![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die trezemie gewetensbezwaarde is (ok , moet kunnen) ,
waarom nam ze geen ontslag wanneer het holebihuwelijk werd goedgekeurd !! Het had haar veel schaamte & tijd bespaard !! Nu heeft ze het door haar "opgelegde" keuze enigszins vlaggen !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wist ze zich juist gesteund door de mensen die haar verkozen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu heeft ze het door haar "opgelegde" keuze enigszins vlaggen !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet religieuse huwelijks ceremonies staan in de VS op gelijke voet als religieuse huwelijks ceremonies. Het is niet zo als bij ons dat enkel je handtekening op het stadhuis bindend is. Dat is belangrijk in deze discussie. De county clerk is niet erantwoordelijk voor het afsluiten van huwelijken. Wat ze doet is niet mensen trouwen. Wat ze doet is mensen de toestemming geven om te trouwen. De "marriage licence" is vergelijkbaar met de "ondertrouw" in België., niet met het burgerlijke huwelijk. En de mevr. Davies had dus gewoon als hoofd van de burgerlijke stand van haar county het bevel gegeven om geen "marriage licences" aan home koppels te geven. Je zal zelf toch moeten inzien dat er een is verschil tussen uit gewetensbezwaar zelf weigeren iets te doen, en te verbieden van iets te laten doen...
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() [quote=geertvdb;7812054]Ge vergist u 100%!! Ge koopt een appartement, dat privaat eigendom is, en een aandeel in de gemeenschappelijke delen. Wat privaat en gemeenschappelijk is, staat duidelijk beschreven in de statuten.
/quote] Je hebt gelijk. In België is dat inderdaad zo. En dan kan ik Coucke begrijpen dat hij dit een probleem vindt. In Nederland is de wet anders, weet ik uit persoonlijke ervaring. In Zwitserland idem. Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit beweerd een kenner te zijn. Wat ik schrijf weet elke eigenaar van een appartement. Of zou moeten kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() [quote=Zwitser;7812273]
Citaat:
En hoe is het in Nederland anders? Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 september 2015 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Of gaan we een selectie maken? Of gaan we er geen enkele aanvaarden? Ik denk dat dat laatste het meest rechtvaardige is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() [quote=geertvdb;7812332]
Citaat:
Citaat:
In Zwitserland is het ook zo. In principe is mijn balkon zelfs gemeenschappelijk (want het bevindt zich aan de buitenkant), maar omdat je er niet op kan zonder door mijn appartement te gaan heb ik er de facto toch het alleengebruik van.
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 september 2015 om 11:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
Minister
|
![]() Deze zaak heeft niks met vrijheid van geloof te maken. Een ambtenaar moet de grondwet en de wetten, in de interpretatie van het Hoogste gerechtshof, gewoon uitvoeren. Ze heeft daartoe een eed afgelegd. Kan zij er niet mee leven, dan moet ze maar ontslag nemen.
Trouwens de dame in kwestie is een hypocriet eerste klas. Ze is vier maal getrouwd geweest en ze was zwanger van haar derde man toen ze nog getrouwd was met haar tweede man. Waar staat dat in de Bijbel als acceptabel gedrag! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er was overigens een aantal vonnissen waarin ze werd gelast de nodige licenties te verstrekken. Het negeren van een dergelijke rechterlijke beschikking is “Contempt of Court”, wat in de US een misdrijf is waar niet mee wordt gelachen en waarop inderdaad een mogelijke gevangenisstraf staat. Ze weigert trouwens alle compromis en meent dat de Grondwet ondergeschikt is aan haar visie op het geloof. Nochtans geldt ook in de VS scheiding van kerk en staat. Voor alle duidelijkheid in deze zaak is de rechter in kwestie absoluut geen liberaal: Judge Bunning werd immers in 2004 tot federaal districtsrechter benoemd door George W. Bush en hij is de zoon van een conservatieve – inmiddels ex - US Senator, Jim Bunning (zetelend van 1999 tot 2011). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Ik zal even op uw vraag antwoorden: als het gaat over rechten, dan is het antwoord klaar en duidelijk NEEN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke more grond gebeurt de inperking van de democratische macht dan wel? Een van de filosofische pijlers van de democratie is juist dat de macht bij het volk berust en alleen bij het volk. Bij u schijnbaar dus niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |