Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2015, 16:25   #141
vlaams realist
Banneling

Standaard

En neen de dienstencheque is geen kado voor de klant .
De 9 euro betaald hij rechtstreeks en de andere kosten betaald hij via zijn belastingen .
En laat nu net degenen met een druk beroepsleven de echte belastingbetalers zijn . En de racisme-roepers de belastingontvangers .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2015, 16:32   #142
vlaams realist
Banneling

Standaard

Het is een systeem waar mn eerst uit het loon van de hardwerkende pakt ,om dan aan de lage-kansen mensen te geven . Met dat verschil , dat de hardwerkende niet meer mag kiezen wie hij in zijn privé-woning toelaat .
Het volledige loon wordt toch door de hardwerkende betaald .
Nochthans heeft de hardwerkende goede redenen om allochthonen te weigeren . Kijk maar naar de bevolking van de gevangenissen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2015, 17:55   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
In dezelfde lijn kunnen we eens onderzoeken hoe het personeelsbestand van allochtone ondernemers eruit ziet .
We hebben Pitta-zaken , beenhouwers , bakkers , restaurants , en nog veel meer .
Het zou toch racisme zijn als daar geen 90 percent autochtonen werken .
ik heb nog nooit een halal beenhouwer gezien met één (1) autochtone werknemer. Bij de Turkse bakker zie ik enkel turkse werknemers, zelfs geen chinees, noch een Marokkaan.

Bij de chinees daarentegen werkt al jaren een Vlaamse kelner.
Bij de japanner vond ik een geschminkte Marokkaan (echt waar!) die er japans moest uitzien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2015 om 17:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2015, 18:34   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik lees net het artikeltje van onze Wouter van Bellingen, positief gediscrimineerd en dus gepromoveerd tot voorzitter van het Minderhedenforum, en als dusdanig door ons van een riant inkomen voorzien.

Wat schrijft hij allemaal? http://www.knack.be/nieuws/belgie/ga...campaign=knack

Citaat:
Bovendien stelden we in ons onderzoek helaas vast dat de selectie op taalniveau ook misbruikt werd - door sommige dienstenchequebedrijven - om de klant zijn racistische vraag toch te gunnen. Er werd dan gesuggereerd aan de klant 'om de vraag anders te formuleren', waarop dan een Vlaamse poetshulp naar voor werd geschoven (al waren er misschien voldoende 'buitenlandse' poetsvrouwen die de taal voldoende beheersten).
Met andere woorden, als je wettelijk toegestaan vraagt naar iemand die de Nederlandse taal voldoende beheerst, dan 'durven ze godverdomme toch wel een Vlaamse poetsvrouw naar voren schuiven zekers. Hoe is dat mogelijk? Die Vlaamse poetsvrouw moet helemaal niet naar voren worden geschoven! die moet achteraan staan en wachten tot ze bij een moslimfamilie m�*g komen poetsen nadat ze Arabisch heeft geleerd en zich bekeerd heeft tot de islam.
Of heb ik het nu weer verkeerd begrepen Wouter?

Citaat:
Probeer als het nodig is met gebaren te werken om je poetswensen over te maken.
Beter nog, stop met dat racistische xenofobe gedoe en leer tenminste de taal van de mensen die bij jou willen komen werken. Gedraag je als onderdanige dhimmie!

Ik neem aan dat er bij Wouter enkel blanken komen poetsen? hij gaat toch zeker geen negerinnekes voortrekken neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2015 om 18:44.
Oud 26 februari 2015, 19:06   #145
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik had graag eens geweten, welke vragen Van Bellinghen bij zijn onderzoek PRECIES heeft gesteld.
Ik heb namelijk weinig, of geen vertrouwen in de (wetenschappelijke?) onderzoeksmethoden van die professionele leugenaar-racismeschreeuwer.
Oud 26 februari 2015, 19:14   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Den Bellingen is niet positief gediscrimineerd bij de benoeming tot die functie, want het betrof puur en simpel een politieke benoeming.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 10:00   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lezenswaardig artikel dat iedereen best een zou lezen alvorens over "racisme" te spreken.

http://newsmonkey.be/article/33242

Citaat:
Bleek dat toch wel een dikke misrekening te zijn. Het dienstencheque bedrijf belde ons al snel op om te melden dat we niet langer moesten hopen op een terugkeer van Hana omdat ze na haar zwangerschapsverlof, ook nog borstvoedingsverlof en voltijds betaald ouderschapsverlof wilde nemen om haar verse spruit te pamperen. De duurtijd van die afwezigheden zou veel te lang zijn om nog enige hoop te koesteren. Wetende dat sommige van die Belgische sociale vergoedingen zowat 5 maal het gemiddeld Ethiopisch maandinkomen betekenen, konden wij haar best begrijpen.
dit scenario heb ik verschillende malen horen vertellen door mijn Poolse poetsvrouw. Haar Marokkaanse collega's maakten veelvuldig gebruik van dit systeem (zwangerschapsverlof, borstvoedingsverlof, ouderschapsverlof) alvorens opnieuw zwanger te worden en opnieuw te beginnen. Dit is een aanfluiting van onze sociale wetten.... Maar men had blijkbaar enkel rekening gehouden met westerse vrouwen die max. twee of slechts zelden drie kinderen nemen als ze buitenshuis werken. Deze Marokkaanse poetsvrouwen gingen voor zeven kinderen.... onderwijl van het ene sociale voordeel in het andere stappende (en tussendoor gingen ze wel nog eens een paar maanden poetsen hoor).

Laatst gewijzigd door circe : 27 februari 2015 om 10:00.
Oud 27 februari 2015, 10:28   #148
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lezenswaardig artikel dat iedereen best een zou lezen alvorens over "racisme" te spreken.

http://newsmonkey.be/article/33242

dit scenario heb ik verschillende malen horen vertellen door mijn Poolse poetsvrouw. Haar Marokkaanse collega's maakten veelvuldig gebruik van dit systeem (zwangerschapsverlof, borstvoedingsverlof, ouderschapsverlof) alvorens opnieuw zwanger te worden en opnieuw te beginnen. Dit is een aanfluiting van onze sociale wetten.... Maar men had blijkbaar enkel rekening gehouden met westerse vrouwen die max. twee of slechts zelden drie kinderen nemen als ze buitenshuis werken. Deze Marokkaanse poetsvrouwen gingen voor zeven kinderen.... onderwijl van het ene sociale voordeel in het andere stappende (en tussendoor gingen ze wel nog eens een paar maanden poetsen hoor).
En die misbruiken moeten er in de eerste plaats uit. Dat is de essentie van het geheel.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 10:33   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik blijf me afvragen of de voorstanders van streng optreden tegen de firma's, ook de moed zullen hebben om streng op te treden tegen individuele klanten die om een witte poetsvrouw vragen.

En welke strenge sancties dat dan zouden mogen zijn.

Want die firma's kan je gemakkelijk treffen: intrekking van vergunning ...
maar die individuele mensen, die zijn lid van dees of 't geen,
die kunnen hun verhaal doen in de kranten ... (zo'n beetje gelijk een gasboete ...)
dat zijn kiezers.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 februari 2015, 10:47   #150
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij de japanner vond ik een geschminkte Marokkaan (echt waar!) die er japans moest uitzien.

Mss een tip waar ik die kan vinden?

In ruil kan ik verklappen dat er in de San Remo op de Keyserlei een paar nep-Italianen rondlopen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 15:12   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

Mss een tip waar ik die kan vinden?

In ruil kan ik verklappen dat er in de San Remo op de Keyserlei een paar nep-Italianen rondlopen
Ik denk niet dat hij er nog werkt. Was in de Wisselstraat vlak naast het eerste Marokkaans restaurant van Antwerpen, de Marrakech.
Die Japanner heet blijkbaar "Butterfly Garden".

Laatst gewijzigd door circe : 1 maart 2015 om 15:16.
Oud 1 maart 2015, 15:27   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
eens

wilt ge geen bruin kuisvrouw dan moet ge nie bij een dienstenchequebedrijf aankloppen
Tenzij je zelf marokkaan bent, dan mag je geen bruine poetsvrouw vragen, maar ben je verplicht om een witte te accepteren. toch?

Wouter Van Bellingen die het vreselijk vindt dat een bejaarde mevrouw een vlaamse poetsvrouw wil, waarbij men dan zelfs nog de euvele moed heeft een vlaamse poetsvrouw te sturen, vindt dat vreselijk.

Hij mag dus enkel marokkanen, turken, en chinezen krijgen. Al de rest is racisme! Of zou Van Bellingen wèl naar een witte poetsvrouw mogen vragen?

Oud 1 maart 2015, 15:32   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en daarmee discrimineert het bedrijf haar eigen allochtonen niet? jij zou zo in het parlement kunnen zetelen

klanten zullen zich NOOIT in het aanwervingsbeleid vh bedrijf mengen. die vraag zal zich nooit stellen.
stropop, doelpaal verschuiven en nog een paar andere namen voor deze drogreden
Gezien het bedrijf dat minstens 50/50 allochtonen in dienst heeft, zijn er ook nog 50 autochtonen.
Wat is er nu toch zo vreselijk aan om die autochtone poetsvrouwen te sturen naar mensen die wèl een probleem hebben met de afkomst van hun poetsvrouw? (ik moet zeggen dat in mijn kennissenkring er NIEMAND (ook niet de VB stemmers) is die geen allochtone poetsvrouw wil nemen. Wel weet ik dat het verloop daarbij héél hoog is.
Ik heb nu al een jaar of tien dezelfde poolse poetsvrouw, maar mijn moeder heeft in die periode wel al een stuk of 12 allochtoonse poetsvrouwen toegewezen gekregen. Iets wat voor een bejaarde persoon helemaal niet is aangewezen. Maar nu mag ze dus zelfs niet vragen naar een "inheemse" poetsvrouw die gewoon op haar post blijft!

Oud 1 maart 2015, 16:33   #154
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets wat voor een bejaarde persoon helemaal niet is aangewezen. Maar nu mag ze dus zelfs niet vragen naar een "inheemse" poetsvrouw die gewoon op haar post blijft!
Ze mag dat vragen, of ze haar goesting gaat krijgen dat is iets anders natuurlijk. Mocht ik ooit een poetsvrouw nodig hebben dan zoek ik wel zelf iemand van de gemeente waar ik woon.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 16:52   #155
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moslims en niet nederlandssprekenden komen er bij mij niet in. Die kunnen hun werk niet naar behoren uitvoeren in mijn huis. Dat is dus geen kwestie van discriminatie, maar een kwestie van het niet hebben van de juiste competenties voor de jobs.
En kom nu eens met een geloofwaardige uitleg waarom moslims het werk niet naar behoren zouden kunnen uitvoeren in jouw huis... (en nee, dat je frigo vol met varkensvlees zit en dat zij daarom zouden weigeren die uit te kuisen, is geen geloofwaardige uitleg).

Voor alle duidelijkheid: je hoeft die vraag niet echt te beantwoorden hoor. Het gaat bij jou natuurlijk heel duidelijk over pure discriminatie.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 17:07   #156
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vooroordelen die telkenmale bevestigd worden, zijn geen vooroordelen meer.
Blijkbaar ken je de betekenis van het woord vooroordeel niet helemaal.
Oud 2 maart 2015, 17:09   #157
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(al eens een allochtone poetsvrouw op een fiets gezien ? Je zou geloven dat dat ook al niet mag van allah of van de profeet ... of is dat enkel cultuur ? Groene cultuur niewaar.)
Jij komt duidelijk niet veel buiten.
Oud 2 maart 2015, 17:15   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij komt duidelijk niet veel buiten.
Maar als ik dan eens buiten kom (of mag komen), dan hou ik wel mijn ogen en oren open.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

.

Oud 2 maart 2015, 17:16   #159
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De term "wetenschappelijk" wordt hier anders wel aardig met de voeten getreden.

Het komt erop neer dat ze rondbellen met de vraag om te discrimineren. Zij zijn dus de racisten in dit verhaal initieel. Op basis van vragen, stellen ze dan wat percentages op met als doel het in kaart te brengen van wie er ingaat op deze vraag.

Tot hier alles goed. Maar dan trekken ze simpelweg een conclusie die nergens op gebaseerd is en waar ze geen cijfers of feiten over hebben: "twee op de drie dienstenchequebedrijven discrimineren op vraag van hun klanten, die alleen ‘niet-allochtone poetsvrouwen’ willen."

Wie zegt dat zo'n bedrijf moet discrimineren om die discriminerende vragen op te vangen? Weten ze dan het personeelsbestand van elk van die bedrijven en het aantal zulke vragen ze krijgen van klanten?

Dit is gewoon zuivere prietpraat gemaskeerd onder de noemer "onderzoek".
Wat vooral prietpraat is, is dat jij het onbetwistbare feit dat 2 op 3 van die bedrijven bereid zijn om te discrimineren onder de mat wil vegen met drogredeneringen. Best mogelijk dat die bedrijven op die vraag kunnen ingaan door hun huidige personeelsbestand. Maar dat die vragen er komen ("wij krijgen die vaak wel vaker" en zie alleen al de reacties in deze draad) en dat ze bereid zijn om er op in te gaan, zal er ongetwijfeld voor zorgen dat ze er ook rekening mee houden bij de aanwervingen. En dus idd discrimineren.
Oud 2 maart 2015, 17:18   #160
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar als ik dan eens buiten kom (of mag komen), dan hou ik wel mijn ogen en oren open.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Je moet natuurlijk wel van onder je kerktoren uitkomen dan. Anders had je ongetwijfeld al moslim(a')s op de fiets gezien ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be