Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2015, 06:42   #141
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet ik concluderen dat u niet groter bent dan één meter en dus ook met een kinderfietsje rijdt. Een normaal gebouwde fietser op een doorsnee fiets kan moeiteloos over de struikjes kijken.
Ik moet hier concluderen dat u net zoals in Asterix en Obelix met een schild boven uw hoofd loopt omdat u bang bent dat de hemel zal vallen. Probeer eens een klak, en zet de klep efkes omhoog. Koop wel geen Staatsklak, want bij die hebben ze de klep vastgezet en ermee uw gezichtsveld.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 06:52   #142
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik ondervind alleszins die noodzaak niet, alhoewel ik toch dagelijks naar en van het werk met de fiets rijdt. Ik zou er zelfs niet aan denken om tussen het drukke verkeer te rijden. Daarenboven maakt u een ernstige fout als u dat toch doet, wat, bij een ongeval, u wel heel duur te staan kan komen. Als er immers een verplicht fietspad is, dan is uw plaats niet op de rijbaan.
Maar dat is geen fout, dat is opzet. Het is gewoon de keuze die ik veel sportieve fietsers zie maken, en ik kan begrijpen waarom: risico neemt toe met snelheidsverschil. Het snelheidsverschil tussen een fietser die 40 rijdt tussen in dezelfde richting rijdende auto's die zonder de fietser anders 60 rijden maar nu niet kunnen is 20. Een fietser die 40 rijdt tussen in beide richtingen rijdende fietsers die uiteenlopend 15-25 rijden, gaat van 25 tot 65. Zelfs 80 als er een andere sportieve fietser uit de andere richting komt. En dan nog met in de weg hangende struiken en modderpoelen.
Uw verplichtingen en plaatsgevingen gaan uit van dezelfden die de struiken en modderpoelen en tegenliggers veroorzaakten.
Oud 13 september 2015, 19:44   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik moet hier concluderen dat u net zoals in Asterix en Obelix met een schild boven uw hoofd loopt omdat u bang bent dat de hemel zal vallen. Probeer eens een klak, en zet de klep efkes omhoog. Koop wel geen Staatsklak, want bij die hebben ze de klep vastgezet en ermee uw gezichtsveld.
Binnenkort moet ik weer naar Deinze. Zeg me eens hoe hoog die struiken zijn. Ik zal dan eens ter plaatse meten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 19:45   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is geen fout, dat is opzet. Het is gewoon de keuze die ik veel sportieve fietsers zie maken, en ik kan begrijpen waarom: risico neemt toe met snelheidsverschil. Het snelheidsverschil tussen een fietser die 40 rijdt tussen in dezelfde richting rijdende auto's die zonder de fietser anders 60 rijden maar nu niet kunnen is 20. Een fietser die 40 rijdt tussen in beide richtingen rijdende fietsers die uiteenlopend 15-25 rijden, gaat van 25 tot 65. Zelfs 80 als er een andere sportieve fietser uit de andere richting komt. En dan nog met in de weg hangende struiken en modderpoelen.
Uw verplichtingen en plaatsgevingen gaan uit van dezelfden die de struiken en modderpoelen en tegenliggers veroorzaakten.
U zal het gelag betalen als u als fietser op de rijbaan rijdt als er een verplicht fietspad ligt. Uw zaak.
Oud 13 september 2015, 20:27   #145
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort moet ik weer naar Deinze. Zeg me eens hoe hoog die struiken zijn. Ik zal dan eens ter plaatse meten.
Dat is het eerste constructieve voorstel dat u plaatste in onze conversatie.
En meet ook eens de afstand tussen de stam van de eerste boom en de eerste struik, u weet wel, de "asverschuiving". Een meer op de job gerichte persoon dan de staatsapparatist die besloot om de struiken zover door te laten gaan en/of de eerste boom zo dichtbij te planten, had die eerste boom of laatste X meter struiken laten vallen.
Het is zo een beetje de "doctrine" van de laatste X jaar, om elk maneuvre dat voertuigen (inclusief fietsen) zo lastig mogelijk te maken.
Er zijn daar talloze voorbeelden van. Neem Aalter, Leon Bekaertlaan, ingang kant Bellem. Tot voor enkele jaren was dat een soort van lange Y (ene been naar spoorwegtunnel, andere industriepark in).
Ze hebben de Y tot een T gemaakt, een erg korte bocht, en het overschot van de baanruimte weggesmeten aan een groot lobvormig plateau met Staatsrommel.
Nog recenter hebben ze dat been naar de spoorwegtunnel (kant spoorwegtunnel, waar een Delhaize is) op dezelfde manier "aangepakt". Het was oorspronkelijk breed en gemakkelijk om in te slaan op de Drogenbroodstraat (de baan van de spoorwegtunnel). Ze hebben er zelfs 2 plateaus geplaatst, zo kamions het lastig makende op een zelfs ridicule manier, ik heb kamions met de wielen over die plateaus zien gaan, en de verkeersborden die er amper een week stonden (op die plateaus zelf), zien platwalsen.
Hun doel is allicht om kamions te forceren naar andere banen, maar er zijn nu eenmaal kamions die, lost van al de StaatsSabotage lokaal MOETEN zijn (gewoon omdat de klant daar woont), en
die zijn de grootste dupe van de Staatsrommel.
Een zelfde verhaalt in centrum Aalter. Het parkeerplein voor het OCMW. Het geheel ziet eruit als een straten in een vierkant met aan 3 hoeken aanliggende banen. De kant van het Station had vroeger een troittoir dat stopte op de troittoirbreedte afstand van het hoekhuis. Wel, ze maakten parkeerplaatsen aan die kant, en trokken het troittoir door tot de haaks op de huizen staande breedte van de parkeerplaatsen, alzo het verkeer dat daar moet afslaan, tot erg korte bochten dwingende. Ik ben er als fietser eens gevallen bij regenweer, toen ik pech had dat een tegenligger (auto) mijn draaicirkel nog verder beperkte op net het verkeerde moment, en de watergladheid van hun zwarte klinkers me onderuit deed gaan. Voorheen kon je geleidelijk en veilig de bocht insturen, nu moet je 1) remmen 2) abrupt het stuur in de ene richting draaien 3) abrupt het stuur in de andere richting terugdraaien. Soms komt daar ook zo een kamion die lokaal MOET zijn, en als ie afdraait zijn de tegenliggende auto's genoopt om uit te wijken naar parkeerplaatsen en zelfs het troittoir met 2 wielen erop.
Dra gaan de Staatsapparatisten daar in Aalter het rotondecomplex E40 Deinzesteenweg Tieltsesteenweg Knokkeweg heraanleggen. Ik zeg niet dat het nu een leuke plek is om als fietser (of autobestuurder) door te navigeren, maar je ziet dat chauffeurs elkaar wat gunnen (soort van rotonde-ritsen), inclusief fietser. Straks passeren de Staatapparatisten, en straks staat het vol met bossen verkeersborden, paaltjes, en allicht ook hele bendes struiken.

Moest het al dagen regenweer zijn geweest adviseer ik botten daar in Deinze / Vaart Rechts. Er zijn dan 3 modderpoelen, aan elke erop uitkomende straat, en die blijft daar weken / maanden liggen, in tegenstelling tot de oude situatie, waar het water weg kon lopen naar en in de berm van het kanaal, nu tegengehouden door het gescheiden fietspad en vastgehouden door de aarde die vroeger beton was, net als een overgoten bloempot.
Oud 13 september 2015, 20:28   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het eerste constructieve voorstel dat u plaatste in onze conversatie.
Volgens u kan men door de struiken niets zien. Dus, hoe hoog zijn die struiken dan wel volgens u?
Oud 13 september 2015, 20:30   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest het al dagen regenweer zijn geweest adviseer ik botten daar in Deinze / Vaart Rechts. Er zijn dan 3 modderpoelen, aan elke erop uitkomende straat, en die blijft daar weken / maanden liggen, in tegenstelling tot de oude situatie, waar het water weg kon lopen naar en in de berm van het kanaal, nu tegengehouden door het gescheiden fietspad en vastgehouden door de aarde die vroeger beton was, net als een overgoten bloempot.
Ik heb het al veel eerder gesteld: als er problemen zijn van die aard, kunt u dit melden langs het meldpunt. Ik heb daar goede ervaringen meer. Problemen worden erna heel snel en vakkundig opgelost. Dus, in plaats van de oude zeur uit te hangen, toon eens wat burgerzin.
Oud 13 september 2015, 20:37   #148
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zal het gelag betalen als u als fietser op de rijbaan rijdt als er een verplicht fietspad ligt. Uw zaak.
Als Staatsapparatisten er een probleem van maken, dan leg ik vriendelijk het probleem uit, en al even vriendelijk gebruik ik hun bezigheidsdiensten om dat gelag tot een onderonsje binnen hun lokale sfeer te maken.
Eveneens legio voorbeelden, Bellem, Mariahovelaan (traject spoorwegbrug - kerk Bellem).
Er is daar een tweerichtings autobaan.
Er is daar een grasstrook met grote eiken.
Er is daar een grind / modderstrook tussen grasstrook en grachten / land.
Er staat aan beide zijden voor die grind / modderstrook een blauw rond bord met witte volwassen voetganger, kind voetganger en fietser.
Inhalen als fietser is totaal onmogelijk zonder de voorligger tot stoppen en opzijgaan "in het wild" te nopen.
Dito voor kruisen van fietsers. Je zou moeten stoppen, afstappen, je fiets oppakken, en opzij zetten in dat "wild". De kant van de spoorwegbrug is zelfs ridicuul, dat tweerichtingsfietspad wordt daar enkel aarde, niks van grind, amper 30 cm breed.
En toch plaatsten de Staatsterroristen blauwe MOET borden.
De recreatieve zondaggoedweerfietsers kunnen er allicht mee lachen.
De noodzaakfietsers kunnen er enkel op spugen.
Oud 13 september 2015, 20:38   #149
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Geen discussie zonder historische context.
alstublieft:
A Brief History Of "Jaywalking" In NYC
http://gothamist.com/2015/08/04/jayw...istory_nyc.php

Citaat:
The term—which broken apart means something like: "inexperienced walker"—was hijacked by Big Auto as part of an effort to claim the streets for cars. (A counter-campaign using the term "jay drivers" did not catch on.)

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 13 september 2015 om 20:39.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:44   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Staatsapparatisten er een probleem van maken, dan leg ik vriendelijk het probleem uit, en al even vriendelijk gebruik ik hun bezigheidsdiensten om dat gelag tot een onderonsje binnen hun lokale sfeer te maken.
Uw vriendelijke uitleg zal geen hout snijden, vooral niet in de concrete situaties waarover u het hebt en die mij bekend zijn. Bij ongeval zal u het volle gelag betalen, daar verzekeraars geen genade zullen kennen. Er was een verplicht en trouwens heel goed fietspad waar u moest rijden. U koos voor de rijbaan, met alle gevolgen van dien. Kom nadien dus niet klagen.
Oud 13 september 2015, 21:18   #151
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens u kan men door de struiken niets zien. Dus, hoe hoog zijn die struiken dan wel volgens u?
Dus, lees de draad terug tot het opnieuw voor uw neus staat.
Oud 13 september 2015, 21:21   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, lees de draad terug tot het opnieuw voor uw neus staat.
Ik lees slechts de bewering dat men er volgens u niets kan door zien. Dus, hoeveel meter hoog zijn die struiken nu wel? Twee, drie meter?
Oud 13 september 2015, 21:23   #153
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het al veel eerder gesteld: als er problemen zijn van die aard, kunt u dit melden langs het meldpunt. Ik heb daar goede ervaringen meer. Problemen worden erna heel snel en vakkundig opgelost. Dus, in plaats van de oude zeur uit te hangen, toon eens wat burgerzin.
Dus,

Citaat:
Nee, want diegenen aan wie wordt gemeld zijn asociale bezigheidstherapisten die excuses zoeken voor hun afwezigheid op de werkvloer van de samenleving, en ik ga hen niet helpen die te vinden. Het zijn zij die hun "burgerzin" niet tonen. Voelt u zich aangesproken?
Uw reklaam voor Staatsapparaat, scroll ik naar de Recycle Bin.
Voelt u zich aangesproken?
Oud 13 september 2015, 21:24   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eveneens legio voorbeelden, Bellem, Mariahovelaan (traject spoorwegbrug - kerk Bellem).
Dit is geen verplicht fietspad, beste. Het is immers geen D7-bord dat aan het begin van het fietspad staat.
Oud 13 september 2015, 21:25   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw reklaam voor Staatsapparaat, scroll ik naar de Recycle Bin.
Voelt u zich aangesproken?
Neen, het venijn zit slechts aan uw kant. U staat niet open voor oplossingen. Uit al uw berichten blijkt enorm veel vijandigheid. Meestal dan nog een zonder enige grond.
Oud 13 september 2015, 21:26   #156
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees slechts de bewering dat men er volgens u niets kan door zien. Dus, hoeveel meter hoog zijn die struiken nu wel? Twee, drie meter?
Citaat:
Met "gewone baan" bedoel ik een baan zonder overheidsrommel.
Geen palen.
Geen scheidingen.
Geen drempels.
Geen struiken tussen asfalt of beton.
Zelfs geen wegmarkeringen.
Wat u "lichte kromming" noemt, is een korte bocht. Een scherpe wending over enkele meter. Komende van Vosselare rij je recht op de eerste struik in de rij af, die eventuele tegenliggers verbergt, je moet dan kort naar rechts, en pas op dat moment kun je zien of er tegenliggers zijn. Mensen die wat groter zijn kunnen vooraf even recht op de trappers staan om boven de struiken te kunnen kijken, tenminste als die gesnoeid zijn, wat niet of veel te laat op het jaar gebeurt (zoals gezegd las ik ergens dat 1 of andere wetgeving dat verbiedt).
De vraag die hier alweer overblijft is: waarom beweert u "lichte kromming"? Zijnde een vage vaagheid met een even grote interpretatieruimte als de kosmos. Ik ben duidelijker: een bocht die zodanig is dat ze je noopt tot abrupte/risicovolle maneuvres bij tegenliggers die daar opdagen.
In juli zijn de struiken daar meer dan 2 meter hoog. Zittend op een fiets zie je geen zak. Een auto zou erin kunnen rijden en je aanrijden zonder dat je hem ziet aankomen. Dat hele 2 km traject is een fiets-sukkelweg enkel goed voor goedweerbabbelfietsers die meer babbelen dan fietsen. Voor diegenen die door alle weer woon-werk rijden of koersen voor conditie is het een ellende, en dat is waarom veel van hen gewoon tussen de auto's rijden. Gevaarlijk. Ook voor de fietsers die wel op dat ellendepad rijden, vooral aan dat punt met die korte bocht op het einde van het traject. Je komt van Deinze Krommebrug, je gaat naar rechts de "gewone baan" / jaagpad op, waar je naar rechts wilt gaan, en plots daagt vanaf de andere kant van de struiken snelrijdende fietser(s) op, die dan snel naar links moeten sturen om niet pal in je gat te zitten.
Zoals ook gezegd, en hier herhaald, u holt rond met een Staatsklak met klep in een positie die maakt dat u ziet wat u wilt zien en niet ziet wat u niet wilt zien. Zoals ik ook illustreerde via de Asterix en Obelix analogie.
Oud 13 september 2015, 21:29   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ook gezegd, en hier herhaald, ...
In juli... Correctie: op een bepaald moment in juli. Juist voor het snoeien dus. En nogmaals: als er een probleem is, kunt u dat altijd onmiddellijk melden. Ik heb heel goede ervaringen ermee, zoals bijvoorbeeld laatst in Gent. Twee weken na mijn melding waren de losliggende tegels op een bepaald fietspad al netjes heraangelegd.

Als u natuurlijk slechts kankert en voor het overige niets onderneemt, is het vrij logisch dat er ook niets gebeurt. Kortom, toon eens wat burgerzin, beste.
Oud 13 september 2015, 21:32   #158
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is geen verplicht fietspad, beste. Het is immers geen D7-bord dat aan het begin van het fietspad staat.
http://wegcode.be/wetteksten/secties...gcode/109-art9

Citaat:
Is een deel van de openbare weg aangeduid met het verkeersbord D10, dan moeten fietsers dit deel van de openbare weg gebruiken
Oud 13 september 2015, 21:34   #159
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In juli... Correctie: op een bepaald moment in juli. Juist voor het snoeien dus. En nogmaals: als er een probleem is, kunt u dat altijd onmiddellijk melden. Ik heb heel goede ervaringen ermee, zoals bijvoorbeeld laatst in Gent. Twee weken na mijn melding waren de losliggende tegels op een bepaald fietspad al netjes heraangelegd.

Als u natuurlijk slechts kankert en voor het overige niets onderneemt, is het vrij logisch dat er ook niets gebeurt. Kortom, toon eens wat burgerzin, beste.
Ik passeer er genoeg om uw "bepaalde momenten" te kunnen samenvatten tot een maand en vanaf het groeien van de blaadjes in de blije lente.
Oud 13 september 2015, 21:36   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Dat bord staat er niet. Kijk maar eens goed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be