![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Blok wil terug naar de bron: de volksaard of volkscultuur van de Vlaming (noem het zoals je wil), en meent die ook te kennen. Want het Blok pretendeert immers als één van de enige politieke formaties nog te "luisteren naar de mensen". D�*t vertaalt die partij dan in een hele resem van regeltjes en voorschriftjes die de samenleving binnen het model van de Vlaamse cultuur of way of life moet persen zoals het Blok dat meent te kunnen definiëren. (gaande van de fameuze avondklok voor jongeren, tot en met de verregaande controle over de media; zoek het eens op en je hoeft niet eens één anti-Blok bron aan te spreken) Wat ik daar tegen heb...? Wel, een "cultuur" of een "way of life" laat zich niet vastleggen in rigide voorschriftjes; een samenleving laat zich niet zomaar ongestraft modelleren (vaak tegen de onderliggende economie der dingen in). D�*t is de fout die "progressief links" keer op keer weer maakt. Het is ook een attitude die getuigt van een ontzettend wantrouwen in de burger; de burger, wiens vleugels zoveel mogelijk moeten ingeknipt worden zodat hij netjes in formatie vliegt. Maar zo werkt dat niet; de verstikkende regeldrift knijpt tegelijk ook het potentieel aan innovatie en ondernemerschap dood. De ene onverantwoordelijkheid wordt gewoon vervangen door de andere, want "de overheid" (of de partij) weet het altijd beter. Als ik fervente Blok-aanhangers aanhoor, dan lijkt het wel of hun hele repertoire één grote "cut & paste" is van het officiële programma. Slechts enkelen "mogen" nog zelf denken. En dan nu het alternatief: zet het hakmes in de bestaande verstikkende jungle aan regelgeving; schoei het concept van welvaarsstaat op een geheel andere leest (geen halfslachtig gezeik zoals Verhofstadt's "actieve" welvaartsstaat dus). En geef mensen de vrijheid om hun leven in te vullen zoals ze dat zelf willen, maar tegelijk ook de verantwoordelijkheid om de consequenties van hun verkeerde keuzes ten volle te dragen. En voordat Labyrinth hier weer begint over het systeem "interbellum"; zorg vooral voor gelijke kansen door de drempel naar bvb. kwalitatief onderwijs en gezondheidszorgen voor iedereen zo laag mogelijk te houden, door een reëel industrieel beleid uit te tekenen waarmee je daadwerkelijk arbeidsplaatsen creëert i.p.v. je bedrijven naar de lageloonlanden wegjaagt. Want als er geen brood op de plank ligt, is het vrij zinloos over de rest te zitten lullen. En binnen zo'n systeem waarbij de verantwoordelijkheid bij de mensen zélf ligt, ga je automatisch zien dat burgers dichter tot elkaar zullen komen, solidariteit voor een stuk zélf zullen organiseren, en aberrante marginaliserende levenshoudingen zichzelf compleet zullen uitrangeren. Wie dus niet bereid is om zich in te schakelen, zal dan maar moeten "voelen". Het teruggeven van vrijheden en daaraan gekoppelde verantwoordelijkheden leidt dus automatisch tot het herstel van een maatschappelijke orde die in lijn ligt met de werkelijke "way of life": een dynamische, voortdurend in beweging zijnde cultuur waar ondernemerschap en innovatie ontzettend veel zuurstof krijgen i.p.v. verstikt te worden. Terug dan naar de islam... Ik heb niks tegen een geloofsovertuiging op zich, maar als die misbruikt wordt als justificatie voor de flagrante weigering om zich in deze samenleving in te schakeken, dan zitten we met een probleem. Dat kan vandaag enkel omdat de cultuur van onvoorwaardelijke uitkeringen eigen aan de welvaartsstaat dit toelaat. Trek dat platform weg en het motto wordt "inschakelen of de goot in". Eigenlijk net hetzelfde als wat het Blok propageert, maar met d�*t verschil dat je de mensen de keuze laat, dat je geeneens repressief moet optreden, dat je op geen enkele manier wie dan ook moet discrimineren of je rascistisch moet gaan opstellen. Iedereen gelijk voor de wet dus. En nogmaals, voor mij is een "nieuwe Vlaming" (want allochtoon wil ik hem/haar niet noemen) niet minder- of anderswaardig dan Pol, Pier of Piet wiens familie hier al eeuwenlang gedijdt. De kern van het probleem is echter dat het Blok onder zijn aanhang nog altijd behoorlijk wat mensen telt die leven van één of andere uitkering... en dat electoraat wil het natuurlijk niet kwijtspelen. De "uitkeringscultuur" zal dus blijven bestaan. Tenzij je natuurlijk gelooft dat de splitsing van België zal toelaten aan een onafhankelijk Vlaanderen om d�*t surrealistische systeem in stand te houden. Ik geloof daar nl. niet in.
![]() |
![]() |
#144 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar mijn opmerkingen hier zijn lichtelijk off-topic hier.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 2 november 2004 om 06:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1/ De lage lonen voor hun arbeiders, zelfs kinderen, want van het woord vakbond hebben ze daar nog nooit gehoord. En het zijn heus niet de multinationals van hier die dat daar zo in stand houden. (zij profiteren er enkel van mee) 2/ De olie die ze in sommige van die landen dankzij onze intelligentie naar boven pompen en waarvoor we alle decennia lang netjes voor betalen. (het eten wordt hun daar ingelepeld) 3/ De misbruiken door hun volgelingen van ons mooi maar duur sociaal stelsel. (het eten wordt hun hier ingelepeld) Wat de misbruiken in het verleden betreft, dat hoeft je mij nu niet in de schoenen te schuiven. Daar is niets meer aan te veranderen. Maar verantwoordt dit vandaag hun aanvallen op onze maatschappij? Nee toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zijn we toch vindingrijk...... Er is inderdaad weinig verschil met " aanpassen of opkrassen ". Ook hier heb je een keuze de Vexille...... Ze liggen dus in de goot ..... niet mooi om te zien en gevaarlijk verstoppend voor een goeie doorgang van het regenwater. Bovendien erg vervuilend, want wat doen ze dan ? Op rooftocht gaan om den brode misschien ? Treedt u dan nog steeds niet repressief op ? Maar ik begrijp wat u wilt zeggen. Er moet veel zorgvuldiger omgesprongen worden met uitkeringen zowel bij autochtonen als allochtonen. Door de zekerheid dat er een vangnet is doen bepaalde mensen niet hun uiterste best om toch maar zelf in hun levensonderhoud te voorzien..... en te veel regels stimuleert de zin om te ondernemen niet. Ik ga nog volledig in 't centrum geraken.... ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is de Islam toch gevaarlijk. Oh, ik was het Christendom vergeten.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U vindt dat ik me geen zorgen moet maken over die oprukkende fundamentalistische islam? Dat er vandaag weer een stap terug is gezet in de persvrijheid door een terroristische aanslag in Nederland, dat is allemaal niet erg zeker? Welke journalist of politicus durft straks nog uitkomen voor zijn mening als die niet strookt met de islamnormen en -waarden? Wanneer heeft er zich nog eens een christen een cartoonist doorgeschoten omdat die een grappige tekening over de paus had gemaakt? We kunnen ons dat zelfs niet voorstellen dat er een christen zo imbeciel zou zijn dat te doen. Het DNA-strengetje van zo een moslim, heb je dat al eens onderzocht? Laatst gewijzigd door dUSK : 2 november 2004 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het al de bedoeling zou zijn om het Blok electoraal te nekken, dan is de strategie eigenlijk doodeenvoudig: verover het debat op die punten waar het Blok zich vandaag profileert. Formuleer een samenhangend en geloofwaardig plan of action en zet het bovenaan in het prioriteitenlijstje van je partij. Maar wie moet dit in Vlaanderen doen? VLD is op dat punt na het paarse experiment totaal ongeloofwaardig geworden. CD&V bakt er nog altijd heel weinig van als het erop aankomt zich scherp te profileren. En wie lacht in zijn vuistje??? Links, en dan nog vooral bezuiden de taalgrens; want Vlaanderen is politiek uiteengeschoten: enerzijds een partij waar niemand echt zaken mee wil doen, en anderzijds een zootje ongeregeld dat niet snel genoeg de broek kan afsteken om in het zadel te kunnen blijven. Maar, en dit kan raar klinken, eigenlijk is het "aanpakken" van het Blok niet echt belangrijk... Je zal zien dat het vooral progressief links zal zijn die het voortouw zal nemen in het verstrakken van het beleid; de bocht wordt al een tijdje voorbereid. Immers, het is vooral links geweest die massa's kiezers heeft zien afhaken richting Blok. Incidenten zoals de moord op Theo Van Gogh in Amsterdam zullen dit proces enkel versnellen.
![]() |
![]() |
#153 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=dUSK]
Citaat:
Citaat:
Daarom vind ik ook dat dit afschuwelijk is, ook voor de islamitische gemeenschap zelf omdat deze moord door velen zal gebruikt worden in een strijd tegen de Islam. Citaat:
En u vergeet dan nog presidenten die kruistochten ondernemen om het kwade te bestrijden ...... Of erger, die God en het Amerikaanse volk misbruiken om hun doel te bereiken, de evangelisatie van het Midden-Oosten.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 november 2004 om 14:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dUSK : 2 november 2004 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 't was fijn . ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() "Alhoewel ik liever anders had gehad, respecteer ik je keuze, Pierke. Zolang je maar dit forum blijft bezoeken en je gedachten met ons blijft delen. Misschien zouden we er wel eens moeten over denken en eigen Thread te starten. Want ik denk dat al vele mensen "wie is er bang van moslims" hebben aangeklikt en hebben gedacht "waar gaat dit hier over"."
Mijn dank voor het begrip en de waardering, beste Dusk. Ik blijf echter nooit lang op dezelfde forums hangen - meestal begint men dan namelijk in een cirkeltje te draaien en ik hou er niet van mijzelf te vaak te herhalen. Overigens neem ik op de meeste forums ook nooit echt actief deel aan conversaties. Enkel als bepaalde gesprekken/mensen mijn aandacht trekken, de dialoog tussen o.a. jou, de Vexille en Darwin was interessant en aangenaam om te volgen, vandaar dat ik hier mijn "kwek" even heb opengezet. Ik vind 't oprecht jammer dat de meeste andere mensen op politics.be weinig kaas hebben gegeten van communicatie en intellectuele oprechtheid - en dat geldt voor �*lle aanwezige kleuren en strekkingen. Beetje een algemeen verschijnsel op 't internet, helaas. Gelukkig zijn er ook nog uitzonderingen, anders zou ik mij soms héél erg vervelen.... ![]() Met appreciatie, Pierke.8) Ps. : Have fun met Rammstein - ook 1 van mijn favoriete bands ! 8) Laatst gewijzigd door Pierke : 2 november 2004 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Staatssecretaris
|
![]() Theo Van Gogh was niet bang van moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Héél de tread gelezen en dan nog eens Uw bijdrages opnieuw. Bijgevolg is het nu dus veel te laat om u uitgebreid m'n respect en dank te betuigen voor uw bijdrages in deze tread. ( dat, en wie ik als persoon ben post ik later wel in een pb) Doch, ik wou nu nog gauw een berichtje plaatsen om te proberen u nog eventjes hier te houden. ![]() F. Vermeiren heeft me zojuist z'n herwerkte versie van een boek bezorgd dat hier een jaartje geleden is "becommentariëerd". "De man die in 70 het kruis overleefde." Net als ikzelf heeft Vermeiren zich verdiept in het "ontmaskeren" van het christendom. Ik ben het bijlange niet eens met �*l z'n stellingen, maar het oorspronkelijk boek heeft wel een aantal oude vragen opgelost. Anyway, binnen enkele dagen zou er hier een tread moeten aanwezig zijn die het nieuwe boek becommentariëerd. Hoop je hier dan terug te vinden. PS; ik ben niet zo handig in het plaatsen van linken naar topics ![]() maar mocht je interesse hebben, dan kan je alvast de voorgeschiedenis van de komende dicussie terugvinden in een topic "Jezus en Josephus", opgestart door Darwin.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 8 november 2004 om 03:17. |
|
![]() |
![]() |