Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2015, 13:56   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niet erg hoor.

Feit blijkt: 80% van de Marokkanen in Antwerpen zou Berber zijn (hoewel "het Berberse volk" op zich al zowel intern als extern discutabel is).

Maar Dyad Abou Jahjah ijverde in ieder geval voor hun erkenning als etnische groep. Wat hij nu als racistisch beschouwt.

We kunnen maar noteren hé.
Natuurlijk. Ik loop zeker niet te hoog op met die man, contesteren is een way of life en een doel voor hem.
Maar mijn reactie was er omdat fox beweerde dat de cijfers van de gevangenisbevolking bewijzen dat het probleem in de schoenen van berbers mag geschoven worden en dat is gewoon niet juist. Niet juist omdat de meting daarvan niet bestaat.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:56   #142
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Voor de onwetenden hier:
Zie anti-discriminatiewetgeving.
Hoe, dus toch niet art. 23 GW ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:56   #143
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat zijn allemaal objectieve factoren.
Dat dacht ik ook.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:58   #144
Anna List
Banneling

Standaard

kunnen ze daar niet ineens de nieuwe zwartharige van K3 kiezen?

podium'etje, beetje muziek erbij, spitante jury ... gezellig !

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 maart 2015 om 13:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:59   #145
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom altijd verwijzen naar anderen? zijn we niet groot genoeg om zelf de problemen aan te pakken?
blijkbaar niet, want er is de laatste vijftig jaar zo goed als niks gebeurd inzake migratie-beleid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:59   #146
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk. Ik loop zeker niet te hoog op met die man, contesteren is een way of life en een doel voor hem.
Maar mijn reactie was er omdat fox beweerde dat de cijfers van de gevangenisbevolking bewijzen dat het probleem in de schoenen van berbers mag geschoven worden en dat is gewoon niet juist. Niet juist omdat de meting daarvan niet bestaat.
De Wever sprak erover dat er vooral moeilijkheden van integratie worden vastgesteld met mensen van Marokkaanse berberherkomst in zijn stad. Ik zie niet in wat daaraan racistisch is.
Oud 25 maart 2015, 14:00   #147
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
De Wever sprak erover dat er vooral moeilijkheden van integratie worden vastgesteld met mensen van Marokkaanse berberherkomst in zijn stad. Ik zie niet in wat daaraan racistisch is.
Dat is ook niet racistisch maar links grijpt elke gelegenheid aan om te kwekken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:02   #148
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Als alle '-ismen' relatief zijn is nationalisme dat ook, niet" vond ik een zeer goeie van Gwendoline Rutten. Zo zie je maar dat wanneer je de woorden van BDW eens nader bekijkt, het een en al zinledigheid blijkt.
BDW zou zelf ook zeggen dat nationalisme relatief is.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:03   #149
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij het goedpraten dat een verhuurder al bij voorbaat iemand afwijst op basis van ervaringen met iemand anders? Dat is onrechtvaardig: iemand beoordelen op basis van je eventuele ervaringen (of van horen zeggen) met iemand anders?
Wil jij als sollicitant beoordeeld worden op (het ev. gebrek aan) resultaten van iemand anders?
Men dient mensen individueel een kans te geven zich te bewijzen en daarna te oordelen of deze mensen bekwaam/huurderswaardig bleken.
Als een sollicitant(e) zijn/haar eerste vraag is of er "lichter werk" voorzien is tijdens de ramadan, begrijp ik heel goed de terughoudendheid van de (eventuele) werkgever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:03   #150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sprak over wat fox schreef eerder in het draadje, dat de cijfers van de gevangenispopulatie dat bewezen. Dat doen ze niet. Omdat ze niet bestaan. Er is helemaal geen meting van berber zijn.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:06   #151
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij het goedpraten dat een verhuurder al bij voorbaat iemand afwijst op basis van vooroordelen? Iemand beoordelen op basis van ervaringen met iemand anders? Dat is moreel laakbaar. Ik begrijp niet welk een moraal N-VA'ers vandaag hebben, maar zij lijken elke zin voor ethiek verloren te hebben.
Beoordelen en leren op basis van ervaringen is eigen aan de mens. Tik anders eens 'review' in op Google.

Een verhuurder kan niet in de toekomst kijken, dus hij moet het 'risico' inschatten met de gegevens die hij heeft.
Jij verhuurt een appartement en we nemen eens twee uitersten.
Er komt een jong Vlaams koppel zonder kinderen aankloppen om een appartement te huren. Beiden werken overdag en hebben een stabiel inkomen.
Net daarna komt een gezin van allochtoonse afkomst met 4 kinderen opdraven dat leeft van het OCMW.
Wie kies je? Wetende dat de verkeerde keuze je enkele duizenden Euro's kan kosten.

"Jamaar, van een stereotype gesproken!".
Daarom draaien we het een keer om.
Een jong koppel van allochtoonse afkomst zonder kinderen belt aan. Beiden hebben een stabiele job.
Dan belt een Vlaams gezin aan dat leeft van het OCMW met 4 kinderen.
Wie kies je nu?

Je moet al een racist zijn van haar tot teen om in beide gevallen voor het Vlaams koppel/gezin te kiezen.
Maar we doen verder.
Wat als twee van dergelijke flodderfamilies komen opdraven? Begrijpelijk toch dat je als verhuurder 'een beetje twijfelt'?

Maar is discriminatie en racisme dan helemaal uit de lucht gegrepen?
Natuurlijk niet. Er zullen heus wel verhuurders zijn die wanneer ze twee 'ideale' koppels als kandidaten hebben zonder kinderen en stabiele job, daarbij naar het velletje kijken. Misschien omdat ze racist zijn, of omdat ze een slechte ervaring achter de rug hadden.
Wie zal het zeggen?

Het probleem is dat ALLE bovenstaande gevallen automatisch als racistisch en discriminerend tav die ene groep wordt beschouwd.
Oud 25 maart 2015, 14:06   #152
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik sprak over wat fox schreef eerder in het draadje, dat de cijfers van de gevangenispopulatie dat bewezen. Dat doen ze niet. Omdat ze niet bestaan. Er is helemaal geen meting van berber zijn.
Ik had het niet over fox en jou, ik had het over De Wever en het obligaat links gekwek dat op zijn uitspraak volgde
Oud 25 maart 2015, 14:09   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als een sollicitant(e) zijn/haar eerste vraag is of er "lichter werk" voorzien is tijdens de ramadan, begrijp ik heel goed de terughoudendheid van de (eventuele) werkgever.
een aangepaste K3 optredens kalender ?
Oud 25 maart 2015, 14:13   #154
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Beoordelen en leren op basis van ervaringen is eigen aan de mens. Tik anders eens 'review' in op Google.

Een verhuurder kan niet in de toekomst kijken, dus hij moet het 'risico' inschatten met de gegevens die hij heeft.
Jij verhuurt een appartement en we nemen eens twee uitersten.
Er komt een jong Vlaams koppel zonder kinderen aankloppen om een appartement te huren. Beiden werken overdag en hebben een stabiel inkomen.
Net daarna komt een gezin van allochtoonse afkomst met 4 kinderen opdraven dat leeft van het OCMW.
Wie kies je? Wetende dat de verkeerde keuze je enkele duizenden Euro's kan kosten.

"Jamaar, van een stereotype gesproken!".
Daarom draaien we het een keer om.
Een jong koppel van allochtoonse afkomst zonder kinderen belt aan. Beiden hebben een stabiele job.
Dan belt een Vlaams gezin aan dat leeft van het OCMW met 4 kinderen.
Wie kies je nu?

Je moet al een racist zijn van haar tot teen om in beide gevallen voor het Vlaams koppel/gezin te kiezen.
Maar we doen verder.
Wat als twee van dergelijke flodderfamilies komen opdraven? Begrijpelijk toch dat je als verhuurder 'een beetje twijfelt'?

Maar is discriminatie en racisme dan helemaal uit de lucht gegrepen?
Natuurlijk niet. Er zullen heus wel verhuurders zijn die wanneer ze twee 'ideale' koppels als kandidaten hebben zonder kinderen en stabiele job, daarbij naar het velletje kijken. Misschien omdat ze racist zijn, of omdat ze een slechte ervaring achter de rug hadden.
Wie zal het zeggen?

Het probleem is dat ALLE bovenstaande gevallen automatisch als racistisch en discriminerend tav die ene groep wordt beschouwd.
Dat begrijp ik, maar als iedereen zo redeneert geraken die mensen van allochtone origine nooit aan een woning.
Als die mensen een OCMW-uitkering krijgen ben je trouwens zeker van je inkomen als verhuurder. Stabieler dan een vervangingsinkomen kan je het inkomen niet hebben. Desnoods zal het OCMW tussenkomen en de huur garanderen en een schuldbemiddelaar aanstellen. Met het OCMW heb je immers een garantie op huur.
Je weet echter niet op voorhand of die mensen met het zogenaamde stabiele inkomen wel een stabiel inkomen zullen blijven hebben, omdat de economische situatie nu eemaal veranderlijk is in deze tijden.

Mensen met een OCMW-uitkering zijn ook gewend om zuinig te leven. Mensen die echter 'een stabiel' inkomen hebben uit werk, kunnen veranderen van leefsituatie en zijn daarom niet gewend hun leefstijl aan te passen, met alle problemen voor de verhuurder van dien.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 14:19.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:14   #155
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wonen is een grondrecht, Spitting Image. In internationale verdragen en in de grondwet staat dat recht gewaarborgd voor elkéén. Het eigendomsrecht is dus niet absoluut en wordt beperkt door andere rechten. De overheid moet dat grondrecht garanderen en kan dus eisen stellen opdat dit recht voor eenieder gelijkwaardig gegarandeerd is.
Er zou veel minder sprake zijn van discriminatie moesten werkgevers en verhuurders hun 'teleurstellingen' kunnen verhalen op de overheid.
Misschien is dit wel de snelste weg om discriminatie aan te pakken ipv al die praktijktests ed.
Aan het financieel plaatje kunnen we daarna zien of die ongerustheid van de verhuurders gegrond was.
Oud 25 maart 2015, 14:34   #156
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xander XI Bekijk bericht
Ook berbers hebben hun rechten. Als ze willen gaan zitten op de straatstenen omdat ze zich beledigd voelen, dan doen ze maar. Als ze daarbij iemand hinderen, dan moet daar uiteraard gepast op gereageerd worden.
zolang Bart ze maar niet permanent gaan verbannen !
Oud 25 maart 2015, 14:41   #157
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xander XI Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Hij zal deze betoging laten doorgaan om aan iedereen te tonen, hoe tollerant 'hij' wel is.
zou die nog wat vrije tijd hebben ?

volgens mij zou die dat niet slecht doen ... hier op t forum wat helpen modereren ...
Oud 25 maart 2015, 14:44   #158
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als die mensen een OCMW-uitkering krijgen ben je trouwens zeker van je inkomen als verhuurder.
da's een ivorentorenlogica en debatretoriek

als een verhuurder 600 euro wil en een ocmwgezin (met 4) heeft een inkomen van 1000 euro dan weet elke baas, en bij uitbreiding elke belg die Tso heeft gehaald, dat die NOOIT rond zullen komen.

dat een eigenaar dat soort risico niet wil nemen is evident. dat in de categorie ocmwgezinnen ontzettend veel allochtonen zitten is niet de schuld vd eigenaar.

praktijktesten zullen daaraan niets veranderen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 15:34   #159
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bergvolkeren waren en zijn meer wereldvreemd dan kustvolkeren omdat ze minder in contact komen met de buitenwereld. Reis even - even om niet altijd Marokko te gebruiken - van de Turkse kunststeden naar de bergen in Oost-Turkije en dan merk je dadelijk een wereld van verschil. Werk maar eens samen met een Turk uit Izmir en met een uit Diyarbakir en ook dan merk je verschil: de eerste is veel toegankelijker dan de tweede. Constant meegemaakt.
De Spartanen waren geen bergvolk, dat is het enige dat ik wou zeggen. Dat isolatie interculturaliteit bemoeilijkt, lijkt me logisch. Nochtans is het land dat wordt omschreven als het meest open ter wereld Zwitserland - dat toch zwaar in een gebergte vervat zit. Alles is relatief.
Oud 25 maart 2015, 15:36   #160
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met een OCMW-uitkering zijn ook gewend om zuinig te leven. Mensen die echter 'een stabiel' inkomen hebben uit werk, kunnen veranderen van leefsituatie en zijn daarom niet gewend hun leefstijl aan te passen, met alle problemen voor de verhuurder van dien.
Dit geloof je toch zelf niet? Welk normaal mens die een beetje respect heeft voor zijn eigen goed zou nu zo gaan redeneren?

Wat jij hier doet is krampachtig de menselijke natuur verloochenen.

Maak er twee blanke koppels van.
Hoeveel verhuurders gaan jouw redenering toepassen en verhuren aan het OCMW-koppel indien ze de keus hebben tussen een OCMW-koppel een een tweeverdienersgezin?

Alsjeblieft zeg!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 maart 2015 om 15:38.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be