![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je daar al niet op kan antwoorden... Hoe oud ben jij trouwens?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is geen krantenartikel, het is het resultaat van het onderzoek van een moslim professor. Er is trouwens niet echt een wetenschappelijke consensus, aangezien de meeste Westerse wetenschappers onderzoek naar de authenticiteit van Mohammed toch wel een tikkeltje gevaarlijk vinden. Wie weet wat ze zullen vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Middeleeuwen en m.n. ten tijde van de Kruistochten werden de slechtst mogelijke zaken over Mohammed (vrede zij met hem) uitgevonden. Toch kwam er niemand op het idee om aan zijn bestaan te twijfelen. En nu, omdat er één professor als provocatie de these lanceert dat hij niet bestaan zou hebben, zouden we er plots meteen van uit moeten gaan dat hij niet bestaan heeft? Overigens is zijn demarche op zich wel interessant, en doelt hij op hetzelfde als ik, wanneer ik je vraag: heb jij bestaan? Antwoord dus, als je een man bent.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Staatssecretaris
|
![]() Als ge terug gaat naar de essentie van geloof dan is "geloven" of "aanhanger" zijn van een bepaalde voetbalploeg hetzelfde als geloven in een godsdienst. In het Westen is de geloofskwestie geindividualiseerd: vroeger had iedereen dezelfde idool: "God". Met de Verlichting, individualisering en de modernisering van de samenleving heeft nu ieder zijn "eigen godsdienst": Iedereen heeft zijn eigen (af)goden: bij de ene is dit een voetbalploeg, bij de andere een popster, de andere in de hippiecultuur en voor nog andere een religie. Waarin we geloven maakt deel uit van een identiteit: Dus uiteindelijk zie ik geen reden om een klak van een bepaalde voetbalploeg in de klas te verbieden en een hoofddoek niet, tenzij ge de identiteit van van de één belangrijker vindt dan die van een ander. De vrijheid van godsdienst is mijn inziens hetzelfde als het recht op vrije meningsuiting, alleen moet men de gevolgen ervan dragen: Iemand die het nazisme aanhangt heeft dan evenveel het recht dit te uiten als een aanhanger van de Islam (dus ook in de klas). Wanneer het schoolreglement echter zegt "geen hoofddeksels maar wel hoofddoeken" dan is dit even discriminerend als zeggen "geen hoofddoeken maar wel andere hoofddeksels", met name, de ene heeft wel het recht om voor zijn identiteit uit te komen en de andere niet. En godsdienst heeft hier naar mijn mening geen voorrang op: iemand die gelooft in een popgroep heeft evenveel recht dit te uiten als iemand die gelooft in een religie.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat mij terugbrengt tot mijn oorspronkelijke vraag: hoe oud ben je? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 juli 2010 om 23:31. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij stelde dat de profeet Mohammed niet bestond. Tot nog toe heb je niet één, maar dan ook niet één argument ingebracht dat dit waar was. Je intellectuele luiheid is onbegrensd. Er bestaat trouwens een veel betere aanvalsroute en als je een beetje minder lui was, dan had ik je zelfs op weg geholpen... ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 juli 2010 om 19:10. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man, man, man, heb jij je lagere school afgemaakt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 juli 2010 om 19:14. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Waarschijnlijk niet bestond. Leren lezen a.u.b., het is vermoeiend steeds dezelfde fouten te verbeteren.
Citaat:
De vraag is niet of Mohammed wel of niet bestaan heeft, de vraag is op wat we ons baseren om aan te nemen dat Mohammed bestaan heeft. Aangezien jij reageert als een duiveltje in een wijwatervat op mijn vermoeden van de non-existentie van Mohammed (gewoon om dwars te liggen, dat weet ik ook wel, maar het is je goed recht), dan ga ik ervan uit dat jij heel goede redenen hebt om aan te nemen dat hij wel bestaan heeft. Kom maar op met die bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je de profetische traditie wil aanvallen, dan heb je betere aanvalspunten. Stel dan het bestaan van Mozes in vraag, dan heb je meteen christendom, Islam én Jodendom te pakken. Of ook niet, zoals ik met mijn reflectie omtrent het woord "bestaan" heb aangetoond. (Maar goed, elke conceptuele of abstracte discussie is voor jou blijkbaar een "woordspelletje")
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |