oud 31 januari 2015, 09:26   #158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Ik heb op een bedrijf een afdeling volledig uitgedunt zien worden enkele jaren geleden waarvan niemand het ooit had gedacht. Het bedrijf daar vlak tegenover ook toe, een andere firma op het bedrijvenpark ontsloeg tegen de duizend man (if not more) , enzovoort....

Schrijf het toch gewoon in het Nederlands.
Of is het om te laten kijken dat u twee woorden Engels machtig bent?

Terug naar de draad:

Om kinderopvang te bouwen heb je geld nodig.
Om kinderopvang uit te baten heb je geld nodig.
En het is zeer populistisch om de ene groep een maand geen geld te geven om uw ideeën uit te voeren.

Ik kan ook gemakkelijk schrijven: "Geef de gepensioneerde ambtenaren één maand geen pensioen". Op korte tijd heb je dan wat geld, structureel heb je echter niets, helemaal niets.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 januari 2015 om 09:30.
Oud 31 januari 2015, 09:31   #159
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat dat een probleem zou veroorzaken.
Hier in de buurt is de man huisman en de vrouw gaat werken.
Ik zou eigenlijk ook niet weten wat vrouwen hebben uitgevonden of gemaakt hebben....Marie Curie en een paar uitzonderingen niet te na gesproken

Kan natuurlijk veel te maken hebben gehad met de onderdrukking.....maar we zullen zien zoals je zegt nu krijgen ze hun kans om het te bewijzen.
Oud 31 januari 2015, 17:02   #160
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In welke tijd leeft u?
Ik heb de binnenkant van een productiebedrijf gezien. U ook ?

Ik heb zelfs op een unief bij de techniekers de stapels playboys en posters weten liggen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be