![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geboortebeperking? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 61,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 38,71% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wil je op onze grens echt om de zoveel meter een wachtoren met iemand in die het bevel heeft te schieten?
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus normaal gezien een INDIVIDUEEL ding. Tijdens mijn actieve jaren leg ik opzij, en daar leef ik van tijdens mijn oude dag. Leg ik veel opzij, dan heb ik veel in mijn oude dag. Leg ik weinig opzij dan heb ik weinig op mijn oude dag. Natuurlijk belet niks in zo een financieel product van daar ook een verzekeringsaspect aan te geven. Voor minder rendement een beetje meer veiligheid. Allemaal louter financiele producten. Niks "solidariteit", niks "uitkering", niks "de jeugd moet zich afsloven voor de ouderen". Gewoon een spaarformule. Maar in onze welvaartstaat mag dat natuurlijk niet. Daar gaat men eerst de mensen hun bijdragen STELEN, om ze nadien van een AALMOES doen te leven en "dank u" doen te zeggen. Dat is de samenvatting van het omslagstelsel. Als je uitrekent hoeveel je bijdragen tot je pensioen als belegging uw gans leven zouden opbrengen, en als je dan ziet hoeveel je echt krijgt als pensioen, dan WORD JE FERM BEDROGEN. Je krijgt een factor 2 of 3 minder pensioen dan je zou bekomen als je had mogen sparen, en dan ben ik nog heel vriendelijk. Als je aan een normale beleggingsinterest kijkt hoeveel je zou hebben als pensioen met je bijdragen, dan zouden de pensioenen gemiddeld 3 keer groter zijn dan ze nu zijn. Waar is dat verschil naartoe ? In de "solidariteit" van de staatskas. En dan de mensen laten geloven dat ze een GUNST krijgen als ze een miezerig pensioentje als *uitkering* krijgen. Nadat ze zwaar bestolen werden. De reden van dat verschil is natuurlijk de domheid van het omslagstelsel. Voor een pensioen kan je sparen gedurende gemiddeld 40 jaar of zo. Dat brengt, zelfs met kleine, veilige interest, ENORM op. Maar de staat doet dat niet. Die boert uw bijdragen er DIRECT door. Niks beleggen, niks sparen. Welvaartsstaat. Alles erdoor. Direct. Zelfs alles van morgen erdoor.
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is dus belangrijk dat we er voor zorgen dat nieuwkomers in onze cultuur geassimileerd worden. Onze normen en waarden overnemen.
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles wordt geprivatiseerd, behalve kindergeld. Dus 5 kinderen hebben blijft gelijk staan aan btw vrij leven en extra maandloon. Maar ons bomma mag in over verzadigde pamper blijven liggen want die was te lomp haar lichaam kapot te werken en betaalde al die tijd netjes belastingen. De vrouwen die haar verzorgen gaan bijna op pensioen en die erna volgen zijn niet zo gemotiveerd. Hoeven wij zo te sterven en hoeven onze kinderen in overvolle klassen ongezellig naar school te gaan? De kerstsfeer is bij velen niet bestaand meer. Waar is onze cultuur naartoe en is de kloof niet ietske te groot? Laatst gewijzigd door Peche : 10 november 2015 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige reden voor uw kind om mijn poep af te kuisen, is ping-ping, he, die ik heb (want gespaard) en uw kind wenst. Het is een deal. Heb ik genoeg ping-ping, zal er wel iemand mijn poep willen afkuisen daarvoor. Heb ik niet genoeg ping-ping, dan zal mijn pamper vol blijven. Op een zeker ogenblik is het dan voor mij misschien niet plezant meer om te leven, en dan is het beter dat ik ermee stop. Ook beter voor iedereen.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Namelijk een boerka op uw kop.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige zorg die je kan hebben, is de niet-fun voor "de laatsten die het licht uit doen".
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een "volk", een "cultuur" een "beschaving" heeft maar belang in zoverre het kan dienen om uzelf, of uw kinderen, fun te bezorgen en van lijden te vrijwaren he. Maw, het argument "we moeten kinderen hebben om de beschaving/volk/cultuur doen te overleven" is op zijn kop. Het is andersom. ALS ik kinderen heb, zou ik er beter voor zorgen dat de beschaving/volk/cultuur overleeft (tenminste als ik die geschikt vind voor mijn kinderen). De echte redenen om kinderen te hebben zijn enkel maar: - Darwinistische drang - Graag poppenkast spelen (ttz, graag een levend wezen boetseren, opvoeden, en nadien een volwassene rondlopen hebben die "papa" of "mama" tegen U zegt). In dat laatste geval kan het U zelfs niet schelen wat met hen gebeurt als ge dood gaat: zij waren een consumptieproduct om voor UW plezier te zorgen. Op dezelfde wijze als een fles wijn U niet kan schelen als ge dood zijt, want ge zult ze niet meer drinken, kan een kind voor poppenkast U niet meer schelen als ge dood zijt he. Maw, uiteindelijk is de enige reden om beschaving/volk/cultuur/... voort te zetten, als ge er hoop op hebt dat uw genetisch materiaal erin zal voortbloeien.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2015 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() PatrickVe vind je dat nu zelf niet de "selfish approach" van zaken?
Als ik dood ben.... Maar stel die voor ons dachten zo, in welke wereld hadden wij dan vandaag geleefd? Hebben onze voorouders niet hard gewerkt om ons iets beters en mooi na te laten na de wereldoorlogen? Hebben wij geen decennia lang in de waan geleefd dat wij betrokken partij waren, maar plots als slachtoffer nog eens de schuld erbij kregen? Wij, iedereen, maakt zich zorgen voor de toekomst. Het maakt niet uit in welk religie, cultuur je geboren bent. Als Europees lid, burger, bewoner zie je gewoon dat we op een muur afstormen. Jij zit daar veilig in Frankrijk, de meeste van ons niet. Er moet dus dringend iets komen waar iedereen mee gediend is, en waar iedereen verder in vrede kan blijven leven. En waar iedereen een toekomstperspectief voor ogen heeft. Door het verdwijnen van onze eigen sociale zekerheden (pensioen, ziekenzorg, ...) is er meer dan onze eigen cultuur verdwenen. Het is hoog tijd die dingen in ere te herstellen. Als we het nu niet meer kunnen dragen, hoe gaan ze het dan in de toekomst dragen? We zitten met een recept voor MASTER CHAOS dat op ieder moment kan uitbreken, het is een héél fijn draadje nu. Ik opteer toch naar mensen te luisteren die er middenin wonen. Hoe zorgen wij ervoor dat iedereen kan blijven wie hij/zij is, in een gewaarborgde vrede die onze voorouders voor ogen hadden, met de gewaarborgde rechten waarvan wij ons verlosten van tirannieke dictators in het verleden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() Heb geen vrees, Noach zal u wel komen opvissen.
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oplossingen en mogelijkheden tonen. Perspectieven aanreiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Frankrijk is er slechter aan toe dan Belgie. Maar het is groter, logger en zal hopelijk pas zinken tegen dat ik dood ben ![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zag ik nog maar 1 allochtone verpleegsterom mij te verzorgen Allochtone patienten genoeg die door Belgische verpleegsters verzorgd worden. Sta me dus toe niet onder de indruk te zijn van uw argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat belastingsvoordeel voor grote gezinnen zal dus wegvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Na wereldoorlog 2 heeft de Europeaan alles op alles gezet iets nieuw te brengen en dat was zeer zeker voor hun nakomelingen. Citaat:
Er moet toch iets komen dat iedere ideologie overstijgt, en tegelijk ieders ideologie respecteert. Waar het bij mij lijkt mis te lopen is hoeveel er op kleine locaties samen gebracht worden. Mensen denken niet meer na over de toekomst en zien niet in dat overmorgen alles anders zal zijn. Als er geen acties ondernomen worden, is er dus ook geen nieuw toekomstperspectief. Geboortebeperking is misschien geen oplossing, maar geeft wel de mogelijkheid debat open te rukken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans de basis van alles.
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurrecht.
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Ik kan dat moeilijk vatten. Door een co evolutie zouden wij als beschavingen mijlen vooruit springen. Het is de diversiteit in eenheid proppen dat ons de das omdoet.
Sommige denken niet aan morgen, en zij die dat wel doen hebben een lelijk toekomstperspectief. Zij die blind verder leven vormen een grote bedreiging voor onze maatschappij van morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |