![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij zullen het over dit onderwerp NOOIT eens worden Jan omdat gij gelovig bent en ik heel zeker niet. Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2015 om 22:45. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien u dit niet wenst, kunt u terecht in andere netten. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...14&postcount=1 En ik vind het niet meer dan juist dat ouders mogen weigeren dat hun kinderen godsdienst volgen omdat ik van oordeel ben dat godsdienst niet thuis hoort in een school. En nu moogt gij daar staan de stampvoeten zoveel je wil over uw godsdienstzever, mij gaat ge NOOIT kunnen overtuigen om te aanvaarden dat godsdienst wel zou thuishoren in een school. Beleef dat thuis, dat is een persoonlijke zaak, maar bespaar daar andere van. Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2015 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat valt er dan te stampvoeten? Ik zie het probleem echt niet, hoor! |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk hierbij aan de reis van Tom Waes naar Korea... Ongelooflijk, de reacties van die arme Noord-Koreanen! Vrijheid van mening mag zijn dat je, opzettelijk of niet, onzin verkoopt maar dat alle mogelijke kritiek en bewijs van het tegendeel ongestoord ook kan! Indien het dan inderdaad om onzin gaat zal dat niet lang stand houden. Zelfs in een "democratisch" landje als het onze heeft men daar nog last mee, want oa onze media zijn ook niet verlegen om halve leugens en halve waarheden te verspreiden om de mensen bepaalde waarheden te onthouden, nietwaar? |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hoeft enkel op bepaalde ogenblikken wat komedie te spelen... |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar voor de rest trokken ze zich van god en godsdienst geen bal aan. En het waren brave, lieve mensen die echt de tien geboden niet nodig hadden om te weten hoe ze moesten leven! Ook ik ben naar een katholieke school geweest, tot het middelbaar. En ik heb daar het spelletje meegespeeld samen met de andere leerlingen. Waren de meeste leerlingen "gelovig"? Kinderen kun je gemakkelijk beïnvloeden en van alles wijsmaken. Maar voor velen zullen de mooie verhaaltjes uit de bijbel niet zwaarder gewogen hebben dan die uit de sprookjesboeken. En naarmate ze wat ouder werden waren ze er meer en meer gerust in... |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#152 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 12 april 2015 om 20:00. |
||
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In welke mate het huidig katholiek onderwijs nog katholiek is, is dan weer een heel andere discussie waar ik trouwens mijn oordeel over klaar heb. |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou je dan wel in onze tijd komedie spelen? De tijd is al lang voorbij dat het katholiek onderwijs ook bepaalde zaken van de leerlingen en het personeel eiste die eerder gingen over het persoonlijk leven dan het professionele.
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, ik streef niet naar een dergelijk katholicisme op z'n Cardijns. |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Staat ook in de grondwet hoe de financiering ervan moet gebeuren?
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit doet me onmiddellijk denken aan een uitspraak van Gerard Bodifée die in zijn van eerste boeken opmerkt dat hij, naarmate zijn kennis van het heelal toenam, niet anders kon dan aannemen dat "de grote Intelligentie" wel moet bestaan. Die omschrijving gebruikt hij omdat hij meent dat het woord "God" veel te historisch en ideologisch beladen is.
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|