Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2015, 15:04   #141
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nergens, als ik door de straten van Bruxelles wandel en zie hoe ze, wat eens een Vlaamse stad was, totaal verfranst hebben zodat de Vlamingen zich daar werkelijk als buitenlanders, ontheemden voelen...

Inderdaad de anti-Vlaamse minachting komt je van alle kanten, zelfs van de straatstenen en het beton, die er werkelijk van doordrongen zijn, tegemoet...

Ben ik misschien een heel gevoelig mens, maar zelfs met een olifanten dikke huid kan je er in Bruxelles niet langs kijken...

Hoe noemde Pandareus dat??? Iedereen zijn vrijheid...
Vreemd dat de vrijheid van de francofonie zo ver moet gaan dat ze niet anders kunnen dan er een gevang voor de Vlamingen van te maken want elke Vlaming blijkt in hun ogen een aanfluiting van hun vrijheid te zijn...

En zo'n volk hemelt zichzelf voortdurend op tot een zogenaamd 'groot volk' met een 'grote kultuur'...
Something is rothing in de world...
Marie, zeg eens eerlijk : hoe dikwijls ben je dit jaar al in Brussel geweest?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 15:08   #142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De +1000 kinderen waarvan sprake in het artikel zullen via de lagere school automatisch franssprekenden worden
Hoe dan zijn die franstalige scholen geen neutrale scholen maar broeinesten van de francofonie en anti-Vlaamse verspreidingshaarden???
Neutrale scholen ? Het zijn gewoon franstalige scholen, die dus franstalig onderwijs verstrekken. Wat dat te maken heeft met 'anti-vlaamse verspreidingshaarden...' is me niet duidelijk.
Citaat:
Hoe komt het dat er zoveel kinderen in Bruxelles naar Vlaamse scholen gaan en niemand zegt dat die kinderen in die Vlaamse scholen het aantal Nederlandsprekende Vlamingen in Bruxelles doet stijgen; in het beste geval spreken we ervan dat het aantal tweetaligen in Bruxelles stijgt...
niemand zegt...
Wees logisch : iemand die naar het nederlandstalig onderwijs gaat leert nederlands en zal dat ook echt onder de knie hebben. En de vlaamse regering blijft nog steeds frans als verplichte tweede taal in het onderwijs opleggen. Dus kunnen leren die ook frans. Resultaat : tweetalig.
Als je het daar niet mee eens bent : contacteer MP Bourgeois en vraag hem om actie te ondernemen.

Citaat:
'There is somthing rotten' in dit koninkrijk... en Bruxelles is de broeihaard van dat 'rotten thing'...
Vreemd hee ? Een belg die pleit voor meer nederlandstalig onderwijs in brussel, en die het aan de stok krijgt met een waalse huisvrouw die daar blijkbaar heel boos voor is.

Go figure that out...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 15:11   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Iets aanklagen beperkt geen enkele mens in zijn vrijheid, Panda. Je kronkelt weer. Moet moeilijk zijn voor zo een dikzak van een beest.
Waarom moet ik iemand 'aanklagen' voor iets wat hij/zij perfect mag doen ? Het gaat mij geen bal aan welke taal iemand spreekt. Enkel in de relatie overheid met burger zijn er strikte regels. En voor alle duidelijkheid : dat vind ik een heel goede zaak dat die er zijn. Maar als je echt denkt dat ik wil meestappen in de waanzin van mensen 'aan te klagen' omdat ze de taal spreken die zij verkiezen dan ben je dik mis.
Dit is Noord-Korea niet.
Oud 2 september 2015, 15:21   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Pandareus, daar ben je nu 100% verkeerd in; in een echte democratie, niet in de schijndemocratie die la Belgique is, is dat de zaak van de gemeenschap en in de Vlaamse rand is dat de zaak van de Vlaamse gemeenschap; maar la Belgique heeft tegen alle democratische regels en geplogenheden in zijn faschistische franstalige voet overal tussengestoken en zaait haat en verdeeldheid overal waar de franstaligen zich zouden moeten aanpassen aan de plaatselijke bevolking door het kromtrekken en het verketteren van de elementaire mensenrechten...
Het niveau van la Belgique gaat dan ook niet verder dan laag bij de gronds en plat franstalig populisme tegen de rechten en vrijheden van heel een volk, nl het Vlaamse volk....

En jij kunt je speechen draaien en keren zoals je wil, dat en alleen dat is de waarheid die maakt dat la Belgique een onland is geworden...
Denk jij dat het de zaak is van de vlaamse gemeenschap welke taal een bewoner van vlaanderen 'mag' of zelfs 'moet' spreken ? djeezes...

En waar steekt belgië zijn neus tussen ? Legt belgië op welke taal burgers in vlaanderen moeten/mogen spreken onderling ? Dat zou groot nieuws zijn... De taalwetgeving is al stabiel sinds haar ontstaan in 1963 dus in relatie tot de overheid kan het ook al niet zijn.

En wees nu eens voor één keer bijzonder precies, ik zou zeeer graag van jou vernemen welke elementaire mensenrechten er precies geschonden zijn en door wie. Geen algemene beschouwingen, gewoon opsommen.
Oud 2 september 2015, 15:24   #145
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
La Belgique, die van de politiek om zijn burgers tegen elkaar op te zetten zijn leuze heeft gemaakt en die er bovendien ook 100% naar handelt...
In die zin vertegenwoordig jij wel heel goed La Belgique....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 september 2015 om 15:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 15:31   #146
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe, de mensen zijn vrij? En ik, zogezegde vrije Vlaming, kan zelfs officieel op vele plaatsen niet meer terecht in, bij wet tweetalig, Bruxelles, mijn zogezegde hoofdstad???

Jouw recht op vrijheid in dit land loopt dan wel heel kreupel...
In brussel kun je in je contacten met de overheid en overheidsdiensten wel terecht in het nederlands.
Mocht dat niet het geval zijn : klacht indienen bij de GGC die dat zal onderzoeken. Hier zijn hun coördinaten : http://www.ccc-ggc.irisnet.be/nl/nuttige-links/klachten
Oud 2 september 2015, 15:35   #147
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In brussel kun je in je contacten met de overheid en overheidsdiensten wel terecht in het nederlands.
Mocht dat niet het geval zijn : klacht indienen bij de GGC die dat zal onderzoeken. Hier zijn hun coördinaten : http://www.ccc-ggc.irisnet.be/nl/nuttige-links/klachten
Toen ik er woonde heb ik nooit problemen gehad met Nederlandsonkundige ambtenaren...

Nu ja...
Eén enkele keer murmelde een loketbediende iets en haastte ze zich om een Nederlandstalige erbij te halen...
Oud 2 september 2015, 15:41   #148
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toen ik er woonde heb ik nooit problemen gehad met Nederlandsonkundige ambtenaren...

Nu ja...
Eén enkele keer murmelde een loketbediende iets en haastte ze zich om een Nederlandstalige erbij te halen...

Mijn dochter heeft met de verhuis de hele administratieve mallemolen doorlopen : steeds nederlandstalige loketbediendes. Ze heeft één keer moeten aandringen, maar is steeds geholpen geworden. Ook één administratieve fout : ze kreeg een franstalig rijbewijs. Toen ze te horen kreeg dat rechtzetting niet kosteloos ging zijn heeft ze op mijn aanraden de klachtenprocedure in gang gezet. Twee dagen later belde het nederlandstalige diensthoofd haar op met een woordje van excuus en dat zij kosteloos een nederlandstalig exemplaar mocht komen ophalen.
Nooit nutteloze show verkopen, grote emoties thuis laten, normaal communiceren en alles komt in orde.
Oud 2 september 2015, 15:44   #149
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergens, als ik door de straten van Bruxelles wandel en zie hoe ze, wat eens een Vlaamse stad was, totaal verfranst hebben zodat de Vlamingen zich daar werkelijk als buitenlanders, ontheemden voelen...

Inderdaad de anti-Vlaamse minachting komt je van alle kanten, zelfs van de straatstenen en het beton, die er werkelijk van doordrongen zijn, tegemoet...

Ben ik misschien een heel gevoelig mens, maar zelfs met een olifanten dikke huid kan je er in Bruxelles niet langs kijken...

Vreemd dat de vrijheid van de francofonie zo ver moet gaan dat ze niet anders kunnen dan er een gevang voor de Vlamingen van te maken want elke Vlaming blijkt in hun ogen een aanfluiting van hun vrijheid te zijn...

En zo'n volk hemelt zichzelf voortdurend op tot een zogenaamd 'groot volk' met een 'grote kultuur'...
Tegen mij wilden de straatstenen en het beton nooit praten...
Oud 2 september 2015, 16:44   #150
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen mij wilden de straatstenen en het beton nooit praten...
Dat is waarschijnlijk omdat jij er Nederlands, en geen Frans, tegen spreekt.
Je begrijpt toch dat zij u als volleerde taalracisten straal negeren.
Oud 2 september 2015, 17:00   #151
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensenlief, pak een valium...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:01   #152
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik iemand 'aanklagen' voor iets wat hij/zij perfect mag doen ? Het gaat mij geen bal aan welke taal iemand spreekt. Enkel in de relatie overheid met burger zijn er strikte regels. En voor alle duidelijkheid : dat vind ik een heel goede zaak dat die er zijn. Maar als je echt denkt dat ik wil meestappen in de waanzin van mensen 'aan te klagen' omdat ze de taal spreken die zij verkiezen dan ben je dik mis.
Dit is Noord-Korea niet.
Aanklagen heeft niks met verplichten te maken. Je kronkelt weer als een slang met buikpijn.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:03   #153
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk jij dat het de zaak is van de vlaamse gemeenschap welke taal een bewoner van vlaanderen 'mag' of zelfs 'moet' spreken ? djeezes...

En waar steekt belgië zijn neus tussen ? Legt belgië op welke taal burgers in vlaanderen moeten/mogen spreken onderling ? Dat zou groot nieuws zijn... De taalwetgeving is al stabiel sinds haar ontstaan in 1963 dus in relatie tot de overheid kan het ook al niet zijn.

En wees nu eens voor één keer bijzonder precies, ik zou zeeer graag van jou vernemen welke elementaire mensenrechten er precies geschonden zijn en door wie. Geen algemene beschouwingen, gewoon opsommen.
Halsstarrige burgemeesters in de faciliteiten al vergeten voor de gemakkelijkheid? Of wil je dat ook niet aanklagen?
Oud 2 september 2015, 17:04   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanklagen heeft niks met verplichten te maken. Je kronkelt weer als een slang met buikpijn.
Het is u dus enkel om het aanklagen zelf te doen?
Oud 2 september 2015, 17:05   #155
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu ja...
Zij moest zelf Het Nederlands ook machtig zijn achter een loket. Iemand kennen die dat wel is en ervoor de extra premie opstrijken is niet genoeg.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 2 september 2015 om 17:06.
Oud 2 september 2015, 17:08   #156
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is u dus enkel om het aanklagen zelf te doen?
Probeer te volgen, AJ. Denk aan je competenties. Verder ga ik niet meer in op je trolvragen.
Oud 2 september 2015, 17:09   #157
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij moest zelf Het Nederlands ook machtig zijn achter een loket. Iemand kennen die dat wel is en ervoor de extra premie opstrijken is niet genoeg.
Maar je hebt wel een nieuwe aanklacht.
Oud 2 september 2015, 17:10   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halsstarrige burgemeesters in de faciliteiten al vergeten voor de gemakkelijkheid? Of wil je dat ook niet aanklagen?
Er is er nog eentje dus : Damien Thièry. Dat is inderdaad een probleem, dat moet opgelost worden. De bal ligt trouwens in het kamp van de vlaamse meerderheid. Homans moet haar twee coalitiegenoten maar zien te overtuigen de laatste loophole uit de vigerende regelgeving te halen om de carrousel van nieuwe voordrachten te kunnen stoppen. Dat is haar uitdaging. Voor mij mag dat morgen al zijn.

Wat mij echter meer interesseert : eigenlijk zou ik graag eens vernemen van iemand uit Linkebeek of je op het gemeentebestuur in de praktijk geholpen wordt in het nederlands, of niet.
Oud 2 september 2015, 17:13   #159
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je hebt wel een nieuwe aanklacht.
Bedankt, AJ.
Oud 2 september 2015, 17:13   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet het voor jou wat duidelijker : het gaat jou, mij, ons allemaal geen zak aan welke taal burgers onderling gebruiken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be