Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2004, 17:45   #141
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waarom ga je hier dan niet even hevig te keer tegen Vlaams Blokkers als tegen ons?
Dat doe ik hoor. Maar dat zie je niet omdat jij enkel rondhangt in discussies omtrent het "communautaire".
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 17:48   #142
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Wij verdragen geen neo-nazi's in onze partij. Het Vlaams Blok, de grootste Vlaams-nationale partij, wel. Zelfs Hugo Schiltz (Spirit) had geen spijt deel uitgemaakt te hebben van de Hitlerjugend (DS, juli 2002) !!! Iemand die bij ons zoiets verklaart vliegt er direct uit. Bovendien laten de gematigde flaminganten hen met rust. Spreekt boekdelen.
Weet je nu nog niet dat het Vlaams Blok mij geen BARST kan schelen?

DE VLAAMSE BEWEGING IS GEEN SYNONIEM VOOR HET VLAAMS BLOK! Hoe diskwijls moet ik dat nog zeggen?

Ik van jullie belgicisten toch ook niet aan met wat het FN (ook belgischgezind) allemaal doet?
Oud 17 oktober 2004, 18:52   #143
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Toch raar dat je altijd zo stil bent als wij in discussie treden met Vlaams Blokkers, hè.

Zwijgen is dikwijls toestemmen. Dat weet je toch of niet?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 18:54   #144
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Dat doe ik hoor. Maar dat zie je niet omdat jij enkel rondhangt in discussies omtrent het "communautaire".
Oh maar, als zij spreken over Walen als over Marokkanen, dan vind ik dat je ook zou moeten tussenkomen om hen een beetje manieren bij te leren. Of twee maten en twee gewichten?
Oud 17 oktober 2004, 19:07   #145
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Wij verdragen geen neo-nazi's in onze partij. Het Vlaams Blok, de grootste Vlaams-nationale partij, wel. Zelfs Hugo Schiltz (Spirit) had geen spijt deel uitgemaakt te hebben van de Hitlerjugend (DS, juli 2002) !!! Iemand die bij ons zoiets verklaart vliegt er direct uit. Bovendien laten de gematigde flaminganten hen met rust. Spreekt boekdelen.
......NET ZOALS DE ANDERE POLITIEKE FORMATIES U VIERKANTIG UITLACHEN EN U BESCHOUWEN ALS POLITIEKE CLOWNS....
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 19:08   #146
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Alzo sprak de grote woordvoerder van het Vlaams Blok. God, daar liggen we nu echt van wakker zeg!

Laatst gewijzigd door Kim : 17 oktober 2004 om 19:08.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 20:14   #147
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
......NET ZOALS DE ANDERE POLITIEKE FORMATIES U VIERKANTIG UITLACHEN EN U BESCHOUWEN ALS POLITIEKE CLOWNS....
Van politieke clowns gesproken !
Oud 17 oktober 2004, 20:40   #148
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sinds de creatie van de B.U.B. pleiten wij voor individuele tweetaligheid van alle Belgen. Maar daar heeft u blijkbaar een hekel aan.
In dat geval is het duidelijk dat de eerste beweging een grootschalige vernederlandsing van brussel en wallonië zal moeten zijn. Daar is het probleem duidelijk veel groter dan in Vlaanderen waar de grote meerderheid zich in beide landstalen uit de slag kan trekken.

Individuele tweetaligheid van België is afgeschoten geweest door de francofonen, niet door de vlamingen btw en dat heeft geleid tot de splitsing in taalgewesten.

Richt uw peilen dus in het vervolg maar eens eerst op de francofonen ipv op de vlamingen die het meer dan zat zijn. Als uw wens effectief inidviduele tweetaligheid was, kan u de flaminganten enkel gelijk geven dat zij véél reden tot klagen hebben.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 20:43   #149
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Iemand die bij ons zoiets verklaart vliegt er direct uit. Bovendien laten de gematigde flaminganten hen met rust. Spreekt boekdelen.
Maar mensen die ervan dromen de ijzertoren op te blazen mogen rustig blijven zitten.
Oud 17 oktober 2004, 20:55   #150
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Zolang het bij dromen blijft...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 21:13   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh maar, als zij spreken over Walen als over Marokkanen, dan vind ik dat je ook zou moeten tussenkomen om hen een beetje manieren bij te leren. Of twee maten en twee gewichten?
Zit hun voorzitter hier ook op het forum?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 21:28   #152
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft dat daar nu mee te maken? Niet onnozel doen, hè.
Oud 17 oktober 2004, 21:29   #153
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoor eens, er zitten hier een heleboel Blokkers waarvan ik niet moet weten. Van de extremisten �* la radicaal en co tot de homohaters �* la Jan VDB, enz. Het is dus niet als ik eens niet reageer dat ik daarom akkoord ga met hun stellingen.

Ik het trouwens nooit verborgen dat ik tegen het Vlaams Blok ben.
Oud 17 oktober 2004, 21:30   #154
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
In dat geval is het duidelijk dat de eerste beweging een grootschalige vernederlandsing van brussel en wallonië zal moeten zijn. Daar is het probleem duidelijk veel groter dan in Vlaanderen waar de grote meerderheid zich in beide landstalen uit de slag kan trekken.

Individuele tweetaligheid van België is afgeschoten geweest door de francofonen, niet door de vlamingen btw en dat heeft geleid tot de splitsing in taalgewesten.

Richt uw peilen dus in het vervolg maar eens eerst op de francofonen ipv op de vlamingen die het meer dan zat zijn. Als uw wens effectief inidviduele tweetaligheid was, kan u de flaminganten enkel gelijk geven dat zij véél reden tot klagen hebben.
Het is geen kwestie van PIJLEN richten (kent u Nederlands?), maar een kwestie van een goede onderwijspolitiek in heel België.
Oud 17 oktober 2004, 21:32   #155
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Hoor eens, er zitten hier een heleboel Blokkers waarvan ik niet moet weten. Van de extremisten �* la radicaal en co tot de homohaters �* la Jan VDB, enz. Het is dus niet als ik eens niet reageer dat ik daarom akkoord ga met hun stellingen.

Ik het trouwens nooit verborgen dat ik tegen het Vlaams Blok ben.
Mooi. Ik zal je ter hulp roepen als ik racistische Blok-uitspraken ontwaar op dit forum. We zullen dan zien of je ook afkomt om die Vlaams Blokkers mee op hun plaats te zetten.
Oud 17 oktober 2004, 21:33   #156
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Enne, zoiets in de trand van "Walen zijn lui" IS racistisch.
Oud 17 oktober 2004, 21:35   #157
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van PIJLEN richten (kent u Nederlands?), maar een kwestie van een goede onderwijspolitiek in heel België.
Ik ben blij dat u het onderwijs als factor aankaart. Kan u er dan met akkoord gaan dat in het franstalig onderwijs dringend ingegrepen moet worden? Hoe is het mogelijk dat een onderwijs dat zowat het duurste ter wereld is zo'n erbarmelijke resultaten oplevert? Of is dit ook weer de schuld van de vlamingen?

En btw inderdaad een pijnlijke spelfout mijnentwege, het siert u als mens dat u deze zo subtiel aankaart

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 oktober 2004 om 21:35.
Oud 17 oktober 2004, 21:37   #158
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enne, zoiets in de trand van "Walen zijn lui" IS racistisch.
Zoiets kan inderdaad niet. Net zoals "alle flaminganten zijn racisten" bijvoorbeeld.

Akkoord?
Oud 17 oktober 2004, 21:46   #159
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Akkoord.
Oud 17 oktober 2004, 21:48   #160
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik ben blij dat u het onderwijs als factor aankaart. Kan u er dan met akkoord gaan dat in het franstalig onderwijs dringend ingegrepen moet worden? Hoe is het mogelijk dat een onderwijs dat zowat het duurste ter wereld is zo'n erbarmelijke resultaten oplevert? Of is dit ook weer de schuld van de vlamingen?

En btw inderdaad een pijnlijke spelfout mijnentwege, het siert u als mens dat u deze zo subtiel aankaart
Met plezier.

Ik ben de eerste om te zeggen dat het talenonderwijs in België moet verbeteren. Er moet ook meer sport op school komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be