![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mij mogen ze het alle dagen vragen. Als jij eerlijk bent, val je als zelfverklaarde vrijheidsstrijder voor de vrije meningsuiting direct door de mand en weet je niet meer van welk hout pijlen te maken, tenzij door te liegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2015 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin deelt u veel met Guineviere. Maar beweren dat we dus opnieuw een " sterk beleefd christendom moeten ontwikkelen" als antwoord op de opkomst van een steeds radicalere islam is gewoon onzin en proberen om een maatschappelijk probleem om te zetten in winst voor eigen opvattingen. In die zin bent u minstens zo radicaal als Guineviere die ook haar religie als oplossing voor iedere aspect van de samenleving ziet. De zwakte van het Westen is eigen aan een vrije wereld tegenover gesloten werelden, die iedere monotheistische religie voorstaat, meer sluiting betekent niet dat er meer religie nodig is, integendeel. Het volstaat om onze humanistische waarden niet langer in vraag te laten stellen, die veel duidelijker te verdedigen, en ook gedrag, bedoeld om humanistische waarden aan te tasten, niet als norm maatschappelijk te laten verankeren. U en Guineviere delen meer, dan u wilt inzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht een van beiden het voor het zeggen krijgen dan zouden we hoogstens van de regen in de drop geraken.
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens te meer hebt u het dus niet begrepen. Het gaat niet repressie, maar om overtuigingskracht. Dat is nu eenmaal de grote zwakte van het huidige Westen: het weet de moslims in Europa niet te overtuigen. In plaats van deel te nemen aan de seculiere waarden zien we immers hoe moslims sterker aanleunen bij hun geloof. Heel het hoofddoekendebat is daar symptomatisch van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2015 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over repressie heb ik niets geschreven, waardoor het bijgevolg slechts op rekening van uw slechte wil moet worden geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw pretentie van de moslims te overwinnen door ze te overtuigen is out of this world. Vooral als je er rekening mee houdt hoe klein jouw groepje oubollige aartsconservatieven is in de huidige Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zo'n 'klein groepje' dat in een land als Frankrijk ondertussen het grootste deel van de seminaristen bij die "oubollige aartsconservatieven" zit. Ook de groep met de jongste gelovigen, het grootst aantal roepingen en een sterke kinderaanwas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je geen sterk moreel wervend project hebt, is repressie inderdaad het enige antwoord. Het seculiere waardenpatroon dat u aanhangt, overtuigt hen niet. Daarom begrijp ik dat u slechts repressie als het ultieme wapen ziet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We toetsen de werkelijkheid af en we zien dat het niet klopt. Radicalisering komt voor onder de moslims in het Westen, ook al gaat het om een derde generatie. We hebben ook de opstootjes gehad in het Franstalig onderwijs na de gebeurtenissen na de aanslag in Parijs, waarbij moslimleerlingen weigerden een minuut stilte te houden. Blijkbaar zijn deze jongeren niet overtuigd van deze seculiere waarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, in Frankrijk is er sprake bijvoorbeeld een gestadige groei. De ene na de andere communauteit wordt gesticht, nieuwe traditioneel-katholieke scholen worden opgericht, ieder jaar komen er nieuwe parochies bij, enzovoort. Het zorgt er zelfs voor dat al meerdere Franse bisschoppen op die kar zijn gesprongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gekakel van de butthurt feminazi's klinkt ongeveer als een kiekenkot waar een vos is ingeslopen.
Laatst gewijzigd door Thuleander : 14 juni 2015 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn er soms cijfers van hoeveel seculiere moslims er zijn, dwz moslims die zich aan de Islam niets laten gelegen liggen in het Westen? Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2015 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |