![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkwaardig genoeg is er over de Mithrascultus niet zoveel bekend, vanwege het verborgen karakter ervan. De enige kennis die wij hebben is afkomstig van archeologische bronnen, zoals opgravingen van Mithraea, de heiligdommen van de Mithrascultus, en beschrijvingen door christelijke en heidense auteurs, die helaas vaak nogal onduidelijk zijn. Een eenduidige verklaring van de religieuze betekenis van de aangetroffen afbeeldingen, geschreven door een aanhanger van de cultus zelf, ontbreekt. En daarom benieuwt het me te weten waar Godwin zijn informatie haalt. Maar u weet het dus ook niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 februari 2015 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...hln=obinsource
btw: Ik sta nog zoals altijd achter volgend schrijven: http://forum.politics.be/showthread....60#post7526960 http://forum.politics.be/showpost.ph...60&postcount=2
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle mensen hebben Jezus verraden*, alleen aan Judas was de taak naar de Hogepriesters te gaan. Dat deed hij al voor de Paasmaaltijd volgens Lucas, dus niet omdat Jezus het zei, al zou het een gebod zijn geweest. Uit zichzelf had Judas Hem al voordien verraden. Lees Lucas 22: Het feest van het Ongedesemde brood, dat Pesach genoemd wordt, was bijna aangebroken. 2 De hogepriesters en de schriftgeleerden zochten naar een mogelijkheid om hem uit de weg te ruimen, maar dan heimelijk, bang als ze waren voor de reactie van het volk. 3 Toen nam Satan bezit van Judas, bijgenaamd Iskariot, een van de twaalf. 4 Hij ging naar de hogepriesters en tempelwachters en besprak met hen hoe hij Jezus aan hen zou kunnen uitleveren. 5 Ze waren opgetogen en spraken af dat ze hem voor zijn diensten zouden betalen. 6 Judas nam hun aanbod aan en zocht een gunstige gelegenheid om Jezus aan hen uit te leveren, zonder dat het volk het zou merken. Bij Johannes staat het echter wel zo dat na het woord van Jezus Judas naar de hogepriesters gaat. Nadat hij dit gezegd had werd Jezus diepbedroefd, en hij verklaarde: ‘Waarachtig, ik verzeker jullie: een van jullie zal mij verraden.’ 22 De leerlingen keken elkaar aan en vroegen zich af wie hij bedoelde. 23 Een van hen, de leerling van wie Jezus veel hield, lag naast hem aan tafel aan, 24 en Simon Petrus beduidde hem dat hij moest vragen wie Jezus bedoelde. 25 Hij boog zich dicht naar Jezus toe en vroeg: ‘Wie, Heer?’ 26 ‘Degene aan wie ik het stuk brood geef dat ik nu in de schaal doop,’ zei Jezus. Hij doopte een stuk brood in de schaal en gaf het aan Judas, de zoon van Simon Iskariot. 27 Op dat moment nam de duivel bezit van Judas. Jezus zei: ‘Doe maar meteen wat je van plan bent.’ 28 Niemand aan tafel begreep waarom hij dit zei; 29 omdat Judas de kas beheerde, dachten sommigen dat Jezus bedoelde dat hij inkopen voor het feest moest doen, of dat hij iets aan de armen moest geven. 30 Judas nam het brood aan en ging meteen weg. Het was nacht. En in beide gevallen is het de Duivel die het doet, dus zou Jezus als almachtige volgens jou ook de Duivel zijn en zelf de oorzaak van zijn kruisiging. *Aldus wil ook niemand Mij geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De tekst van Johannes die je citeert heeft alle kenmerken van literatuur. De schrijver is een alwetende verteller, of beter zwetser. Hij maakt fouten. 1. Hij laat Jezus zeggen dat een van de leerlingen hem zal verraden. De leerlingen schrikken en ze vragen Johannes om aan Jezus te vragen wie de verrader is. Als Jezus dan de verrader aanwijst door hem een stuk brood te geven en zegt ‘Doe maar meteen wat je van plan bent.’ begrijp plotseling 'niemand aan tafel' wat dit betekent. Dat is onmogelijk. 2. Johannes schrijft ook nog 'Op dat moment nam de duivel bezit van Judas' terwijl niemand aan tafel begreep wat er gebeurde. Hoe komt Johannes dan aan die kennis? In het evangelie van Johannes staan nog veel meer van dat soort toevoegingen waaruit blijkt dat het verhaal over Jezus fictie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus is de oorzaak dat Judas Hem verraadt.
Want zeg je zelf: Na deze uitspraak van Jezus kon hij onmogelijk een discipel blijven, hij moest Jezus verraden. Dus het is Jezus zelf die de oorzaak is van het verraad. En dat geschiedt middels de duivel. Zodat Jezus eigenlijk macht heeft over de duivel, ja de duivel zelf is. Hetzelfde wordt ook van Jahweh gezegd, en wel door Jesaja (zie Jesaja 45:7). Dus zowel Jahweh als Jezus zijn de duivel zelf, wat ook niet anders kan, want anders zouden zij niet almachtig zijn. Zoals ook de mens zijn eigen schaduw is. Citaat:
Net zoals de droom en de kunst bestaan, bestaan ook de goden in het geloof. Jezus is namelijk de personificatie van de liefde en de duivel van het kwaad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar toch leeft het nog altijd in de mens om de diepere betekenis die erin zit dat de Liefde moet sterven om tot de Geest van het denken en begrijpen te komen. Met de mythe is het net als met de droom, ook daarin zit veel wat onlogisch is. Maar de diepere logica van de ziel trekt zich daar niets van aan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Vraagt niemand zich af hoe iemand als Jezus zich toen gevoeld moet hebben?
Allez denkt is na over al die blinde vlekken dat de mensen nog hadden... Ik denk dat sommige "menselijke tekskes" echt wel demonisch moeten zijn overgekomen alsof mensen bezeten waren.... Moet je ons vandaag nog soms eens bezig zien.. Het feit dat we hem levend aan het kruis nagelden en pas daarna eerden spreekt boekdelen. We zijn zo gevangen in onze geest... het kwaad komt echt van binnen uit de mens en niet vanbuiten uit zoals deze man eerder zei.... Maar toch, hoe zou Jezus zich vandaag voelen moest hij paar quotes van zichzelf uit de bijbel de lezen? Facepalm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Holy Moly, shit, wat heb ik toen gedaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Of: Zo had ik het niet bedoeld, wat hebben ze er in hemelsnaam van gemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://home.kpn.nl/wegge168/ik.html
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() En weer doe je het he? Andermans leven archiveren....
Ik vraag mij wel eens af ik hoe eruit zie in jouw wereld.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat doet Harrie zelf hoor.
En goegel doet de rest. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Ja, wat ik opschrijf zult ge wel moeten kopen he...
Gesigneerd tot aan de deur gebracht, of via post of af te halen naar keuze... Ja ik ben gemakkelijk he... En gij gaat terugkomen en zeggen: Amai Peche, nu zie ik ook doel! En Peche zag dat het goed was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Daarom dat hem niet meer terug komt? hahaha
![]() Ik dacht al, waar blijft hem nu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze was slechts een dwaas of zijn discipelen zijn in de war geraakt, dat kan ook. Of zo dat Hij na zijn dood pas in zijn ware hemelse gedaante als mythe is geboren. Maar goed: om Hem een plezier heb ik Hem beloofd te zeggen dat ik de wedergeboren Jezus ben, en aldus heeft zijn leven toch nog zin gehad. Zelf durft ie niet meer voor den dag te komen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 april 2015 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Deze week een interessante confrontatie gehad met "Jezus".
Het was evolutie tegenover Christus. Ik begon zo zeker aan mijn stuk, maar betwijfel nu welk van de 2 een beter paradigma voor kinderen is. Ach de kaarten zijn getoond, de weg is getoond, niet aan mij om te bepalen hoe die gelopen wordt.... Maar het was wel best een interessante confrontatie... Ik kreeg er bijna een traantje van in mijn ogen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is de dood en wedergeboorte van Jezus ook als een evolutie te beschouwen. Hoewel het woord evolutie niet in de oude bijbel staat is het wel degelijk zo te beschouwen, dus als een ontwikkelingsproces van een begin naar een einde van volmaaktheid: deze laatste is mijn atoomtheorie. |
|
![]() |
![]() |