Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2015, 14:46   #141
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel Israël doet dat, als ik een staat zou zijn.
Dus iedereen uit het NPT en atoomwapens maken?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 15:09   #142
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dus iedereen uit het NPT en atoomwapens maken?
Atoombommetjes maken is niet zo simpel als het lijkt hoor.
Met goeie basismaterialen kom je al een eind, maar dan komt de rest nietwaar.
Oud 22 juli 2015, 15:30   #143
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Atoombommetjes maken is niet zo simpel als het lijkt hoor.
Met goeie basismaterialen kom je al een eind, maar dan komt de rest nietwaar.
Whatever. Kopen desnoods. Leuke wereld.

Website
Oud 22 juli 2015, 15:32   #144
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Whatever. Kopen desnoods. Leuke wereld.
Probleem lost zichzelf wel op hoor.
Oud 22 juli 2015, 15:33   #145
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iran mag nu voor verschillende jaren geen gewone wapens importeren ondertussen dat het geen atoomwapens kan maken. Maar niets van dat dient blijkbaar te gelden voor het land dat graag zou willen dat de VS Iran aanvalt.

Website
Oud 22 juli 2015, 15:33   #146
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem lost zichzelf wel op hoor.
Geen kinderen zeker?

Website
Oud 22 juli 2015, 15:41   #147
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen kinderen zeker?
Onder andere.
Oud 22 juli 2015, 21:10   #148
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U draait rond de pot. Sorry dat ik het zeg.
Sorry dat ik het zeg, maar hierboven hebt u elke praktizerende Jood op hetzelfde niveau geplaatst als een moordenaar. Wat is dan nog het verschil met je neo-nazi Duitse vrienden uit je schietclub in Bolivië?

Citaat:
Maar dat recht geldt ook voor kinderen. Daarom dat die niet onherroepelijk tot een geloof mogen gebrandmerkt of het nu door religie of door de staat gebeurd. Religies die op zich helemaal NIET de vrijheid van religie proclameren zijn dan plots voorstander van een multiculturele ('superdiversteit' is dwaas als alternatief) samenleving. Het komt eigenlijk neer op de vrijheid te eisen van de staat om individuele Godsdienstvrijheid aan banden te leggen. Humanisme uit opportunistische redenen.
We gaan die debiele discussie toch niet opnieuw doen? Dit debat heeft helemaal niets met multiculturalisme te maken. In alle staten ter wereld tot nog toe, zelfs in de meest monoculturele en totalitaire, beslissen ouders vrij of ze hun kinderen hun wijsheidstanden laten trekken en of ze hun jongens willen laten besnijden of niet.

Wat jij bepleit, is nog nergens toegepast en wordt ook door niemand bepleit, tenzij misschien door pedofielenverenigingen als Martijn of NAMBLA die de grens tussen volwassene en kind graag zien vervagen.

Citaat:
U wil dat mensen in de eerste plaats als mens bejegend worden, maar voor 'extreemrechts' maakt u een uitzondering?
Ik bekritiseer het feit dat jij een alliantie met extreem-rechts bepleit. Die kritiek voert precies voort uit mijn eis, ieder mens als mens te bejegenen. Wie een alliantie met extreem-rechts sluit, is medeplichtig met hun ontmenselijkende politiek die in laatste instantie altijd tot oorlog en genocide leidt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2015 om 21:31.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 21:53   #149
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Sorry dat ik het zeg, maar hierboven hebt u elke praktizerende Jood op hetzelfde niveau geplaatst als een moordenaar.
Praat maar gerust over moslims hoor. U hoeft zich niet stiekem achter Joden te verbergen als het u goed uitkomt. En daarbij is uw conclusie verkeerd als zou ik praktiserende Joden gelijk stellen aan moordenaars. Waar haalt u het?

Citaat:
Wat is dan nog het verschil met je neo-nazi Duitse vrienden uit je schietclub in Bolivië?
Ik heb nul komma nul nazi's noch neonazi's als vrienden. U probeert me persoonlijk te raken door leugens te verspreiden. Ik ga me niet tot dat niveau verlagen door hetzelfde met u te doen.

Citaat:
We gaan die debiele discussie toch niet opnieuw doen? Dit debat heeft helemaal niets met multiculturalisme te maken. In alle staten ter wereld tot nog toe, zelfs in de meest monoculturele en totalitaire, beslissen ouders vrij of ze hun kinderen hun wijsheidstanden laten trekken en of ze hen willen laten besnijden.
Er is nochtans veel verzet tegen het besnijden van meisjes tegenwoordig. Of zijn dat geen volwaardige kinderen misschien? Het uitroeien van de praktijk om jongens genitaal te mutileren is moeilijker om begrijpelijke hypocriete redeneren.

Ik stel dat als men vrijheid van religie wil bepleiten dat dat dan ook voor kinderen dient te gelden. Stel de praktijk van genitale mutilatie dus uit tot het individu daar in vrijheid zelf over kan beslissen. Dat ik daar moet over vallen met u toont dat u vooreerst zich een moslim voelt en pas daarna een humanist. U vermijdt ook steeds de praktijk te veroordelen die bepaalt dat afvalligheid van de islam de doodstraf verdient. Nog zoiets dat lijnrecht ingaat tegen vrijheid van religie. Lijnrecht tegen een multiculturele samenleving. Lijnrecht tegen humanisme.

Citaat:
Wat jij bepleit, is nog nergens toegepast en wordt ook door niemand bepleit, tenzij misschien door pedofielenverenigingen als Martijn of NAMBLA die de grens tussen volwassene en kind graag zien vervagen.
Eerst ben ik een neonazi en nu een pedofiel? Als iemand niet met u akkoord is kent u blijkbaar geen grenzen in de smaad.

Citaat:
Ik bekritiseer het feit dat jij een alliantie met extreem-rechts bepleit. Die kritiek voert precies voort uit mijn eis, ieder mens als mens te bejegenen. Wie een alliantie met extreem-rechts sluit, is medeplichtig met hun ontmenselijkende politiek die in laatste instantie altijd tot oorlog en genocide leidt.
Zowel extreem rechts als extreem links heeft smeerlappen onder zich. Ik ga in de eerste plaats uit van het individu niet van de groep waartoe dat individu behoort. Daarbij zitten dikwijls de grootste extremisten in het centrum, aangetrokken als ze zijn tot de macht. Ik probeer verder te kijken dan het simplistische binaire links rechts heelal. Dat verblind en verdeeld onnodig. Of kan u duidelijk zeggen wat nu eigenlijk het onderscheid is tussen 'extreem' links en rechts? Ik niet. Ik vindt dat in België bijvoorbeeld zowel het PVDA als het VB zinnige als onzinnige dingen zeggen. Ik zie in beide partijen niet direct een machtswellusteling als Verhofstadt die zijn ziel verkoopt, rondlopen. Maar u verlangt dat iedereen waar het etiket 'extreem rechts' op gekleefd kan worden niet eens mag gehoord worden. Niet alleen is dat ondemocratisch, tevens is dat dom.

Kijk naar de anti Rusland propaganda in Europa momenteel. Zijn het niet juist extreem rechts en links die die propaganda doorzien? Maar toch mogen ze niet samenwerken? Of kijk naar Griekenland en het verraad dat links daar aan het plegen is omdat ze in zee gaan met 'het centrum'. Nu ja. Eindeloze versnippering in allerlei fracties die elkaar bekampen vind men regelmatig terug bij links heb ik de indruk. Lijkt wel of ze hun grote gelijk belangrijker vinden dan de realiteit.

Ik zou 'alle opties' op de tafel houden. Soms zijn er belangrijkere zaken aan de orde dan het eigen gelijk. Daarbij ziet iemand als Naomi Klein ook in dat Links door haar houding rechts juist groter maakt (in bv Griekenland). Zo ver liggen beiden dan blijkbaar toch niet uit elkaar.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juli 2015 om 21:57.
Oud 22 juli 2015, 23:22   #150
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Praat maar gerust over moslims hoor.
Ah ja, want Johan'tje is als zijn VB-vriendjes bang: de Joden zijn niet meer zo weerloos als in de jaren '30. Laat ons het nu met de moslims proberen. Lafaardje...

Citaat:
Ik heb nul komma nul nazi's noch neonazi's als vrienden.
Je sprak toch over Duitse nazi's die je ontmoette in de hoogste schietclub ter wereld in Bolivië? Dat ga je toch niet durven ontkennen, hoop ik? Met die kerel die Joden steevast met een haakneus beschreef?

Citaat:
Eerst ben ik een neonazi en nu een pedofiel? Als iemand niet met u akkoord is kent u blijkbaar geen grenzen in de smaad.
Dat staat er helemaal niet, hé. Maar iemand die verblind is door de haat, ziet troebel. Ik neem daar akte van.

Citaat:
Zowel extreem rechts als extreem links heeft smeerlappen onder zich. Ik ga in de eerste plaats uit van het individu niet van de groep waartoe dat individu behoort. Daarbij zitten dikwijls de grootste extremisten in het centrum, aangetrokken als ze zijn tot de macht. Ik probeer verder te kijken dan het simplistische binaire links rechts heelal. Dat verblind en verdeeld onnodig. Of kan u duidelijk zeggen wat nu eigenlijk het onderscheid is tussen 'extreem' links en rechts? Ik niet. Ik vindt dat in België bijvoorbeeld zowel het PVDA als het VB zinnige als onzinnige dingen zeggen. Ik zie in beide partijen niet direct een machtswellusteling als Verhofstadt die zijn ziel verkoopt, rondlopen. Maar u verlangt dat iedereen waar het etiket 'extreem rechts' op gekleefd kan worden niet eens mag gehoord worden. Niet alleen is dat ondemocratisch, tevens is dat dom.
Dit is er eentje om in te kaderen. Je zegt dat je niet van smaad houdt, maar je had jezelf moeilijk meer smaad kunnen berokkenen dan door dit bericht. Het is beter van blind te zijn dan van geen verschil ziet tussen enerzijds de PVDA, die, ondanks al haar beperkingen, jarenlang voorop stond in de antiracistische en antifascistische strijd, en anderzijds het Vlaams Blok dat de rechtstreekse voorzetting is van het collaborerende Joden deporterende VNV en dat de grootste verdediger van rassenhaat en islamofobie in onze contreien is. Wie vindt dat zo'n partij "zinnige dingen" zegt, is ofwel politiek totaal het Noorden kwijt, ofwel gewoon één van hen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2015 om 23:46.
Oud 22 juli 2015, 23:27   #151
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Van kallikles mag je geen mensen ontmoeten. Die stoute Johan .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 23:40   #152
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Van kallikles mag je geen mensen ontmoeten. Die stoute Johan .
Dat mag allemaal. Maar je moet er wel voor durven uitkomen, en niet leugens en laster beginnen roepen als iemand gewoon herhaalt wat je zelf zegt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2015 om 23:41.
Oud 23 juli 2015, 00:14   #153
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja, want Johan'tje is als zijn VB-vriendjes bang: de Joden zijn niet meer zo weerloos als in de jaren '30. Laat ons het nu met de moslims proberen. Lafaardje...
Nee. Het is eerder zo. U begint over Joden terwijl u eigenlijk de praktijken van moslims wil verdedigen.

Citaat:
Je sprak toch over Duitse nazi's die je ontmoette in de hoogste schietclub ter wereld in Bolivië? Dat ga je toch niet durven ontkennen, hoop ik? Met die kerel die Joden steevast met een haakneus beschreef?
Juist. Ik heb die man 1 keer gesproken toen hij per toeval tegenover me zat aan een vergadertafel. Op één moment maakte hij opmerking over kromneuzen. Dat was niet eens tegen mij. Maar ik dacht toen dat hij misschien wel eens een nazi zou kunnen zijn. Hij was ook van Duitse afkomt. En daarbij nog een arts ook. Dat brengt de fantasie helemaal op hol natuurlijk. Voor de rest heb ik in heel die jaren in Bolivia nooit iemand ontmoet waarvan ik dacht dat het een nazi zou kunnen zijn. Daar is hier eigenlijk ook helemaal geen kat mee bezig.

U gaat het wel erg ver zoeken om me proberen door het slijk te trekken. En dat allemaal omdat ik uw niet wil volgen in uw goedpraten van religieuze praktijken.

Citaat:
Dat staat er helemaal niet, hé. Maar iemand die verblind is door de haat, ziet troebel. Ik neem daar akte van.
Neem dan ook akte van het bestaan van zoiets als deductie. Alsof het niet duidelijk is wat u probeert te doen.

Citaat:
Dit is er eentje om in te kaderen. Je zegt dat je niet van smaad houdt, maar je had jezelf moeilijk meer smaad kunnen berokkenen dan door dit bericht. Het is beter van blind te zijn dan van geen verschil ziet tussen enerzijds de PVDA, die, ondanks al haar beperkingen, jarenlang voorop stond in de antiracistische en antifascistische strijd, en anderzijds het Vlaams Blok dat de rechtstreekse voorzetting is van het collaborerende Joden deporterende VNV en dat de grootste verdediger van rassenhaat en islamofobie in onze contreien is. Wie vindt dat zo'n partij "zinnige dingen" zegt, is ofwel politiek totaal het Noorden kwijt, ofwel gewoon één van hen.
Waarom zou het VB geen zinnige dingen kunnen zeggen? Dat wil toch niet zeggen dat ze ook geen dwaasheden kunnen zeggen. Maar goed. Ik ben dan ook geen partijfreak. Ik heb dat zwart wit vijandsbeeld waar u mee pronkt niet nodig. Gelukkig. Ik wist eerlijk gezegd niet dat u op dat niveau zat. Dewever is zeker ook een nazi dan? En daarbij. Weeral misbruikt u de Joden om uw eigen anti humanistische agenda te pushen.

U valt mensen die kinderrechten niet misbruikt willen zien aan ondertussen dat u religieuze extremisten een hand boven het hoofd houdt. Ondertussen heb ik nog steeds geen veroordeling mogen horen van de praktijk afvalligheid van de Islam als een zonde te zien (die te bestraffen is met de dood). Ik denk dat mensen die noch kinderrechten noch Godsdienstvrijhheid verdedigen niet thuis horen in een partij die zegt mensenrechten te respecteren. Of doet de PVDA dat niet?

De rechten van het kind als INDIVIDU:
Citaat:
States Parties shall take all appropriate legislative, administrative, social and educational measures to protect the child from all forms of physical or mental violence, injury or abuse, neglect or negligent treatment, maltreatment or exploitation, including sexual abuse, while in the care of parent(s), legal guardian(s) or any other person who has the care of the child.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2015 om 00:24.
Oud 23 juli 2015, 12:53   #154
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is ook een mooie:
Citaat:
Kijk naar de anti Rusland propaganda in Europa momenteel. Zijn het niet juist extreem rechts en links die die propaganda doorzien? Maar toch mogen ze niet samenwerken?
Dat wordt leuk, een samenwerking van alle Männerfreundschaften van Poetin: Berlusconi, Schröder, Chirac, de Verhofstadt van tijdens de pralinetop, Nigel Farage, ... met vadermoordenares Marine Le Pen in de rol van de tournante misschien?

Enfin, dat soort onzin heeft allemaal weinig te maken met de kern van de zaak, nl. dat deze deal officieel alleen maar winnaars heeft:
- de mollahs hebben iets opgegeven wat ze sowieso nooit echt van plan waren om te bouwen en in ruil krijgen ze Amerikaanse legitimatie voor hun dictatuur en hun controle over de petrodollars, mét toegang tot alle internationale markten;
- de VS kan het kostenplaatje van haar interventies in het Midden-Oosten gevoelig verlagen door de extra opties die ze nu hebben in hun offshore balancing tussen Israël, Saoedi-Arabië, Turkije, Iran en Egypte;
- de antisemieten zijn tevreden omdat zij in hun idiotie denken dat dit akkoord nadelig is voor "de Joden", terwijl het Joodse volk, net als maar misschien meer nog dan alle andere volkeren, juist alle belang heeft bij vrede en stabiliteit
- Israël is, op Netanyahu na, tevreden, omdat de Iraans-Amerikaanse alliantie het gevaar van een oorlog met Iran, als dat ooit al bestond, volledig heeft geneutraliseerd (Netanyahu staat met de billen bloot omdat zal blijken dat Israël na het akkoord veiliger is en zijn doemvoorspellingen niet uitkomen; nu is hij zo'n politieke (leugen)machine dat hij dat wel zal overleven)

In heel deze euforiestemming vergeet iedereen alras de befaamde zegswijze: "Of olifanten nu oorlog voeren of de liefde bedrijven, het is altijd het gras eronder dat vertrappeld wordt." Het gras dat vertrappeld wordt, dat is de arbeidersklasse in de VS, Palestina of Iran. Zij zouden de eerste slachtoffers geweest zijn van een oorlog, maar de huidige deal zal hun uitbuiting niet opheffen. Rafsanjani en de mollahs zullen zich blijven verrijken, net als de Clintons en de Cheneys van deze wereld of de Poetins en de hem getrouwe Russische oligarchen. En de arbeiders zullen uitgebuit worden.

Het feit dat zowel Poetin, de mollahs als In God We Trust, Inc. God voor hun persoonlijke verrijkingscampagne misbruiken, maakt de zaak alleen maar erger. Maar wie zijn wie in Europa om lessen te geven, wanneer wij het hebben over "eerbied voor de menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en eerbiediging van de mensenrechten, waaronder de rechten van personen die tot minderheden behoren" en over "pluralisme, non-discriminatie, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, solidariteit en gelijkheid van mannen en vrouwen", ja zelfs over "eenheid in verscheidenheid" en in de praktijk alleen maar het "zieilige egoïsme der volkeren" laten zien waar Nietzsche over sprak?

Wat is dit Europa van islamofobie, afrofobie, antisemitisme en anti-Roma haat en racisme? Een Europa waar iedereen terugplooit op de enggeestige nationale belangen, waar iedereen het normaal vindt dat er honderden miljarden naar privé-banken als Hypo Real Estate vloeien, maar er geen kleine fractie van af kan voor het gewone volk, b.v. in Griekenland? Een Europa dat zich niet eens akkoord kan verklaren over het opnemen van 60.000 vluchtelingen, terwijl een klein, arm landje als Libanon alleen er al miljoenen opvangt?

Matteo Renzi zei terecht 'als dit jullie Europa is, laat het dan maar', maar hij vergeet dat hij zelf een deel van het probleem is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 juli 2015, 12:53   #155
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is ook een mooie:
Citaat:
Kijk naar de anti Rusland propaganda in Europa momenteel. Zijn het niet juist extreem rechts en links die die propaganda doorzien? Maar toch mogen ze niet samenwerken?
Dat wordt leuk, een samenwerking van alle Männerfreundschaften van Poetin: Berlusconi, Schröder, Chirac, de Verhofstadt van tijdens de pralinetop, Nigel Farage, ... met vadermoordenares Marine Le Pen in de rol van de tournante misschien?

Enfin, dat soort onzin heeft allemaal weinig te maken met de kern van de zaak, nl. dat deze deal officieel alleen maar winnaars heeft:
- de mollahs hebben iets opgegeven wat ze sowieso nooit echt van plan waren om te bouwen en in ruil krijgen ze Amerikaanse legitimatie voor hun dictatuur en hun controle over de petrodollars, mét toegang tot alle internationale markten;
- de VS kan het kostenplaatje van haar interventies in het Midden-Oosten gevoelig verlagen door de extra opties die ze nu hebben in hun offshore balancing tussen Israël, Saoedi-Arabië, Turkije, Iran en Egypte;
- de antisemieten zijn tevreden omdat zij in hun idiotie denken dat dit akkoord nadelig is voor "de Joden", terwijl het Joodse volk, net als maar misschien meer nog dan alle andere volkeren, juist alle belang heeft bij vrede en stabiliteit
- Israël is, op Netanyahu na, tevreden, omdat de Iraans-Amerikaanse alliantie het gevaar van een oorlog met Iran, als dat ooit al bestond, volledig heeft geneutraliseerd (Netanyahu staat met de billen bloot omdat zal blijken dat Israël na het akkoord veiliger is en zijn doemvoorspellingen niet uitkomen; nu is hij zo'n politieke (leugen)machine dat hij dat wel zal overleven)

In heel deze euforiestemming vergeet iedereen alras de befaamde zegswijze: "Of olifanten nu oorlog voeren of de liefde bedrijven, het is altijd het gras eronder dat vertrappeld wordt." Het gras dat vertrappeld wordt, dat is de arbeidersklasse in de VS, Palestina of Iran. Zij zouden de eerste slachtoffers geweest zijn van een oorlog, maar de huidige deal zal hun uitbuiting niet opheffen. Rafsanjani en de mollahs zullen zich blijven verrijken, net als de Clintons en de Cheneys van deze wereld of de Poetins en de hem getrouwe Russische oligarchen. En de arbeiders zullen uitgebuit worden.

Het feit dat zowel Poetin, de mollahs als In God We Trust, Inc. God voor hun persoonlijke verrijkingscampagne misbruiken, maakt de zaak alleen maar erger. Maar wie zijn wij in Europa om lessen te geven, wanneer wij het hebben over "eerbied voor de menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en eerbiediging van de mensenrechten, waaronder de rechten van personen die tot minderheden behoren" en over "pluralisme, non-discriminatie, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, solidariteit en gelijkheid van mannen en vrouwen", ja zelfs over "eenheid in verscheidenheid" en in de praktijk alleen maar het "zieilige egoïsme der volkeren" laten zien waar Nietzsche over sprak?

Wat is dit Europa van islamofobie, afrofobie, antisemitisme en anti-Roma haat en racisme? Een Europa waar iedereen terugplooit op de enggeestige nationale belangen, waar iedereen het normaal vindt dat er honderden miljarden naar privé-banken als Hypo Real Estate vloeien, maar er geen kleine fractie van af kan voor het gewone volk, b.v. in Griekenland? Een Europa dat zich niet eens akkoord kan verklaren over het opnemen van 60.000 vluchtelingen, terwijl een klein, arm landje als Libanon alleen er al miljoenen opvangt?

Matteo Renzi zei terecht 'als dit jullie Europa is, laat het dan maar', maar hij vergeet dat hij zelf een deel van het probleem is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 juli 2015 om 12:54.
Oud 23 juli 2015, 13:56   #156
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een aspect dat onderbelicht wordt in deze discussie. Dat de poging tot ontdooiing van relaties met Iran misschien meer met Rusland te maken zou kunnen hebben dan met Israël. De VS ziet een Euraziatische integratie en wil daar een stokje voor steken. Het gedrag van de VS in de Centraal Aziatische Stans wijst ook in die richting. Mensenrechten worden er door de VS weer bovengehaald als geopolitiek wapen, ondertussen dat IS er al dan niet bewust de VS agenda bevordert.

Citaat:
Curiously, on July 16, Kyrgyz security forces killed six alleged Islamic State [IS] terrorists and detained five others in two shootouts in the capital city of Bishkek. Four Kyrgyz security personnel were wounded in the encounter, which lasted for over an hour. The Kyrgyz authorities have since said in a statement that the terrorists were planning to attack the Russian military base in Kant.

The Bishkek bazaar is full of rumors that the IS has made its appearance in the steppes as the geopolitical tool of the US in the great game in Central Asia.

But then, why would Kyrgyzstan become eligible as a “frontline state” in the great game in Central Asia? One reason could be that the country genuinely qualifies to be a battleground for influence for the big powers. Kyrgyzstan was once in the US orbit (following the “Tulip revolution” and the regime change in 2005), and although it is now regarded as an ally of Russia and has joined the Eurasia Economic Union [EEU], there are still enduring pockets of US influence in that country among the so-called “civil society” and the NGOs, which makes it also the weakest link within the EEU (and the Shanghai Cooperation Organization.)
Daarom dat de VS juist een prijs geven aan een anti-regerings-activist in Kyrgyzstan terwijl dat land de minst autoritaire staat is in die regio.
In hoeverre past Iran in deze verdeel en heersstrategie?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2015 om 14:01.
Oud 23 juli 2015, 14:04   #157
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral de insinuatie naar het nazisme die een volwassen discussie onmogelijk maakt. En weeral met een bocht rond het eigen extremisme heen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2015 om 14:05.
Oud 23 juli 2015, 14:15   #158
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Zonbron:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron

Klopt.

De toenadering van SA tot Rusland en VS tot Iran zijn compleet fake.

Wie knippert met de ogen ziet het vrij & snel.
Citaat:
Verklaar je nader.
Ik neem de vrijheid om mijn vraag nog even in de aandacht te brengen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 juli 2015 om 14:16.
Oud 23 juli 2015, 14:28   #159
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het feit dat zowel Poetin, de mollahs als In God We Trust, Inc. God voor hun persoonlijke verrijkingscampagne misbruiken, maakt de zaak alleen maar erger. Maar wie zijn wij in Europa om lessen te geven, wanneer wij het hebben over "eerbied voor de menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en eerbiediging van de mensenrechten, waaronder de rechten van personen die tot minderheden behoren" en over "pluralisme, non-discriminatie, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, solidariteit en gelijkheid van mannen en vrouwen", ja zelfs over "eenheid in verscheidenheid" en in de praktijk alleen maar het "zieilige egoïsme der volkeren" laten zien waar Nietzsche over sprak?

om in te kaderen!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 21:08   #160
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag allemaal. Maar je moet er wel voor durven uitkomen, en niet leugens en laster beginnen roepen als iemand gewoon herhaalt wat je zelf zegt.
Je haalt irrelevante zaken erbij om bepaalde islamitische rituelen te verdedigen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be